Cum ajungi, fără vină, o dobitoacă de femeie

Fac dreapta, din Tineretului spre Văcărești, pe lângă piciorul podului și observ că e ceva în neregulă. Șoferii claxonează și merg șerpește, cu doi kilometri la oră.
Două tipe coboară de la volan și se uită pe sub burțile mașinuțelor lor. Strigă, fac semne, își pun mâinile-n cap.
Opresc în coloană și încerc să mă dumiresc ce se-ntâmplă. Fetele alea două se urcă iar la volan și o iau din loc. Una râde. Alta își face cruce.
Dau să plec și eu după asta din urmă, mai credincioasă, dar îmi apare în față un pui de cățel maidanez, negru, cu ciulini în blană, care  intră sub bara mea. Pun avariile și cobor, să-l recuperez de-acolo. N-am nici un chef să-l calc.
Mă uit sub mașină – nimeni. Mă uit pe carosabil – umblă încet, cu ciulinii lui bine înfipți în omoplați, pe dunga albă dintre benzi.
Claxoane.

Fac câțiva pași înapoi, nu știu de ce, poate să-l iau dintre mașini, să-l scot din buimăceală, să-l depun pe trotuar.
Deja e prea departe de mine. Renunț. Mă întorc în fugă la propriul volan.

Claxoane, claxoane, pentru cățelul mic, obnubilat de groază, care face slalom lent, sinucigaș, printre roți.

Când mă mai despart doar doi metri de mașina mea, un dobitoc de pieton care a văzut totul, dar nu poate da o mână de ajutor, fiindcă mâinile lui nu sunt proiectate spre a părăsi valoroasele buzunare ale treningului său de firmă, îmi aruncă o flegmă misogină:
– Numai o dobitoacă de femeie putea să-și lase mașina acolo!

 

 

 

Genul ăsta de cățeluș a generat râgâiala filosofică.
N-am găsit nimic bun drept răspuns. Am preferat s-o iau din loc fără replică, sperând că altcineva, mai eficient, o să scoată cățelul de pe carosabil.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, apucături proaste la români, autoturisme și alte chestii personale, cu ce ne mândrim, epoca de piatră, mai prost decât ai fost proiectat, mizeria umană, strict autentic și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

34 de răspunsuri la Cum ajungi, fără vină, o dobitoacă de femeie

  1. Iosif zice:

    Asa se întâmpla când ai de aface cu „dobitoace”,mai mici sau mai mari ! 🙂

  2. Iosif zice:

    Dupa DEX,dobitocul este un „animal patruped (domesticit)”,însa nu tuturor patrupedeleor devenite bipede le-au evoluat si circumvolutiile creierului…

    • Din orice animal poți face, prin domesticire, un dobitoc. Din bipezii „dobitoci”, nu faci om, niciodată.

      • Iosif zice:

        Daca înca nu s-a descoperit vaccin contra cancerului,umanitatea mai are de asteptat pâna se va descoperi vaccinul contra prostiei si inconstientei… 🙂

      • Iosif, într-o zi se va descoperi și leacul contra cancerului. Sper! Sper că veni-va o zi când absolut toate bolile vor fi vindecabile, unele eradicate. Dar nu mă îmbăt cu gândul că prostiei i se va găsi vreodată antidot.

      • Lotus zice:

        Renata, dacă ar exista un medicament care să vindece toate bolile și dacă existența lui ar deveni cumva publică, atunci concernurile farmaceutice l-ar drămui și l-ar vinde în done homeopatice, în caz că deja nu-l mai pot ascunde sau face uitat undeva într-un sertar. Și de vreme ce lucrul ăsta e adevărat, înseamnă că foarte posibil tratamente există deja, pentru multe boli considerate terminale.

      • Fabricile și-ar tripla veniturile, bănuiesc, dacă ar exista un medicament care să vindece toate bolile. Ar veni, în cohorte, inclusiv scepticii, care cred că-și înghit pastilele degeaba și renunță la ele.

  3. Mugur zice:

    Fără de vină?
    Te faci vinovată de milă față de dobitoace și de indiferență față de propria mașină, ceea ce este inacceptabil! Cel puțin în ochii individului cu buzunarele pline de propriile sale mâini, prețioase neîndoielnic, altminteri nu și le-ar proteja atât de bine.

    • Mugur, la mașini poți repara aproape orice. Cățelul acela, care nu știa ce e orașul, putea să ajungă șnițel în orice moment și nici mama veterinarilor nu l-ar fi putut repara. Nea Trenigureanu nu contează nici cât negru sub unghie, în fond.

      • Mugur zice:

        Nu am făcut decât o glumă, în care situația ar trebui privită într-un unghi de 180 de grade. Normal că treningeanu nu contează, nu valorează nici cât negru sub unghie. O viață este viață, indiferent de forma sub care se prezintă, iar câinele, copil sau matur, are o mare valoare pentru om. Trebuie doar să-l înțelegi și să-l vezi cât de mult te iubește și te protejează. Să știi că si eu, deși nu comunic asta pe toate canalele, sunt mare iubitor de animale.

      • Mugur, n-ai pus și tu un :), ceva… Bănuiam că e o glumă, dar eu te percep ca pe un tip atât de sobru, că n-ar fi fost exclus să mă înșel. Uite, ai făcut bine că ți-ai precizat poziția față de animale. Am prieteni care nu suportă animalele și am învățat că trebuie să le menajez convingerea că pisicile sunt niște scârboșenii perfide, pline de microbi, iar câinele e ca un pitic de grădină, adică rostul lui e să stea afară, în curte, și pe viscol, și pe ger, că de-aia are blană, nu?

  4. Sper ca ti-e clar ca in viata vietilor mele n-o sa-i pot da dreptate obiectului in TRELING. Totusi, tresa-ti zic ca mi-a atras atentia – de doo ori – formularea:
    „Mă uit sub mașină – nimeni. Mă uit pe carosabil …” Si iacata de ce:
    Unu la mina: un sofer adevarat nu zice ” …sub masina – nimeni” ci „supt masina – NIMIC”
    Doo la mina: „ma uit sub masina / ma uit pe carosabil”??? Scumpa mea, supt masina ta …NU ERA CAROSABIL??? Pai poate d’aia era trelingul intrigat ca ti-ai lasat masina ACOLO!?

    • Augustine, poate că aș fi urcat-o pe trotuar, până prindeam cățelul, dar a avut grijă Videanu să pună, în zona aia, borduri de 50 de cm. Aproape că, dacă ai rău de înălțime, nu poți traversa strada, că te ia amețeala când te uiți în jos, la carosabil!

  5. klaus zice:

    Io zic că trebuia s-o iei pe scurtătură. Acolo ai greșit!

  6. laura zice:

    io zic ca lumea i rea draga renata

  7. zazania zice:

    Da tu nu stii sa pizduiesti , fato; ce-i cu tine, ce drac’ de sofer esti ?!

  8. psi zice:

    ce idiot cu trening! 😦

  9. laura zice:

    Wauuu , da’ ce articol !
    Aroganţă mascată + ipocrizie cât încape şi multă multă făţărnicie . Dumneavoastră madame , judecaţi oamenii prin prisma neîmplinirilor şi frustrărilor ce vă disturbă somnul ( atunci când reuşiţi ) . Şi cu nonşalanţa unei virgine , daţi ghes despre cum nu ar trebui să judecăm nimic ?

    Realy !

    Vă aduc aminte că mai va ‘ n urmă , cu ceva vreme cum ar veni , înfieraţi -decât proletar – o mamă pusă pe avarii …ce’şi ducea boracul la şcoală .

    Câine vs copil ?! SERIOS ?!!!

    Avem cât de cât , totuşi , o unitate de măsură ?
    Au ba !?

    Cu pupici (şi) de la nostra . Btw , mi a zis să-ţi transmit să nu te pui cu dânsa ! Au fost alţii mai mari ce şi’au închis prăvălia . Un buticel ca al tău e doar o floak ‘n calea pulii ! Dixit DÂNSA !

    Sunt doar un mesager . PLS , nu mă ucide

    stearpo ! ha ha ha

    • Stelluțo, eu și uitasem că am scris despre o nesimțită care-și lăsase mașina PE BANDA A DOUA, ca să ducă boracul la școală. Dar văd că tu n-ai uitat. Scumpo, dacă tipa și-ar fi lăsat mașina perpendicular pe o străduță unde singura bandă de circulație e linia de tramvai (vezi Moșilor la intersecția cu bulevardul cu nume regal) și ar fi înghețât traficul în întregime, fiindcă-și ducea, pe brațe, copilul cu edem glotic la camera de gardă a unui spital (să zicem că administrația financiară sector 3 ar fi spitalul), nu scriam despre ea.
      DA, câine în pericol de a fi călcat de mașini, ajuns accidental pe șosea vs. borac dus la școală zilnic – fără discuție!

      Dacă n-ai fi, evident, o persoană bolnavă, poate m-aș sinchisi de amenințarea din final. Și m-aș întreba, mai aplicat, cine e în spatele acestui cont: laurentiaputa@yahoo.com
      Btw, dacă numele de familie, PUTA e PUȚĂ, fără diacritice, mi se pare corect. Dacă e vreo prescurtare de la PUTTANA, vezi că se scrie cu dublu T.

  10. Cârcotaşu zice:

    După părerea mea individul nu stătea cu mâinile-n buzunare ca să-i mănânce p… unghiile. El urăşte animalele. Pentru el e de neconceput să opreşti când vezi un căţel în suferinţă, în pericol.
    Faptul că omu’ purta trening mi se pare o simplă coincidenţă.

    • Cârco, așa cred și eu, că ăla era în trening, cum ar fi putut să fie în frac. Nu-l bănuiesc că urăște doar animalele și femeile, cred că e genul care disprețuiește orice, cu excepția propriei persoane.

  11. Cristina zice:

    Imi povestea sotul ca in downtown in Toronto, o tipa a oprit masina fiindca lovise o pasarica. S-a dat jos din masina, a luat pasarica de jos (nu stiu daca murise sau nu) si a pus-o pe trotuar. Nimeni nu claxona, nu injura. Si in downtown e nebunie cu traficul, e graznic sa conduci prin centru.
    In Romania nu stiu ce se intampla, zau. Imi mai povestea cineva o faza, cum a murit cineva, i-a venit rau, nu stiu cum, la o pomana. Toti erau preocupati sa infulece si sa goleasca sticlele, nimeni nu se ridica sa vada de ce a cazut femeia aia de pe scaun. Un scenariu numai bun de un film despre ce se intampla cu oamenii din Romania in ziua de azi.

    • klaus zice:

      Cristina, eu zic că exagerezi!

    • Cristina, iartă-mă că schimb tonul, dar începutul comentariului tău mi-a amintit acel banc perfect:
      Un tip cu un BMW lovește o vrabie în mers. Milos, oprește, coboară de la volan, ia pasărea care încă respira și o duce acasă. O pune într-o colivie, îi lasă niște fărămituri de pâine uscată și apă într-o cutiuță și pleacă în ale lui. Când își revine din din plezneală, vrabia se uită înj ur și-și zice, îngrozită: gratii…, pâine uscată…, apă… Mă, nu care cumva l-am omorât p-ăla care gonea cu BMW-ul?! 🙂

Lasă un răspuns

