Furtuna de ieri

A fost un eșec. Dacă era aia de Shakespeare, nu-mi părea rău. Toată lumea în casă, cu ochii beliți în televizoare, la opt seara. Furtuna în direct. Nici nu știți ce pierdeți!
Dar furtuna de ieri a fost scrisă și regizată de nevasta lui Pandele. În cea mai fericită dintre lumi, cineva care se mărită cu Pandele și se lasă nășită de Becali, n-are cum să scrie o piesă de teatru care să-ți amintească de Shakespeare.
Nu, nu am idei preconcepute, nu cred că o femeie, cu aer prostuț dar plină de ambâț, nu poate să ne surprindă plăcut, la un moment dat, dar de-aici și până la să se creadă  sergiul-nicolaescul filmului serii, e cale lungă.

Am închis Prăvălia cu două ceasuri mai devreme, fiindcă primisem, deja, câteva apeluri telefonice de la prieteni buni pe care-i bănuiesc de luciditate  și care-mi repetaseră, de câteva ori că, cel târziu la 6 p.m. trebuie s-o tai spre casă.
Am tăiat-o la șase și-un sfert. Am ales o rută ocolită, dar mai puțin aglomerată. Undeva, pe drum, la un semafor lung, m-a balansat o pală de vânt, dar asta mi se întâmplă adesea, de la vitezomanii care trec pe celălalt sens.
Am oprit la megaimaș, după țigări și apă. Ceva agitație în frunziș am văzut, dar nu era, frate, ca în balada Toma Alimoș. Nu se plecau ulmi și paltini. Brazi și fagi nu… Noi nici n-avem în cartier. Avem corcoduși, tei, pruni, cireși. Cam pâlpâiau, nu zic nu!…
La Imaș, am pus în coș trei Stelle, o caserolă cu carne, un Borsec plat și m-am îndreptat spre coada la casă. Coada la casă era de minimum patruzeci de inși. Abia asta părea serios de nasol. Trei casiere băteau bonuri interminabile. Apă, ulei, zahăr, macaroane, multe pâini, mezeluri, conserve, cartofi. Majoritatea coșurilor conțineau paste, cartofi, conserve.
Pe bune?! Pentru o furtună de o noapte?!
Un puști și-a plătit niște chipsuri bio (în eventualitatea că ar putea fi adevărate) și toată coada a oftat exasperată; uite de ce-i arde ăstuia, acum!
Când intrau pe bandă macaroanele și conservele de carne, lumea se relaxa: cumpărături normale de furtună.

Am ajuns acasă. Am parcat sub copacul unde am locul plătit la administrația parcărilor, dar m-am asigurat că, dacă e să cadă, îmi rupe doar botul.
Am deschis televizorul, l-am pus pe mute, am mai vorbit cu voi, am așteptat furtuna lui Firea. Care, în Berceni, n-a venit.
M-aș fi mulțumit și cu o ploaie torențială, care să-mi spele sentimentul că am închis Prăvălia cu două ore mai devreme, degeaba.

Ghinion, în partea mea de Berceni, n-a picat un strop.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, apucături proaste la români, cronici, d'ale Prăvăliei, experimente, filme, mizeria umană, pisici și alte lucrușoare, părerea mea, strict autentic și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

29 de răspunsuri la Furtuna de ieri

  1. Iosif zice:

    Parca si numele edilului general al capitalei este predestinat la erori.

  2. Ana G. zice:

    Eu am aşteptat furtuna la muncă, dar nici în Mântuleasa nu a venit. Credeam că m-o fi căutat întâi acasă, în Sălăjan, da’ n-a fost nici acolo. Aia e. Acum aşteptăm iar sfârşitul lumii? Că am aflat azi de pe net că vine sâmbătă.

  3. Samanu zice:

    Azi a fost haarp ul in revizie.

  4. Cudi zice:

    Aici parcă nu prea intră în panică lumea când bagă ăștia avertismente. Vorba lui nenea din imagine (de aici, din Alberta), supranumit Chuck Norris al cositului, „I will keep an eye on it.” C-o fi furtună, ciclon, c-o fi Irma, iarba trebuie tăiată!

  5. Cudi zice:

    (am intrat la moderare)

  6. zazania zice:

    Ghinionul sefului. Iti dai seama cate creme pentru hemoroizi vindeai in alea doua ceasuri ?

  7. clujanu zice:

    A suflat femeia in iaurt. Eu zic ca e bine.Si noi vom face la fel ,vom taia trei brazi ca sa nu cada pe casa caci o prapadesc si bani de alta nu sunt. Duminica trecuta doar un varf a cazut si ne-a gaurit acoperisul,

    • Da, clujene. Comportamentului Firuței îmi amintește de absurditatea criteriilor de corectură la admiterea în facultate de acum 30 de ani. Dacă scriai un enunț corect și îl infirmai în propoziția următoare, comisia era obligată să te puncteze pentru că undeva, pe suprafața lucrării, figura și enunțul corect.
      Cred c-o să-ți dau un exemplu, să înțelegi ce vreau să zic. De pildă, dacă scriai: HCl e o plantă exotică – HCl e un acid tare – HCl e un fenomen al naturii, primeai zecimile alea de punct fiindcă, undeva, defineai corect acidul clorhidric.
      Așa și Firea: a făcut șaorma cu de toate. A scurtat programul școlar, programul de muncă, nu știu dacă nu cumva UPU, în spitale, n-a suspendat „liberul” de după gardă. Poate că și polițiștii și-au lustruit pistoalele Carpați, de gura primăriței.
      Indiferent cât de gravă ar fi fost furtuna și câte pagube materiale și de vieți omenești ar fi adus, Firea era acoperită.
      Nu spun că n-a făcut bine. Nu știu, poate a făcut. Dar când strigi de două ori lupu! și nu vine, a treia oară, când apare, te poți aștepta la mari nenorociri.

  8. Marian zice:

    Daca avea norocul sa vina acel…ciclon { caci asa era denumit pe sticlele TV-urilor } , realizezi cu cat crestea in sondaje si ea si partidul care-a propulsat-o la PMGB ? Sa fiu sincer , chiar asteptam o sfanta de ploaie dar , daca si Dumnezeu este contra doamnei Firea – Pandele si-i pune betze in roate , cine-s eu sa-l contrazic ?!? Aceasta este a N gafa facuta de madamme Pandele , de cand ocupa scaunul de Primar General si , chiar mi-asi permite o intrebare pentru cei ce se pricep : „daca greselile pot fi scuzate , erorile nu ” { dupa zisa domnului MINISTRU al INVATAMANTULUI Liviu Pop } , la madamme Firea-Pandel a fost vorba despre o gresala sau despre o …eroare 😎 ? P.S. Bine ca n-am votat-o caci , la ora asta mi-asi fi facut sange rau pentru greselile si …erorile ei !

    • Marian, na, că mi-ai amintit de suculentul nostru ministru Liviu Pop. Mă, omul acesta chiar crede că între eroare și greșeală e o diferență ca de la cer la pământ! Aproape că dă de lucru Academiei Române, să revizuiască DEX-ul.

  9. Cârcotaşu zice:

    Acu’ Firea a avut avertizările de la INMH. Că nu s-au împlinit e foarte bine şi or’ş’cât ea n-avea de unde să ştie. Din păcate avertizarea asta fără urmări va avea efectul păţaniei cu lupu’ care-i tot anunţat şi nu vine, iar la ultimul anunţ, când vinet, n-a mai crezut nimeni în alarmă….

    • klaus, nu prea e de relaxare textul! Femeia asta care se consideră inversul mamei și independentă e, în primul rând, un om care are nevoie de suportul unui psiholog. S-a transformat în ta-su, bag seamă. Să devii ceea ce disprețuiești nu e chiar neobișnuit, dar nici de bine nu e. Mă gândesc, cu fiori pe spinare, că, dacă ta-su ar fi bătut-o pe mă-sa sau ar agresat vreunul dintre copii, femeia asta independentă ar fi fost un potențial criminal în serie.

      • klaus zice:

        Păi nu e, dacă îl iei în serios.
        renule, am o senzație de oboseală ciudată. Posibil să-mi fi pierit entuziasmul tinereții. Poate o fi altceva, habar n-am. Virtualul a devenit un fel de suprataxă la acciza pe motorină. Mă gândesc câte energie netaxată am simțit în hergheliile apocalipsei. Și îmi vine să tac cu aceeași măsură. Poate tu o să înțelegi dacă reușesc. Am un dor de ducă care mă sperie și mă bucură în același timp.

      • Vino-ți în fire, klaus!
        Uneori intru pe blogul lui ca să calculez cât timp a trecut. Dar n-am deloc impresia că s-a dus. Ci doar că tace, o vreme, ocupat cu treburi mult mai importante decât blogul.

      • Cudi zice:

        Klaus, noi te iubim.
        E întotdeauna nevoie de cineva care să spună lucrurilor pe nume. Ai tot respectul nostru.

      • klaus zice:

        Cudi, cine sunteți voi? Cum iubiți pe cineva pe care îl cunoașteți prea puțin?

      • Cudi zice:

        Klaus, noi doi, adică eu și Mihai.
        Un om care cultivă fasole, deși riscă să n-o poată vinde, este un om cu grijă de țară, de cultură de tradiție! Avem nevoie de mai mulți ca tine.

  10. Marian zice:

    Doamna Carageani va reamintesc respectuos ca , NUMAI AZI NU-I MAINE , ASA INCAT ASTEPT SI POZE DE LA EVENIMENT DAR SI-O POSTARE PE MASURA CELOR CE VOR FI SAREA SI PIPERUL REUNIUNII SI VOR FACE CA INTALNIREA ACEASTA SA MERITE TOTI BANII DEOARECE , AM INTELES CA-SI VOR PLATI SINGURI SINGUREI , DIN BUZUNARELE PROPRII SI PERSONALE CONSUMATIA 😉 caci , vorba lui O.Pantazi 😎 : NIMIC NU-I GRATIS PE LUMEA ASTA ! 😀 😀 😀

Lasă un răspuns

