D’ale Prăvăliei

Până d-anțărț, când intra vreo cucoană în Prăvălie să ceară Supercalifragilistic contra monturilor și pentru subțirimea sângelui și-a taliei, intram pe lista ANMDM, ca să nu par ultima proastă din sat care se miră, ca vițica la poarta nouă, că s-a descoperit produsul cu efect dublu, poate triplu, poate multiplu, care pocnește din dește ca după chelner și te face bini di tăt – ca să zic, la urmă, „n-avem!”

Acum m-am deșteptat. Intru pe gugulică, pe teleshopping, pe site-urile care vând viață veșnică și fericire fără cusur, și abia apoi zic „n-avem!”, ca o vițică informată.
Firește, privirea disprețuitoare a fostei viitoare cliente mă pune la locul meu, și acum, ca și d-anțărț.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, apucături proaste la români, d'ale Prăvăliei, publicitate, părerea mea, ştiri de neştiut și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

63 de răspunsuri la D’ale Prăvăliei

  1. Iosif zice:

    Eu evit sa utilizez orice produs caruia i se face reclama, constient si convins fiind ca toate sunt înselatorii ale „sistemului raului” mondial, menit sa acumuleze putere financiara si controlul asupra miliardelor de suflete ce se nasc, se maturizeaza, se înmultesc, produc bunuri pentru „sistem” si mor înrobite si controlate de dumnezeul acestui sistem, al înselaciunii si minciunilor sfruntate…”Mamona”. 🙂

    • Eu evit să cumpăr produse „reclamate” la tv, Iosif, dintr-un motiv mult mai puțin ocult: în prețul de raft e inclus bănuțul pentru reclamă. Și numai cine nu vrea nu află cât costă un clip. Cea mai bună reclamă e feedbackul consumatorului. Ți-l dă gratis, la o șuetă.

  2. clujanu zice:

    1.=Până d-anțărț,=, vă rog, nu cunosc expresia.
    2.dacă am ajuns aici, din experiența dvs. este freun leac cu beneficii pentru articulatii?Eu mă cam resimt dupa atâta criză de gutăși atâta vechime pe pământ.

  3. Mugur zice:

    Și eu care tocmai voiam să vin și să întreb despre un medicament care să repare o triplă hernie disclă, să ajute la slăbit și să repare o memorie „de elefant” care nu mai vrea să dea randament. 😀

    • Mugur, le vrei 3 în 1? Nu merge! Pentru hernie și slăbit – cuțitul. Pentru hernie ăla chirurgical, pentru slăbit ăla de bucătărie cu care faci din cina de luni, cină pentru luni, marți, miercuri.
      Pentru memorie, cel mai bun remediu e o agendă. 🙂

      • Mugur zice:

        Și eu care spreram să-mi recomanzi măcar o bulină, ceva. 😀
        Mai bine așa, căci tot nu-mi place mie să iau pastile, decât în caz de forță majoră.

  4. Lotus zice:

    Pe toate le țintesc medicamentele ăstea, mai puțin prostia.

  5. Cudi zice:

    Ar putea face o scenetă tare amuzantă cu o ședință de brainstorming pe tema: ce nume să-i dăm produsului nostru. Rezultatul: SlaboFicat Slim. Slabo Slim?! Pe bune?!
    E nebunia lumii. „Căcarea Lumii” ( în patru acte), vorba lui Mihai.

  6. zazania zice:

    Mie’mi place reclama aia in care doua proaste merg impreuna la buda si se caca concomitent dupa care ies satisfacute si cotcodacesc : „Si ce gust bun are !”

  7. Marian zice:

    Dintre acele site-uri pe care taman ce le pomenisi , ” site-urile care vând viață veșnică și fericire fără cusur ” , lipseste biserica…de fapt , BISERICILE , CULTELE RELIGIOASE…ca-s mai multe 😉 , chiar prea multe dupa umila mea parere 😡 . In aceasta situatie , sincer sa fiu nu-mi pot da seama , cum dracu’ s-o descurca madamme Firea- Pandele cu ele , cum o calcula saracutza de ea , cuantumul sumelor virate de la bugetul PGMB ??? ” Produs cu efect dublu ” exista si nu de ieri de azi , dupa cum bine cunosti si dumneata insa, mi-ar place mult sa-i vad fatza unei viitoare foste cliente daca-i vei recomanda bunaoara … ARSENIC 😀 😀 😀 contra unor dureri cauzate de …maselele de minte 😉 . Eu , chiar nu-s ca Iosif care respinge cu hotarare ” orice produs caruia i se face reclama, constient si convins fiind ca toate sunt înselatorii ale „sistemului raului” mondial, menit sa acumuleze putere etc ” . In urma cu vreo doi sau trei ani , am comandat pe on line o crema { careia vad ca si azi ai este facut o reclama …ca la carte ! } ce garanta cresterea ” aleia ” cu minim 4-6 cm. UN VIS …. PENTRU ORICE TIP DE PE LUMEA ASTA ! Am sfarsit prin a o folosi ca lotiune pentru scalp insa , te rog sa ma crezi pe cuvant , si azi am chelia la fel de ” generoasa ” . 😡 😡 😡

    • Crede-mă că nu te cred, Marian! Adică nu cred că tu, om trecut prin viață, nu știai că 6 cm în plus sunt o adevărată belea. Care duce la un diagnostic cu nume obscur, dar destul de greu de vindecat: dispareunie.

      • Marian zice:

        Daca era vorba despre un barbat , chiar n-aveam nimic de replicat insa , fiind vorba despre o femeie… 😡 Pai bine Renata Carageani da’ , nu voi sunteti alea care , daca vreti neaaparat sa puneti cu botu’ pe labe pe careva sau mai romaneste spus sa-l faceti p’ ala de boala copiilor , replica voastra de baza este invariabil aceeasi pentru toate suratele voastre din oricare tara a lumii : O AI MICA !!! Si-atunci , draga Renata , stiind ca FIECARE CENTIMETRU CONTEAZA cum sa nu-mi iau niste …. precautii , mai ales ca , sa dea dracu-n ele de babe , parca-s mai multe pe zi ce trece prin Berceni si , parca-i pacat de Dumnezeu sa nu-ncerc sa profit si eu…macar acum , spre finalul cursei 😎 . In plus de asta , vorba lui Donald Trump : ” – Ce-mi pasa mie de … altele ?! ” 😉 Pentru ca deja ne aflam in pragul week-endului , iti doresc ca acesta sa fie dupa cum ti-l doresti si dumneata , respect Renata Carageani !!!

      • Marian, când zici o ai mică, te referi cumva la pensie? 🙂

      • Marian zice:

        😀 😀 😀 Si la pensie Renata si la pensie caci…este MICAAAA , AL DRACULUI DE MICA 😡 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. Ioana Maria zice:

    Si mai sunt destule: eu si cu sotul meu am hotarat sa facem o schimbare, fa-ti fericit ficatul, etc, etc. Din punctul meu de vedere a fost foarte amuzanta reclama la Carmol – prima din serie.

  9. opantazi zice:

    La mine, alea umane deja nu mai au efect. Ca atare, mă înființez cu tupeu la farmacia veterinară, motivez că am calul bătrân și bolnav și cer un Eqvagel pentru șale. Ale lui, bineînțeles.

    • Oana, la modul serios, am auzit că există gel foarte bun pentru cai care e destul de bun și pentru oameni.
      Și tot la modul serios: câinele, calul și omul au gena responsabilă de o anumită maladie pe același cromozom. Cumva, suntem rude.
      De când îl am pe dobitocul de pisic, mai-mai că aș milita să intre motanii în aceeași organizație oculto-genetică.

      • opantazi zice:

        He, he, n-am glumit, mi-a fost recomandat… Acum mă tratez cu un gel pentru câini și pisici, deci eu am intrat deja în clubul patrupezilor. Mă rog, fizic eram acolo de ceva vreme, de când o criză de sciatică m-a obligat să mă descurc în 4 labe… În fine, că să revin la panaceul câinesco-pisicesc, confirm că e Ză Oan. Încă n-am început să latru pe la ușă, în schimb m-a lăsat durerea de șale. 🙂

      • Marian zice:

        ” Și tot la modul serios: câinele, calul și omul au gena responsabilă de o anumită maladie pe același cromozom. Cumva, suntem rude.” Cand imi reamintesc de doctorul Sorin Oprescu { poate ti-l reamintesti si dumneata : a fost si Primar General al Municipiului Bucuresti 😡 } care spunea candva ca , de fapt omul se inrudeste mai degraba cu porcul…. ” Parca-mi vine sa-mi las balta / Toate interesele !”

      • Gena hemofiliei.
        Oprescu are dreptate. Și tot el zicea că, dacă după 40 de ani te scoli dimineața fără să te doară nimic, înseamnă că ai murit.

      • Marian zice:

        @opantazi ” mă descurc în 4 labe…” Fara suparare dar aceasta afirmatie e… PIRAMIDALA si te felicit pentru ea : pur si simplu mi-ai infrumusetat ziua asta de rahat !!!

      • Marian zice:

        Cand te gandesti la faptul ca DOCTORUL , PROFESORUL DOCTOR Sorin Oprescu , se putea trezi dimineata fara sa-l doara nimic iar acum…este mort , cum sa nu-i dai dreptate ? Parafrazandu-l pe Geronte : „- Ce-a cautat la , PMGB ?!? „

      • M-ai speriat, Mariane!Oprescu e viu, ce dracu! Doar a ieșit din vizor.

    • Mugur zice:

      Am folosit și eu Eqvagel și, trebuie să recunosc, fără a fi „medicamentul minune”, a avut efect, spre deosebire de cele pentru uz uman care… cred că nu mai conțin nici măcar 10% substanță activă față de cele „de pe vremuri”.

      • Cred că da. Producătorul de unsori pentru cai fură până ls limita de-a se autodetona. Pe cai nu-i întreabă nimeni dacă-i mai doare. Dar unsoarea aia, destinată mințirii cailor, conține o demnă concentrație, activă la om. 🙂

  10. Pingback: Consumatorul român de televiziune – O Poziție

  11. klaus zice:

    „Venea olanda din Olanda,
    venea caşmirul din Caşmir;
    ca ni s-a ofilit ghirlanda
    cuvinte nu am, să mă mir;
    am mai dansat o arleziană,
    a mai căzut un batalion;
    sclipea, -n Artois, o arteziană
    şi-o baionetă, la Bayonne.”

    • „Din Caesar, Kaiserul si Tarul,
      din vespasiana, Vespasian;
      hazardul bate vesnic zarul
      pe care-l tot arunci in van;
      se rasfrangea-n oglinzi de dama
      blazarea noastra cu blazon,
      iar nu in sclipitoarea lama
      de baioneta de Bayonne.”

      Era strofa preferată a lui ElZap.

      • klaus zice:

        Oh, da! Îmi aduce aminte de suita nr.2….arlesiana.
        https://m.youtube.com/watch?v=M7p74wVffpI.
        A trecut ceva vreme de când n-am mai dat pe la filarmonică. M-au acaparat grijile zilnice ca o coțofană hoață. Aproape uitasem ce mult iubesc flautul. Mi se pare că seamănă foarte mult cu mine.
        Mulțam, renule!

    • Iosif zice:

      Poate daca în loc de „olanda” scriai Iolanda, interpretarea versurilor prindea o alta conotatie. 🙂

      • Iosif, nu și-ar fi permis klaus să măscărească unul din cele mai frumoase poeme scrise de Foarță. Unul dintre cele mai frumoase scrise vreodată, pe lume.

      • klaus zice:

        Dacă n-aveam studii, poate scriam. Oricum îți face plăcere să muști de gimnaziu oamenii care nu s-au oprit la liceu. Uitam și inelaru’ înțepenit pe capson, pentru mai multă relevanță.

      • Iosif zice:

        „…de gimnaziu” 🙂 🙂

        „Multe bunuri are omul,
        Dar virtutea cea mai mare,
        E sa nu se tina mândru,
        Cu virtutile ce are.”
        – G. Cosbuc –

  12. Iosif zice:

    O fi mai ceva decât M.Eminescu ?!

  13. Iosif zice:

    Am priceput ! E cu baioneta,de muscheta, nu Cuvânt sfânt ( sabie cu doua taisuri)…

    • Iosif, îți dau un link unde poți citi câteva din poeziile lui Foarță, precum și biografia sa.
      Nu-mi place să discut despre scriitori pe care îi ador, cu cineva care n-are măcar habar că ei există. E foarte posibil să nu-ți placă, e pentru cititori rutinați în ale poeziei și, dacă l-ai citit pe Eminescu, nu înseamnă că ești, neapărat, cititor de poezie.
      În eventualitatea că te surprinde nuanța contondentă a răspunsului meu, iată explicația: comentariul tău cu Iolanda/Olanda, ce se voia sugubăț, era, de fapt, libidinos și de autobază. N-am marșat pe glumeala de prost-gust, ți-am răspuns serios. Totuși, ai insistat. Între cele două intervenții, ai fi putut să dai pe Google, să vezi cine paștele mamei domniei sale e Foarță ăsta, ca să nu revii, tot în necunoștință de cauză.
      Faptul că îi muști de cur sau de gimnaziu, vorba lui klaus, pe oamenii care au citit măcar, cel puțin, încă o carte cu excepția Bibliei, nu-ți face cinste.

      http://www.poezie.ro/index.php/author/0002153/%C5%9Eerban_Foar%C5%A3%C4%83

  14. Iosif zice:

    Nivelul IQ-ului sta în modul de exprimare al gândurilor,iar inteligenta elevata nu se reflecta în dispret,aroganta,ignoranta si trufie în raportul cu semenii,(indiferent de nivelul lor socio-profesional-cultural) ci în respect reciproc, dincolo de diplomele universitare,lipsite de valoarile respectului de sine si al IUBIRII NECONDITIONATE. No offence ! 🙂
    Va doresc o duminica linistita,cu pace sufleteasca nelimitata de resentimente !

    • Scuze, Iosif, dar tu ai început cu „O fi mai ceva decât M.Eminescu ?!”
      Trebuia să-ți răspund sincer: da, poezia a evoluat de la Eminescu încoace. Nu știu dacă fără Eminescu ar fi evoluat atât de mult, dar sigur ar fi evoluat, oricum, iar Șerban Foarță nu e un moft experimental în evoluția asta, e un tătic al lingvisticii și semanticii și un inventator de unelte poetice. E un nou Eminescu, dacă vrei, în sensul de punct de reper.
      În altă ordine de idei, să faci clasamente în artă, ca în sport, e ca și cum te-ai apuca de escaladă în frac și pantofi de lac.
      O ultimă observație: nimeni n-a făcut, pe-aici, caz de diplome universitare. N-am scris pe frontispiciul blogului că e ” decât pentru absolvenți de facultate”. Tu ești cel care, din când în când, fără motiv, ne atragi atenția să nu ne-o luăm în cap pentru ăia 4-6-8 ani de școală mai mult decât liceul, fiindcă cea mai importantă e școala vieții și școala cuvântului sfânt. Să știi ceva: klaus a absolvit institutul agronomic și a salahorit în țara ta de adopție, ca să se întoarcă aici și să facă fix ce a învățat în facultate, fiind propriul lui stăpân. Dacă nici unul care a belit ochii 5 ani la microscop și a cărat saci cu ciment încă vreo 5 (pentru bani), n-are școala vieții…
      Așa cum noi suportăm să-l bagi pe Tatăl Ceresc la înaintare, în aproape orice comentariu, suportă-ne și tu pe noi, că ne place Foarță. Tot no offence și fără resentimente!

      • Iosif zice:

        Ce repede va sifonati si zburliti pentru o gluma pe seama unui cuvânt. Ce as putea spune eu de atacurile voastre virulente si batjocoritoare la adresa Elenei,indiferent de modul gramatical si/sau agramat în care s-ar fi exprimat. Adevarul este ca va place sa luati peste picior pe cei ce nu va cânta-n struna,si asta ma determina sa mai glumesc din când în când,însa fara sa fac apropouri de genul „sa musti de gimnaziu” pe care d-l Klaus mi l-a aruncat cu sarcasm. Nu-i face cinste si nici nu dovedeste ca ar avea suficienta „scoala a vietii” prin astfel de exprimari. ¨
        În alta ordine de idei,astfel de ‘intelectuali’ am cunoscut si eu în „facultatea ceausista” când ceream drepturi pentru „studentii” în lanturi si catuse prin camera de izolare de prin institutiile de reeducare cu bastoane,mamaliga si arpacas….
        Sa fiti iubiti si fericiti cu totii !

      • NU, Iosif, când pui între ghilimele „facultate ceaușistă”, dovedești, limpede, că habar n-ai cu ce se mănâncă o facultate, ceaușistă sau nu. Și tata a fost pușcăriaș politic, dar a avut decența să nu-mi spună asta, decât după ce i-ai mierlit pe ceaușești. El, bietul, chiar a crezut că se schimbă ceva. Noroc că a murit înainte de alegerea lui Iliescu cu 80%.

Lasă un răspuns

