Veganii vin de pe Vega, dar când mor, se îngroapă tot în Pământ

Cum identifici veganii?
După galbenul-ocru mat al pielii și după fericire. Colorația le vine din excesul de betacaroten, ceea ce nu-i vreo tragedie, iar fericirea…
Nu știu de ce sunt așa fericiți.
Că nu mai au porco-vaco-mielo-găinocidul pe conștiință?
Că seamănă cu sfinții din icoanele bizantine?
Că nădăjduiesc să trăiască cel puțin dublu față de-un nevolnic omnivor?
Poate clismele alea cu argilă, cafea sau apă sărată le dau senzația de curăție totală, trupească dar și sufletească? Posibil.
Uneori, până și acești gălbiori, adepți ai unei diete fără proteină animală, fără căciulă de vulpe polară, fără cizmulițe din piele de căprioară se simt nasol cu fizicul. De obicei se plâng de balonare post-prandială și vor ceva pentru ușurat digestia. Și atunci le mai piere sticlirea aia de extaz din ochi și parcă și culoarea  morcovie și sănătoasă a pielii bate într-un cenușiu veșted. Aproape că nu mai știu dacă am de-a face cu un vegan sau cu un hepatic. Dar nici nu-mi vine să-i întreb de la obraz – sunteți vegan? – cum nici pe țiganii blonzi cu ochi albaștri nu-i întreb dacă sunt țigani.
Am o singură soluție: le ofer colebil, triferment sau redigest.
Mintenaș le revine portocaliul în obraz  și se indignează:
– Nu! Cum?!… Astea toate sunt de origine animală!
A! Deci vegan.
Spuneți voi, ce să-i oferi unui vegan pur-sânge, care are probleme digestive, deși mănâncă ultra-sănătos?
Anghirol?
Mag-Anghinar?
Cynarizină?
Păi nu tocmai a balotat o salată de anghinare cu ulei de măsline și zeamă de lămâie, alăturată unui sote de morcovi cu boabe de ienupăr, chimen și coriandru? Nu a fost ăsta aperitivul sănătos, ca să poată consuma, în voie, felul principal, sărmăluțe-n foi de leurdă, umplute cu mieji de nucă și orez de-ăla bezmetic?
Să le recomanzi un supliment cu anghinare după un asemenea festin, e ca și cum ai turna seu în carne grasă.

Pe mine, veganii mă depășesc. Poate că sunt extraterești, poate că veganii vin de pe Vega, dar, ce să vezi, când mor, atunci, într-un târziu, când mor ei, se îngroapă tot în Pământ. Adică în pământ. Adică pe Terra. Care abia de ne mai suportă.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, Uncategorized și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

32 de răspunsuri la Veganii vin de pe Vega, dar când mor, se îngroapă tot în Pământ

  1. psi zice:

    și după ce-i îngroapă, de la atâta verde, fac oare rădăcini?

  2. Cârcotaşu zice:

    N-ai înţeles totul. Veganii nu numai că nu consumă decât vegetale, ăştia ar fi vegetarienii. Nu, ei consideră că focul e diavolesc, nu mănâncă nimic trecut prin foc, fiert, prăjit, copt. Pâinea vegană e coaptă la soare, tot ce mănâncă e în stare crudă. Suferă cu căpuţu, au nevoie de perfuzii direct sus! 🙂

  3. Haha foarte nostim , probabil e un mod foarte sanatos de a trai, eu cunosc pe cineva si arata foarte bine mereu. Poate depinde de cat de corect te alimentezi si cu radacinile astea…

    • Uită-te la niște înregistrări vechi cu Andi Moisescu de acum 5 ani și uită-te la cum arată acum, când îl hrănește nevastă-sa vegan. A îmbătrânit în 5 ani cât alții în 15. E drept că e slab, n-are burtă. În rest e veșted și deshidratat ca o frunză de toamnă.

  4. Vero zice:

    Tangenţial la articolul tău:
    Într-o seară, când ne uitam la un documentar, i-am spus bărbatului meu că, pe planeta asta, cele mai cumsecade fiinţe, neîmpovărate de niciun porco-vaco-mielo-găino-prazo-varzocid, sunt necrofagii. Şi răspunsul lui: „Păi şi noi suntem necrofagi, că mâncăm carne de la măcelărie.” 😛

  5. Drugwash zice:

    Dacă carnea ar fi gratis, m-aş putea bucura gîndind că-mi rămîne mai multă (şi) mie. Da’ aşa, mi se rupe.
    Şi mai e vorba aia: „you are what you eat”. Iar eu din tot sufletul vreau să fiu şi porc şi bou şi berbec şi cocoş şi… Da’ nu javră – aia-i pentru chinezi. XD

    • 🙂
      Eu am un glăscior în cap care-mi spune în fiecare zi ce poftește a mânca. Îmi spune o dată sau de două ori pe zi. De-aia nu mănânc decât cel mult de 2 ori pe zi. Și puțin. Un singur fel de mâncare la o masă. Excepție fac sărbătorile, când mănânc la mama și nu pot s-o supăr.

      • Drugwash zice:

        Păi şi io am un glăscior de-ăsta în cap, da’ mie-mi spune: „bă, boule, vezi că ai doar un calup de parizer în frigider – vezi cum mănînci din el să-ţi ajungă măcar o săptămînă!” Şi uite aşa îmi regulează 🙄 sărăcia mesele zilnice. 🙂

  6. klaus zice:

    renule, pe mine mă enervezi! Decât să tot bați apa-n piuă, mai bine inaugurezi o nouă categorie pe blog. Spune-i cum vrei, da’ incearcă să-i explici dobitocului cuvântul esențial din expresia aminoacid esențial. Sau să-i explici cum e cu vitaminele! Toți știu că-s bune da’ nime’ nu poate să explice de ce trăiește mai mult unu’ care a băgat la maț mai puțin decât ăla de-i putred în pământ. La studii cantitative se pricep toți, când apare calitativu’……se cam trag pe cur.

    • Cărui dobitoc? Dobitocului de vegan? El e convins că-și ia cei 20 de AA esențiali din roșcove, lapte de cocos și frunze de spanac. Și că organismul nu are nevoie de o cât de mică cantitate de proteină animală, măcar din când în când, ca model s-o sintetizeze pe-a sa. Nu știu cu vitaminele. Eu le evit de tot pe cele de sinteză. Dar asta e părerea mea. Alții înghit cu pumnul vitamine și calciu. Calciu. Calciu, Nu se știe de ce, că oricum se depune unde-i vine lui, nu unde ar fi nevoie.

  7. opantazi zice:

    Am râs sănătos, ca o carnivoră sadea, cu caninii la vedere! 😄😄😄

  8. papagigli zice:

    Acum observ ca am ajuns subiect de dezbatere, aproape … publica. 😆 Nu ca m-ar deranja, dar desi nu are legatura cu Vega, veganii si nici macar cu Vergara, as vrea sa clarific treaba cu minutul. Minut care nu e fo caracteristica nord-americana, ci, dupa cum ti-am spus, dar bag sama ca, din cauza de surpriza, ti-a scapat, parcasem ca un cur, pe un colt de trotuar, la un colt de strada, in coltul Coltei si ilegal. Altfel, as fi putut stationa pentru mai mult de un minut la o tacla. Poate chiar la doua. 😉
    Si inca un detaliu. Ar fi trebuit sa specifici ca te-am pupat pe obraji. Nu de alta, dar n-ar fi exclus s-auzim c-am sarit, netam-nesam cu limbile pe tine, ceea ce nu-mi mai sta, de mult, in caracter. 😆
    Comentariile nu le mai comentez, fiind irelevante.

    • La mine a pupa pe obraji e un pleonasm. Verbul a pupa, neînsoțit de alte precizări se referă la obraji.
      Ți-am spus că pe Colței orice loc de parcare e ilegal, prin urmare toate sunt legale?

      • papagigli zice:

        Cum e la tine conteaza mai putin si nu la asta ma refeream. Conteaza cum sunt dispusi alti sa-nteleaga. Ca neamuri proaste sunt cam peste tot, chiar si p-aici, pentru care tot stocul tau de colebil n-ar ajuta sa-i digeri 😆 Cit priveste pleonasmul, pupatul si sarutatul, e de discutat, ca „sa ma pupi!” nu cred ca se refera la obrajii de pe fata, chiar daca locatia n-a fost specificata 😆
        Iar eu ti-am spus motivul pentru care vizita a fost nepoliticos de scurta, nimic mai mult. 😉

      • Nu tu, ci eu am fost nepoliticoasă. Am explicat însă motivele.

    • papagigli zice:

      La tine era vorba de-o urgenta, n-aveam cum s-o consider impolitete. In fine, consider ca ne-am lamurit 😉

  9. sorin zice:

    cre’ ca veganii sunt fericiti , pan’ la un mom dat, pt ca-si pot exercita propria libertate a gandirii rationale . sunt un fel de hipioti din vremurile departatelor noastre tinereti care incearca sa-si manifeste independenta fata de o lume ostila apeland la nevoia de originalitate..

Lasă un răspuns

