D’ale Prăvăliei: Din Rusia, cu durere…

Ieri dimineață, vânzoleală mare în Prăvălie. Nu la cumpărături, doar la băut apă.
Cred că avem cea mai bună apă la dozator din tot cartierul.
Către prânz, însă, părea că toată strada e adăpată și își face siesta după hidratare. Aproape că moțăiam, de atâta liniște. Nu se auzea decât șuierul monoton al aerul condiționat și oftaturile îngrijitoarei, care se aud din orice colț al Prăvăliei când n-avem mușterii, fiindcă așa e ea, oftează tot la două-trei minute: iarna – că intră lumea încălțată și face urme, vara – că nu prea intră nimeni și când intră nu lasă urme și totuși ea e ținută ostatic, la program…
Patrick, care trage în ham mai ceva ca un câine adevărat, la sanie, își terminase rondul de amiază,  pe ruta Colței – Slănic – Scaune și retur, așa că nu se mai auzea nici măcar lătratul lui de șoricar bătrân și țâfnos.
Era liniște și pace. Și, pe fondul ăla de liniște și pace, au intrat două rusoaice tinere, dolofane, în rochii mulate, tip maiou.
Aia blondă cu ochi albaștri o avea neagră, ailaltă, șatena cu ochi verzi, era deghizată în leopard.
Au ciripit pe limba lor, au râs, și-au plesnit coapsele, au trântit poșetele pe tejghea și m-au întrebat ceva, cu „gavaritiparuschi” în coadă.
Am zis niet.
Greșeala mea!
Trebuia să zic NU.
S-au pus iar pe vorbit. Cu mine și între ele. Păreau sănătoase – tun. Aia blondă transpira insistent și își tampona fruntea și despicătura dintre sâni cu un șervețel de masă de restaurant, dar nu părea bolnavă. Ailaltă a zis ceva cu glâvnaiabul, și-a dus mâinile la tâmple și a clătinat capul  cu tristețe. Părea o geamandură, în larg, când se agită marea nițel. Părea și c-o doare capul pe una dintre ele.
Le-am înșirat, pe tejghea, toate cutiuțele cu pastile de durere de cap. Le-au citit pe toate. Repetau, mereu, ațetîlsîalițînîs…și ceva.
S-au luminat la față când au văzut cutia de FASCONAL.
Băi, fasconalul românesc, pe care nu-l mai cer decât demodații cu migrene, e fix ce iau rușii când au dureri de cap în turism! M-am bucurat. Patriotic m-am bucurat!
Rusoaica blondă a înghițit imediat o pastilă, cu un pahar de apă de la adăpătoarea Prăvăliei. Pe urmă a făcut un sens giratoriu, cu arătătorul, pe deasupra părului ei blond și a oftat:
– HOT!
Și eu am întrebat, bucuroasă că știe niscai engleză:
Where are you from?
RASHA!
a zis, sincer amuzată că nu mă prinsesem până atunci.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, d'ale Prăvăliei, epoca de piatră, glume bune, jurnal, mai prost decât ai fost proiectat, Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la D’ale Prăvăliei: Din Rusia, cu durere…

  1. Lotus zice:

    Păi voiai să-ți zică și cartierul? 🙂

  2. ketherius zice:

    Renata, întrebarea ta îmi amintește de cineva care a întrebat o chinezoaică cu părul vopsit „și care e culoarea ta naturală?”.

    • ketherius zice:

      Iar răspunsul ei mi-amintește de Mitică – „De ce trag clopotele, Mitică? De funie, mon cher.”

      Din păcate, pe ele nu le putem bănui de inteligența lui Caragiale.

    • 🙂
      Parcă era și-un banc, cu un spion american care se antrenase zece ani pentru a fi infiltrat în Rusia, vorbea rusește ca un nativ, bea ca un rus adevărat și dansa kazacioc mai bine ca Moiseiev, totuși l-au prins rușii imediat, fiindcă era negru.

  3. Ba, Renato, n-as vrea pentru casa te des amagesc, da’ vezi ca la rusi sa practica un proces tehnologic, nu ma pricep ezapt, ceva gen votca + aspirina/paracetalcol+ pufoaica+ ceva=trotil la puterea a treia! Adica daca vrei sa te faci manga la modu stiintific, faci cocteilu, SERVESTI un pahar, faci „ahhhh!”, mai razi un pahar, faci ihhhhh!”, mai razi unul, te stergi cu mineca, iei un dumicat de piine, faci „offff”, dai ochii pa spate si cazi ca copacii din padurile Romaniei care au fost!
    Vreau sa zic, ma tem ca vizita nu era pa teme medicale, ci pa tema „Suparata sint pa lumeeeee / Haoleuuuuuuuuuuu/ C-o sam fac casa-n padure, Tantzo. A.S.O.

  4. Cit despre intrebarea ta de final, e ca-n bancul alaturat:
    In tren, o baba si un negru.
    Baba: Maica, where are you from, da iesti tu asa negru?
    Negrul: Din Burkina, babuska!
    B: Zau, ma, din Burkina??!! Si al cui esti tu, ma, din Burkina aia, ha?

  5. em zice:

    E de zâmbit și acum la textul tău. Hot nenică! Cum să nu te prinzi tu de Rasha?
    Asta mi-a amintit de o vecină de la Cluj, care nu vorbea românește, decât extrem de stricat. Și mi-a spus într-o zi că sunt simpatică, păcat de mine că nu vorbesc ungurește. Adică mirarea nu era faptul că nu vorbea ea românește… 😀

    • Em, eu am complimentat o unguroaică, stăpâna unei pensiuni din zona Tușnadului, că vorbește așa de bine românește, încât nici nu m-am prins că e unguroaică și s-a supărat așa de tare, că ne-a dat banii înapoi pe cazare și ne-a izgonit, să ne căutăm cameră în altă parte.

      • Marian zice:

        Deoarece , la Tusnad avea nazista de nevasta-mea o matuse ce era medic la recuperare balneologica , mergeam macar o data la trei ani pe acolo asa incat , chiar n-am avut vreodata probleme cu cazarea . Ce-i insa foarte adevarat este faptul ca , daca pe aia ai ” complimentai ” pentru simplul fapt ca vorbeau bine romaneste { chiar si pe timpul ” aluia ” } tipii luau foc pur si simplu ! Nevasta-mea { ca orice nazista } vorbea nemteste …eu vorbeam doar cand eram intrebat asa incat n-am avut probleme cu „aia ” , in schimb , m-am „bucurat” de aceeasi situatie la Brasov in ’93 cand , m-a pus Dracu sa ma duc acolo pentru al vedea si asculta evident , pe Jerry Lee Luis . Gasisem cazare pe undeva …chiar langa piata insa , deoarece n-am avut de lucru si l-am felicitat pe gazdoiul cu pricina pentru cat de bine vorbea romaneste mi-a zis ceva de „foso ” si m-a trimes la Dracu , in cea mai curata limba romana auzita vreodata . Daca era ala in situatia mea dar in Bucale….daca nu-i placea ce-i faceam , ” sa-mi raza mie favuridele ” 😡 : ai scoteam la interval toti mortii in mai putin doua secunde !!!! ” Mama lor ….” vorba lui Caragiu 😎

  6. Marian zice:

    Renata….CARAGEANI 😉 cand spui ” o avea neagra ” , eu trag nadejde ca te referi la rochie …. 😀

Lasă un răspuns

