De ce și-ar șterge cineva blogul?

Fata Verde nu mai există. Nu mai am pe ce da link.
Avea un blog-jurnal,  scria cu cruzime  despre sine. Nu era un om fericit și nici nu făcea micile compromisuri banale ca să se mintă că ar putea fi. Scria ritmat, în propoziții scurte, despre singurătate, principii, o iubire pierdută de care nu se poate vindeca…
Făcea un fel de auto-psihoterapie la vedere, cu un curaj nebun de-a se lăsa văzută așa cum se vedea ea.
Azi și-a șters blogul.

Aveți idee de ce?
De ce și-ar șterge cineva blogul ca pe o tablă, cu buretele?

Acest articol a fost publicat în blog, bloguri care merită citite, citesc şi-mi place, prieteni, părerea mea, strict autentic, Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

31 de răspunsuri la De ce și-ar șterge cineva blogul?

  1. Drugwash zice:

    Fiecare cu motivaţiile sale. De ce nu-i scrii un mail s-o întrebi?

  2. mi argo zice:

    draga, eu mi-l stergeam de unșpe ori pe an. îi dau dreptate fetei verzi.

    • De toooot?! Sau doar textele?
      În fine, fata asta verde scria și despre nemulțumirile ei de la serviciu. Poate că i-au descoperit colegii blogul și a ieșit nasol.
      Identitatea ei era perfect ascunsă, numai că Brăila nu-i Los Angeles… mai ales dacă ți-ai pus și vreo 2-3 poze cu tine pe blog! 🙂

      • Mi Argo zice:

        tu folosesti cuvantul „sterge” in sens propriu iar eu in sens figurat. aici „sterge” inseamna a taia accesul. o comanda, doar atat. mai tarziu poti reactiva blogul si-l re-„taia” de cate ori vrei. incearca si tu 😉
        fata verde… uf, nu cred ca i-a „descoperit” cineva blogul, mai degraba cred ca s-a suparat de starea ei, pe blocajul ei, acum cand si vreo doi sau trei i-au scris ce credeau despre asta.
        tu ai avut dreptate cu ce ai pus acolo. eu unul cred ca avea nevoie de ce s-a comentat. avea nevoie sa vada asa ceva si nu numai laude de tip „vai ce frumos scrii”. mai ales ca erau lucruri rumegate. nu gratuite, nu tendentioase.
        (doar parerea mea de mastodont, deh…)

      • Da, m-am gândit și eu că poate am fost dură cu ea, uneori. Chiar în clipa asta cred că și-a șters, la propriu sau la figurat, blogul și din cauza mea. Fiindcă de prea multe ori i-am spus lucruri pe care nu voia să le audă. Știi cum e: nicio femeie nu te întreabă „Îți place cum m-am tuns?”, ca să afle dacă îți place sau nu, ci ca să audă un DA. Oamenii se destăinuie ca să fii de partea lor, să-i compătimești, să le dai dreptate.
        Da, cred că am greșit. Trebuia să rămân în limitele unor comentarii neutre. Dar scrisul ei te incita la sinceritate, la dracu!… Nu sunt adepta ideii că un cuplu ideal e format dintr-un inginer și o doctoriță și că ăștia doi discută numai despre Chopin și Schopenhauer. Asta e valabil în romanul „Arta conversației”. Și i-am spus-o. Poate de prea multe ori.

    • Cârcotaşu zice:

      Dacă apelezi la „comanda” DELETE SITE din meniul Tools, s-ar putea să nu mai poţi facenimic de părere de rău. Nu sfătuiesc pe nimeni să facă teste!

  3. Lotus zice:

    Păi s-o rugăm să și-l redeschidă. Green Girl, ai auzit? 🙂

  4. psi zice:

    am ”pățit” și eu așa cu o amică. m-am trezit că și-a șters blogul, că a dispărut din lista de prechini dupe feisbuc, zbang! motivele? habar nu am, dar am încetat să mă mai întreb, să mă mai mir. fiecare are motivele lui de retragere în sine, iar bloggingul pare să nu mai fie așa de funny.

    • Fata Verde nu făcea blogging (cum nici eu nu fac). Avea un caiet virtual pe care scria în văzul lumii. Bolgul, ca jurnal, ca adunătură de pastile de-astea, e strict terapeutic.
      Nu, n-o să-i scriu un mail. Prefer misterul.

      • psi zice:

        nici nu ziceam să-i scrii mail. blogging ziceam așa, ca termen generic. și eu am prăvălie de tăceri și de mirări pisicești căreia cu greu i-ai zice altceva decât … balamuc. 😀 😀

      • Te alinți! Tu ai un blog ca un pulover moale, de lână, pe care cineva ți-l pune pe umeri fiindcă seara e, totuși, răcoare și ai vrea să ți-l dea de tot, fiindcă miroase a ceva foarte cunoscut și drag ție, dar nu îndrăznești să i-l ceri, că n-ai făcut asta niciodată.

      • psi zice:

        nu mă alint. am lăsat-o mai moale și am revenit la vechea iubire: hârtia. uneori mi-e dor de vremurile când scriam mai mult, mai des, acum trec zile în care îl trădez așa de ușor! e drept însă că e aici de atâția ani, undeva pe sub coaste ticăie și el, e o parte din mine. până și liniștea lui mi-e dragă.

  5. Vero zice:

    Poate şi-a pierdut brusc curajul ăla nebun despre care vorbeşti. Numai ea ştie de ce.
    (N-am intrat niciodată pe blogul ei. Pare-se că am pierdut ceva interesant.)

    Eu nu cred c-o să-mi şterg vreodată vreun blog, Ca tot leneşul (cred), atunci când pun mâna să fac ceva, apreciez roadele timpului meu investit, chiar dacă alţii nu dau pe ele nici măcar o ceapă degerată. 😛

    • Așa-i, Vero! Să ștergi un blog e ca divorțul: primul lucru care-ți trece prin cap e că ai pierdut X ani din viață. Cel puțin eu așa m-am gândit: acum trebuie să șterg opt ani din viață. Să consider că am stat la congelator. Iată-mă mai bătrână cu opt ani, fără să înțeleg de ce.

  6. zazania zice:

    Ma faci geloasa. N-am avut niciodata vreun blog ci doar un cont pe FB. Mi l-am sters de zece ori si nimeni n-a remarcat)

    • Da? Cum se șterge un cont pe FB?
      Nu, glumesc, nu-mi pasă, fiindcă nu intru pe FB decât accidental, și atunci tac și mă uit la ce scriu alții. Pe FB e ca și cum ai vedea mai multe filme deodată. Cel puțin pentru mine. Chiar și oameni pe care-i iubesc și-i admir pentru că sunt deștepți și „altfel”, pe FB par ridicoli. N-am ce căuta acolo!
      Fă-ți blog și mai vorbim.

  7. Mi Argo zice:

    zaza are dreptate. doar cand iti blochezi accesul vezi cui ii pare rau cu adevarat. 😉

  8. Drugwash zice:

    Uneori, oamenii se destăinuiesc în primul rînd pentru a fi înţeleşi. Nu vor compătimire sau aplauze de încurajare, nu vor solidaritate (necondiţionată sau din interes), nu vor să li se descarce dreptate cu lopata în faţa porţii ci doar acea simplă dar plină de semnificaţii bătaie pe umăr care vrea să spună: „te înţeleg, prietene!”
    Şi uneori, profund dezamăgiţi că cei de la care sperau înţelegere au dat cu bîta-n baltă din grabă, oboseală, eroare, nepăsare sau neputinţă, îşi şterg blogurile sau…

    Nu ştiu dacă e cazul prietenei noastre, dar ştiu că a fost cazul meu, cîndva. Ceea ce o face o posibilitate, ba chiar o probabilitate.

  9. Mi Argo zice:

    ei nu, drug, nu conta pe altii sa faca aceleasi greseli ca tine 🙂 fata verde avea o problema serioasa dar era mult prea inteligenta ca sa nu inteleaga implicatia cu care i-au comentat ultimele texte anumiti oameni. ca sa nu inteleaga diferenta dintre vorbe goale politicoase si cuvinte incarcate de sens.

    • Drugwash zice:

      Speculaţii, atîta tot. Cunosc cîte ceva, am fost prezent în „casa” ei precedentă.
      Nu-mi place că pui totul la timpul trecut, de parcă…
      Nici bîrfa nu-mi place.
      Şi scrie-mi, rogu-te, numele întreg şi corect. Dacă se poate cu majuscule (şi diacritice în restul textului).

    • Mi Argo zice:

      d, stimate domn, iti vezi sau nu lungul nasului si-al pseudonimului compus pe care il folosesti, e strict treaba ta. atunci insa cand vii aici si-mi scrii ca, citez: „unii… au dat cu bîta-n baltă din grabă, oboseală, eroare, nepăsare sau neputinţă” adicatelea scriind in blogul fetei verzi, chipurile asa, ca o posibilitate, ei bine, atunci comiti cu mare probabilitate o magarie fata de acei aici prezenti care intr-adevar au scris, cum spun eu mai sus „cu sens”, poate. nu stiu daca iti dai seama cat de impertinent comentezi dar mai ai sansa sa-ti ceri scuze. te-as sugera sa te abtii totusi de la reflexii despre „barfe” sau despre ceea ce nu stapanesti. daca ai diacritice nu inseamna si ca ai vreo intaietate intelectuala prin asta, iar a invoca acesta lipsa la altii in loc de argumente la obiect este chiar o magarie de tip vv ponta. nu folosesc majuscule in comentarii, asta e situatia.

      • Drugwash zice:

        Vorbeşti prea mult.

      • klaus zice:

        Descopăr câte sensuri are „respect”. Parcă nu se mai termină. „Înțelegere” ar putea avea la fel de multe. Da’ cine dracu’ să aibă timp să le descopere?

      • Doomnilor!
        Nițică moderație!
        Eu prescurtez nickname-urile cu afecțiune. Elevului Zăpăciti-am zis ElZap fiindcă eram îndrăgostită de el și așa i-a rămas numele. Și Cârcotașului îi zic Cârco și cred că dacă i-aș zice numele întreg ar considera că sunt supărată pe el. Zâzania e Zuzu sau Coană Mare și lui krantz îi spun krantzulino.
        Chiar și pe tine, Dragoș, te transcriu fonetic invers, fiindcă tu ai început, tu ți-ai asimiliat numele unei transcrieri anglofone. Lui psi îi spun, uneori, pishichi iubit..
        nu s-a supărat nimeni până acum.
        Diacriticele. Eu sunt pentru diacritice, dar dacă tastatura de la care scrii nu suportă diacritice fiindcă o mai folosesc și alții, care scriu fără, și i-ai încurca… De-aia nu fac niciodată comentarii din Prăvălie, că acolo nu sunt setate diacritice. Și o mulțime de operațiuni și comunicări de serviciu sunt concepute fără diacritice.
        Deci, dacă e să fim toleranți cu bisexualii, cu homosexualii, cu dependenții de tutun și alcool, zic că e o nimica toată să-i îmbrățișăm cu același drag (drug!!!) și pe nediacriticizați.
        Mi Argo, tocmai mi-am asumat greșeala de-a fi scris neipocrit pe blogul Fetei, deci nu mă simt lezată că poate am dat cu bâta în baltă.
        Dacă e să fac o paranteză de maximă sinceritate, o să repet aici ce i-am spus Fetei Verzi pe blog sau pe mail, nu mai știu… Eu am ales să nu mă primească mama în vizită timp de doi ani cu concubinul fiindcă îi dădea ei cu virgulă la studiile omului. Timpul a rezolvat chestiuța: maică-mea a cedat, mai întâi mic-burghez-înțepat, apoi oarecum uman, seminecenzurat. Dar nu din înțelepciune, ci fiindcă bunică-mea era îndrăgostită de el și-i zicea Ma belle poupée. Nu știu dacă am scris corect. Maică-mea nu mai e și n-am pe cine să întreb.
        Ori de câte ori i-am vărsat/deversat Fetei Verzi povestiri din grădina proprie, avea o explicație care o trecea de aceeași parte a baricadei cu maică-mea, în perioada de neacceptare.
        Dragoș, asta e analiză de caz, nu e bârfă.
        Dacă ți se pare că e vorba despre ea, te înșeli. E vorba despre mine. Fata Verde avea o capacitate de falsă autoanaliză, dar care îți băga imediat, ție, becul subconștientului în ochi și, implicit,mortul în casă. Când fata verde zicea că nu suportă un tip inferior intelectual ei, pe mine mă treceau toate nădușelile: nebunul cu care mă simt eu așa de bine nu recunoaște sacoul drept îmbrăcăminte. A fost la nunta soră-sii în tricou. E sociopat? Dacă e sociopat și mie îmi place, înseamnă că și eu sunt sociopată.
        Avea un blog interesant, fiindcă, inconștient, făcându-și tomografii sufletești în fiecare postare, fără menajamente, te obliga să-ți faci la fel.
        Mă opresc aici.
        Mi Argo și Dragoș, sper să îngropați securea războiului mic în favoarea unei analize de caz mai consistentă.

  10. Mi Argo zice:

    renato draga, ceea ce nu stii tu probabil este ca dupa ultimul tau comentariu la fata verde am scris si eu unul. unul care continea o poveste reala care, dupa analiza mea, traducea surprinzator de plastic o parte din lumea ei. nu stiu cand exact a disparut blogul, la cat timp dupa acel comentariu. ultimul dintre cele scrise de mine acolo, toate cu acuitatea maxima de care sunt in stare. bineinteles ca pe mine unul m-au lezat alegatiile de mai sus ale domnului d despre „unii comentatori”, complet deplasate in context.
    acestea fiind zise, imi iau concediu si te salut cu reverenta.
    PS la macbook-ul meu nu exista diacritice.

    • Concediul legal în Ro. e 21 de zile lucrătoare, Mi Argo. 🙂 Sper să nu părăsești gara de tot.
      Mi-ar părea foarte rău. Într-un fel, eu am generat răzbelul ăsta. Așa că eu, de îndată ce-mi revin, voi încerca să scriu iar poveștile Prăvăliei, ca să te fac să râzi și să-ți treacă supărarea. Bine?

Lasă un răspuns

