Ultimul gând din Anul Vechi

Citesc pe un site de numerologie:
În numerologie numărul 9 se referă la finaluri şi renunţări. Este un an în care Universul ne îndeamnă să ne debarasăm de obiceiurile vechi care ne blochează evoluţia, să facem o „curăţenie generală de primăvară” în vieţile noastre.

Aparent, e o tâmpenie care nu mi se potrivește. Dar caut cuvintele cheie: FINALURI și RENUNȚĂRI. Nu mi-e chiar atât de greu să dau numitor comun și să decodific. Final – Mama. Renunțări – calitatea de copil.  56 de ani am fost copilul cuiva. Și-n toamna asta am devenit copilul nimănui.
Obiceiuri vechi: să o acord pe Mama cu prezentul. S-o învăț să mă întrebe ce zice pe net despre…, dacă tot nu acceptă un calculator în casă, așa cum nu acceptă nici un cățeluș nou. S-o fac să admită limbajul licențios în literatură, măcar în literatură, dacă e motivat și oferă savoare textului. Abia în 2016, mama a citit Irvine Welsh – Varză reîncălzită. Și i-a plăcut. A fost o adevărată victorie.  Ne-am mai apropiat un pic.  Credeam, cu fiecare carte pe care o iubeam la fel, cu fiecare melodie pe care o acceptam amândouă, că o fac să rămână vie și tânără, mental. Am neglijat însă timpul biologic care nu știe carte și te corodează, te subțiază, îți dă la gioale, la inimă și la sânge.
Mama a pierdut pariul cu teancul de cărți pe care i-l adusesem cu o săptămână în urmă.
Eu am pierdut pariul cu friptura la cuptor, trei-patru feluri de carne, pe care o făcea ea de Anul Nou.

Am pus un mușchiuleț de porc în vasul termorezistent, apă, ulei, condimente, inserții de usturoi și l-am băgat la foc mic. Ce-o ieși, o ieși!…  Dacă nu, e frigiderul plin de răcituri, mâncare de-a gata. Dacă mușchiulețul iese prost, pleacă la gunoi. Dacă iese bun, îl mîncăm noi.
Mi-am pus un scăunel în fața aragazului și-l urmăresc cum evoluează. Cu Mili copilot, din ce în ce mai preocupată de ecranul cuptorului, cu cât aroma care ne invadează e mai promițătoare. Cred că, genunchi la umăr, învățăm să facem curățenie generală de primăvară în ultima zi a unui an vechi, nouă, pentru un an nou.

BUN, pentru fiecare dintre voi, prieteni ai Gării!

Acest articol a fost publicat în amintiri, copilărie, cronici, jurnal, pisici și alte lucrușoare, strict autentic, sărbători, Uncategorized și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Ultimul gând din Anul Vechi

  1. Drugwash zice:

    Amin! Să-ţi fie pe placul sufletului!

    (şi zi-mi unde aveţi tomberoanele, că aş hali nişte muşchiuleţ… în eventualitatea că! 😛 XD )

  2. psi zice:

    strașnic, renule! strașnic! 🙂

  3. krantz zice:

    E bine că măcar te-ai uitat pe horoscopul bun. Și-acum dacă tot știm cum vom vibra la anu, barem tragem de speranță că dacă vine anul 1, va fi 1 din ăla bun și nu 1 chinezesc, ieftin și roșu, care ne va sorti să tragem iar ca boii pe degeaba.
    Toate cele, Renato! 🙂

  4. La multi ani, toate cele bune!

  5. klaus zice:

    La mulți ani!

  6. Sănătate și virtute, că restul vine pe vrute! La mulți ani! 🙂

  7. D.Vader zice:

    Toate bune! Desi toate se repeta, an de an, si tot amestecate.
    Dar sa nu ne lasam impresurati! La Multi Ani!

  8. Bine ca te-ai orientat spre muschiulet de porc, ca daca era de pui era jale, cica aduce paguba in noul an. ASa, porcul nu zboara, nu zboara nici norocul! Anul care a inceput are cifra 1, deci e roat de noi inceputuri. Cum ar fi sa cresti o pisica…! 🙂 Daca asta e doar inceputul, iti dai seama ce schimbari majore urmeaza!
    Sa-ti fie bine si sa-ti fie de bine (daca ai mancat muschiuletul!)!

Lasă un răspuns

