D’ale Prăvăliei: Autopsierul.

Umbla în cârjă. Asta am văzut, primul lucru. Al doilea – era țigan. Dacă nici eu, care spițeresc în Orașul Vechi de paișpe ani, nu știu să recunosc un țigan dintr-o ochire…
Uite că m-am înșelat: era tătar, din Cogealac. Poate nu era tătar, poate era țigan din Cogealac și se recomanda tătar, fiindcă nu-i plăcea să fie țigan…

În fine, n-are nicio importanță dacă era tătar sau țigan, era, de meserie, autopsier. La Fundeni. Și umbla în cârjă.
A scos rețeta cu greu și, când a desfoiat-o înaintea mea, i-am văzut mâinile, cu degete crispate într-o poziție nefirească,  arătau ca niște gheare de pasăre înghețată.
Rețeta era plină de antialgice serioase.
Omul care hăcuia morți, când era în câmpul muncii, mi-a cerut un pahar cu apă, să ia o pastilă, că nu mai poate de durere. Durerea nu-l făcea mai puțin volubil. Dimpotrivă!
A luat hapul și a continuat să vorbească despre treaba lui la spital, despre cum abia așteaptă să se întoarcă la tăiat morți, despre doctorul care l-a operat, opt fracturi deschise…

Accident. Un camion a depășit un tir în curbă și l-a luat în plin. El, pe motocicletă.  A, donator de organe, i-am zis, ca să  înmoi povestea. Nu, doamnă, eu merg corect, era o zonă de curbe periculoase, aveam cinzeci la oră, dar în partea mea era parapet metalic, mă tăia în două, așa că m-am decis să trec printre ei, mai aproape de camion, că de tir n-ai cum să scapi.
Și?
Eu l-am întrebat „și”.
Nu știu, a zis. Eu m-am trezit în ambulanță. Am mierlit-o înaintea impactului, fiindcă creierul secretă niște substanțe  care te droghează. Mi-a explicat chirurgul, după… Abia aștept să mă fac bine, să mă întorc la morții mei!

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, experimente, strict autentic, ştiri de neştiut și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

32 de răspunsuri la D’ale Prăvăliei: Autopsierul.

  1. Mi se face pielea de găină, gândindu-mă la meseria mușteriului tău. Însă e parte din viață și se pare, fiecare avem o menire pe lumea asta. A lui e mai neobișnuită. Sau nu.
    Îmi plac portretele celor care calcă Prăvălia. Din trecători incolori, toți se transformă în personaje.

  2. ketherius zice:

    Tre’ să fii un om aparte ca să îți fie dor de meseria asta… Nu știu cât de aparte, totuși. Pe altă parte, autopsierii (medicii legiști, că nu cred că fac felcerii autopsii) au printre cele mai mici rate de malpraxis.

  3. psi zice:

    curios sau nu, citesc o carte despre arhetipurile femeii sălbatice care începe fix cu o culegătoare de oase, cu vecinătatea morții. și, cumva, personajul tău îmi seamănă- în varianta masculină- sau vreau eu să-mi semene cu lupoaica. 🙂
    deși nu prea ne gândim la asta, mereu există cineva care taie morții, așa că mă întreb acum: ce-i mai rău, să tai morții ca să le spui povestea vieții sau să tai vii, prefăcându-te că îți pasă? 🙂

  4. mi argo zice:

    meseria nu e rara, dimpotriva, la cate decese sunt… si fiecare are dreptul la autopsie. în evul mediu erau și călăii publici, foarte rar li se cunoștea identitatea, dar erau. (acuma la fel, doar ca sunt mai multi.) în cogealac n-au fost țigani. doar turci, macedoneni, bulgari, comitagii, tătari, ardeleni, nemți, comunisti.

    • mi argo, autopsierul e un tehnician, de obicei asistent medical, care deschide cutia craniană, toracele, face un preparat pentru toxicologie…
      Nu prea umblă legistul cu flexul!

      • mi argo zice:

        ete na, legistul trage cu flexu in primu rând si p-orma mai discutam. se vede ca nu te uiti la filmele care trebe. „autopsierul” este trusa de scule a celui care face autopsii, da?

  5. Iosif zice:

    „Autopsierul” tau si-a ales o profesie frumoasa,lipsita de stresul si responsabilitatile cotidiene ale chirurgilor si celorlalte branse ale medicinei,operând doar pe trupuri lipsite de viata,care nu se mai pot plânge si nu-ti mai fac probleme. Baieti destepti „Autopsierii” ! 🙂

  6. Ba, Renato, sa ma ierti, da’ intreb si io, ca ingineru’: ba, de ce dracu ii zice auto – psier? Ca n-o face la fo masina, ceva, sa-i zica auto. Mai mult, nici nu si-o face singur, caz in care ar iegzista o esplicatie. S-atuncea?

    • Grea întrebare, Augustine! M-am uitat în dex, cică din greacă, autos (însuși) și opsis (vedere). Adică să vezi cu ochii tăi de ce a murit ăla, să vezi în sinele mortului… de un-să știu?! Merită cercetat.

  7. Iosif zice:

    Traim într-un sistem fals,ireal,înselati de perceptiile ‘moarte’ mostenite genetic,iar cercetarea ADEVARULUI ABSOLUT de catre ‘morti’ în alti ‘morti’ (cadavre) vor duce întotdeauna spre descoperiri… ‘moarte’. Aceasta perceptie a existentei ‘moarta’ este secretul „taina faradelegii” în care cei „alesi” de masele inconstiente,prin alegeri ‘democratice’,(preoti,magi,filosofi,oameni de stiinta,politicieni,magnati ai finantelor) de milenii acesti ‘dumnezei falsi’ au tinut si tin de milenii sub control,masele inculte si inconstiente care se lupta între ele alegându-i sa-i conduca.
    Toate ‘turmele’ de pe Terra sunt conduse spre moarte de acesti ‘pastori’ EGOISTI nerastigniti fata se sine asa cum a facut-o SINGURUL OM DE PE PLANETA,*HRISTOS* UNICUL OM,care ne-a trasat CALEA,ADEVARUL ABSOLUT si VIATA AUTENTICA,iar noi ÎL rastignim de doua milenii tinându-L pe tintuit afara pe lemnul insensibil,alegându-ne zei si dumnezei,de toate culorile curcubeului,ignorând ADEVARATA LUMINA,ALB-STRALUCITOARE,NETRANSFORMATA de prisma Pi-Ra-Mi-Delor egiptenilor !
    Singura alegere corecta,autentica,dreapta,ce ne va aduce pacea si fericirea în viata,care ne va lumina calea spre EVOLUTIA fiintei muritoare spre nemurire,este FIUL OMULUI…*HRISTOS*
    Fiti binecuvântati si LUMINATI ! 🙂

  8. optimvs zice:

    Exista in Dobrogea tigani trecuti la Islam pe parcursul celor 500 de ani de stapanire turceasca si care ulterior s-au mai amestecat cu unii turci si tatari ajunsi cumva la periferia societatii. Traiau pana nu demult intr-o mizerie de nedescris.

Lasă un răspuns

