Pomana de cuvinte

Ultima lui intrare pe blog a fost la începutul lui septembrie, 2013.
N-a murit imediat.
Ultimul său răspuns pentru un Anonim care-i scria – „El Zap , daca-L vezi inaintea mea, spune-I ca vin si eu curand. Sa nu-ti fie frica, fratioare, fiindca nici o lume nu poate fi mai rea decat asta in care traim.” – a apărut  pe 8 februarie:
„Problema e ca o parte din noi am am facut-o sa fie mai rea. În ce priveste tristetea, undele dispar, dar raul ramane vesnic.
Căci a noastre vieţi cu toate sunt ca undele ce curg,
Vecinic este numai râul: râul este Demiurg.”

Pe urmă, a tăcut. Definitiv. Iremediabil.

Azi am chef să vă spun ce versuri îi plăceau lui ElZap.
Luați de gustați și bucurați-vă!…

Să vii în ceasul lins de minutare
când norii trec în dans de caravele
și sfârâie prin aer samovare
în care dau pitici la manivele…

Când merg pe damen blues pisici cu glugă
și levitează lucruri indiscret
să-nterpreteze fluturii o fugă
prin părul tău electric violet…

***
Să ne iubim până la rană
în toamna cu galop de ploi,
când vremea-și urcă mâlu-n noi
și frunzele-stafii ne cheamă.

***
Tu spune-mi cum ai vrea să te iubesc
între taifeturi și calinerii:
tăcut și simplu ca-n litografii
sau ca un arlechin funambulesc?

(Versurile îi aparțin poetului Doru Lubov.)

 

Știu ce-o să ziceți.
Să fie primit!

Acest articol a fost publicat în aminriri, bloguri care merită citite, citesc şi-mi place, literatură, prieteni, părerea mea și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

38 de răspunsuri la Pomana de cuvinte

  1. klaus zice:

    Mă tot întreb cine dracu’ o fi anonimu’ ăla….

  2. klaus zice:

    Februarie 2014.

  3. Lotus zice:

    E cu echivoc, ca să zic așa. A murit fizic, sau a murit în sensul că n-a mai dat pe net de atâta timp și gata, îi punem cruce?

    • A murit, Lotus. E o certitudine, nu o speculație. Ultimul său articol de pe blog e ca un fel de rămas bun, nu observi? Restul datelor… medicale pe care le dețin aș prefera să le păstrez pentru mine.

      • Lotus zice:

        Băi, e nasol. Blogurile sunt o invenție recentă, dar dacă ne gândim, pe măsură ce timpul trece și noi îmbătrânim, o să asistăm și la – tot mai multe – astfel de cazuri. Iar într-un final, o să asiște alții.

        Parcă l-am văzut pe ElZap nu demult, la tine în comentarii? Da’ posibil să mă înșel. Nu-l știam.

      • Nu, sunt ani de când s-a dus. Cred că faci o confuzie.

      • Doarf zice:

        Am citat eu ceva la el pe blog si a fost o mica discutie despre elev. Cum l-ar fi linistit el in doua cuvinte, in stilul care l a consacrat

  4. Cudi zice:

    Mulțumim, Renata! 😦
    „E vremea norilor ce-aruncă zoaie/ pe sufletele noastre ciuciulete”.

    • Cudi, mai degrabă să-i mulțumim lui ElZap, care era un compendiu de poezie bună. În majoritatea situațiilor, cita din memorie. klaus știe. Găsea în totdeauna, în mintea lui, două versuri pe care să le folosească drept răspuns, drept comentariu la spusele noastre. Am descoperit, datorită lui, poeți excepționali care-mi erau complet necunoscuți.

  5. zazania zice:

    „Conqistadore”, il botezase Lelia. Stiu ca-l iubea mult desi nu cred ca-l cunostea. Pe el si pe tine, Principessa! Muream de gelozie. Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca.

    • Lelia ne iubea pe toți, nu fi nasoală!
      Cândva, după, am sunat-o să-i spun de ElZap. M-a întrerupt și mi-a spus că nu poate fi adevărat. N-a vrut să accepte. I-a trimis un mail. (Corespondau când și când.) Nu i-a răspuns, firește. Cum și-a explicat Lelia? ”Nu are acces la net, probabil.”
      Pe urmă n-am mai vorbit niciodată despre el. Ea nu suportă boala, moartea…

    • klaus zice:

      Îmi amintesc că Lelia începuse un exercițiu riscant. Caracterizarea personajului virtual. A abandonat pe parcurs, eu eram mort de curiozitate cum m-aș fi privit sub un articol cu titlul „klaus”. Poate părea o gelozie, dar mi s-a părut o idee extraordinară să intru în coliziune cu un alter ego virtual. N-am mai avut ocazia, Lelia s-a topit pe parcurs. Privindu-mă pe mine, o înțeleg.

  6. ifim zice:

    ElZap 14 februarie 2011, 19:44
    Aproape că îmi vine să las totul şi să mă urnesc spre o deltă. Spre Deltă sau spre orice loc din lumea asta, unde aş putea să ignor tot ce se pune la cale pe planeta asta.
    Cât despre jumătate, eu aş zice că treburile se complică. Putem avea totdeauna jumătăţi inegale, ba aş zice că de cele mai multe ori jumătăţile numai egale nu sunt. Depinde cu ce le măsurăm.

  7. castanman zice:

    Renule, bag seama ca ai putea intitula elegia asta – „A murit Enghidu, prietenul meu care ucise lei cu mine” si ai pleca mai mai departe revoltata…si zdrang si zdrong pe strazi pustii/ sa ducem inima in noi/ ca pe un papagal, in colivii/ cu gratii de noroi. Va invidiez pentru faptul ca l-ati avut pe El Zap. Pe unde mai e Lelia? Mai e la Gandul?

  8. Iosif zice:

    Românul s-a nascut poet,
    a mostenit versul si cântul.
    Dar câte stele stralucesc,
    si lumineaza azi pamântul ?

    Câti astrii stralucesc pe bolta,
    obscurantismului înselator ?
    Unde e Steaua dezinvolta,
    creata prin Cuvântul Viu, nemuritor ?

    Unde se-ascunde Adevarul ,
    cine-L mai spune astazi alb, curat ?
    De ce în lume azi conduce clerul,
    si nu Adevaratul Unic Împarat ?…

  9. clujanu zice:

    „ElZap
    ElZapelzapb.blogspot.com
    Aug 23, 2010 6:53 PM
    Trebuie să fii musai un bărbat ca să fii o gospodină perfectă.”

    Cred ca era ardelean de-al meu sau ma insel?

  10. psi zice:

    da, să fie primit!
    e minunat să-și amintească oamenii cuvintele și să le dea de pomană.

  11. klaus zice:

    Well, io nu-s atât de virtual. Mărturisesc că această ultimă poatare a lui m-a tulburat peste măsură. Am senzația că parcă aș fi scris-o eu. Mai puțin finalul, propoziția aia e cutremurător de perfectă.

  12. klaus zice:

    renule, ești ok?

  13. Cudi zice:

    Renata, te așteptăm, pe unde umbli?!

Lasă un răspuns

