Boabe de secară

De două ceasuri stau înfiptă în scăunelul de plastic galben, în piațeta dintre două lifturi de spital. Unul oprește numai la etajele cu soț, celălalt numai la cele fără.
Ieri mi-am cumpărat o pâinică umplută cu șuncă și ardei gras din holul spitalului și am mâncat-o pe jumate. N-am mâncat în viața mea atât de încet și cumpătat. De obicei mănânc de foame. Acum mănânc din instinct de autoconservare.
O pâinișoară de 25 de centimetri, tăiată pe burtă ca un pește și cineva, un nimeni, la o linie de producție, a îndesat în ea un fel de pat grăsos, șuncă și felioare de ardei gras.
Știți cât e de bună?
E ca laptele matern: dătătoare de viață.

Lumina e verzuie. Probabil că minima lumină pe care o poți considera lumina de pe holul așteptării la spital nu trebuie să-ți ia ochii. E doar o lumină de veghe asupra gândurilor tale,  care n-au nevoie de mai mult ca să iasă la iveală. E suficientă lumina asta verzuie, bolnavă, armonizată cu situația.

Trec tărgi încolo și-ncoace, ca mașinuțele pe autostradă. Trec pe la botul cizmelor mele.
Am învățat deja: dacă targhetatul are fața descoperită, oricât de intubat ar fi, e viu. Încă. Dacă seamănă cu o  sucăleală de cearceaș, pe o targă goală, e mort.
Diferența o face modul de împachetare: cu fața acoperită sau nu.

Jumătatea cealaltă de pâinișoară o s-o mînânc acasă, înainte de culcare.

Am citit undeva, pe net, că bobul de grâu arată ca pruncul Iisus. Așa o fi, dar deocamdată toți morții care se perindă prin fața mea, eu, care nu suportam să văd morți, arată ca niște boabe de secară , nițel mai lungi.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Boabe de secară

  1. Drugwash zice:

    Şi viii şi morţii se-cară –
    Făina în forma-i primară –
    Căci viaţa-i o-moară.
    Vorbesc într-o doară.

  2. Mi-e sufletul pumn în gât… 😦

  3. Pus greșit emoticon. Telefon deștept prost. M-a corectat și nu am observat. Te rog corectează. 😦

  4. papagigli zice:

    In general, spitalele vindeca bolnavi ( intr-un fel sau … altul) si imbolnavesc sanatosi.
    In avion, si nu numai, ti se spune ca in caz de urgenta sa-ti pui tu masca de oxigen si pe urma sa-l ajuti pe copil sau pe cine are nevoie de ajutor s-o puna.
    Ai grija de tine!

  5. sorin zice:

    Monica Pillat: „Înainte de operație m-am dus la un preot – m-a privit gânditor și a rostit:
    „Acum ți se ia totul ca să ți se dea totul, asemenea lui Iov. Dacă nu vei pricepe sensul acestei încercări înseamnă că degeaba ți s-a dat și ai să pierzi harul suferinței. Fii atentă la tine însăți, la cele din jurul tău și stai de veghe”. M-am dus la spital cu convingerea că oricum s-ar fi desfășurat operația, eu aveam să ajung acasă, fie înapoi în lume, fie dincolo de ea. M-am rugat însă lui Dumnezeu să mă mai aștepte un pic. După ce am revenit de la spital, profeția preotului
    a început să se adeverească. Mă bucuram că eram vie, ca niciodată înainte, și cea mai umilă mâncare, mă făcea să plâng de fericire. Dintr-o dată viața de zi cu zi se transforma într-un miracol ”

    Doamne ajuta!

Lasă un răspuns

