O muscă pe tavan

Mă, la ce se uită ăsta, mă?!… Și nu doar că se uită, dar mai și triluiește din gât. De fapt, scoate o onomatopee de castagnete, oarecum în surdină, dar nu știu ce mama dracului de frecvență  prinde, că te trezește din somn, și mort să fii!
Mă ridic din pat, aprind lumina, mă uit în tavan, nu văd nimic.
Sting lumina, mă bunginesc la loc.
Iar aud: ke-ke, chie-chie-kee…, ke-ke-ke-ke-kh, khhh…chie.
Iar aprind lumina, îmi iau ochelarii, mă uit în sus – nimic. Schimb ochelarii cu ăia de citit, mă urc pe măsuță și mă uit în tavan. O musculiță! O musculiță adolescentă, minionă, slăbuță. Zici că joacă „Statuile”.
Mă dau jos, îmi scot ochelarii și-l cert:
– Ce vrei, mă? E un pui de musculiță.
Mă ceartă și el:
– ke-ke!…
Dar nu-și dezlipește privirea  di tavan.

[…]

Până la urmă, cumva, a prins-o.  N-am participat la capturare, că m-am culcat la loc, hotărâtă să nu mai deschid ochii, nici dacă aud sirena poliției.
De unde știu c-a prins-o: când m-am trezit din nou și definitiv, se luminase afară de tot și primul gând bun a fost: azi sunt liberă, de ce nu pot dormi mai mult?!
Al doilea gând a fost unul de recunoștință: musculița fusese depusă în dreptul ochilor mei, moartă, dar nu deteriorată. Și m-am gândit, cu invidie, la femeile alea care deschid ochii pe un trandafir galben perfect, livrat de iubi tot așa, galant, pe colțul pernei lor.
M-am gândit preț de o secundă, fiindcă Vânătorul Mili deja mi se freca de claviculă cu mustățile, a joacă, semn că sluga ailaltă dormea nesimțește.

Acest articol a fost publicat în pisici și alte lucrușoare și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la O muscă pe tavan

  1. Elena zice:

    Bună, Renata! 🙂
    Nimeriși la acest articol când m-am gândit să-ți mulțumesc ție pentru remediul cu ulei de chimen negru, presat la rece (oarece probleme respiratorii) cã de la tine aflași și mi-a prins tare bine. Neașteptat de bine. Nici nu mai conteazã de fu placebo sau nu. Mi-am luat și CQ10 -60mg dar nu știu dacă a avut ceva efecte pozitive asupra mea, oricum rău nu mi-a făcut. 🙂

    Articolul de fațã cu motanul și gâzulița depusă asemeni unui trandafir mi-a amintit de un banc:
     
    O batrână stătea amãrâtă pe un balansoar, ținând în brațe motanul ei, Gicuță. Deodatã apare o zânã bunã ca-n povești care-i spune:
    -Fiindca ai dus o viaya cinstită și ai un suflet bun, iți voi indeplini 3 dorințe! Sta batrâna, se gândește și îi spune prima dorințã:
    -Vreau sa fiu foarte bogată!
    Zâna dă cu bâta magica, transformă cocioba ei într-o vilã somptuoasã, cu piscinã, mașinã în curte, seifuri pline de bijuterii și bani.
    -Acum vreau sã fiu tânãrã și frumoasã!
    Imediat o transformã într-o femeie extrem de frumoasã și tânărã.
    -Și ultima dorințã: vreau să-l transformi pe motanul Gicuțã în cel mai atrãgãtor și curtenitor bãrbat din lume!
    Zâna îi îndeplineste și ultima dorințã și dispare.
    Câteva minute femeia și Gicuțã se sorb din priviri, ea fiind tulburatã de cât de frumos poate fi Gicuțã. Gicuță se ridicã, se apropie de ea, se înclinã și îi șoptește la ureche:
    -Nu cumva îți pare rãu acum cã m-ai castrat?

    P.S. Renata, nu știi niciodatã ce îți poate aduce viitorul, așa cã sper cã nu ai castrat motanul. 🙂

    • Cudi zice:

      Am râs și eu zilele trecute citind un banc, în redau aici cu copy paste, total offtopic, poate zâmbiți și voi:
      „Un barbat era foarte fericit ca sotia i-a nascut un baiat dupa 7 fete. Va puteti inchipui ce mandrie avea el. Doar un barbat poate sa inteleaga ce inseamna sa ai un baiat .mai ales dupa atatea fete. Si iata ca el a chemat toti prietenii si rudele sa sarbatoreasca asta. Dupa ce au baut
      toti se apropie unul de el si ii spune:
      – Ce tu chiar crezi ca baiatul e al tau??? Fii serios, doar ai atatea fete…. e imposibil sa fie al tau…. gandeste-te bine la ce ti-am spus.
      Barbatul pleaca acasa la sotie si striga:
      – Spune repede al cui e baiatul asta!
      – E al tau, mai.
      – Spune mai repede al cui e baiatul!!!
      – E al tau.
      – Spune al cui e baiatul ca te omor aici!
      – Stai putin….. baiatul e al tau, fetele nu.”

      • Elena zice:

        Fain bancul, Cudi. Îl știam, rar mă mai surprinde vreun banc și culmea, prietenul meu m-a surprins zilele trecute cu unul pe care nu îl știam și care m-a amuzat teribil – aveam și o stare euforică și poate de aia. Vi-l redau, poate prinde și storc vreo câteva râsete firave sau mãcar un zâmbet acolo:
        Cica pe valea Zairului, un misionar tot predica cu sfintenie de un an. Calul sau de bataie erau pacatele sexuale: adulter, fornicatie, etc…Itr-o buna zi, nevasta unui om de vaza al tribului naste un copil alb. Pam, Pam! Seful de trib este trimis sa rezolve problema. Se prezinta la misionar si incepe:
        -Parinte, noi aicea suntem negri de cand ne stim. Ieri, nevasta lui Mmobutu a nascut un copil alb. Nu trebuie sa fii vreun geniu ca sa-ti dai seama ce s-a intamplat. Ce ai de gand sa faci, parinte?
        Acesta il ia de dupa umeri si, sfatos, incepe sa-l vrajeasca:
        -Uite ce e, Mmobutu. Ce s-a intamplat e o pozna a naturii. Se cheama albinism. Asa face natura glume. Vezi, de exemplu, stana ta de oi: Toate sunt albe si,ce sa vezi, intre ele una neagra!
        Mmobutu se scarpina in cap si zice:
        -Parinte, stii ce: eu nu stiu nimic de nici un copil alb, si nici tu de nici o oaie neagra, bine?

      • Recunosc, venită de-afară, din căldură, mi-a luat juma de minut să mă prind ce-i cu oaia neagră. 🙂

      • Elena zice:

        Se pare că încălzirea globală nu e un mit. E foarte cald, parcã în nici un an nu a fost atât de cald. Poluarea e în creștere, unii se duc sã taie pãdurile din alte țări ca sã le conserve pe ale lor, și ale lor ard din cauza cãldurilor. Când ai alunecat în prãpastie, coborârea pânã în fundul prãpastiei e foarte rapidã. Era mai bine să nu ajungem în buza prãpastiei. Cel mai mare ghețar s-a rupt, ceea ce înseamnã cã topirea va fi mai rapidã. Multe semne din cele descrise de sfinți și pasaje biblice privind apocalipsa s-au întâmplat deja.

      • Elena, până nu plouă cu pești, zic să stăm liniștiți. 🙂

      • Elena zice:

        Renata, a plouat deja cu pești:
        http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3628380
        fenomen întâmplat și în Japonia, și în Australia, și în mai multe locații de pe glob, găsești și filmulețe pe net.
        Impresionante au fost și bilele, cât o minge de plajã umflatã, de pe malul Siberiei. 🙂

      • Elena, o tornadă i-a săltat din apă și i-a aruncat pe uscat. Nu e nimic paranormal.
        Cu Siberia nu știu. Ce bile?

      • Elena zice:

        https://m.antena3.ro/externe/fenomen-extrem-de-rar-in-rusia-ce-a-aparut-la-malul-unei-ape-foto-384607.html

        E un link, nu am citit articolul pentru că am văzut la tv fenomenul.

        Da, dar totuși e un fenomen neobișnuit că „plouã” cu pești și spune ceva despre karma colectivã, dezechilibrele energetice create, că doar nu te aștepți ca peștii sã cadă de undeva din cosmos. Totul se întâmplã din cauza unor dereglãri și sunt semne, spun ceva. Aratã un dezechilibru fațã de normal (echilibru).

        Se spune că doar sfinții mai țin lumea aceasta, eu înțeleg prin această zicere cã ei prin bunãtatea lor, sfințenia lor, emană o energie foarte bună care echilibreazã karma colectivã rea, mai atenueazã din dezechilibru, de aceea ei uneori când oamenii prin rugăciuni intrã pe vibrația lor se vindecã de boli, se simt mai bine, își rezolvã anumite probleme.
        Aceasta este teoria și explicația mea, oamenii buni emană binele, prin gânduri frumoase, prin fapte, cuvinte, și nu numai, ci chiar și la nivel subtil, energetic. Alții, din contra. Per ansamblu, la un moment dat energia rea se va aduna și va creea dezechilibre mari în natură, în lume, ducând la un colaps apocaliptic pentru că nu va mai veni Iisus în trup sã ne ispãșeascã pãcatele pe cruce și cu iubire sã ierte tot și să rãspândeascã binele prin iubire si iertare.

      • Adică a căzut o grindină mai neobișnuită, da…
        Îmi pare rău, Elena, dar știi că eu nu cred în sfinți mai mult decât în Prâslea cel Voinic și Merele de Aur.

      • Elena zice:

        P.S. Și nu e starea lor normalã ca peștii să cadã din aer în loc să stea în apă, la fel cum nici cutremurile, furtunile mari – nu reprezintă starea de echilibru, normalitatea. Armonia.

    • Elena, mă bucur. Nu a fost placebo, te asigur. Să iei și la toamnă, vreo două luni, ca să te ocolească orice gripă. Dacă ai sub 40 de ani, încă n-ai nevoie de Co Q10. În nici un caz de 60 mg. Peste 40, poți începe să iei de 15 mg, peste 50 de 30 mg, peste 60 de 60 mg și cu aia rămâi până la sfârșit. La 2-3 luni faci o pauză de 15 zile. Asta așa, ca să se „bucure” organismul când reîncepi să-l cadorisești cu coenzimă.

      Bancul cu baba și motanul îl știam, dar asta nu-l face mai puțin reușit. 🙂
      Pe Mili nu l-am castrat fiindcă se opune Coabitantul. Și cred că nici eu nu ard de nerăbdare să-l văd gras și cuminte. Și nici nu s-a comportat în așa fel încât să se pună problema castrării. Nu am zis că e studios, îl pasionează tastatura,încă nu-i stă gândul la fete. Mai degrabă la vrăbii. 🙂

      • Cudi, acum l-am citit, acum am râs și eu. E aproape umor negru, pentru bărbați.

      • Elena zice:

        Mulțumesc, Renata, încã o dată pentru sfaturile tale care mi-au prins foarte bine. Aș putea să le numesc daruri informaționale pentru că mi-au adus o stare de mai bine mai mare decât cea în care primesc în dar vreun parfum de firmã care-mi place sau orice altceva necesar. 🙂
        Îmi place cum gândește coabitantul tău în materie de motani. 🙂

  2. Cudi zice:

    Și mai straniu e când, deși schimbi trei perechi de ochelari, tot nu identifici ce urmărește el cu atâta dedicație, pe tavan, într-un colț, pe un perete, în bibliotecă… Eu m-am resemnat de mult: sunt și fantome printre noi.

  3. ketherius zice:

    Nu știu de ce, dar Simon este foarte indiferent la muște. Este receptiv, în schimb, la orice zgomot de afară, de ne băga în boală când începea să se uite într-un punct fix și să se zbârlească.

    Ne-am (m-am) liniștit când, ca să calmez restul familiei (și pe mine, ca să spun drept), am ieșit afară să investighez. Ce să vezi? În direcția în care se uita fix Simon, la vreo două cartiere mai încolo, se învârtea elicopterul poliției cu proiectorul aprins, căutând ceva.

  4. Ioana Maria zice:

    Zi multumesc ca stai la etai si Milli nu iese afara. Eu aproape ca am sarit pe scaun cand mi-a fost depus in fata un pui de soparla. Te rog sa ma crezi ca motanul meu s-a uitat cu repros la mine ca nu am apreciat cadoul si i-am dat drumul saracului in iarba. (pus farasul sub el si un capac de-asupra, inginerie curata).

Lasă un răspuns

