D’ale Prăvăliei. Brexit.

Intră o cucoană de vârsta mea în Prăvălie și cumpără niște dobitocenii. Chestii care nu folosesc la nimic, dar ea le cumpără. Bonul fiscal bate spre cincizeci de lei și femeia plătește absentă, putea să coste cinci sute de lei, nu cred că ar fi băgat de seamă.
Dau să-i  îndesc cumpărătura într-o pungă, face semn din cap că nu. Le ia așa, în brațe, ca pe animalul mic de companie, căruia îi mai atîrnă două labe și coada…
Doamnă, uite că vă cad!…
Nu, suspină ea, ce mai contează!…
Cum adică ce mai contează? Aveți nevoie de ele, să le punem în pungă.
Țî!…
N-a făcut țî din limbă în cerul gurii, dar era toată atitudine țî.
Părea că are nevoie de-un pahar de apă rece, pe canicula asta.
Vreți un pic de apă? – am întrebat-o.
Nu, a zis, și-a început să plângă, ca una căreia tocmai i s-a întâmplat o nenorocire și abia așteaptă s-o chestionezi despre ea.
M-am conformat: Doamnă, ați pățit ceva?
Și zice: Chiar n-ați văzut Știrile?! A ieșit Anglia din BREXIT.
(Scriu și eu cu majuscule, că nu știu cum ar fi mai potrivit. În gura ei, brexit suna ca o marcă de detergent bun, scump, ca tigaia dublă de la teleshopping.)
Zic: Așa, și? Cu ce vă afectează?
Bâțâie de cîteva ori din cap, resemnată: Am doi copii în Anglia, cu contract de muncă.
După asta, a plecat.

Și eu stau așa, năucă, și nu-mi dau seama dacă ea știe ce e brexit, dacă noi știm, dacă, în ultimă instanță, chiar contează.

 

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, d'ale Prăvăliei, strict autentic și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

61 de răspunsuri la D’ale Prăvăliei. Brexit.

  1. krantz zice:

    Se pare că în viață nu le poți avea pe toate. N-ai cum să fii și cu Firea primăreasă și cu sufletu-n brexit.

  2. Teribil de corect, Krantz! Unde brexitul e raiul și firea, primăria – sunt organele care se intrică, cu plăcere, nu?

  3. Queen Elizabeth zice:

    Renisor,
    Perfidul Albion si a facut socotelile.
    Va primi un procent frumusel de la tarile Commonwealth-ului.
    Nu, nu e ca si cum as juca la loto si as lua marele premiu, aici sunt sume imense, daca si permit, negrii, pakis si indienii ,sa stea pe beneficii ,generatii de generatii.
    Niste puturosi , betivani si fara viziune.
    Brexitul si colonia Romania, astept analistii sa faca ei analize, conspiratii,teorii, poate se rataceste vreun stelar, nu am vrut sa zic un stelat, asta x stelat , vine face o analiza de analiza.
    Sa dau drumul la ac si sa ascult Gary Moore- still got the blues
    Love for ever!
    Aveti grija de voi, dati o pe palinca nu pe scotch.

    • Eu nu mai aștept analiștii, că deja au apărut. Pe toate saiturile, pe toate canalele tv…
      Da, colonia România, bine zis…
      Sunt curioasă cît de simplu le va fi englezilor să-i încarce în avioane pe românii mai stătuți la soare, care au poposit în țara lor fără acte și cu o singură specializare – aia de-a te ușura de portofel.

  4. Cârcotaşu zice:

    Dom’le, ce răutate, câta pizma pe biata femeie care păcătuieşte având o conştiinţă civică avansată, profund preocupată de viitorul urmaşilor urmaşilor… . Auzi, cică ce-nţelege ea, noi voi, ei prin brexit? Tocmai când are multă dreptate. Parcă mai contează! Important e c-a ieşit. Din Brexit, din UE, din orice rahat în care intrase şi-n care noi am rămas! E! 😯

    • Cârco, femeia aia se raporta fix la situația familiei ei! Să trăiești ani de zile relaxat și mândru că cei doi copii ai tăi lucrează la ingleji și, brusc, să te trezești cu doi șomeri la ușă…

  5. papagigli zice:

    Renata, dragostea mea, brexit e un „exit” cu prefix variabil. De data asta a fost BR, miine va fi GR sau FR sau IT ca nimeni nu prea mai inghite satra si pe Merkel, bulibasa. I-as fi spus kibbutz, dar din motive evidente, ramin la satra. 😉
    Si mai e ceva, daca va place BR, vizitati-o acum, pina nu-si revine lira. 😉

    • Gigli, dragul meu, știu că știi că știam cum se compune acest cuvânt. Ceea ce nu știu eu este dacă reprezintă un act de curaj sau de nebunie. Sincer vorbind, înclin să-i dau crezare Cârcotașului. UE seamănă mult cu bancul ăla prea lung ca să-l transcriu, care are 3 morale: unu – nu întotdeauna cel care te bagă în rahat îți vrea răul; doi – nu întotdeauna cel care te scoate din rahat îți vrea binele; trei – (dar asta nu contează) dacă tot intri în rahat, intră cu totul.
      …A, deci și tu crezi că lira o să-și revină! 🙂

      • papagigli zice:

        Stiai, nu stiai, eu mi-am spus parerea, iar explicatia era doar o scurta introducere. Anglia va fi in rahat, dar nu pentru mult timp. De fapt Unchiul Sam va avea grija ca rahatul sa fie suficient de diluat pentru a nu se-mpotmoli.
        Dar pe mine nu iesirea din EU ar fi consecinta cea mai grava pentru Anglia. Eu cred ca iesirea Scotiei de sub tutela coroanei va avea efecte mult mai devastatoare pentru Elisaveta. Cum scotienii au votat 62 la 38 pentru a ramine in EU, e greu de presupus ca vasalitatea fata de regina va supravietui. Vom vedea.

      • Asta e greu de digerat: că după dumnezeu venea în ordinea funcției și-a gradului Lizica. Cum o să se crăcăneze scoțienii între regat și ioropa?

      • papagigli zice:

        Si inca ceva. Toata lumea-si pune problema Angliei, care din cite stiu, a cazut mai tot timpul in picioare, dar nimeni nu vorbeste de impactul pe care acest divort il va avea asupra EU. Cred eu ca EU va avea mai mult de suferit, cu atit mai mult cu cit celelalte gaini vor urma exemplul englezilor care au avut intotdeauna….oua 😉
        EU este un alt proiect grandios al Germaniei care n-a renuntat la „uber alles” si care va esua ca si campaniile lui Hitler.

      • Nu cred că noi, ăștia bătrânii, vom prinde finalul EU. Și nici nu cred că e de dorit. Pentru noi ar fi doar o explozie a prețurilor, toți vânzătorii de marfă străină și-ar pune 500% adaos, pretextând că acu au de plătit taxe vamale. Producătorii români, în loc să se lăfăie în prețuri modeste și-n rulaj mare, se vor alinia imediat cepii și cartofilor olandezi și franțuzești, ca să nu pară ei mai proști. N-o să mai avem bani europeni de construit parcuri în păduri și piscine în lac. E, asta nu cred c-o să supere pe cineva, cu excepția fiilor și fiicelor celor care au beneficiat de tunurile astea, dar nu-i nimic, se poate inventa imediat o piatră seacă din care țîșnesc fluvii de bani, că afaceristul român e foarte inventiv. A, o să fie iar coadă la pașapoarte.

      • papagigli zice:

        N-o sa se cracaneze, ca n-au cum, dar probabil c-o mai pun de un referendum pentru independenta fata de sora mai mare. Dupa parerea mea, desi da bine la scotieni, care abea asteapta, un astfel de divort nu cred ca-i va avantaja, nici pe ei, nici pe englezi.

  6. Queen of Hearts zice:

    Renisor pestisor,
    Sincer imi pare rau ptr It-isti, sunt niste genii si de departe stralucesc, la fel si medicii, profesorii, designerii, arhitectii si chiar muncitorii din constructii si toti ceilalti.Nu sunt toti David Copperfield sa aiba imaginatie sa subtilizeze portofele, bancomate,nu toti romanasii sunt Jack Spintecatorul, desi parca ar merge asa o despicatura in doua, sa fie o bisectoare a
    inimii , asa metaforic nu de pus in practica, pe cei din Hexagon ar trebui sa facem un stagiu de practica medicala.Disectie si formol sa conservam chestii…….
    Ce sa mai zic?
    In Romanica imi place ca asta imi ocupa timpul si Existenta mea tinde spre + infinit spre disperarea unora, altora, e distractiv printre specii ……valoroase…….

    • Queen of Isis-Misis-Pisis,
      știu ce zici, dar primii care vor plăti polița sunt tot ăia care fac lucruri simple, medicină, proiecte, construcții, injecții și masaj.
      A trecut de două ori miezul nopții și Cavalerul Luminii nu ți-a trimis Taxiul Stelar.
      Îmi vine să te-ntreb: fă, Regino, nu care cumva ai mîncat la înghețată cât cuprinde, în nopțile astea două, și-ai sărit pârleazul celor 70 de kile?!

  7. papagigli zice:

    Nu cred ca vor fi cozi la pasapoarte, dar in mod sigur vor fi la vize 😉

      • The Ace of Hearts zice:

        Renisor , pestisor
        N am halit tone de inghetata, ca bingo am totusi grija de silueta mea.
        Cavaleru’e pamblicar, are frica de Craiasa, daca sare la jugulara lui, adica cum sa se imbarlige cu o familista cu copil, …….
        Certificatul ala roz, tre’ sa cuprinda tot: catel, purcel, io , mama, sotul , copilul si amantu’ secret.
        Mare tarasenia si chiar e prea mult ptr corazonul lui.
        Nu vreau sa i dau palpitatii inutile, sa cumpere paducel, extraveral , gaura in buget.
        E amuzant chiar si n lipsa nu i nevoie de prezents lui.
        A, ma gandesc ca o fi castigat la loto si a cerut o de nevasta pe Monica Belucci sau Claudia Schiffer.
        Sa avem o seara amuzanta, racoroasa si un weekend exceptional.

      • E, uite că eu am cam halit. Juma de cutie, aseară, cu inconștiență.
        Nu cred că Stelarul e genul însurabil! Ai idee cât durează până scoate toată siderurgia aia de pe el?!
        Dacă totuși câștigă la loto, se va orienta spre ceva mai proaspăt. Mădălina Ghenea? Mmm? Nu sună mai bine 27 vs.45?
        O zi răcoroasă, Milady!

  8. Dana zice:

    Parca am asa o vaga presimtire ca parlamentul lor se va face ca ploua si nu iese nimeni de nicaieri . :)) A fost doar asa….o admonestare cu degetul 🙂 Si pana la urma, fara suparare, o sa traim si fara UK in uniune . Ca doar nu se opreste pamantul in loc :))

  9. D. Vader zice:

    Vedeti cum sunteti? Eu sunt la ananghie si voua va arde de mistouri.
    Ieri dupa amiaza ma duceam la Craiasa Zapezilor sa-mi dea de mancare, ca mie mi-a fost interzis sa tin mancare in casa. Asa ca daca mi se face foame trebuie sa ma prezint la ea. Daca nu, nu. Si ma duceam asa, fara nici un chef. Pana si modulul asta de oras al meu abia inainta, ca nici el nu avea vreo chemare si mai mult se uita dupa nourasi decat sa mearga. Si in marmelada aia de ganduri lase si caldura lipicioasa de Bucuresti, nu stiu ce-mi vine, zic: hai sa n-o mai iau pe linia lu 41, ia s-o cotesc prin parculet pe la Regie. Gandul rau. Dupa “Piranha”, imediat cum virezi dreapta, cam dupa semnul ala cu “Atentie, sar caprioare!”, vad trei cetatene tinere pe marginea drumului. Una imbracata in mireasa, cam decoltata, sani mari, nespus de frumosi, grei, rotunzi, fermi, elastici, cu aura puternica de sidef magnetic. Intre acesti sani de mai sus si fundul destul de marisor, rotund, tare, obraznic si tot asa, avea un mijlocel tras ca prin inel, asa, cam fragil si temator, ascuns sub dantela complicata a rochitei de mireasa. Spun rochita deoarece era foarte scurta, de scamatoare, deci nu putea fi numita rochie. Dar era de mireasa. Dupa rochita erau niste picioare pe care nu vi le mai descriu, cred ca vi le puteti inchipui si singuri daca ati vazut vreodata vreo papusa Barbie mai durdulie. Celelalte doua cetatene, tot asa: sani mari, tot fermi, tot proaspeti, una ii avea in forma de para, dar necoapta, iar alta in forma de pepene mai micut. Bulanelele, nu mai zic! Punem noi frana cat putem de tare, mai ales ca fetele pareau nefericite, preocupate sau ceva de genul. Ma dau repede jos, imi dreg vocea, imi indrept spatele, mantia, deja vedeam cu ochii mintii cum le iau eu acasa pe toate ca sa le intremez cu un vermut fin si cum le las eu sa faca ele dus la mine, asa, sa fiu si eu cavaler si sa am grija de ele. Si aveam si niste icre de Manciuria, ascunse.
    Hai ca se lungeste povestea, iar oamenii… ii plictisim de moarte. Incerc sa scurtez cat pot. Deci: una cica “am o musculita in ochi”. Si daca pot sa o ajut. Ma uit eu mai de aproape, abia am timp sa ma scufund un pic in ochii ei verzi si umezi si sa imi dau seama ca miroase a “La Panthere” de la Cartier, ca BUF!! ma trezesc ca mireasa imi trage un sut drept in genunchi si, cat sunt de voinic si viteaz, ma indoaie. Celelalte doua sar pe mine cu toata greutatea si ma tin strans de maini sa nu pot sa ma misc de nicio culoare. Sare si “mireasa”, tot pe mine calare, si incepe sa ma sarute cu sarut din acela profund si fermecat care te adoarme. Dupa aia m-am trezit unde sunt si acum, in palat de clestar cu liane de opal si cu astea trei care imi baga in gura cu lingurite de argint fragi salbatici. Multi fragi salbatici. Fara numar. Si fara sa intreb eu nimic, mi-au spus ele: “Suntem trei sanziene si te-am prins si te-am luat la noi. Ca de mult te pandeam si de mult te doream. Si in sfarsit acum te-am prins si o sa stai cu noi ca sa facem ce vrem cu tine.”
    Eu acuma ce sa zic, daca tineti la mine si ma vreti inapoi, strangeti si voi inelele, verighetele, cerceii, perlele, robotii de bucatarie, combinele, ce mai aveti de pret pe acasa… clasoarele cu timbre, insectarele, ce stiu eu… si incercati sa ma rascumparati de la astea… ca astea, la ce fete au si la cat sunt de tupeiste, sunt capabile de orice, credeti-ma! Cel mai frica imi e de mireasa, Ajutooor!

    • klaus zice:

      Vadere, pot contribui cu niște mazăre verde. Da’ trebuie culeasă.

      • Kathy de Medici zice:

        Scrie o carte ,succes garantat.
        Titlul ar putea fi:’Ori la bal ,ori la spital’.
        Lansare, autografe, fondante, o aluna, o maslina si neaparat o prefata semnata de Liiceanu si alti pomposi de astia.
        Racnet,catwalk,de la figuratie, ajungi vedeta, scenarii de film toate sub bagheta magico- stelara D.Vader.
        Daca ti iese te ai scos, fite, talente, fartitii……
        Vei comunica telepatic si teleportarea la fani e floare la ureche.
        Bafta si succese, merge si succesuri ,ca asa dai lovitura la europarlamentari.

      • 🙂 🙂 🙂
        Culeasă și dezbrăcată de păstăi, nu?

    • În locul tău, Vader, mie cel mai frică mi-ar fi de Mire. Dacă apare când îți e lumea mai dragă? Poți ști ce zdrahon cu AK – 47 este?

  10. Lucretia Borgia zice:

    Daca esti la ananghie s ar putea sa te ajutam.
    Bani de cautiune nu prea avem.
    Intre doua nu te ploua, dar ecuatia cu trei necunoscute se complica.
    Ai grija si cu scrisul, sa te citez ‘sanii, picioarele ‘, scrierile de genul asta cam dupa miezul noptii ar trebui proliferate in spatiul virtual, ca minorii , bla, bla……
    Caldura mare mon cher.
    Weekend racoros, love for ever!

  11. Kathy de Medici zice:

    Renisor,pestisor,Cavalerul nu cred ca se incurca cu Madalina.
    Suna bine 27 vs.45 cu singura deosebire ,ca diferentele de varsta mai mult de 3 ani de iubire ca si pronostic, nu dureaza si la bine di la rau si toata viata.
    La cat de experimentata si frumusica e are un target: barbati faimosi si potenti financiar.Daca face cu ochiul altul, ochi alunecosi si inima zburdalnica.
    Stelarul poate fi angajat cu juma’ de norma , sa i lustruiasca pantofii, masina ,un fel de boy -toy.
    Mada e rece si nemiloasa, regina savanei.
    Asa si eu mi l am dorit peRichard Gere dar tre’ sa fiu realista.
    Pe campii sunt o gramada de mioritici , deci si Stelarul se poate multumi si olfactiv cu parfumul Turist si cu o domnita tot de varsta lui.
    O sa aiba de suferit daca l lasa una de 27 cu ochii in praful stelar si n soare.
    Ochelari de soare si creme cu fp peste 50.
    O zi racoroasa si love for ever.

    • Nu cred, Nobilă Doamnă! Stelarul e doar un fin observator al femeilor trecătoare prin viața lui. Le gustă și împinge discret farfuria cu ele, mai spre centrul mesei, și-l mustră pe chelner că una e prea ațoasă, alta prea slăninoasă, alta e plină de oase, ca peștii ăia cu carne bună și aromată, care doar ți-o arată, printr-o rețea de oase. Nu cred, zic, Stelarul nostru încă își caută jumătatea perfectă, aia care nu joacă candy pe calculator , știe totul despre Leonardo și-i vede liniile de fugă în Cina cea de taină…. Și-n vremea asta, Maestrul Săbiuței de Lumină își caută unghiul de fugă, fiindcă el nu consumă femei, ciugulește, la botul calului,un oic din lobul urechii, din golul și pleacă mereu flămând, în căutarea Idealului.

  12. papagigli zice:

    Daca tot ati deschis site de matrimoniale, oferiti clientului si-un baiat de casa, linistit, goaspodar si cu liceul terminat. Doar femei, doar femei! Chiar nu va dati seama ca nu-l intereseaza? 😆

  13. Maria Walewska zice:

    Adica e pe invers?
    Zicea ca a strans semnaturi in bloc anti LGBT……O fi duplicitar, una spune si alta face?????
    Ingrozitor!!!”””

  14. upprann zice:

    Ehe… pensionarii sunt pesedişti chiar şi-n Anglia.

  15. ComiCultural zice:

    Bre, Exitul Albionului tinde să devină tragedie multinațională. Acum, cu ieșirea Angliei din hora Campionatului European, avem și o tragedie multi-emoțională!…
    Dar eu cred că pe la Țara Galilor e un pic de ipocrizie: ăștia au votat contra Europei, dar s-au calificat în sferturi la Campionatul European! Păi să fie consecvenți, ce dracu! Să se retragă din toate competițiile intra-europene, să ia exemplu de la Campionatele Balcanice, să se regionalizeze naibii!…
    În fine: dp/meu/dv, mă focusez pe ceea ce pot face eu, independent de restul lumii. Dar și conectat uneori, când e nevoie de vreun referendum sau de vreun punct de vedere steril, că mai mult nu pot. Nu sunt lider de opinie și nici măcar vreun influențator.
    În rest, bine te-am regăsit, căci iar dispar. N-am timp de bloguri și pace!

    • Bine că reușim să ne vedem așa, între două trenuri.
      Dacă n-ai timp de bloguri, înseamnă că ești fericit, adică faci ce-ți place.

      • ComiCultural zice:

        Negativ. Mi-ar plăcea să fac ce faci tu. Și alte activități legate de artă+cultură.
        Iar despre Țara Galilor, să nu fiu greșit înțeles: a fost un simplu pamflet. Am vederi atât de universaliste, încât eu nu fac distincție între Insulele Virgine, Guineea Bissau sau Samoa de Vest (intenționat am băgat ”sausaufonia” asta 🙂 ). Suntem toți OAMENI. Treaba cu Brexit mi se pare Frexit la picior de lemn. Dar trebuie să existe structuri și afilieri, altfel s-ar duce dracului ”ordinea mondială”. Mă opresc, că mă fac politician, acuș-acuș.

  16. KOH I NOOR zice:

    Renisor,pestisor,
    Asa e Stelaru’ nu face compromisuri si mezaliante……Ia laptele la kg nu i nevoie sa ia pachidermul acasa.Pan’ aici e minunat,frumos ,aventuri,copilarie prelungita,dar, ce se face daca ajunge peste 60 de primaveri ,bolnav,neputincios,cacacios……..Are nevoie de o asistenta,dadaca , care sa-i schimbe pampersul,sa-i dea medicatia.Toate evident contra cost,deci bani,bani si iar bani.Peste 60 nu se mai pune problema de farmec personal,umor etc,intervin alzheimerul,depresia,frustrarea.Iubirea nu mai poate fi optima si consensuala si va fi o chestie materiala sau poate din mila…….Divinitatea isi joaca si ea cartea si pune termene de garantie pe jucariile masculilor ,dar,dar exista si-o consolare…….PILULA ALBASTRA,probabil cu contraindicatiile de rigoare.In conditiile astea ramane doar materialismul din partea mimozelor ……Asa ca ori are bani,bani,bani ori ……???????are optiuni sa faca cele mai potrivite alegeri !
    O ZI RACOROASA SI IUBITI-VA MUUUUUUUUULLLLLLLLTTTTTTTTTTT !!!!!!!!

  17. D. Vader zice:

    Bai, ce faceti voi aici? Ce-i aici, Vestul Salbatic? Alo, nu vi se pare ca va permiteti cam multe? Cucoana ma face inconstient, imatur, trubadur, si se uita printre zăbrele ca-mi place de bulănele. Hotaraste-te, ne iubim muuuuuulllllllllttttttt, sau ne iubim decat mult si simplu? Hai, mai repede, fugi de acasa cu mine sau cu oricare, sau nu fugi? Stiti ce mi-a zis mie un calugar batran si intelept de la Sfantul Munte, unde imi petrec cate o saptamana in fiecare an, negresit? Cica: “Foamea si pofta sunt acelasi lucru.” Ha! Nu v-ati fi gandit la asta, nu-i asa? Cu alte cuvinte, daca sa-ti potolesti foamea nu este un pacat, de ce ar fi un pacat sa-ti astamperi pofta? Doamna, specialitatea mea este iubirea intens colorata, care te buşeşte toată precum un curcubeu imens din otel rapid, cum poti sa-ti bati joc de asa ceva?

    Azi e sarbatoare mare, mi-am luat bineinteles o zi sabatica, vedeti ca scrie si la horoscop ce e bine de facut, eu ma conformez, o sa fac gratar ascuns, o sa ma distrez cu motanii si altele. O sa ascult muzica, n-o sa vorbesc cu femei. O sa bem un pic. N-o sa citesc. O sa incercam sa ne simtim bine. O sa renastem pentru inca o saptamana.

    Stai ca am uitat. Cica “termene de garantie pe jucariile masculilor” Aceste cuvinte sunt foarte păcătoase si nu se poate trece aşa usor peste ele. Nu va este, doamna, extrem de rusine sa ganditi in acest hal? Dumneavoastra stiti despre ce vorbiti? Dumneavoastra v-ati jucat vreodata cu vreo “jucarie” adevarata? Ati fost vreodata in al Unsprezecelea Cer? Stiati ca cei care stiu sa se joace frumos cu jucariile nu imbatranesc niciodata?

    Stai ca am uitat 2. Renata, am vrut sa zic ceva dar am uitat. Asa, cred ca am vrut sa zic si anume: ceea ce ma intereseaza pe mine nu este sa fug, ci sa smulg Piesa, ca sa pot sa inchei puzzle-ul. 🙂

    Stai ca am uitat 3. klaus, multumesc! S-a vazut inca odata, daca mai era nevoie, ce inseamna prietenia intre barbati si ce este de fapt orice relatie cu vreo femeie… Diamante langa sticla chioara si pisata. Apropo, niste palinca mai curata nu ai si tu? Am niste motorina de la Pietroasele si daca vrei putem sa facem un schimb frumos.

    Acestea fiind spuse, sa ne vedem de treburile noastre, sa facem focul, sa ne hranim bine, sa ne iubim frumos.

  18. John Wayne zice:

    Stelarule,
    Si da, ai ghicit e Vestu’ Salbatic, io zic da schimbi dealerul.
    Vad ca face ravagii ce folosesti acu’ , mai bine injecteaza direct in vena are acoperire mai buna si da rezultate.
    Cred ca popica e zaharisit, pardon, caterisit…..parerea mea e ca esti pe un drum total gresit.Acolo pe Munte sunt si ciudati….si…….
    Si da ,mi e rusine sa fug cu tine, tu esti cam de unica folosinta si ai multe bubite pe scufita , iar de ‘iubirea intens colorata care da in busituri, curcubeice mi e cam frica , pare de o Galaxie care o rupe in gaura neagra.
    Fa ti programare la dr.de psiho pupu…..

  19. KOH I NOOR zice:

    D .Vaderica,
    Pune o placuta la intrarea in Galaxie care sa sune cam asa;

    DANGER
    NINJAS AND PIRATES AND LASERS AND SHIT……..

    Sa ti-o pazeasca pisoii sa nu ti -o fure careva …si apoi daca fug eu cu tine in lume ,adio cercetare cu iepurasi,cozonaci,pepenasi si alte traznai , ce ne facem noi amazoanele, fara imaginatia si viziunea ta smarty si clever…..Putul gandirii tale e chiar haios,amuzant,inepuizabil si avem material de la clientul care esti tu…..MATERIAL DIDACTIC SI DE STUDIU INTENS! Ne uitam si noi in jurul nostru si ne minunam zicand ;’saracu’ era baiat ok da’ l-au terminat studiile…….Ce-i prea mult strica ,stii tu….!!!!!
    Sa fii iubit cum vrei si cat vrei!!!!!!
    RACOARE SI IUBIRE TUTUROR

  20. D. Vader zice:

    Sariti, oameni buni, ca asta vrea sa ne bage pe toti la RACOARE!! Bre, mai are lumea firme, mai are impozite neplatite, neclaritati, abuzuri… termina naibii odata cu racoarea asta! Ce, esti vreo procuroare din aia tinerica de la DNA? Cum ar fi daca ti-as ura eu acum sa vina o nava spatiala si sa te ia pe planeta Tralfamadore, sa-ti faca aia din greseala un vaccin expirat in fund si sa te trezesti dintr-odata gagica din „50 Shades of Grey” ? Pai… cred ca n-ar fi bine, nu?

    • Zeita Isis .......nitel terorista ptr Vaderica zice:

      Vaderica,
      Joint ul e de vina, schimba dealerul, ca ce consumi acu’ iti paradeste neuronii!
      N am vazut cele 50 de shadow-uri ale lui Grey c am auzit ca i o mizerie si nu mi pierd timpul ……Cat despre vaccinul expirat, mai usor , ca eu sunt adepta principiului ubicuitatii.Ca orice zeita care se respecta!!!!!
      Doctorii de aici nu pot exersa malpraxisul pe mine.
      Vaderica, scumpete mai pune imaginatia la treaba, nu mai cere ajutor celorlalti ca risti sa dai dovada de imaturitate.Descurca te tu singur.
      Nu mai miza pe cartile altora si n o mai da la cacealma.
      Racoare, iubire si ratiune. Angel radios nu ti pierde uzul ratiunii!

      • Scarlet O ' Hara zice:

        Vaderica ,
        Eu m am prins ca tu esti cam histrionic si vam vrajitor asa …..de aici si lipsurile…..
        Cel mai bun film ever al tuturor timpurilor ptr mine a fost’ Pe aripile vantului’.Saracu’ papa a stat la coada la cinematograf nspe ore, sa cumpere bilete ptr tot familionul.Ptr efortul lui papa, eu raman o conservatoare si oricum filmul a fost un succes .Actori, scenariu, regie tot.
        Apropo ,n a avut Renisor pestisor , atatea comenturi pe blog……
        Tu esti fratiorul meu mai mic si de aia ne mai harjonim nitel, din dragoste , ca asa i cu cei mici.
        Eu votez cu racoarea , cu iubirea si cu umorul!

      • Po’ să zic și io ce film mi-a plăcut mie cel mai tare, nu „pe aripile…”?
        Mi-a plăcut „În arșița nopții”. Cartea și filmul. Filmul l-am văzut de vreo 4 ori, dar cartea am citit-o de 20. De la a 12-a lectură, repetirurile se datorau filmului. Adică actorilor. Fiindcă arareori niște oameni străini (scenarist, regizor, actori) reușesc să pună în peliculă materială ce rula pe pelicula mea virtuală din cap, înainte de-a se face filmul.
        Cartea cu „pe aripile” e, de departe, mai bună ca filmul. Pentru că în mintea cititorului, personajele vorbesc după felul lui de-a fi, nu chiar atât de afectat și teatral cum le-a vrut regizorul. Și planurile alea hiper-largi, cu răniți pe câmpul de luptă, erau ele de holiud, dar te duceau cu gândul la Sergiu Nicolaescu. Oroarea panoramată nu atinge consistența unui gros-plan pe o fractură deschisă.

        Sfat prietenesc, de la femeie la femeie: raționament simplu – cineva care semnează Daeth Vader nu e fratele mai mic al nimănui.
        E fratele unic al Universului și vreau să păstrăm asta, de dragul mitului, de dragul personajului asumat.
        Sper să nu te superi, tu, Crăiasă-Regină!…
        În fine!

    • Asta sună beton! Planeta Tralfamadore
      Sunt dispusă oricând să purceadem o poveste cinstită de-aici, de pe Traflamadore. Unde e…cum?
      Povestește-ne , Vader, și poate scrie Gara un sf nou.

      • D. Vader zice:

        Tralfamadore, da, suna bine. Kurt Vonnegut a inventat-o. Imi place mult stilul lui si imi place subtilitatea si sensibilitatea lui neintelese. Nu mai scrie nimeni asa acum, de fapt nici inainte, el a fost unic. Mie mi-a placut mult.
        Hai sa va zic si ce film mi-a placut, mai ales ca l-am vazut prima oara ieri, pe seara. 🙂 Cartile si filmele nu apar aiurea in viata, apar cand trebuie. Nimic nu e intamplator. Filmul este „Five Easy Pieces”, cu Jack cel Mare Nicholson. Am ramas tampit privind la acest film, parca ma uitam in oglinda.
        Trebuie sa gasim o planeta, da. Am putina treaba acum, revin.

  21. D. Vader zice:

    imi plac… era intai numai subtilitatea, apoi am adaugat sensibilitatea… fara sa mai modific restul. Prost!

  22. KOH I NOOR zice:

    Renisor,pestisor si mi amor,

    Ptr. ca se apropie weekendu’, o mica vraja din nasuc a la Samanta vrajitorica si si m- am gandit si eu la un drept la replica ,asa absolut intamplator,arbitrar si aleator….

    ‘ Sfat prietenesc, de la femeie la femeie: raționament simplu – cineva care semnează Daeth Vader nu e fratele mai mic al nimănui.
    E fratele unic al Universului și vreau să păstrăm asta, de dragul mitului, de dragul personajului asumat.
    Sper să nu te superi, tu, Crăiasă-Regină!…’

    SERIOS,SERIOS????????????

    Stii si tu ca in spatele monitorului ,in virtual toti suntem la superlativul abolut,viteji,voiosi si coiosi si cu sange-n instalatie……
    Realitatea bate virtualu’,filmu’, vine cu mascatii,descoperitii si acoperitii!!!!!
    Te a contactat pe filiera indirecta ,indecenta si a lucrat la nivelul mentalului subtil,constient,inconstient,fratiorul meu mai mic, SA TE ROAGE SA BAGI GHIDUSIA ASTA?
    PAREREA MEA ESTE CA-I ATRIBUI NISTE MERITE CARE N- AU ACOPERIRE IN REALITATE SI NICI IN UNIVERS ,IL IDEALIZEZI SI IL RIDICI PE UN PIEDESTAL PREA MARA PTR EL….
    Te complici inutil si steril ,precis ca ma bannezi ,dar asta-i defectul meu ,sinceritatea…..
    Daca vrei s-o iei ca pe o glumita si nu ca pe o chestie personala,doar tu decizi.
    In rest s-auzim de bine,racoare,iubire si-o lunga vara fierbinte…….
    P.S. Nu-i faci un bine nici lui,ca se impauneaza prea tare si cum am spus ,o sa intre in depresie cand constata ca teoria e una ,dar practica il sinucide……HI,HIIIII,HA,HAAAAA!

    • D. Vader zice:

      Daca s-ar fi intamplat asta acum cativa ani, daca nu as fi imbatranit iremediabil si degeaba intre timp, daca nu as fi fost incarcat zi de zi, pe unde ma duc, de manifestari si atitudini din astea ca ale tale… poate ca ti-as fi raspuns intr-un alt fel. As fi schitat portrete, as fi incropit la repezeala injuraturi sophisticate pe care le-ai fi tinut minte toata viata, crede-ma! Ti-as fi demonstrat cu argumente, stiintific si precis, nu cat de proasta esti, ca toti suntem prosti, din pacate, intr-o masura mai mica sau mai mare. Dar ti-as fi aratat cat de rea esti, o rautate inutila si oarba. Tu esti multumita cu ce ne-ai dezvaluit despre tine? Esti multumita cu ce ne-ai momit? Te simti iubibila si doribila?

      TU NU AI INTELES, FA, IDIOATO, CA ASTA ESTE UN BLOG LITERAR?

      Ai venit tu sa-ti dai cu parerea despre piedestalul meu si despre depresia mea?    Oh, Doamne, fa-ma sa ma opresc!!!

      Sper ca Renata sa nu iti raspunda. Ce dracu’ de raspuns sa-ti dea tie? Eu zic ca s-a purtat prea frumos cu tine, ca si ea a mai imbatranit… Stii ce i-a zis lu’ una acum trei ani? “Mars de aici, potaie!” 🙂 Asa i-a zis, iti dai seama? Dar asta este, ma abtin, nu mai zic nimic, ca eu am provocat toata tevatura…

  23. Mary Poppins zice:

    Erata :
    Mara- mare
    Abolut – absolut

  24. Dragii miei, iubiții miei, vorba lu Piersic,

    hai să ne calmăm umpic, da? Să lămurim lucrurile.
    1. Nu banez pe nimeni, niciodată. E lipsit de eleganță, ca și opțiunea aia cu moderarea comentariilor.
    2. Când nu răspund unui comentariu e pt. că mi-a scăpat sau am amânat apoi am uitat. Vorbesc de comentariile care-mi sunt adresate fix mie.
    3. De la mici împunsături la insulte e o cale lungă pe care ați străbătut-o cu viteza sunetului, nu chiar a luminii, dar… felicitări, v-ați mișcat repede. Păcat!
    4. Sinceritatea e neprețuită, sunt de acord cu Isis Misis, dar nu exclude diplomația. După cum știm, tonul face muzica.
    5. Voi considera întotdeauna comentariile voastre ca fiind adnotate cu „acest text este un pamlfet și trebuie luat ca atare”.
    6. Întotdeauna am considerat că cine preferă să semneze cu numele unui personaj are dreptul să vorbească/scrie ca el, adică are dreptul să-și joace rolul și nimeni n-are voie să-i strice corola de lumini și efecte, cu observații de un realism brutal. Cruella (indiferent câte alte nume a rulat ulterior) rămâne malefica nebună și răzbunătoare care e capabilă să-și facă mantou din 101 de cățeluși drăguți – un personaj de desen animat, iar Darth Vader e și trebuie să fie misteriosul cu mască și cască, stăpânul absolut al spadei de lumină, Vizitatorul Atemporal și Universal. Pentru Dumnezeu, sunt încântată că puteți fi personaje, sunt încântată că Vader știe regula jocului autoimpus și n-o să intre niciodată în Gară să-ntrebe cât costă o cremă pentru hemoroizi, semnând Vader, după cum sunt încântată că Isis-Misis-Cruella nu s-a gândit să ne scrie o rețetă de tocăniță de miel, fiindcă nu prea intră în fișa postului personajului ei să facă pe bucătăreasa pricepută.
    7. Da, Gara e un blog de nișă, unde textele se scriu cu respect pentru limba română și, când muza e în toane bune, parcă miroase nițel a text literar. Uneori, parcă bate și-un vânticel de umor, spre descrețirea frunților noastre. Dar știți ce e cu adevărat rar? (Un privilegiu pentru mine!) Puținii vizitatori fideli ai Gării scriu la fel ca autoarea: cu respect pentru limba română,cu aromă de literatură, cu umor. Să nu stricăm asta!…

    p.s.: Vader, am scris eu cuiva, vreodată, marș de-aici, potaie?!… Poate eram beată, că alte circumstanțe edulcorante n-aș găsi în favoarea mea.

    • Renata si Vader ,distrusii si ratatii zice:

      N are rost !
      Zuza s aretras draga mea ,ca i ai facut ditamai felatia.
      Ramai cu nebunul, psihopatul, fatalaul care nu i in stare sa pastreze o femeie langa el , le gaseste la toate nod in papura.Daca la 45 de ani are pisici in casa, mizeria , imputiciunea sunt la ele acasa.Sa nu mai zic de igiena.
      Avea dreptate Gigli , te a etichetat si crede ma omul e barbat adevarat si cu capu’ pe umeri .
      E sub demnitatea mea sa mai continui cu loseri ca voi.
      Ratati si distrusi.
      Renata si tu esti la fel ca fa idiotul si imbecilul ala .Nici tu nu ai pe nimeni si normal ca si Zuza s a prins de ce fel de om esti tu.
      Bine ca a divortat ala de tine.
      Si ma bucur ca sunteti tu si cu psihopatul ala suflete pereche.
      Deci , la 56 de ani, nimic nu familie, nu copil nu nimica.Cum dracu’ sa stea unu’ cu tine si sa tesarute cand iti miroase gura a cacat.
      Si arati si naspa, pielea lasata , esyi un cacat ofilit ca si idiotul , ratatul si boul ala .Futati bai animalele ca pe oameni tre sa i platiti la cum aratati.
      Niste complexati asta sunteti, ai facut farmacia fa , idioato ca da fii vanzatoare.
      Hai cs sunteti tari complexatilor.
      Nu i nimic de capul vostru.
      Baga mi as pula in voi vite incaltate!

      • Neprețuit comentariu!
        Mii de mulțumiri!
        Câteva corecturi, dacă-mi permiți, ca să-ți decodăm textul:
        Zuza e ZUZU. Așa îi ziceam eu Zâzaniei, când n-o cocoleam în „Coană Mare”.
        Felația i-a făcut-o un blogger de mare succes. Eu doar i-am atras atenția ce i se face.
        Restul mizeriilor, fără cratimă, recunosc, m-au distrat.
        Farmaciștii n-au voie să recomande pastile pentru sistemul nervos central. Au voie, în schimb, să te orienteze către un psihiatru. E în fișa postului – jur!
        Ultimul paragaraf – ”Baga mi as pula in voi vite incaltate!” – mă obligă să constat că nu ți-ai luat medicamentele de câteva zile, deci ești decompensată, deci trebuie să te întorci la tratament și, când o să te simți mai bine, la cratimă și la virgulă și la vocativ.
        N-o să-ți șterg comentariul, fiindcă e fabulos, pentru un început de studiu de caz.
        Dar, în caz că revii… Iertare! Oricât ar fi spațiul virtual de generos, tu consumi nepermis de mult.

      • klaus zice:

        Îs vită încălțată, recunosc! Da’ până la partea cu să-ți bagi pula în mine, musai, da’ musai să existe un preludiu. Sodomizat de un străin, nu e o fantezie bifată la capitolul corespunzător. Cine știe, s-ar putea să-mi placă! Da’ vreau să știu cine mi-o înfige, aici nu încape tocmeală. Bălăcăritu-ul văzui, acu vreau să văd ” dosarul de cadre”. Altfel sunteți un mort care încă vorbește.

      • klaus, ciudățenia e că persoana care ne sodomizează în grup e tot doamna Isis-Cruella, după cum văd eu pe partea de administrare a blogului. Ceva tulburare bipolară, așa-mi miroase. De-aia nici n-am șters comentariul, că poate îi găsește careva tratamentul potrivit.

    • D. Vader zice:

      N-ai scris nimanui, niciodata, „mars de aici, potaie!”. Am folosit o informatie falsa in scopul de a obtine un efect sarcastic, efect pe care acum il regret. Nu trebuia sa fac asta in numele tau, asa ceva nu se face
      Eu nu stiu ce am starnit mai jos, dar e coplesitor. Am la ce sa ma gandesc…
      Chiar imi pare rau.

      • Nu e nimic de regretat, în experimentele pe care le facem, Darth Vader! E loc de regret atunci când nu avem curajul să experimentăm.
        Mi se părea mie, că parcă n-am zis potaie, nimănui. Vreodată. Fiindcă respect câinii, ca PE NIȘTE SEMENI EGALI în inteligență, empatie, acceptare. A, că ei nu știu cu tableta… Nici noi nu știm ce formulă moleculară se ascunde în portiera unui autoturism, când dăm cu nasul pe lângă ea!
        Gândește-te la fix ce te gândeai tu, înainte de acest acces de tuse mintală.
        Relaxează-te și scrie ceva mișto, să punem mîine în gară la guest post. Te rog!…

      • klaus zice:

        Marș a zis, despre potaie nu bag mâna în foc. Nu mă refer doar la blog, important de precizat.
        Copleșitor e uneori să te trezești și să bifezi încă o zi banală. O zi în care nici măcar un fut n-o face demnă de bulină roșie.
        Isis sau cum s-o numi, există posibilități să-ți pui o față care-ți convine. Oricum, am sentimentul că-mi răcesc gura….degeaba.

Lasă un răspuns

