Ce mi-ai făcut, Cătăline?

08_1 (1)De la o vreme, citesc, măcar o dată la două luni, Dilema Veche pe hârtie. Mi-o împrumută mama, gata recenzată cu markerul fosforescent, cu mici adnotări pe manșetă, din pix, cu plusuri  încercuite în dreptul titlurilor. Faza e că o citesc și de capul meu, în varianta on-line, dar ea nu vrea să țină cont de asta: ce nu foșnește nu e demn de încredere.

Zilele trecute am dat peste articolul lui Cătălin Pavel, minunat scris, am dat click pe lespedea de cinci tone sub care odihnește regele mayaș Pakal și m-am holbat cel puțin zece minute la fălcile și barba șarpelui morții, la osul care-i iese din nas regelui defunct, la toată șurubăraia nebună care mie-mi pare un mecanism de ceasornic și autorului articolului „o scenă de un baroc spectaculos de complicat”. Pe urmă am închis ochii fiindcă-mi lăcrimau de efort și mi-a venit să-i strig :
„Ce mi-ai făcut, Cătăline?! Mi-ai demontat până și ultima speranță, că înainte era mai bine? Că omenirea noastră modernă și trențăroasă, amușinând științific pe partea nevăzută a Lunii, nu e descendenta vechilor civilizații  care aveau un Tătuc Extraterestru?… Și totuși, cum au târât mayașii lespedea aia de cinci tone? Cu funii, scripeți și planuri înclinate, ca la construcția piramidelor?”

 

p.s.:La articole similare găsii unul, Gândul de duminică, tot cu mama, tot cu markerul, doar că opinii personale laterale cu creionul. Nu-i ăsta baiul, c-a trecut la pix și pixul deformează scrisul, ci că noi două citim Dilema asta din 2010. Așa repede trece timpul?!

Acest articol a fost publicat în citesc şi-mi place, părerea mea, Uncategorized, ştiri de neştiut și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Ce mi-ai făcut, Cătăline?

  1. Las propriul meu comentariu…
    Garagiilor, chiar n-ați avut răbdare să citiți articolul lui Cătălin Pavel?
    E vorba despre dacă să credem sau nu în luminosul trecut.
    Dacă mergem pe mâna științificelor date sau pe mâna lui von Daniken? Vrem un zeu extraterestru care l-ar bate din priviri pe Gizăs, din orice poziție, sau nu?
    Doamne! Să înțeleg că voi, când vă uitați la stele, vedeți niște stele, nu niște povești?!

    • klaus zice:

      renule, am văzut, cred, toate emisiunile difuzate de Viasat History în care discipolii lui von ăsta măcinau credința privitorilor cu „Extratereștrii antici”. Acuma, habar n-am ce ai vrea să punctez la capitolul impresii. Dacă stau să mă gândesc bine l-aș băga și pe Cătălin ăsta în aceeași tabără cu discipolii menționați mai sus. Pentru că și studiile alea solide menționate de domnu’ Cătălin sunt bazate nu doar pe certitudini ci și pe supoziții. Și pentru că un domeniu reglementat, îl numesc așa cu voia ta :), arheologia aici de față, pentru mine cel puțin, nu devine automat furnizor oficial de informații și crezuri. Cu aceeași măsura judec și potențialele elucubrații emise de puii lu’ von.
      Sincer, eu n-am de ce să mă agit. Credința mea nu-i finisată cu culori și dogme de un popă oarecare. Nici de trepăduși de ocazie cum i-ar vedea domnu’ cu articolu’.
      Altceva privesc eu ca fiind mai interesant. Același Viasat History ne prezintă evoluția științei cu toate războaiele ei, n-am găsit alt termen mai potrivit, pentru frânturi de adevăr. Adică dacă tu, Renata, mi-ai spune acum că cunoști absolut toate efectele aspirinei eu aș fi în stare să dispar de pe aici, din cauză că te-aș crede suferindă de autosuficiență. Un pui de om face primul pas…… dacă s-ar opri acolo ar putea simți că a atins absolutul. După o mie de pași, capătă încredere. După ce a contorizat milionu’ nu îi mai pasă, încearcă să sară….. cam tot așa și cu știința. Imaginea despre ea se distorsionează, au impresia că o dețin și totuși le fuge fuge printre degete. Totuși, unii se încăpățânează să facă mulaje de noroi-axiome. Vor să ți le bage pe gât. Era perfect dacă rămâneau doar mulaje de noroi. Cel puțin eu aș fi ținut cont de ele!

      • klaus zice:

        Băă, spunea cineva, tu, habar n-ai ce-i ciocolata! Mănânci hârtia și arunci bucata!
        Am scris asta pentru a compensa eventuala lipsă de elocvență din postarea de mai sus.
        🙂

      • klaus, mulțumesc pentru răpunsul foarte elaborat și perfect inteligibil.
        Speram să nasc o dispută amicală, știință vs. pseudo-știință, adevăr imuabil vs. adevăr probabil sau cumva…
        Poate n-am găsit eu forma cea mai fericită de text, ca să stimulez comentarii. poate e prea cald afară. Poate vizitatorii n-au citit cu destulă atenție articolul lui Cătălin Pavel sau poate că prietenii gării nu sunt interesați de asemenea subiecte.
        Pe mine, tema articolului m-a dus inevitabil cu gândul la veșnica dispută dintre alo- și homeopatie, ca să nu mai zic că în tinerețe aproape că-i așteptam pe domnii extratereștri cu opaițul în geam, să le luminez drumul! Între timp, mi-a trecut. 🙂
        A, da! Nu cunosc toate efectele aspirinei. Nici chiar Aspirina, însăși, nu știe exact ce poate să facă.

  2. klaus zice:

    Te rog, nu-mi mulțumi pentru asta! Am citit articolul atunci, seara, tronând pe buda mea din fundul curții :). Eram prea obosit să comentez . Eu mă lupt cu milimetri de ploaie în excces, cu APIA, cu AFIR-ul….am impresia uneori că-l iau de guler chiar pe Dumnezeu. Sper să nu citească Zuzu :).
    Sincer, mă așteptam să bifezi mai multe comentarii. Dacă n-a fost așa, nu judeca prea aspru. Fiecare cu baiurile lui.

    • klaus, e din cauza la mîhnire și sictir. Pare că judec aspru? De fapt, nu mai judec deloc. Nici aspru, nici catifelat.
      Succes în afacerea cu ploaie! 🙂
      Zuzu nu mai citește aici. S-a supărat pe mine. Așa-i viața!… Nu s-a supărat niciodată cînd ne uram sincer și acum, cînd am ajuns să ne iubim, de bătrânețe, s-a supărat.

  3. papagigli zice:

    Nu stiu cine dracu-i Catalin, dar daca-i ala nemuritor si rece, e clar ca avem de-a face cu extraterestrii. Te-ntrebi daca eu cred in catalini? Evident!. Dar cred in aia materiali de pe alte planete, nu in plasmuirile cu barba din al zecelea cer (sau erau sapte?)
    In fine, c-am fost vizitati. O cred. Ca suntem vizitati, Nu stiu. Ca vom mai fi vizitati. Pai dac-am fost, sigur vom mai fi.
    De fapt nu m-ar surprinde sa aflu ca aterizatii astia au stat la baza religiilor. Ca si eu m-as ruga la unu care taie ditai cataroaiele cu degetul si le muta-n palma, ca pe fulgi, in josul Nilului sau prin Americile de sud. Dar cum stiinta a cam luat locul minunilor, e greu de crezut ca am sa halesc vreodata fabulatiile cu duhul sfint care-o impregneaza, fara penetrare, pe virgina Maria pentru a oferi lumii pe fiul Barosanului.
    A propos. Hai sa ne distram putin. Daca Maria face un copil in afara casatoriei, nu se cheama ca era o pacatoasa si copilul din flori? Dar daca duhul sfint o lasa bortoasa fara stiinta si acceptul ei, nu se cheama viol? Pot continua la nesfirsit, dar nici sa rid toata ziua nu cred ca-i sanatos 😆

Lasă un răspuns

