Cetățeanul surmenat

Nu m-am dus la vot. Dacă zic la perfectul compus, înseamnă că nici în următoarele trei ceasuri n-o să mă duc.
La ce bun?
De la Caragiale încoace lucrurile au evoluat doar un pic. „Eu cu cine votez?” a devenit ”Eu pentru ce să votez?”
Daaa, știu teoria aia cu dacă nu te prezinți, buletinul tău gol se numără la partidul majoritar. Adică la PSD. Și dacă iese IAR pesedeul, ce nenorocire se întâmplă? Niciuna. Ies iar comuniștii.
Nu. Comuniștii n-au cum să iasă, fiindcă sunt ca legea conservării masei. Iaca, știu și eu ceva din fizica de liceu, deși era să rămân corigentă. Nu intră, nu ies, doar se transformă. Cândva, votam partide istorice, deși bunică-mea îi drăcuia pe peneliști, ca pe Ana Pauker. N-am stat s-o descos, că aveam un salariu bun când ea înjura politicienii cu lopata.
Azi știu că toată securitatea ceaușistă și nomenclaturiștii vremii au evoluat, prin ei înșiși și prin copiii lor către actuala hartă politică. Cu excepția partidelor imberbe care încearcă o miuță în curtea școlii, gen bărbosul-pletos-cârlionțat Cernea, care voia ceva bun pentru delfini – aici am fost de acord cu el, orice delfin care face terapie de recuperare psihică în favoarea unui copil cu necesități speciale (vorbim de autiști) e bine-venit în parlament. Să se elimine șaișpe scaune și să se instaleze acvariul ființei inteligente care manifestă înțelegere și compasiune pentru specia noastră.
Parlamentul, cu toți slăninoșii ăia fără scrupule, plus învățătoarea fardată cu violet pe sub ochi ca să joace grevista foametei, se reprezintă exclusiv pe el. Niște pseudo-alfabetizați care ar trebui să treacă legi, pentru noi. N-au timp. Geme leptopul de solitaire, de candy  crush, de biliard.
Șase sute sau trei sute sau cincizeci de imbecili puși pe îmbogățeală, fără să știe a scrie, a citi, a socoti nu reprezintă democrație. Reprezintă costuri.
Pe cât pariem că, dacă prin absurd, ar conduce țara șleahta asta nouă, cu greu vorbitore de limbă română, apostolii roboțelului Nicu Șordan sau Plicușor Ban sau cum i s-o fi zicând, peste patru ani vom fi tot aici?
Eu voi fi mai încolo, mai aproape de pensie, mai aproape de cerșitul sub piciorul podului…
Așa că nu mă duc.
Fie ce-o fi.

Azi am pregătit patru saci cu haine bune, de dat de pomană.
Practic, mama, dacă mai trece pe-acasă, ca spirit, va observa că i-am arestat paltoanele în pungi mari și negre.  N-ar zice nimic. O știu. Ar lua o față de-aia de gata-bătută și s-ar orienta spre bucătărie.

Da, Margot, ai ratat votul și vine Crăciunul și cine ne face sarmale?

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, apucături proaste la români, dinozauri, jurnal, mai prost decât ai fost proiectat, mizeria umană, o ţară frumoasă, părerea mea și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

52 de răspunsuri la Cetățeanul surmenat

  1. castanman zice:

    Cerșit sub piciorul podului? Noi, ăștia din provincie, ajungem mai repede ca ăia din Berceni la podul Grant. Margot, la cum o descrii, s-ar putea să fie în comisia centrală de vot pe acolo pe unde e în concediu

  2. zazania zice:

    Te doare in cot, faci ce vrei ! N-ai un Imparat care sa te ia de o aripa si sa te duca aproape cu sila la sectia de vot. Dar daca tot am intrat sa discutam discutii electorale si m-ai provocat cu milieurile,uite ce as face eu : as nomonaliza-o pe Gabi Firea in functia de premier pentru ca-i mai isteata decat cei doi smardoi luati impreuna si as organiza din nou alegeri in capitala. Poate il alegeti pe Lis , daca mai traieste !

    • N-am Împărat. Am un nebun care a fost o singură dată la vot, la referendum,și fiindcă n-a ieșit cum a votat el, și-a băgat toate picioarele în povestea cu votul.
      Dracnea a ziscă premierul va fi bărbat. Dar știi cum era cu Zoe: Zoe, Zoe, fii bărbată!

  3. Nici eu n-am fost..am fost mereu de când am dreptul de vot, dar acum n-am mai avut nicio tragere de inimă să merg…

  4. Drugwash zice:

    Nu te-ai prins că de scîrba lor a „plecat” Margot? S-a săturat să înjure degeaba.
    Ca noi toţi, de altfel.

    • Nu, Margo a plecat din vina mea. Că n-am mirosit-o, după glas, când zicea că-i e bine și nu-i era. O să mor cu bolovanul ăsta pe suflet.

      • g g zice:

        renata, te rog nu mi-o lua în nume de rău că intervin, dar nu am avut cum să tac,
        cam tremur când am văzut ce ai scris și ce relevă asta..
        un părinte nu arată, iar dacă are norocul să se ducă așa cum a trăit, cu demnitate și doar așezîndu-se nițel sau doar căzînd scurt, din picioare, o face tocmai pentru că-și iubește copilul și îl respectă. nu-l încurcă.
        ca să zâmbești nițel, le-am spus deja alor mele că atunci când o să zic (eventual) că nu mi-e bine și (tot eventual) pic din picioare, apăi.. atunci e să fie.
        (dacă te deranjează incursiunile mele pe la tine prin pagină, te rog să-mi spui).

      • Ce spui? Cum să mă deranjeze?! Am picat aseară lată înainte de-a-ți răspunde.
        Înțeleg perfect ce spui… Eu mă plângeam la ea pentru toate prostiile. Și-acum mă chinuie o gripă, ceva, de o lună de zile și am impresia că nu-mi mai trece fiindcă n-am cui să mă plâng… 🙂

      • Drugwash zice:

        N-ai înţeles… Părinţii spun că le e bine ca să nu-i îngrijoreze pe copii. Ei au avut timpul lor, vor să lase loc într-un mod elegant şi tăcut urmaşilor. Nu-ţi pedepsi sufletul degeaba – nu a greşit cu nimic.

      • DoarF zice:

        Mai mult, in unele situatii, se simt prea obositi. Si considera ca putin somn e ceea ce le trebuie.

      • Da, e o interpretare care-ți dă curaj și un fel de optimism poetic,așa… Cum zicem că cea mai bună trupă de actori e în cer, că Pavaroti a plecat să le cânte îngerilor…
        Totuși când intru la ea în casă mi se taie genunchii și liniștea e ca o moarte prin îngheț.

  5. Vero zice:

    Eu nu fac pariul ăla cu tine, că-s sigură că-l câştigi. Mai bine pun bănuţii la ciorap, că la mine pensia e un pic mai aproape.

    Nici nouă nu mai are cine să ne facă sarmale, cârnaţi, caltaboşi, tobă…
    Cred că atunci când nu mai are cine să-ţi facă sarmale înseamnă că eşti cu adevărat bătrân. 😀

    • g g zice:

      „Cred că atunci când nu mai are cine să-ţi facă sarmale înseamnă că eşti cu adevărat bătrân.”
      sau doar un copil prea mare, vero.. 🙂

      • Vero zice:

        NU.
        Ideea e că ăia pentru care erai copil nu mai sunt. Că generaţia dinaintea ta s-a dus.

      • g g zice:

        exact asta am spus: cu cât noi am crescut, ei s-au.. împuținat.
        copil prea mare pentru părinte din ce în ce mai mic..
        mi-a plăcut foarte mult cum ai spus-o.

    • Vero, nici nu știu ce-o să fac de Crăciun. Aș putea să cumpăr totul de la o mâncătorie de încredere, dar nebunul nici n-o să guste. Pe vremuri aduceam acasă o cutiuță cu salată de boef și-o răsturnam într-un castron de-al nostru și-i ziceam „Ți-a trimis Margo salată de buf!” O rădea! Nici nu apucam să gust. ”Nimeni nu face salată ca mă-ta!” – zicea, frecându-și burta bosumflată. Acum nu știu cum s-o scot la capăt. Mai ales că refuza orice invitație, ca să mergem la Babe. Asta, când trăia și Babiclontz. Pe urmă, îl auzeam la telefon: ”Nu, nu venim la prânz. că mergem la Margo.” Cică a fost tsunami în familia lui hipernumeroasă, că nu știau cine poate fi Margo, asta… 🙂

      • Vero zice:

        Ei, cel puţin eu n-am problema asta. Adică aş cumpăra totul de la o mâncătorie mai mult sau mai puţin de încredere, dar nebunul meu pune mâna şi face el de toate. A cumpărat robot de bucătărie şi alte chestii de-astea cu care i-o nu prea ştiu să umblu. Şi are talent, toate îi ies gustoase.
        Cum zicea tata, „la barza chioară îi face D-zeu cuib”, barza chioară fiind aici eu, evident, că tot tata zicea: „Poate-l păcăleşti pe vreunu’ să te ia de nevastă, da’o să vadă ce putoare eşti şi n-o să stea cu tine mai mult de 3 luni.”

      • Vero zice:

        „cu care io nu prea ştiu”
        Cred că m-am ţicnit de tot, habar n-am de ce-am scris „i-o” 😀

      • Act ratat, Vero. I-o e de la să i-o trag, că prea le știe pe toate. 🙂

  6. clujanu zice:

    M-a vizitat copilul si m-a rugat să merg la vot, să merg la vot ca să-i ajut pe ei.I-am replicat ca tineretul nu s-a mobilizat mai deloc sa schimbe ceva, de ce sa merg eu in locul or daca vor să schimbe ceva?

    nu m-am dus!

  7. Hercule zice:

    E teatru kabuki, nu avem (încă) în RO partide care să pună pe tapet problemele reale, astea sunt „secţii” ale aceluiaşi centru. Chiar şi USR, chiar şi PRU.

  8. g g zice:

    în drum spre vot, flancată de mostre de tinerețe ale patriei, am primit aigurări dintr-alea patetico-apăsate de la mezină că ei, da, ei nu vor lăsa lucrurile așea.. îhîm.. vor schimba țara asta, băi! ea nu are încă drept de vot.
    cealaltă da. și dădea perdeluța dintre cabine la o parte, să vadă ce fac, pentru că nu crezut că voi scrie pe fițuica aia de vot (pe una dintre, pe cealaltă am pus ștampila peste tot) „criminalilor! ne omorâți copiii!”.
    doamna mamă a avut, totuși, șansa să treacă prin trei epoci. ca mai toți părinții noștri.

    • Gigi, efort zadarnic. În nemernicia lor, dacă ar citi astfel de urări, bravii politicieni ar fi convinși că votantul se referea la opozanți, nu la ei. Fiecare partid, partiduț crede că el e bun și ăilalți proști.

  9. papagigli zice:

    Renat-o, dragostea mea, vorba e, au ales-o romanii p-aia uda si rea? Aia care zicea ca face zece barbati sau ca face CIT zece barbati, ca nu mai stiu exact formularea. Da’ oricum ar fi fost, sloganul m-a emotionat profund si subabdominal 😉 😆
    Go Chelsea Go! 9 victorii consecutive! 😆

    • papagigli zice:

      Oops! Acum vaz ca, din motive independente de vointa mea, te-am despartit de o-ul care-ti apartinea. 😉 Probabil mi-a venit timpul sa execut chestii inexplicabile. Ma duc afara sa reflectez, ca e aer curat, si ma ritornerez cu concluzii 😆

    • Fii pe pace, Gigli! Udrea s-a retras în Ieslea Sfântă și, cum acolo e naștere doar odată pe an, zice că s-ar lansa în afaceri.

      • papagigli zice:

        Auzi tu, da’ care-i partidul ala „tinar” de care se spunea ca-i salvarea Romaniei? Un fel de Mesia in varianta romaneasca. Ca pina la 6% am vazut tot partide pe care le mai stiam. Iar daca au fost sub linie, cine i-a votat, o scoala generala? 😆

      • Gigli, nu e partid, e o mișcare. Oameni tineri care n-au mai făcut politică și se apucă acuma. Toți scoliți și munciți pe bani adevărați prin străinătățuri. Au lăsat ei salarii de 8-10000 de euroi ca să stea, parlamentari la București, pe 1000. Cică din patriotism. Cum să nu te impresioneze? Când a fugit Pacepa în America, patru avioane cu români fugiți în vest s-au întors pe Otopeni. Cică li se făcuse brusc un dor nebun de patrie. Nici nu le mai păsa că aici intrau direct la bulău. Și Ceaușescu, dacă i-a văzut așa iubitori de țară, i-a iertat pe toți. 🙂
        Uniunea Salvați România se cheamă animația asta.

      • papagigli zice:

        Aha! Retelele se repatriaza! 😆 Nu e rau ca in fond si poporul asta trebuie spionat intr-un fel, ca prea i s-au urcat libertatile la cap. 😉

  10. Mi Argo zice:

    bravo, ati castigat. cu 60%. aveti majoritatea super-absoluta. va felicit pentru clarviziune.
    io am pierdut iar.
    da’ tot nu ma las.
    daca asta ne aduce din nou in 1990, om fi iar tineri.
    si-o luam de la capat 🙂 oh, nu voi, nu va speriati.
    numai noi, astia…
    cum se zice?
    iluzionistii, iluministii, ilicitii. mm, idealistii? utopicii? fraierii…
    da asta era! fraierii va saluta 🙂

  11. klaus zice:

    Io am votat!

    • castanman zice:

      Ce ai votat, nefericitule?

    • Nu știu cine e Năstasele nou, dar, pe bune, trăim în buclă temporală.

    • Ce-ai votat, klaus? Vânarea de vânt?

      • klaus zice:

        Am votat altceva. Am înțeles lamentările voastre, nici eu nu-s mai breaz. Da’ n-am putu să nu mă duc. gg spunea că a anulat votul. Bravo ei! Nu era un pumn în bot să contorizeze jumate din voturi ca fiind anulate?

      • klaus, nu trebuie să ne spui ce ai votat. Definește,totuși, altceva-ul ăla. 🙂

      • klaus zice:

        Hmm, cel mai tare mă doare că altceva-ul ăla e un fel de surogat. Ca și cum ai crede că ăia au o șansă. Da’ nu știi ce hram poartă cu adevărat! Da’ nu poți sta acasă. Mergi la vot, știi că o să fii o fărâmă din sub cinci la sută. Ești ușurat, ți-ai facut datoria. Ca o rată la bancă, ușurarea nu-ți oferă comfort mai mult de o lună. După mai multe exerciții de genul ăsta ai senzația că ești tâmpit. Parcă totuși nu-i așa. Atunci încerci să găsești explicații. Suntem dăștepți, minunați,etc. da’ ne mâncăm între noi. Noi, ăștia cu potențial de consumat tușul din ștampile. O ardem subtil, filosofic cu vorbe dă căcat. Dacă firea noastră pe net ne îngăduie, poți să bagi j-ul pe gât celuilalt, pentru că poți. Ești scuzat, umorul tău virtual îți permite asta. Chiar te mândrești cu el!
        Te-am întrebat ce ai fi vrut să te faci când vei fi mare. De la zece ani mi-ar fi plăcut să mă fac pădurar. N-au fost destule urechile care trebuiau să audă. Anii au trecut și tot auzeam foșnetul pădurii. Au mai trecut ani, nu s-a putut nici medicină veterinară. Era prea scump. Am plecat de-acasă, m-am mutat la țară, la bunica, am făcut facultatea(zootehnia) fără nici un sprijin. De aia simt j-ul înfipt în coaste, pentru mine injiner e o batjocură. Când vorbim de meserii, pentru mine bășcălia nu-și mai are locul. Indiferent de care meserie am vorbi!!
        Nefericitul din mine, votează, votează……să scape ceilalți din meandrele suficienței care nu contează.

      • g g zice:

        bingo! da, klaus, te-ai prins (referitor la anularea votului). eu cam asta îmi doresc: să-i penalizăm la sânge. nu știu dacă vom ajunge să facem exercițiul ăsta de conștiință, numește-l cum vrei, dar este preferabil unei revolte în masă când ne ajunge iar cuțitul la os. dacă nu i-am mai valida, altfel ar sta lucrurile. dacă mă întrebi, ți-aș spune că eu doresc în parlament pe supraviețuitorii din #colectiv și pe tinerii care au ieșit atunci în stradă (doar în primele două zile, pentru că dup-aia s-a confiscat până și revolta, una dintre cele mai sincere reacții omenești).
        în ceea ce privește ‘j’-ul buclucaș, te rog să mă ierți dacă te-a lezat, departe de mine, la fel de ing(j)ineră ca și tine, gândul ăsta. nu e nimic degrandant sau batjocoritor în formularea asta, atâta vreme cât vine din interior, ca să mă exprim așa. mi-a plăcut teribil puseul tău de amintire. știi de ce? pentru că astfel de lucruri relevă sinceritatea și of-ul omului de dincolo de user. în rest da, ai dreptate și ‘vorbești’ cu o imbecilă idealistă care are și ea o problemă cu risipa normalității, nedreptatea lumii și durerile ei.
        mai vorbim. 🙂

      • g g zice:

        klaus, dacă ne-am anula voturile în peste 50% (utopie curată, știu, dar, paradoxal, formulă viabilă) toți măscăricii ăștia nu ar mai putea candida, ar trebui să vină cu garnituri noi de oameni la fel de noi.
        tinerii din generația celor din #colectiv și tinerii care au ieșit în stradă reprezintă șansa nației ăsteia. ei și copiii de douăzeci de ani și ceva – studenții de acum. până pleacă de tot.
        în ceea ce privește virtualul, dintotdeauna am crezut (și judecat) că userul se confundă cu omul de dincolo de ecran. nu sunt două entități distincte. singura problemă care apare sunt cuvintele scrise, care da, pot fi parșive, nu prin vibrația și unda pe care le transmit, ci prin faptul că au monopol într-un astfel de areal. deci, cam cu ele defilăm, dar cine are ochi să vadă, vede(=înțelege).
        despre ‘j’: bine că nu mă pocneai (căcicamașapărea), cu toate că știu să parez. ca de la injiner la injiner. acum, sper că ți-e clar că nu te slăbesc. sîc! ne despart nu unul, ci doo ecrane!! :)))))

    • klaus zice:

      g g, de ce crezi că oamenii nu merg să-și anuleze votul intenționat? Să nu-mi spui că de lene, mă sufocă doar gândul că ar putea fi așa.
      La ciclul ăsta electoral aș fi vrut să nu intre pmp-u’ în parlament și-mi vine să urlu că am ajuns să vreau atât de puțin. Am ajuns să-l urăsc pe Băsescu de moarte. Nu credeam că după Iliescu va apărea o bestie mai mare.
      Așa parlament îți dorești tu? :). Eu mă îndoiesc că ar fi o soluție. Cât crezi că ar conta tinerii din Colectiv dacă nu exista nenorocirea aia? Ca expresia matematică: tinde către zero. Doar drama i-a scos pe oameni din amorțeală. E normal dar trist.
      Despre j…..:)…dacă mă făceai injiner uitându-te în ochii mei, têt-a-têt în traducere, aveai șanse maxime să mă râd :). M-am referit la o situație generală, d’aia ești nepomenită cu numele. E o situație care potențează nemernicia unor oameni pentru că stau ascunși în fața unui ecran. Io-i numesc ecranați :). Sau din cauză că, chiar de bună-credință fiind, mai dai cu bățu-n baltă din neștiință, grabă sau neatenție. Ceea ce pățesc și eu, nu de puține ori.
      Pentru reacția ta, daca-i fi acum aci, te-aș strânge în brațe. Pentru mica porție de normalitate, mulțumesc!

      • g g zice:

        ai răspunsul mai sus. nu-ș’ cum s-a cocoțat…

      • klaus zice:

        gg-ule, îmi recitesc câteodată postările și am senzația că nu-s eu. Constat, printre altele, o anumită prețiozitate și siguranță care nu știu dacă-s ale mele. Două ecrane ai zis? Mai pune! 🙂

  12. Marian zice:

    Eu…n-am fost ” sa-mi exercit dreptul de a vota ” recunosc cu umilintza . Am , ca singur argument in apararea gestului meu de fronda ” impotriva sistemului ” , doar faptul ca , am auzit-o pe Adriana Saftoiu { fosta purtatoare d e cuvant sau sefa d e cabinet a lui Traian Basescu si …fosta nevasta a….fostului Sef SRI } spunand ca , ar fi necesara o LEGE , care sa impuna obligativitatea tuturor cetatenilor de-a s e prezenta sa voteze 😡 . Nu stiu pentru ce dracu mi-o fi intrat mie in cap ca , votul este un drept si nu o obligatie asa incat , am ales acest mod de-a protesta , impotriva tuturor ecscrocilor politici a caror singura dorinta , este aceea de-a face bani buni , datorita simplului fapt ca , ocupa un loc in Parlamentul Romaniei . ZIc eu ca , una-i sa fi inselat , mintit , pacalit deoarece , nu te prinzi de figura , si cu totul alta , sa sti ca esti inselat , mintit , pacalit dar , cu toate acestea , sa-i si alegi ecscrocului un loc de ” munca ” ….ferit de multe griji . Zici ca , mai ai putin pana la pensie , mai ai putin pana sa „ajungi s a cersesti sub piciorul podului ” ? Ai grije ca…astea de la cap de pod , astea-s locuri bune , locuri cu vad asa incat ….ar fi bine sa fi vazuta cat mai des pe-acolo…sa se obisnuiasca oamenii ….” localnicii ” cu dumneata . Incearca de viziteaza zilnic daca s e poate locul vizat Mai ales ca , in Februarie va fi pensionata si nevasta-mea….vei avea o concurentza acerba : o fosta farmacista vs. o fosta asistenta medicala 😀 XD XD ! Sa fie de capul dusmanilor 😡 😡 😡 !!!!

  13. Mi Argo zice:

    de sarbatorile de iarna si de Anul Nou, va urez tuturor, gazdei si voiosilor comentatori,
    sanatate, bunastare, prosperitate, ba chiar si fericire cât de mult se poate!
    viata e scumpa, dar se pare ca merita!
    despre alegeri si alegatori nu pot sa sper decat ca „noul val” care s-a angajat in politica sa dezintoxice cat mai mult atmosfera asa incat intr-un viitor nu prea indepartat sa aveti motivele si discernamantul necesar pentru a vota, a vota cu optimism…

    • papagigli zice:

      Ce e val, ca valul trece si nu uita ca in politica nu rezisti decit daca esti peste sau prostituata. Sincer, eu as fi votat prostituatele, ca sunt mai pacifiste decit pestii si-ti dau impresia ca le futi, chiar daca pina la urma fututul esti tot tu 😆
      Mi Argo, glumesc. Eu nu votez pentru ca nu ma consider indreptatit s-o fac si chiar daca m-as simti, n-as avea de ce si pe cine 😉

Lasă un răspuns

