D’ale Prăvăliei. Baba atomică (2)

Știți ce fel de zi a fost azi, la Prăvălie? Numai Marlowe, care urmărea o muscă depresivă la început de roman, ar putea să priceapă. Poate că undeva, în țările dezvoltate, se anunțase deja sfârșitul lumii, dar noi nu eram pe CNN, eram pe stocuri, pe solitaire, pe stradă, la o țigară și n-am aflat. Deci am stat, pline de speranță să ieșim din tura crepusculară și să ne mutăm simptomatologia personală pe la casele noastre. Cea mai scurtă și sigură cale să te simți de căcat la serviciu e să n-ai nimic de făcut. Te iau amețeli, dureri de genunchi, foame, somn, disperare, resemnare, bufeuri, iar pe care nu le-a iertat Dumnezeu, le lovește ciclul. Astea sunt cel mai greu de suportat. Se dau de ceasul morții, că de ce azi, că nu era momentul… Măi, fată! Stai liniștită și recunoscătoare naturii. Încă te mai lovește ceva, pe neașteptate. Uite, pe mine, de pildă, m-a lovit somnul. Dar nu acela blând și trecător, post-prandial. M-a lovit un somn de-ăla benzodiazepenic și, dacă tot ai venit să-ți faci tura, cred că o să mă târăsc acasă. Urează-mi să nu adorm la semafor!
Domnița zice că Bucureștiul e atât de pustiu, că poți ațipi pe o stradă cu o singură bandă și tot furi un puiuț de somn de 15 minute, până te claxonează cineva din spate.
Îmi pun, cu încetinitorul, în geantă, ochelarii de citit, telefonul, bricheta, țigările. Cu lentoare de ritual, fiindcă am impresia că n-o să le mai folosesc niciodată. Băi, nu le pun în geantă, le înmormântez. Și trag și toate fermoarele, ca să nu mai am de-a face cu ele.
Dau roată, cu privirea, cămăruței noastre de respiro și zic: „Pa! Ne vedem marți.”

În clipa aia, greierește telefonul fix și ridic receptorul, că mă aflam la 13 cm de el.
Baba atomică. Turnatu. Ba nu: TURBATU. Turbatu o cheamă și, mă jur că nu-i voi mai uita niciodată numele, fiindcă în timpul convorbirii am înghițit un antiaritmic și un anxiolitic, ca să apuc să ajung acasă vie, pe urmă, ce-o fi, o fi…

Mâine vă redau dialogul și promit că-l dau curat, fără comentarii din off, ca pe textul unei piese de teatru radiofonic. Ca pe o stenogramă.
N-a fost decât o lectură de prospect în dialog și câteva aprecieri din partea pacientei, dar uite că, ajunsă acasă, am mai înghițit o pastilă și mi-e cam somn.

Pe mâine!

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, apucături proaste la români, d'ale Prăvăliei, dinozauri, epoca de piatră, experimente, jurnal, ştiri de neştiut și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la D’ale Prăvăliei. Baba atomică (2)

  1. A thorn in your side zice:

    N-ai ide ce turbat sînt io acu’, că am nuntă de ţigani (cu invitaţi/rude din Italia) la colţu’ străzii, nici o sută de metri de mine, la Florică ăla de avea porcărie în spatele ogrăzii pe vremurile de odinioară. Ieri seară au făcut repetiţia generală, acu’ s-au dezlănţuit total. Ţi s-ar duce pulii de suflet somnu’ cu mama lui cu tot, de-ai fi aici. Şi nici un raft de pastile nu te-ar mai rezolva. Mai are puţin şi-mi explodează fierea. Fii fericită, ai scăpat uşor!

    • Frate, pe strada Prăvăliei sunt nunți de țigani în fiecare joi. Fac parte din normalitatea cartierului.

    • Marian zice:

      Un sfat : pune si dumneata un bener { ca acela din 2012 de la Universitate } pe care sa scrie : ” M-AM SATURAT , ANGAJEZ LUNETIST ” si , daca te va mai deranja careva cu nuntile….sa ma-njuri de mama lui Ion Iliescu ! 😉

      • A thorn in your side zice:

        Şi-aşa s-o dau din lac în puţ(ă)? Mai bine o nuntă ţigănească la zece ani decît băieţii cu ochi albaştri la fiecare două săptămîni.

  2. zazania zice:

    Ti-e somn ,ai? Daca ti-era somn, nu scriai cearceaful de introducere pentru suspans. Hai, somn dulce, pe marti ,ca maine si poimane am si eu niste drumuri de facut.

  3. Cudi zice:

    Și eu mor de somn, m-a secat de energie o vecină. M-a rugat să-i împrumut telefonul, să vorbească cu fratele ei. I l-am dat fără să clipesc. Apoi a vorbit vreo 10 minute. În Pakistan. 😐

Lasă un răspuns

