Ultima noapte de duhoare, întâia noapte de parfum

Ieri, la prânz, am vrut să mănânc niște cartofi la cuptor cu rozmarin. Așa se numeau pe lista de bucate. Am luat o bucătură – puțeau a mucegai. Poate mi s-a părut. Mai încerc o dată.
– Băi, ăștia-s mucegăiți, îi spun colegei mele. Nu mânca!
Gustă și ea, mestecă atent…
– N-au nimic, zice. Sunt foarte buni.
– Mă, tu nu simți iz de mucegai?
– Ba da, dar asta e aroma de rozmarin.
– Adică rozmarinul are gust de mucegai?
– Nu, are gust de rozmarin, dar așa pare, de mucegai, până te obișnuiești.
Am vârât și-al treilea cartofior în gură. Cred că l-am ales pe cel mai mic și mai arătos. Tot  a mucegai candea, dar nu mi-a mai fost așa silă. M-am gândit, frate, ăsta e rozmarinul, n-ai ce-i face. Și unde mai pui că e sănătos pentru creier. Îmbunătățește memoria, crește capacitate de concentrare. Ia să mai iau o înghițitură, poate data viitoare îmi aduc aminte să-l ocolesc. Dar, în fond, de ce să-l ocolesc? Numai pentru că pute nițel a mucegai? Uite cum halește asta, de parcă ar fi o bunătate. În fine, pe la jumătatea porției cred că mă deșteptasem suficient și m-am declarat sătulă.
– Chiar nu-ți place? – m-a întrebat colega, mestecând cu poftă.
– O, ba da! A început să-mi placă, dar m-am umflat deja…

Azi dimineață, când deschisei televizorul și văzui cu câtă naturalețe își schimbă jurnaliștii noștri discursul, cum nu se mai strâmbă ironic și își aleg cu grijă cuvintele, că de! – nu se face să-l mai iei în tărbacă pe nebunul de Trump, acum, că e viitorul președinte american, mi-am dat seama ce ușor e să transformi duhoarea în aromă, fie pe bază de sugestie, fie pentru că n-ai încotro.

Acest articol a fost publicat în actualitatea politică, cronici, mizeria umană, părerea mea, strict autentic, Uncategorized, ştiri de neştiut și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Ultima noapte de duhoare, întâia noapte de parfum

  1. Ne schimbăm după cum bate vântul…

  2. Drugwash zice:

    Ei, uite asta-i diferenţa între mîncarea gătită de tine acasă şi aia gătită de alţii la împinge-tava! 😉

    Nu ţi se pare că marea majoritate a lumii pute a rozmarin…? 🙄

  3. Mi Argo zice:

    Trump, un Brexit la puterea a treia. evident ca toti politicienii din toate tarile trebuie sa se faca acum ca le place. (jubileaza Putin!) pe scurt, poporul a votat populismul. iar cei care n-au votat sunt balonul de heliu care a ridicat talerul Clinton in balanta. ce ramane dupa ce vechi democratii cad prada ofensivei mediocritatii? raman noile democratii! poate ca si România se afla pe drumul ascendent al constientizarii manipularilor populiste. eu unul sper activ 🙂

    • Mi Agro, mie nu mi s-a părut niciodată că există pe planetă vreo mare democrație. Adevărata artă a manipulării e să faci o mulțime de naivi (să nu zic fraieri) să creadă că aia e pohta ce-au pohtit. Românii nu pot înțelege manipularea populistă, încă. O percep ca pe o favoare. Morbul egalității în drepturi (salariale, mai ales) n-o să le piară din sânge așa ușor.

      • mi argo zice:

        de-aia nici n-am zis „mare” ci „veche”, nu-i asa. cât despre oameni, ai sa înțelegi ca nu neaparat numărul lor contează ci tendința pe care o au. uite, in america mai mulți au votat Clinton decât Trump dar ce contează e cum se numără voturile!…

  4. psi zice:

    mi-ai dat de lucru. m-am dus la frigider, am scos rozmarinu și-am amușinat. no mucegai and no hilarious clinton.

  5. sorin zice:

    n-o sa mai avem exclusivitate pt intuneric si duhoare… ne iau hamericanii totul 🙂

  6. zazania zice:

    Mi-ar fi placut sa-mi fi dat mie prin cap analogia ! M-am gandit intotdeauna ca nu-i sanatos sa-ti pui ouale intr-un singur cos, desi eu fac mereu greseala asta. Dar eu nu fac politici mari, ci doar politici marunte , de cartier. Sefii de state trebuie sa faca un balet elegant ca sa nu pice de fraieri cum pica mereu ai nostri.

    • Eu mi-am pus ouăle, pe toate, în coșul lui Trump. Încă de la început. Știam că, dacă ceva rău e posibil să se întâmple, exact lucrul ăla se va întâmpla.
      Noi am votat întotdeauna răul cel mai mic. Americanii … de! Ei sunt cei mai, le place cel mai, era normal să voteze răul cel mai mare.

  7. klaus zice:

    Io am rămas surprins de mesajele cu miros de frână date de unii lideri europeni. Parcă nu-mi venea a crede că lasă diplomația pentru o muștruluială pe față. Ceva se întâmplă, da’ nu știu a ce pute! Poate a Camembert? Sau o fi praf de pușcă?

  8. ALM zice:

    La sfârșit ați sintetizat esența: până ieri „jurnaliștii” nu puteau să suporte mirosul ciorapilor lui Trump, azi dimineață toți sugeau ciorapii. Poate că, diseară, o să aflăm de la Radu Tudor (A3) că noua orientare a fost instalată cu pistolul lui Putin la tâmple …

  9. Lotus zice:

    Bag sama tu n-ai mâncat brânză cu mucegai. Plus că mucegaiul are ceva efecte benefice asupra organismului, dacă nu mă înșel penicilina a fost descoperită pe baza lui, nu? Deci e totuși bun. 🙂

    Ca și Trump. Mai puțin ca jurnaliștii, dar în fine, ăștia nu contează.

  10. krantz zice:

    ”Ne dase nume de Curcani
    Un hâtru bun de glume,
    Noi am schimbat lângă Balcani
    Porecla în renume!”
    După ce recitești asta, realizezi că Alecsandri ne-a mirosit de atunci ca nație. Doar că el, fire de poet, a preferat figurativul. Și-a pus obsevația, sanchi!, în seama unui hîtru.

  11. Lady zice:

    Comparatia dintre Trump si cartofii cu mucegai este de-a dreptul delicioasa. M-a pufnit rasul cand am citit titlul postarii pentru ca am crezut ca o sa ne vorbesti despre trenurile CFR,

Lasă un răspuns

