10 (zece)

Nu știu când a avut concert Radio Zu pe 2016, dar am găsit ceva interesant pe You tube: numărul lui Chilian.
‘Jde mii de glasuri îi cântă ZECE – le, știu versurile, țin ritmul și, când amenință că vor distona puțin, artistul îi ajută să rămână în tonalitate. Mi s-a părut extraordinar, că atâția puștani au memorat o poezie și muzica ei, doar fiindcă sună bine. Ambele și împreună.
Aș da textul ăsta drept subiect la BAC, versus Lucefărul  lui Eminescu. A nu se înțelege că ZECE are un text mai bun decât LUCEAFĂRUL. A se înțelege  că mii de puști au reținut ce le-a venit lor, mănușă.
Zece pictori se tot miră cât ești de frumoasă.

N-aș fi scris asta, dacă, la momentul 2:20, nu l-aș fi văzut pe adolescentul ăla urâțel, care-și îmbrățișează iubita și plânge.
De dragul frumosului absolut.
Amin!

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, copilărie, cronici, părerea mea, strict autentic și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la 10 (zece)

  1. sorin zice:

    eu as nota cu 10 textul. calatorii obisnuiti par mult mai pretentiosi 🙂

  2. psi zice:

    piesa e ok.
    de fapt voiam să-ți zic că moțăi pe pervaz așteptând vara, dar îs pe-aici, pe colo, prin gară.

  3. upprann zice:

    Da… toate alea zece porunci plus Zece-le din final îşi au rostul. Mulțam fain pentru clip! ☺

  4. KOH I NOOR zice:

    Tu eşti cea nouă?

    Tu eşti cea nouă, atrasă către mine?

    Ca să încep, te previn că, în mod sigur,

    sunt foarte diferit de ceea ce presupui;

    Oare crezi că vei găsi în mine iubitul tău?

    Crezi că e uşor să mă faci să devin iubitul tău?

    Crezi că prietenia mea îţi va da deplină satisfacţie?

    Crezi că sunt statornic şi credincios?

    Nu vezi nimic altceva decât această înfăţisare,

    acest calm şi răbdător mod al meu de a fi?

    Crezi că te îndrepţi, pe un teren solid, către

    un adevărat ecou?

    O, visătoareo, nu te-ai gîndit că

    aş putea fi o Fata Morgana, o iluzie?

    Walt Whitman

    – Ce-ai lua cu tine,
    Daca s-ar pune problema
    Sa faci zilnic naveta între rai si iad,
    Ca sa tii niste cursuri?
    – O carte, o sticla cu vin si-o femeie, Doamne,
    Daca nu-ti cer prea mult.
    – Ceri prea mult, îti taiem femeia,
    Te-ar tine de vorba,
    T;i-ar împuia capul cu fleacuri
    Si n-ai avea timp sa-ti pregatesti cursul.
    – Te implor, taie-mi cartea,
    O scriu eu, Doamne, daca am lânga mine
    O sticla de vin si-o femeie.
    Asta as dori, daca nu cer prea mult.
    – Ceri prea mult.
    Ce-ai dori sa iei cu tine,
    Daca s-ar pune problema
    Sa faci zilnic naveta între rai si iad,
    Ca sa tii niste cursuri?
    – O sticla de vin si-o femeie,
    Daca nu cer prea mult.
    – Ai mai cerut asta o data, de ce te încapatânezi,
    E prea mult, ti-am spus, îti taiem femeia.
    – Ce tot ai cu ea, ce atâta prigoana?
    Mai bine taiati-mi vinul,
    Ma moleseste si n-as mai putea sa-mi pregatesc cursul,
    Inspirându-ma din ochii iubitei.
    Tacere, minute lungi,
    Poate chiar vesnicii,
    Lasându-mi-se timp pentru uitare.
    – Ce-ai dori sa iei cu tine,
    Daca s-ar pune problema
    Sa faci zilnic naveta între rai si iad,
    Ca sa tii niste cursuri?
    – O femeie, Doamne, daca nu cer prea mult.
    – Ceri prea mult, îti taiem femeia.
    – Atunci taie-mi mai bine cursurile,
    Taie-mi iadul si raiul,
    Ori totul, ori nimic.
    As face drumul dintre rai si iad degeaba.
    Cum sa-i sperii si sa-i înfricosez pe pacatosii din iad,
    Daca n-am femeia, material didactic, sa le-o arat?
    Cum sa-i înalt pe dreptii din rai,
    Daca n-am cartea sa le-o talmacesc?
    Cum sa suport eu drumul si diferentele
    De temperatura, luminozitate si presiune
    Dintre rai si iad,
    Daca n-am vinul sa-mi dea curaj?

    Renule,pestisorule
    Am zis ca daca tot vine weekendul si e prelungit si insorit si m-am gandit sa-i fac concurenta lui Chilian am ales doua poezii una de Walt Whitman si cealalta de Sorescu.
    In rest va doresc distractie maxima,iubire stelara,galactica si universala.
    Sa fiti iubiti!!!!

Lasă un răspuns

