Fac și eu ce pot!…

Da, când văd un nebun fericit, îl las în pace și mi se pare că fac tot ce pot.
Am certat de două ori o nebună care intră în Prăvălie să țină discursuri  ciudate, oarecum docte, presărate cu expresii științifice, cum ar fi moleculă, atom, vector, deși e îmbrăcată în zdrențe.
Cară veșnic o sacoșă plină cu reviste și materiale publicitare. Exercițiul ei oratoric ține șapte-opt minute. În vremea asta înșfacă (profit de ocazie să subliniez că, deși am auzit, la televizor, jurnaliști cu ștaif pronunțând ÎNFAȘCĂ, totuși verbul e a înșfăca și, de data asta,  DEX-ul e de partea mea) un teanc de pliante de pe tejghea și pe urmă pleacă rapid. Și ai senzația că fură, și e conștientă de treaba asta, și de-aia ține prelegerea – ca să nu te prinzi că tocmai fura.
De-aia am certat-o de două ori, fiindcă mi s-a părut că mă aburește cu vorbe ca să mă fure. Deși hârțogăraia aia e gratuită. Am certat-o, n-a mai luat nimic, dar a plecat așa de descumpănită și nesigură pe ea, că m-am urât vreo opt minute, după ce a închis ușa în urma ei.
Opt minute. Cât durează o comunicare la un congres științific.

Așa că, atunci când am de-a face cu un nebun fericit în nebunia lui, tac și-l las în pace.
Sau arunc prosopul în cadă, ca să nu stea pe rece.

20170124_112806

Acest articol a fost publicat în actualitatea politică, amintiri, blog, d'ale Prăvăliei, experimente, mizeria umană, pisici și alte lucrușoare, părerea mea, strict autentic, ştiri de neştiut și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

75 de răspunsuri la Fac și eu ce pot!…

  1. Iosif zice:

    E ‘tare’ povestea ! Nu cred ca Mili este încântata de prosopul oferit,pe care dupa cum se vede,îl ignora total ! 🙂

    • Îl ignoră, dar se folosește de el. 🙂
      Mili e ca noi: de îndată ce obține o favoare o consideră drept.

      • Iosif zice:

        Perceptia animalelor despre viata este mult mai elevata decât a omului. Ma gândesc ce fain ar fi ca oamenii sa aiba perceptia lor si ratiunea de om normal ! Se pare ca omul este cel mai periculos si feroce animal din regn,d’aia si animalele (care mai sunt pe pamânt) devin ‘umanizant’ de feroce imitând-usi …stapânii ! 🙂

      • Nu știu, Iosif, percepția acestei pisici o depășește pe a mea, în orice scenariu. Unde mai pui că, dacă gem de durere (simulat sau nu) se oprește din orice activitate și vine, protectoare, să mă îngrijească.

      • psi zice:

        nțțț, mili știe că are dreptul de a avea subalterni: pe voi! totul decurge din asta! 😀

  2. Vero zice:

    Şi lui Grişka îi place în cadă. Are acolo un castonel din care bea apă (i l-am pus ca să nu ne înjure după ce am reparat robinetul şi n-a mai avut unde sta să-i picure apă pe limbă) . Mai are şi prin casă vreo două, dar pe ăla îl preferă. Când nu bea apă, îşi pune în castonel cozii, apoi îl saltă pe marginea lui şi-l linge. Sau meditează cu bărbia sprijinită de marginea aceluiaşi castronel, deasupra apei.

    • Și Mili are două locuri oficiale din care bea apă: castronul ei, de lângă haleală și paharul din mijlocul măsuței din sufragerie.
      Experimentează băutul apei din căușul palmei, la chiuveta din baie, dar e doar un moft.
      Vero, nu știu cum să-ți spun, dar Mili, spre deosebire de Înțeleptul Grișka, MUȘCĂ! 😦

      • Vero zice:

        Muşcă şi Grişka, Muşcă din zgârie. De când îl ştiu. 🙂

      • Păi, nu le trece faza cu mușcatul odată cu vârsta? Rămân rău mușcătorii forever?
        Punctul doi: pe noi ne mușcă și ne iubește, dar a stat un ceas pitită sub canapea fiindcă a intrat în casă ăla care citește contorul la lumină. Cum s-o fac sociabilă?

      • Vero zice:

        Lui Grişka i-a mai trecut întrucâtva. E ceva mai blând şi ceva mai sociabil.
        De străinii care intră la noi nu s-a ascuns niciodată, dar e riscant să pună mâna pe el. Şi a început să fie dornic de oaspeţi – dacă sună cineva la interfon din greşeală, el rămâne un minut, două la uşă, aşteptând să apară cel care a sunat. Uneori mai şi miaună cât aşteaptă degeaba.
        Şi a dat dovadă de dragoste la prima vedere faţă de o cunoşţinţă de-a noastră – am rămas cu gura căscată când s-a întins pe piciorul omului ca să-l ia în braţe. A fost primul şi singurul străin cu care s-a purtat aşa.
        Habar n-am cum s-o faci sociabilă pe Mili – poate având musafiri cât mai des. 🙂

      • E prea târziu pentru musafiri cât mai des.
        Trebuie să găsim altceva!…

      • Vero zice:

        🙂
        Dacă mai trece prin cap vreo idee care pare potrivită, spun. 🙂

      • Vero, tu chiar l-ai plesnit pe Grișka sau e o figură de stil? 🙂

      • Vero zice:

        Chiar l-am plesnit, Renata. Când ceva îşi înfige ghearele şi dinţii în tine, când îşi agaţă cu ele şi cu ei cele 5 kile de mâna ta, îl pesneşti din instinct.
        Şi chiar mi-a umplut braţul de sânge, nici asta n-a fost figură de stil.
        Bărbatu-meu crede că Grişka e corcit, că are printre strămoşii foarte apropiaţi vreo mâţă sălbatică.
        Soacră-mea, care iubeşte foarte mult pisicile, a zis: „Eu nu l-aş ţine p-ăsta”, după ce s-a înfipt o dată şi în mâna ei, fiindcă a vrut să-l mângâie.
        Dar, cu vârsta, domnul Grişka s-a mai domolit.
        Şi are şi drăgălăşeniile lui, de-a dreptul înduioşătoare. 🙂
        E motanul nostru nebun şi îl iubim. 😀
        (Tata zicea că, dacă iubeşti într-adevăr pe cineva, om sau animal, nu-l iubeşti pentru că e cum e, ci cu toate că e cum e.)

      • Cudi zice:

        Renata, Simon ne mușcă acum mult mai rar decât o făcea în urmă cu un an. Dacă înainte, de fiecare dată când îl mângâiam și torcea, sfârșea prin a ne mușca, acum n-o mai face, ne mușcă de gleznă doar când îl apucă joaca și n-are vreo jucărie la îndemână. Cum am redus frecvența mușcăturilor? Ne văitam cu „auuu”-ri sonore exagerate până a înțeles că e neplăcut pentru noi. Acum mușcă mult mai rar și nici cu tăria de altădată.

      • Asta am învățat și eu, mă văicăresc așa frumos și sonor, de crezi că fac alte alea!
        Merge, dar prima mușcătură tot mi-o iau.

      • Vero zice:

        Din isprăvile lui Grişka (zis şi Teroarea Gri sau Teroristul Rus):
        https://anaveronica.wordpress.com/2012/01/08/cuvinte-din-trecut-14-septembrie-2007/

  3. D.Vader zice:

    Si ai mei se ascund in cada. Uneori mai si dorm acolo, vara. In plus, dimineata devreme, cand imi fac obisnuitele bai de plante prelungite pentru nervi, le place sa stea pe margine, sa-mi prinda gandurile ca sa se joace cu ele.
    Oameni buni, mai tineti minte scrumbia nesarata pe nume Valerian Stan? Fiti atenti aici cum poate o femeie sa scoata scriitorul din om. Cititi, va rog, ce a scris pe Cotidianul. Asta e, dom’le, adevarata putere a femeii, in fata careia ma inclin. Mai putin sabia de lumina, bineinteles.

  4. castanman zice:

    Renata, caută-ți un amant, Milli te termină, nu cred că ieși teafără din iubirea asta 🙂

  5. Mili e singura normală (era să zic „mai normală”, dar e defectiv de grad de comparație, însă m-ar fi ajutat să nuanțez). Ea știe ce vrea, știe ce poate… nu cred că are așteptări, sau idealuri. Trăiește clipa. Ceea ce este, sau ar trebui să fie normal.
    Cât despre femeia cu pliante – las-o frate, să le ea. E fericirea ei. Câți oameni pot fi fericiți atât de ușor, de simplu? Îți dai seama ce satisfacție pe ea când merge cu prada acasă? Ea, practic, e bogată.

    • Elena zice:

      Îmi place ideea ta, dulce sărată. 🙂
      Un om bun se bucură și de la o vorbā bună, un zâmbet, să fie ascultat (chiar dacă nu e și înțeles), cu niște pliante gratuite, însă pe omul rău e foarte greu să-l mulțumești. 🙂
      Eu cred cã atunci când reușești sã faci un om fericit, o parte din fericirea lui se reîntoarce la tine. 🙂

      • Total de acord cu tine. Se spune că nemulțumitul are o problemă pentru fiecare soluție. 😀
        Iar ceea ce dai, în majoritatea cazurilor se întoarce în oglindă. Am observat pe pielea mea, că un zâmbet la momentul oportun face minuni. Dezarmează un obosit/supărat/plictisit etc.

      • O să-mi notez asta cu nemulțumitul, Sava, că e grozav de bună. 🙂

      • Corectează te rog, adaugă un „e” la „spune”. Am o viteză cumplită, până și eu rămân în urma mea. 😀 Iar tastatura se pare că începe să se revolte și să ceară o pauză. 🙂 Mulțumesc!

  6. zazania zice:

    Rug e o salbataciune.L-a pescuit dintr-un tomberon fii-miu si mi l-a plasat pe post de nepot. Cred ca avea doar cateva luni dar era hamesit rau. N-a fost niciodata tandru, toarce extrem de rar si doar daca e pe jumatate adormit. Si musca rau daca-l mangai prea insistent. Toti ii stim de frica , pana si Blek. Pacientii mei imi privesc cu uluire mainile zgariate de Rug si muscate de Blek.

    • Începi să te califici la postul de ZEIȚĂ, Zuzu!
      Să așteptăm să ne muște de palme, să semene mușcătura cu urma de cui bătut, să ne dăm cristoase! :
      Băi, pramatiile astea mici și mult-iubite merită să ignorăm uluiala clienților noștri.
      Azi, Mili a dovedit că, de dragul meu, poate accepta o intrusă în casă, dar nu se va juca niciodată în fața ei și nu va bea apă din păhărașul din centrul mesuței, pentru că astea sunt taine care ne aparțin numai nouă.

  7. zazania zice:

    Pai insusi Imparatul cedeaza din copanele cu smantana si mustaceste cand i se invalatuceste Rug pe langa picioare privindu-l cu ochi rotunzi, intrebatori. Ce sa ne mai lege de cand ne-am pierdut copiii pe alte meleaguri sau pe alte credinte ?

  8. cainii musca , pisicile zgarie…. asa stiam eu 😉
    dar , de , toate-s up side down now.
    ps. ai incercat s-o pui in lishe , s-o cresti dog 🙂

  9. psi zice:

    amu’ renata, să știi că mili e normală. io așa zic. absolut normală. zi mersi că nu-ți deșurubează hârtia inginerică prin baie ori că nu- bengali (că ele sunt iubitoare de apă și te vedeam cu prosopul ud.)

    • psi, nu știu ce e bengali.
      Mi-aș dori să deșire 10 role de hârtie pe zi, decât să se bage după aragaz și să debranșeze senzorul de gaze, apoi să se tupileze printr-un spațiu de 10 cm lățime și un metru lungime ca să iasă în masca chiuvetei unde e și lada de gunoi și să miorlăie de-acolo, să-i dai drumul pe ușa dulapului. Treaba asta n-o face așa, aiurea, o face ca să se răzbune că nu-i dau voie să sară în ibricul cu apă de cafea, în fierbere.
      Totuși, când își lipește căpuțul pe gâtul meu și mă îmbrățișează cu catifeloasele ei de lăbuțe, îmi vine să bag o bombă în aragaz și să golim locul ăla, odată pentru totdeauna!

      • psi zice:

        bengali sau bengal este o rasă de pisici. guralivă, energică, plină de personalitate, recomandată doar celor care cunosc bine felinele. un soi de ghiavol tigrat față de care mili este pui mic. 🙂

      • Vai, psi, dar ce m-ai liniștit! 🙂 Credeam că ghiavolul e sub acoperișul meu. Mă duc să-mi pup îngerașul!

  10. klaus zice:

    Parcă încep să apară beneficiile protestelor. Se aude că Codruța cercetează legiferarea. Dacă-i adevărat, e jale!

    • liviu zice:

      Iertare domnule , arareori , mă găsesc reconfortant în prezența unuia mai deștept , mai moral și mai bun la suflet ca mine . Pentru mine , de cele mai multe ori , asta înseamnă că am mintea și caracterul/ moralitatea în derivă . Senzație pe care o încerc rar și lângă puțini companioni . Vă număraţi printre ei . Respect .
      Tocmai de aceea , în numele celor ce vă sorb cuvintele pe unele bloguri ”de clasă” , vă rog a vă nuanţa deîndată şi fără echivoc etosul ce vă caracterizează ca om , ca persoană . Mulţumesc .

      • klaus zice:

        Să mă ia dracu’, aveți dreptate!
        ren, te rog să ștergi postarea de mai sus. Cred că am băut prea mult aseară.
        Vă mulțumesc, domnu’ liviu!

      • klaus zice:

        renul nu vrea să șteargă comentariul meu. Treaba ei!
        Un discurs spilcuit nu vă scutește de derivă. În momentul ăsta liviu înseamnă la fel de mult ca nimeni.
        Epilog: Să mă țuci unde nu mă cuprinde pielea!

  11. sabin zice:

    Draga duamna

    am plecat de 4 ani din tara dar va citesc de mult timp articole . De cind erati pe bloger .
    Toti prietenii mei ma intreaba ce se intimpla . As fi foarte foarte recunoscator daca a-ti avea o opinie legat de evenimentele zilei .
    multumesc si multa sanatate sa aveti

    • Domnule Sabin,
      De ce ar conta opinia mea? Presa scrisă și posturile de știri, fiecare cu subiectivitatea inerentă, dictată de convingeri sau interese, descriu evenimentele actuale. Faceți o medie. Din fericire, nicăieri realitatea nu poate fi 100% denaturată.
      … și totuși, un președinte de țară nu iese în Piață, la proteste. N-am văzut faza asta în niciun film american. 🙂

    • klaus zice:

      Păi tocmai întrebai dacă contează opinia ta. Îi răspundeai domnului Sabin.

      • Da, dar sabin m-a interpelat o singură dată, în 8 ani, ca să afle părerea mea într-o chestie politică.
        Să-mi fi zis „bravo ție că ai publicat o carte fără să suporți costurile de tipografie!” și i-aș fi răspuns.
        E plină lumea de sabini. Mai bini sau mai puțin bini intenționați.

      • klaus zice:

        Incepusem să mă îngrijorez că-s rău!

  12. castanman zice:

    Il somez pe Klaus sa spuna explicit ce a baut in seara cu pricina. Il stiu consumator de bere, lucru ce nu- i ofera niciun alibi.

    • C-man, la un anumit număr de sticle, până și berea poate fi incriminată. Dar klaus locuiește într-o zonă geografico-administrativă unde berea e pentru începători.

    • klaus zice:

      Nu moderez răspunsu’, am băut pălincă. Berea ține loc la hrană și hidratare. Alcoolul deshidratează organismu’. Dacă bei bere, nu-ți rămâne decăt să bei mai mult. Poți să te culci liniștit în ritmu’ ăsta și să-ți fie sete.
      Nu mă soma! Doar întreabă! 🙂

      k

      • castanman zice:

        Faptul ca iti intaresti commul deja identificabil cu o semnatura care imi provoaca fiori, K, ( pe moment m-am gandit la Zorro cu al lui Z), e semn de exacerbare a egoului…Sau ca te-ai crezut anonim pe o alta platforma (blogspot?) si trebuia sa ti lasi in clar amprenta, pentru a nu fi confundat. Sau pentru a fi aplaudat.

      • klaus zice:

        Cred că ai dreptate în ceea ce vezi.

    • klaus zice:

      Nu, e doar un tâmpit major! Mulțumit?

      • castanman zice:

        Nu era decat continuarea unei glume nevinovate legata de consumul de bauturi alcoolice, in arealul meu se-ncepe de la o varsta frageda…N-am pus zambarici pentru ca pe blogul Renatei sunt oameni foarte inteligenti, sugerandu-le ca glumesc s-ar simti ca in emisiunile alea cu public cand se aprinde un bec pe care scrie ” radeti” sau ” aplaudati”

      • klaus zice:

        Fără zâmbărici și cu continuarea unei glume ți-am răspuns și eu.

Lasă un răspuns

