To be, or not to be… Charlie

Stau cu piciorul stâng pe ”to be” și cu dreptul pe ”not to be” și, cu cât trece timpul, bag seama că cele două continente conceptuale se îndepărtează tot mai tare (deriva continentelor!) și eu mă tot crăcănez, până voi fi nevoită să fac spagatul pe două camioane. Și nu mă ține condiția fizică. Nu sunt Van Damme care, nota bene, îl face pe oglinzile laterale a două camioane!!!
Asta mă încurcă cel mai tare: oglinzile. După ce că picioarele mele, trec prin stressul despărțirii,   mai trebuie să-și echilibreze statusul pe două rămi (rame, nimeream eu pluralul corect, dacă nu era presiunea așa de mare) de oglinzi laterale. Adică țin-te în echilibru stânga-dreapta, față-spate.
La stânga sunt niște caricaturi obosite, făcute de niște tipi care-și zic atei, dar și ateismul declarat e o formă de habotnicie. La dreapta e dreapta, e de bine dar, în situația dată, sunt niște băieți care au cheltuit 5000 de euro pe armamentul din dotare și, oricât ar fi ei de teoretic islamiști, sunt capabili să facă moarte de om pentru suma asta, și dacă ar fi atei .
În spate sunt blocurile gemene ale americanilor, în față e ceață.

În subsidiar, eu nu sunt Van Damme și nicio firmă tare n-a semnat cu mine, să mă crăcănez între două oglinzi de tir, virtual, cât să mai vindem ceva camioane, hebdomadare, abonamente la săli de sport…

Deci eu nu sunt nici hebdomadarul care a avut nevoie de 12 morți ca să-și multiplice tirajul de la 30000 la 5 milioane, dar nici nu zic că poți omorî 12 inși fiindcă îți permiți să cumperi cu ce să-i omori.

În pulberea și praful dezastrului,  se discută despre libertatea de exprimare.
Peruci pudrate, jabouri și manșete dantelate. Se discută cu recuzita de pe vremea lui Bach.
Fie-i piatra de marmură, a modestului său mormânt,  de neclintit!

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, ştiri de neştiut și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la To be, or not to be… Charlie

  1. kenzaurbo zice:

    belgianul asta, in spagat, a facut furori acu’ 20 de ani… mereu m-am intrebat daca datorita faptului ca-si poate dezlipi picioarele in extensie maxima sau sa fie din cauza francezei?! un pachet de muschi, da’ dadea iluzia unui rafinament francez inchis in… pelvisul sau.
    taman cand credeam ca subiectul e epuizat, executat , de altfel, fara drept de apel, vii tu cu aceasta paralela in spagat. esti dincolo de ironie…
    daca nu esti belgianu’ – peste pluralul ramei trec, inteleg presiunea- n-ai nicio sansa sa scapi fara fractura de coxal. 🙂
    „ateismul declarat e o formă de habotnicie”- e chiar mai rau: atata furie , ura si nevoie de impunere imi aduc aminte de ceva mult mai urat, si o spun desi sunt atee. nu facem decat sa repetam aceleasi greseli , in pofida lectiilor anterioare ale istoriei. ca sa nu mai zic ca nimeni nu are vreun raspuns valabil nici azi, o certitudine… si desigur, in spate nu stiu daca sunt numa’ americanii, dar precis sunt interese politice si economice ale unui G. mai degraba economice. economicul, in continuare, determina politicul, aici sunt de acord cu Marx.
    si cand te gandesti ca azi e vineri, Renata…
    cu recuzita lui Bach sunt de acord. 🙂

  2. zazania zice:

    De fiecare data, cand o vizitez pe mama in satul natal, imi amintesc …
    Intr-o comunitate mica, un sat de munte , altfel se vede toleranta.
    Sora mea e ortodoxa si merge la biserica in fiecare duminica. Am inteles intr-un tarziu ca e modul ei de a socializa de cand a iesit la pensie. Mama, de cand e tintuita la pat urmareste cu religiozitate Sfanta Liturghie din pat. Pot zice ca e mult mai coplesita de ritualul liturghiei, ciucita intre asternuturi decat sunt multi altii in mijlocul vreunei catedrale.
    Cand iese de la Biserica, sora mea trece pe la o prietena sa bea o cafea. Dana e pocaita. Barbatu-sau e ateu. Fiul lor e pocait si si-a luat nevasta pocaita.
    La fiecare predica ,popa din sat spumega impotriva pocaitilor doar ca nimeni nu-l ia in serios.

    • D. Vader zice:

      In sfarsit putin suflet. Lasati naibii maioneza. Panaramelor!

    • Zuzu, se zice că toleranța e dovadă de inteligență. Eu cred că e dovadă de inteligență și detașare. Intoleranța și, automat, implicarea cu trup și suflet în ceva exterior ție e semn că interiorul tău te ține foarte puțin ocupat. Dedicația nu ține de eroism, ci de vid personal.
      Acuma, nu știu dacă enoriașii ăia nu-l iau în serios pe popă fiindcă sunt inteligenți și preocupați de chestii mai importante decât stuchirea pocăiților sau, pur și simplu, nici nu ascultă ce toacă el acolo; se duc la biserică duminica din reflex.
      Ce nu știu eu și nici n-o să aflu vreodată e dacă întâi a apărut fanatismul islamic și după aia nevoia americanilor de petrol, sau invers.

  3. Watcher zice:

    Interesant judeci, imi place.

  4. Culmea e ca ne-am gasit noi, tocmai noi, sa ne cainam ca la priveghi: Te dusesi, libertate de exprimare, te dusesi, soroooo, ca te luara cel rau si cel viclean, maaaa! Aoleooooo, cum te dusesi tu, cind erai mai in margareta virstiiiiiiiiii! Pai tocmai noi, unde bietii caricaturisti n-ar fi murit neam! – ca erau de mult dupe zabrele la ce mizgaleau ei acolo, de unu’ si de altu’. Pai tocmai noi, care n-avem voie de aia, n-avem voie de ailanta, ca oricare dintre voi poasa insire la repezeala 5-6 subiecte care te baga in belele una-doua. Pai ne cuprinse mila de libertatea alora, ca de-a noastra ni se falfae? Si mai zici ca nu sintem tara lu Ionesco? Si, de necaz ca pierdura aia libertatea de exprimare, ne inghesuim ca mioarele sa mai dam din libertatile noastre lu domnu maior! Asta chiar e ca la circuitul libertatii in natura. Azi o vedem, si … UE!
    P.S. Cind ii dai unuia la operatie vreme indelungata, saptamina de saptamina, si intr-o zi ala iti da cu paru in cap – disproportionat, evident – se cheama terorism? Papa a zis ca daca-i zici de mama, iti da un pumn in nas, de-ti da borsu una – doua. Halal, prea-sfintia ta! Si io la fel!

    • Rădescule, suptscriu, dar cică n-avem dreptate! Conform legislației în vigoare, prostia nu e luată de guler nici în penal, nici în civil. E o formă de viața. Și viața, zic și băieții de la rutieră, are prioritate.

      • Renato, io nu cred ca din prostie facem ce facem, ca, totusi, poporul asta nu-i mai timpit decit altele. Dar sintem de-o slugarnicie si-un pupincurism cu totul si cu totul iesite din comun, de parca ne-am nascut fara coloana verticala. Sau vertebrala, cum i-o zice, ca tu stii mai bine!

  5. garcea zice:

    Citesc si ma cutremur…
    Unde´i dubiu, care´i dilema? Io am avut ocazia sa “vorbesc” cu to´felu de musulmani de prin toate tarile traditional musulmane. Si d´aia veniti de alaltaieri si d´aia seminascuti p´acilea(germanika).Ce sa zic..9 din 10 sunt tampiti. Scopu´lor declarat e sa te converteasca cu pumnu´n cu gura, cu hangeru, nu conteaza. Juma´din ei sunt oricum de parere ca daca nu te´ai nascut musulman esti degeaba, nu meriti sa existi. Asta invata de mici, asta aud zilnic sau saptaminal la moschee, indiferent ca o zic de ´a dreptu ´jiknitor(e datoria fiecarui musulman sa´i taie pe porcii necredinciosi acolo unde dau de ei) sau o dau mai neutral, politically correct. Asta e religia lor, sfinta, pe care trebuie noi s´o respectam.
    De ortohotie sau catolici (care´s si mai hoti) ce sa mai zic? A durat citeva sute de ani pina am scapat de tampenia lor. Al´fel pamintu´ar fi plat, biologia n´ar exista, chimia ar fi diabolica iar Renata ar privi a enshpea ecranizare a bibliei dind matanii si echipata cu basma+fusta pina la glezne.
    Nu´s cum dreacu´da´mi se pare discutia überfutila, sa compari niste caricaturi imbecile cu religia astora care fac campanie pe fata ca sa´ti schimbe viata (cu avantaje si dezavantaje) in cea de robotel habotnic. Vorba lu´un nene din amonte: ne´am trait juma de viata pe vremea lu´ceasca, nu ne´a ajuns ?
    Si ca sa fac si io un spagat: a propo, cite exemplarede carte ai vindut?

    • Nono aproape tot – 2000. Micul Chagall vreo 300. Vorba editorului, unu la unu cu rusoaica aia care vinde pe brânci în Rusia ei – Daria Donțova. Mai presus de doi maeștri ai literaturii polițiste occidentale, apăruți deodată cu noi, ceea ce înseamnă că românii nu mai citesc nici măcar literatură polițistă și, ce e mai grav, dacă au de unde să aleagă, nu aleg maeștri.

    • klaus zice:

      Ocazii sa ,,vorbesti”, e cu juma de norma,
      Dubii de dimineata in lipsa de cafea.
      Cu vorbe poti mutila o forma!
      Fara sa ai habar ce-nseamna ea.

  6. zazania zice:

    Ce-as putea eu sa-ti raspund, garceo? As vrea sa-ti pot raspunde ca pe mine credinta ma face mai toleranta dar stii si tu si eu si toti de aici ca as minti. Asa ca mai bine tac acum si ti-oi raspunde data viitoare , cand voi fi mai in forma. Azi a avut grija toata media sa titreze cu litere de-o schioapa ca este cea mai deprimanta zi din tot anul. Asa au decis sociologii, savantii si cititorii in stele care se preocupa de buna starea popoarelor.

  7. Garceo, io cre că, dacă cineva are o armă și chef să tragă cu ea, găsește el ținte și motive.
    Tristețea e că mama, care e la curent cu toată presa importantă din Franța, fiindcă îi iubește pe francezi de numa-numa, mi-a zis că Charlie era mai rău ca Urzica. Adică gâdilă-mă ca să râd.
    Luată intrinsec, maică-mea e mai periculoasă decât orice terorist, fiindcă ea ar mierli orice ins care pune virgulă între subiect și predicat, fără tresărire.
    Nebunia e că au murit nilște nimeni, omorâți de alți nimeni, dar LUMEA întreagă a găsit motive suficiente să-i scrie cu N majusculă.
    Io, ca să-ți spun drept, mă simt ca și cum ar fi murit ăla de la șapte, care nu/și plătea întreținerea. Băi, îmi pare rău că a mai pus unu mâinile pe piept, dar atât!
    Sintagna ”libertate de exprimare” pe mine mă lasă rece. Taică-miu, fost pușlcăriaș politic, numa nu m-a bătut în decembrie 89, când eu îi dădeam zor cu libertatea… Mi-a zis așa: Știi tu, copile, ce înseamnă libertatea? Libertatea e atunci când te lasă să te piși, atunci când îți explodează vezica, fără să te bată până leșini, după.”
    E, poate nu l-am înțeles atunci și am rămas certați multă vreme, dar l-am înțeles mai târziu. Când nu mai era, să-i dau satisfacție și să ne împăcăm.

    • garcea zice:

      io m´am dus repede sa vad unde am pus virgula aiurea si in timp ce faceam asta m´a pufnit risul, de parca as avea habar unde se pun virgulele, zau. E deja traumatizant sa citesti doar despre experienta groaznica a tatalui tau; sa aflu ca ti se falfaie de „libertatea de exprimare” e prea mult chiar si pentru mine. Un regizor neamt, fassbinder, a facut un film cu un titlu interesant „Angst essen Seele auf/ Frica maninca sufletul”.

      PS-felicitari si la mai multe!

      • garcea, m-am exprimat nefericit. sau neclar. LIBERTATEA DE EXPRIMARE nu mă lasă rece. Faptul că se flutură tot timpul, prin toate gurile formula asta, mecanic, fără să știm despre ce e vorba, mă chiar enervează.
        Mă supără și dublul standard. Dacă pun o svastică pe un cur de porc roz, sare toată LUMEA de cur în sus, că se traumatizează evreii. Dacă fac glume proaste cu mahomed și-mi sar la beregată niște fanatici musulmani, sare iar toată LUMEA de cur în sus, că mi se îngrădește libertatea de exprimare. Adică pe muslimani să-i supărăm, dă-i dracu, și-așa sunt teroriști, dar pe evrei să-i menajăm, că finanțele planetei sunt la ei.
        Da, cred că e interesant filmul neamțului, frica mănâncă sufletul, mănâncă și corpul, în cele din urmă… Umberto Eco în Numele Trandafirului are o teză la fel de bună: râsul ucide frica. Deci râsul (gluma, ironia, satira, comedia – tot ce produce râs, descătușare, libertate, curaj) trebuie interzis, pentru că FRICA trebuie să trăiască. Frica e zgarda și botnița pe care reprezentanții instituționalizați ai lui Dumnezeu ni le pun ca să ne controleze.
        Am umpic de fugă de idei, dar mă-nțelegi tu…
        Cu cât sunt mai pardonabili preoții creștini care înfierează existența unui cuplu necăsătorit religios, homosexualitatea, avortul, față de defecții ăștia care trag cu automatul? Cunosc persoane care, religioase fiind, au murit spiritual lent, fiindcă un imbecil de popă le-a culpabilizat pentru cele de mai sus. Poate că unii se sinucid după ce același popă imbecil îi distruge psihic. Tortura sufletească e la fel de ilegală față de ființa vie, ca și uciderea ei cu brutalitate, cu o rafală de armă, cu o bombă, cu ceva.
        De ce măi, garcea, burka e câh și postul creștin e detoxifiere binevenită? Ă? De ce subnutrirea programtă e cool și înlăturarea oricărui mesaj cu tentă sexuală în îmbrăcămintea unei femei e încălcarea drepturilor omului? Păi, omul e omnivor. S-a dovedit științific că nu poate sintetiza proteină caracteristică lui, dacă paște numa mâncărică de urzici și ardei copți. Nu cumva popicu de la bisericuța din colț i-a încălcat bunului creștin nu drepturile umane, ci drepturile vitale?
        ps. Mama umblă cu glonț pe țeavă după ăia care nu știu să pună virgula, așa, în general. și din principiu. Fiindă nici ea nu știe să pună virgule corect. Virgula e un element divin, Ne bucurăm de el, dar nu-l stăpânim. Așa că relaxează-te!
        Și mulțumesc pentru urări. Poate ești mai norocos ca mine și se vor înfăptui.

    • DoarF zice:

      Eu inca mai sper la un Atentie, se deschid usile #.

Lasă un răspuns

