Moșule, de unde vii?

Scandalul diagramei a tulburat odihna post-prandială a pensionarului Ștefan Vlaston și, dacă tot și-a stricat somnul, s-a apucat să scrie un articol, în apărarea acelor puberi gălăgioși care ar fi trebuit să-și rezume protestul la patru cuvinte: NOI TOCIM, NU GÂNDIM!

Domnul fost profesor de mate nu se mulțumește cu textul, mai dă și-o declarație pe gură pentru un post de televiziune, în care preia o frază din articol și-o îmbogățește cu o precizare:
„Diagrama nu este complet enunţată pentru că nu se specifică în axa OX notele elevilor şi în axa OY, numărul de elevi. De aceea, unii elevi au citit invers diagrama şi nu le poţi cere în condiţii de examen să gândească ca un adult. Vor fi probabil zeci de mii de contestaţii pe acest subiect şi cel mai simplu ar fi  să plece o notă de la Comisia Centrală de Examen către centrele de corectare prin care să li se ceară să acorde punctajul prevăzut indiferent în ce mod au citit elevii diagrama.”

Prin urmare, nu-i poți cere copilului să arate cât e de bun în condiții stresante, de competiție. Dar când poți? Când îi zice mă-sa „ ești cel mai dăștept și mumos băiețel din căsuța noastră, las că d-aia și-a făcut tac-tu firmă, ca să te pună director când oi fi mare”? Și dacă tătuțu’ n-are firmă, ce (se) face puștiul când o fi mare? Nu cumva se duce la un interviu de angajare? Nu cumva trebuie să facă cea mai bună impresie, în condiții infinit mai stresante, decât testul de evaluare de la 14 ani?

Dom’ profesor Vlaston – cine-o mai fi și ăsta – mărturisește într-o pagină autobiografică de un prost gust desăvârșit că „N-am avut olimpici, am avut mai mult de-atât, suflete de băieți și fete cărora le-am dăruit sufletul și mintea mea.”

Păi, atunci, era mai bine să se facă popă, nu profesor de matematică. Fiindcă, pe linie părințească, merge să citești diagrame pe invers (altele sunt chestiile unde „pe invers” vine de la diavol și/sau provoacă orbire), dar la matematică e cu „ori”. Ori, ori.  Cam ca în viață.

Acum, când scriu rândurile astea, m-a pus dracu’ să citesc diagrama pe invers și uite ce-am înțeles: într-o clasă dintr-o țară în care la școală se dau note de la  0 la 8 și nimeni nu ia 4 la un test, opt elevi iau nota 5 și douăzeci și patru iau nota 3. Totuși, există niște criterii de diferențiere ocultă între ăștia care au luat 3, fiindcă  sunt împărțiți pe trei coloane – cinci, nouă și zece. Poate că unii au fost persecutați (meritau 4) alții au fost favorizați (meritau 1 sau 2)  și restul au luat nota 3 pe bune. Nu poate fi vorba despre țara noastră, că la noi se dau note de la 1 la 10.
Slavă Domnului!

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, apucături proaste la români, mai prost decât ai fost proiectat, păcat că e populată, părerea mea, strict autentic, Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Moșule, de unde vii?

  1. Dana zice:

    Daca tatutu’ n-are firma, ii cumpara oi, ma gandesc 😀 Si-l face cioban, ca pe Becali 😀
    Este greu, ca parinte, sa-ti lasi copilul sa-si poarte singur razboaiele. Am incercat s-o fac pe fie-mea sa priceapa ca intotdeauna, la orice examen pe care il va da in viata – la scoala sau aiurea, oriunde in alta parte – va fi un „ceva” care sa ii departejeze pe cei care au vrut sa invete carte de cei care doar au frunzarit scoala.

    • Dacă fiica ta a înțeles treaba asta, deja a luat 75% din orice examen corect. Un pic mai târziu va trebui s-o echipezi enzimatic pentru examene care nu se iau corect. Trebuie să treci și prin alea și să le pierzi. Important e să nu TE pierzi!

      • Dana zice:

        Pentru alea am echipat-o demult 😀 De pe vremea cand avea printre colegi – in clasa a 5a – fata unei onor doamne judecator . Care nu vroia sa princeapa nici in ruptul capului de ce fie-mea e prima pe la concursurile de mate si engleza ( ca astea i-au placut ) . Si-atunci se ducea la profesori . 😀 Cu jalba-n protap si cu spaga in plasa . Pentru ca – ne place sau nu – asta e sistemul de invatamant din Romania !

      • Eu credeam că doamnele judecător nu se pretează… la șpaga în plasă. Că e suficient să le știe lumea de judecător. Doamne, în țara asta pînă și ăia care iau șpagă dau șpagă! E ca-ntr-un joc de călușei, nu ca-ntr-o țară.

  2. papagigli zice:

    Subiectul fiindu-mi necunoscut, am sa spun doar atit, scoala mi-a fost draga putin mai mult decit munca, pe care am urit-o cu pasiune. 😆

    • Ei, Gigli, e ușor să te alinți când ai nimerit-o bine și ai sărit de 50. Nimeni nu iubește ceea ce e obligatoriu. Școala e ca o căsătorie pe interes: te prefaci c-o iubești, că poate crapă înaintea ta și rămâi cu banii. Firește că nu trebuia să dau exemplul ăsta unui însurat din dragoste! 🙂

  3. papagigli zice:

    Sunt in asteptare din cauza de link-uri?

    • Da, erai pus undeva, la dospit, de WP. O să citesc trilogia asta, de îndată.

      • papagigli zice:

        Imi pare bine ca te-au distrat istorioarele, ca doar asta le e menirea.
        In legatura cu repartitia initiala, am „dobindit-o” in Bucuresti, dar nu din cauza de medie, ci din cauza de mama. Repartitia de care vorbesti, n-a avut de-a face cu FUT-ul intrucit aici n-am lucrat nicio zi ca inginer mecanic. De fapt, ca sa fiu sincer, nici nu mai stiu ce-i aia 😆

    • Samanu zice:

      Bah nene RM ul l ai luat cum necum dar MR ul ?

  4. Fata Verde zice:

    Trăim într-o țară în care se acordă note de la opt în sus și unde toți sunt premianți, dat fiind că viitorul tinerilor învățăcei e foarte important, iar ei sunt foarte simțitori, ceea ce nu ne permite să-l(i) distrugem așa, dintr-o întorsătură de condei.

  5. Asta i banc ??or ceva cam asa :Diagrama axeleor ox si oy sunt doua surori : una frumoasa si una studenta la politehnica , gasiti varsta lor …
    (Am incetat sa ma mir de muuulta vreme )

  6. Dana zice:

    Poti sa faci un update la articolul asta : se semneaza o petitie si pentru aia care – la ingramadeala – au socotit Morometii ca roman interbelic 😀 Pe motiv ca actiunea primului volum se petrece in perioada interbelica. Cum spuneam : intotdeauna va fi un ceva care sa departajeze copiii care chiar au invatat de cei care au frunzarit 🙂

    • Da. Și întotdeauna există o tendință sistemică de-a egaliza nivelul performanței, prin coborârea ștachetei. Vârfurile sunt descurajate. Cel puțin așa mi se pare mie. Că norma dictează.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s