S.O.S – bloggingul e pe moarte.

N-o zic eu, o zice Arhi, unul dintre cei doi Atlași care țin bloggingul românesc în spinare. Zice că în afară de el și Vali Petcu, mai tresaltă vreo trei blogging-activiști, dar nobila artă se duce de râpă. Am dat și eu click pe al treilea invocat, care nu face blogging de seamă, ci vlogging de seamă și-am găsit treaba asta.

Nici nu știam că există un tip care are impresia că ne scoate din plictiseală dacă se filmează pe sine, probând un hanorac. Habar n-aveam că o zi din viața unuia care zâmbește permanent,  tâmp  și fără motiv, trebuie videoclipată musai, ca să nu pierdem esențialul. Dar, ziceți voi, în lumina celor opt minute de filmare a propriei suficiențe, ca să nu zic nimicnicii, e vreun dezastru dacă moare nobila artă a bloggingului [românesc]?

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, apucături proaste la români, cronici, epoca de piatră, mizeria umană, părerea mea și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

39 de răspunsuri la S.O.S – bloggingul e pe moarte.

    • Nu știu ce e de râs. Un tip primește un hanorac cu un serviciu de curierat. Soția lui salută cățelușa cu „te iubesc, Sasha!”, exact ca-n filmele americane. Seara se duc la o capodoperă de film în care e vorba despre nimic și vor să-i facă recenzia. Dar nu-i lasă canișul.
      Mie mi se pare dramatic. 🙂

  1. ultimulunicorn zice:

    hai ca m-am amuzat… si am sa ma amuz in continuare io pe blogul meu, fara pretentia ca as face vreo arta sau ceva de soi :)))
    ca daca nu fac vlogging tot de pomana ma agit! 😛

  2. Iosif zice:

    Dupa parerea mea atât blogurile cât si facebook-ul sunt mai daunatoare decât narcoticele,având o puternica influenta negativa asupra populatiei mondiale,iar cei care le-au (re)descoperit fac parte din elita dumnezeilor acestui sistem al propagarii raului mondial,însa pentru cei întelepti,(f.putini) sunt justificarea unei si mai mari sfintenii si pocainte,evitând sa intre în jocul acestor dumnezei falsi care au ca scop controlul mintii si manipularea întregii omeniri.
    Personal,m-as bucura sa nu mai existe nici o metoda de comunicare ce începe cu ‘TELE’ ! 🙂
    Sanatate tuturor garagiilor !

    • Marian zice:

      @Iosif A dat bunul Dumnezeu de-ai spus si-un mare adevar ! Un singur amendament la cele pe care ai binevoit sa le spui : AI FI FOST INFINIT MAI CREDIBIL DACA , INAINTE DE-A DA CU BOLOVANI ….AI FI RENUNTAT LA BLOGUL DUMITALE PROPRIU SI PERSONAL 😉 . Sa nu uit : aia ce comunica prin mijloace ce incep cu ” TELE” ….aia nu obliga pe nimeni sa caste ochii la ei insa , ce te faci ca , insusi voi astia d e aruncati primii cu pietre , taman voi va folositi de acele mijloace de comunicare ce incep cu ” TELE ” , sau vrei sa pretinzi ca Biserica Baptista nu se foloseste de….TELE 😉 ?

    • Sănătate și ție, Iosif, dar eu vreau cu TELE, măcar când se transmit reluările cu Miss Marple, la 4 dimineața.

  3. krantz zice:

    Păi, n-ai sărit și tu cu colacul? Sau vii mai la sfîrșit direct cu coliva?

  4. Bun aşa. Nicio pierdere. ☺ Om vedea ce-o mai fi pe la (re)înviere. Care-om mai fi.

  5. Ba, Renato, o pizdiram! Asa o veste trista n-am mai primit de mult, si nu stiu cum ii vom supravietui. Asta daca treaba se confirma, si nu e doar un simplu bluf. Si ma gindesc la TOVARASU CEAUSESCU, care ii ameninta pe debilii din CPEx ca pleaca si-i lasa cu curu’n balta. Evident, asteptind ca astia sa il roage, cu lacrimi de singe, sa mai steie. Oare nu cumva si noi sintem amenintati pa aceeasi schema? Intreb, ca sa stiu cum sa reactionez…

  6. A thorn in your side zice:

    Văd că iar te-ai spălat pe ochi cu hăndel dis-de-dimineaţă… 🙄
    Dacă blogging înseamnă lături împachetate în reclame atunci fie-vă milă şi trageţi-i careva un glonte-n cap să scape dracului de chinuri!

  7. Lotus zice:

    Uite cum aflu de articole noi scrise de Cetin de pe blogul uneia care mă lua la rost că de ce-l citesc. 🙂

    http://trilema.com/2009/cum-sa-fac-sa-fiu-si-io/

    Mariciu e vlogăr (sau vlogger). Și încă unul tenace: postează câte un astfel de clip zilnic. Articolul următor e scris de autorul Piticilor Gratis:

    https://www.vice.com/ro/article/am-mai-mult-de-14-ani-si-nu-inteleg-vlogurile-romanesti-986

    • Lotuse, când am scris frăzișoarele din text, mă gândeam la tine. Ședeai cu brațele încrucișate pe piept și băteai un tact de 60/minut, cu vârful piciorului drept sau stâng, într-o podea foarte rezonantă. A, și stăteai cu picioarele depărtate. Și o mantie neagră îți acoperea umerii. Adică arătai ca Darth Vader. Și parcă te-auzeam cum gâjâi spre mine: ”Uite cum aflu de articole noi scrise de Cetin de pe blogul uneia care mă lua la rost că de ce-l citesc. ” 🙂
      \și exact asta ai zis, ca-n gândul meu, Lotusule. Dar nu m-am putut abține să nu scriu despre ce-a zis Cetin. Care Cetin, deja i-am explicat cuiva pe-aici, îmi apare, icoană, de câte ori deschid Google. Așa că, uneori, fiind atât de simplu șiofertant de accesat, mă mușcă șarpele și dau click pe blogul lui. Uneori citesc doar ultimele 5-6 titluri și închid pagina. Dar titlul ăsta, cu nobila artă, merita lectură la articol, pe bune. Așa că, mai mult decât să-mi cer iertare că am păcătuit, îngroșând rândurile celor care-l citesc pe Magistrul Arhi, nu știu ce să fac.
      În altă ordine de idei, îți mulțumesc pentru linkul la Trilema. Grozav articol! Deși, nu cred că trebuie să stăpânești toate domeniile pe care le înșiră autorul ca să ai un blog decent. De pildă, un poet care e suficient de prolific încât să arunce, pe blog, un poem pe zi, n-are decât să habar n-aibă de teorema lui Pitagora, de istoria religiilor și de 4 limbi străine, că tot va avea 5-15-50 de cititori constanți. Cu condiția să facă poezie bună. În fond, blogosfera e ca o editură care publică orice manuscris, indiferent de valoare, în tiraj de miliarde și își permite să vândă cartea pe gratis.
      Al doilea link, la Radu Alexandru, doar l-am spicuit. Articolul e prea pisălog, am înțeles ideea din primele paragrafe.

      p.s.: există vreo șansă să deschidă și Elena primul link? M-aș bucura nespus. 🙂 🙂 🙂

      • Lotus zice:

        Iertare trebuie să-ți ceri nu pentru c-ai îngroșat numărul cititorilor lui Arhi, ci pentru că m-ai acuzat pe mine de lipsa reperelor. Eu când am zis că-i citesc pe Cetin și pe Zoso, n-am zis că-i citesc ca pe tine sau ca pe Cudi. În orice caz nu-i citesc ca pe niște scriitori. Și, după cum vezi, există nenumărate motive pentru a fi interesat(ă) de ce se scrie pe un blog, chiar și când acel blog se numește Trilema. Al cărui autor, da, este mai radical, mai dubios dar și mai inteligent decât majoritatea.

      • Elena zice:

        Renata, am încercat de dragul tău să parcurg articolul linkuit dar e prea lung, prea neinteresant pentru mine – nu am blog și nici nu intenționez să-mi fac. 🙂
        M-a plictisit, nu a reușit să-mi capteze atenția. Oricum, îți mulțumesc că te-ai gândit la mine. 🙂

  8. Cudi zice:

    Nu știam că publicând articole de interes public, cam la aceeași oră în zi, înseamnă că faci blogging la modul profesionist. Înseamnă că și ăia de la Click sunt profesioniști.

    • Cudi, nu știu ce e știrea de interes public. Dacă e „aflați cum arată vedeta X după ce-a născut” și ți se arată o poză mișto, cu palmieri, cu ocean, și undeva, în cel mai îndepărtat plan, o siluetă care cată să fie de femeie, văzută din spate…

      • Cudi zice:

        Știi cum e, suntem câțiva pe aici care ne bucurăm tare că tu nu îți pierzi vremea „scriind la modul profesionist”, după modelul autointitulatului nobil artist al bloggingului. Apropo, când delimitezi astfel ideea de a scrie pe blog, e ca și cum l-ai defini pe dumnezeu.

  9. zazania zice:

    Pun si eu umarul, la o adica si zic :”Doamne, ajuta!”. Daca bloggeritul inseamna sa-ti faci niste zeci de fani care vor sa gandeasca doar prin prisma creierului tau, sa-ti dea like sau dislike dupa cum vrea muschii tai, pun si eu de-o coliva.

  10. psi zice:

    aaaamiiin! eu aduc vinul de udătură la colivă și la franzea (și ce-o rămâne dăm pe gâtlej în jos să se-audă vecinica pomenire până la ăi de-i amintii tu). 😀
    scuzaș, eu nu pierd opt minute din existența mea searbădă ca să-l văz pe mariciu… a renunțat la șoarme?

  11. domnuio zice:

    da’ nr. 1 rămâne !!!

  12. igigel zice:

    Gata, ma las de scris.

  13. succesulpe zice:

    Sunt cel putin doua lucruri de comentat aici. Cei enumerati, chiar si cu link-uri care le vor creste desigur astfel si google rank-ul, au inceput sa-si planga amarul pentru ca „le scad vanzarile”.
    In al doilea rand, tinerimea nu mai are timp sa citeasca texte. Ea vrea informatia scurta amuzanta si facila. Ortografia, exprimarea artistica le scade rapid interesul.
    Oricine si-a propus sa faca blog de intelectual atunci va fi uimit sau uimita cum pe zi ce trece nu numai ca nu va urca ci ii va scadea rating-ul. Toate astea le stii cu siguranta. Cred ca blogaritul, asa cum a fost gandit, ramane in continuare apanajul unei anumite generatii.

    • Nu știu, parcă blogul e un jurnal pe net, cu caracter personal. Adică transmiți în eter cugetări proprii. Dacă nu e asta, mea culpa, eu așa îl văd. Sigur că editarea trebuie să fie ceva mai îngrijită decât la un jurnal intim pe care nu-l citești decât tu.

Lasă un răspuns

