Cine o fi fost fericita?

Cuvinte ca „reduceri” și „ofertă” au un efect devastator asupra minții consumatorului. Îl tâmpesc, pur și simplu. Asta o spun din experiența mea de vânzător, nu din ce-am văzut la jurnale de știri, unde se bat pensionarele pe bormașini două la preț de una.
Există producători care ajung, într-o bună zi, la concluzia că e mai rentabil să-și vândă toată gama de produse cu numai 200% profit, nu cu 400% ca până acum, dar nu-i lasă inima să reducă prețul la jumătate în mod discret. O fac cu surle și trâmbițe, cu celebra etichetă roșie 1+1GRATUIT, care-i zăpăcește de cap pe clienți, îi face să creadă că a dat norocul peste ei și cumpără, în neștire, toate pachetele alea la super-ofertă. Trece mai bine de un an de când suplimentul X se vinde la juma’ de preț, deci nu mai e o excepție, e normalul, dar ei  continuă să umfle sacoșele cu ganoderma, multivitamine naturale, calciu organic, doar pentru că sunt ieftine. Șaptezeci de ani au trăit bine-mersi fără ciuperca minune, de 16 lei, dar de un an, de când îi costă 8 lei, le-a devenit indispensabilă. N-am îndrăznit să-i întreb niciodată: ”În șapte zile ați mâncat deja o sută douăzeci de capsule?!” Tac și bat bonuri mai departe. Sunt bătrâni, îmi zic, toată viața au alergat după mult, bun și ieftin, ce să-i decompensez eu acum cu întrebări, mai ales că nu-mi dau seama câtă ciupercă magică pun ăia în hapurile lor, ținând cont că-și permit s-o importe din Japonia, s-o prelucreze și să ceară numai 8 lei pe ea.
Ale bătrâneții valuri!

Dar când am văzut, ieri, că până și inelele cu diamant se vând la reduceri, am rămas mască.
Stau și mă întreb cum o fi arătând tipul care i-a cumpărat logodnicei/nevestei/amantei un inel cu 13000 de euro, care, de fapt, costa 19000? Cât de chitros să fii, să aștepți vinerea neagră, ca să-i faci un cadou luminii ochilor tăi? Și ea, ea cum s-o fi simțit cu chilipirul pe deget? S-o fi lăudat amicelor – uite, fată, mă iubește de nooșpe mii, dar s-a scos cu treișpe?  O fi mândră că „al ei” e așa de chibzuit sau poartă inelul cu diamantul întors în palmă, să n-o știe lumea cu ce cărpănos s-a încurcat?

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, apucături proaste la români, d'ale Prăvăliei, părerea mea, strict autentic și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Cine o fi fost fericita?

  1. Malin zice:

    Anu’ trecut s-or vandut masini si erau mult mai scumpe decat inelele cu diamant.

    • Bun. Mașini, inele, case… Ideea e că cineva care face cumpărături online pentru obiecte atât de serioase e cumva dus cu pluta. Ceva nu se leagă. Cine are jde mii de euro pentru cumpărături nu așteaptă ca milogul la reduceri.
      În chepeau-ul prelungit al textului meu despre ziua marilor chilipiruri am lăsat să se înțeleagă destul de limpede că am îndoieli asupra calității unui produs care poate deveni, peste noapte, din scump, ieftin.

  2. Marian zice:

    Ca tot adusesi vorba despre pensionarele care s e bat pe doua bormasini la pretz d e una , anul trecut , mi-am cumparat o bormasina cu aceeasi ” fericita ocazie a Black Friday ” . Am folosit-o abia dupa cateva luni bune cand…am ramas cu manerul in mana dupa ce-am incercat sa dau niste gauri…prin locurile unde n-aveam asa ceva 😉 XD . M-am dus la aia cu ceea ce mai ramasese din scula respectiva iar aia…au refuzat si inlocuirea produsului si repararea sa spunandu-mi ca , eu sunt vinovat deoarece n-am folosit respectiva bormasina conform indicatiilor tehnice !!! De-atunci m-am lecuit d e cumparaturi la super oferta pentru toata viata . Culmea este ca , scula aia cumparata d e mine , dupa ce-am stat la o coada pentru care Ceausescu ar fi fost invidios , costa cu cateva zeci de lei mai putin decat una noua cumparata…in oricare zi a anului . N-a fost vorba despre zgarcenie ci doar de ideea ca voi face ceva economie la bani insa , ai dreptate : cei ce au bani multi la tescherea , aia nu astepta ieftinirile de Black friday sa-si faca cumparaturile . Ala cu inelul d e logodna in schimb , ” ala ” si-a facut deja reclama gratuita de acest friday , ma mir cum d e nu te-ai prins de figura !

    • N-am avut nicio îndoială că black friday e o mică țeapă. Ofertele în general miros a cacealma. În legătură cu inelul: e un singur comentariu la articol. Un tip zice că s-a uitat pe saiturile de specialitate și, la calitatea aia, piatra e cotată la 9000 de euro, iar inelul din aur alb cam la 300.

  3. zazania zice:

    Ce tampit ar cumpara la E MAG inel cu diamant? Eu cumpar de la ei mancare pentru caini si alte asemenea cacatisuri . Nu m-as risca nici cu o pereche de incaltari cumparate on-line.

    • …sau mașină? On line nu cumpăr decât cărți și un anume parfum. Pantofi?! Mai ales pantofi n-aș cumpăra. Nu trebuie probați înainte? Nu trebuie să vezi dacă designul lor se potrivește cu piciorul tău? Există pantofi minunați care arată ca niște conduri de zână pe unele picioare și pe altele… ca niște copituțe de biongulate. Cunosc pe cineva care cumpără frecvent de pe net. Toate bluzele vaporoase în poză sunt din plastec de-ăla care scoate scântei când te dezbraci pe întuneric.

  4. Lotus zice:

    Depinde de magazin. Dacă e unul specializat, poate merită. Pentru tine ca patron, e mai rentabil să vinzi online, pentru că reduci o serie de costuri legate de magazinul fizic și ai expunere mult mai mare. Eu am cumpărat piese pentru calculator, deci lucruri serioase, online, și n-am nici o obiecție. Multe magazine hi-tech din orașul meu cumpără piesele comandându-le online, doar că au discounturi mai mari, evident.

  5. Cârcotaşu zice:

    Eu cumpăr numai ce am nevoie şi atunci când am nevoie punct!

    • Asta e tare, Cârco! La megaimaș cartofii sunt 1,99. Spălați. La piață, cu noroi, 1 leu. Dar geme piața de cartofi. În mod normal ar trebui să coste 50 de bani, că oferta e mult mai mare ca cererea.

      • Cârcotaşu zice:

        Ehe, se pare că nu prea dai prin piaţă. Azi, cartofu se vinde cu 2,50-3,00 lei. Poza asta e de acu’ f’o 3 ani, când începuse moda cu „blec fraidei”. Oricum, ăştia din poză nu s-ar vinde deloc, sunt gunoaie. 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s