Stânga m-ar trage pe dreapta

casa lu pandeleBănuiam eu că, dacă ajunge Firea primăriță, ori ne dublează impozitele nouă, ăstora care n-avem copii, ori ne momește să umblăm numai cu RATB-ul, ca să ne pedepsească totuși, într-un fel, că n-avem copii.
Nici nu s-a zvântat mirul electoral pe fruntea blondei de la Primărie, că ne și dă un subiect de meditație cetățenească: ce-ar fi să fie transportul în comun gratuit?
Ar fi bine, cred, în general. În particular, ar fi și mai bine dacă cetățeniada asta fără bilet ar începe DUPĂ ce Primăria Capitalei ar plăti Regiei de Transport în Comun contravaloarea abonamentelor RATB gratuite deja, pentru pensionari. Un șefuț din Regie zice că se așteaptă banii de doi ani. Același șefuț insistă să declare că parcul auto funcționează cu 25% din tiribombele alea care scot fum negru și opresc în stății unde  nu urcă și nu coaboară nimeni, fiindcă celelalte trei pătrimi sunt pe butuci. Șefuțul nu e o sursă sigură. E doar bărbatul unei contabile de Prăvălie, care bombăne, și el, înainte de-a ataca cina, de ce nu vrea cu ghimbir. Practic, omul se disculpă, când taie o feliuță de brânză pe farfuria plată cu brânză, din mijlocul mesei, de ce nu prea are chef de vorbă.
Ar fi esențial , pentru madam Firea, care se uită la televizorul ultramodern, flancat de sfeșnice de alamă și de aplice care imită sfeșnicele de alamă, totul pe un fals șemineu aurit, să-i sufle cineva că s-a terminat campania electorală. Și că oamenii care preferă să cheltuiască de trei ori valoarea unui abonamnet RATB, ca să facă biluțe de muci la semafor,  n-au ales transportul personal fiindcă nu-și permit să umble cu autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul contra cost, ci fiindcă ASTEA TREC FOARTE RAR.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, apucături proaste la români, autoturisme și alte chestii personale, strict autentic, ştiri de neştiut și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Stânga m-ar trage pe dreapta

  1. neax zice:

    Titlul sună bine, doar că n-are a face stânga cu pesedeaua, la fel cum n-are dreapta cu peneleaua. Faptul că locuiești într-o aripă a bordelului lui Tanti Paula, că ești semianalfabetă promovată la televiziunea unuia de a ales să stea zece ani la pușcărie și reprezinți un partid de infractori nu te califică neapărat ca fiind de stânga. E un început, dar nu e suficient.

  2. Bai nea x, parerea mea e ca ai cam gresit adresa! Asta nu-i blog de dat cu capul, iar tu pari un baiat (frumos, desigur, dar mai ales liber) extaziat ori de cite ori crede c-a gasit un loc favorabil defularii unor tulburari obsesiv compulsive.
    Sigur, PSD e un partid de hoti; stii tu vreunul, altfel?
    Evident, Firea nu e chiar o lumina in privinta alfabetizarii, dar pe linga tine …. vai, are fo trei clase in sus!
    Cit despre Voiculescu, ala care A ALES sa stea 10 ani la puscarie, aici ai dreptate: a fost optiunea lui, si asta e o forma de libertate! Macar avem de ce-l injura! Pe tine cine sa te-njure, ca doar tu n-ai ales sa te nasti CUM TE-AI NASCUT. Stii cum e: baietii buni n-are noroc!
    Dar te las, ca poate ai treaba ….
    (Renato, sper sa te superi pa mine ca-ti inoportunez bunaciune de conviv, sa-mi scazi nota la purtare si sa ma esmatriculezi pa 3 luni si ceva, c-asa-mi treba!)

    • Țî!… Adică nu mă supăr, Augustine. Îți amintești că am avut, pentru o vreme, un vizitator pe care-l chema asabis sau cam așa ceva? Părea că-i place în Gară. Am depănat niște amintiri despre Ploiești, m-a făcut să recitesc într-o seară ditai cărămida lui Borges, ca să găsesc pasajul din care mă întreba (asta, că m-a împins la citit chiar nu e rău, că mă lăsasem pe tînjală), apoi a dispărut. Nu te vei supăra nici tu, dacă zic că îmi plăcea de el, că mie-mi plac vorbăreții. Omul n-avea convingeri politice sau a observat la timp că Gara nu prea face politică. Domnul acesta, neax, care ne vizitează de câteva zile, n-a apucat să se lămurească asupra Gării, s-a lăsat furat de un titlu.
      Întâmplător, pe Firea n-o am nici eu la suflet, dar nu fiindcă e pesedistă, ci fiindcă e oportunistă (să te lași tu, fată cu facultăți, nășită de Becali?!) și dă cu mucii în fasole de câte ori are ocazia (vezi episodul cu împărțitul lumii în cu și fără copii).
      În privința lui Dan Voiculescu, jos pălăria. A ales să facă pârnaie, când ar fi putut să schimbe macazul televiziunii lui.

  3. Fara indoiala, Firea e de proasta calitate (ca om); am spus-o de ani de zile; totusi, semianalfabeta?
    Cit despre Voiculescu, poate sa fie hotul hotilor, habar n-am; daca-l bagi la puscarie ca a actionat telepatic (adica dpdv juridic NEVINOVAT) atunci nu pot decit sa-l admir ca a avut singe in instalatie (fiindca, e limpede, ar fi putut alege SA NU FACA PUSCARIE). Citi oameni cunosti, in stare de o asemenea optiune?
    Imi pare rau ca ti-am deranjat vizitatorul; din pacate marturisesc ca as mai face-o o data, daca mi s-ar nazari ca e cazul.
    Obiceiuri proaste! Iti doresc o zi buna!

    • Augustine, nu cred că l-ai deranjat. Și dacă l-ai deranjat… ei, bine…, cineva trebuia s-o facă.
      Eu nu cred că Voiculescu e hoțul hoților. Dacă Fiscul n-a putut să-i închidă trustul, înseamnă că și-a plătit dările. A lucrat în Securitate, la Dunărea. Așa, și? Băsescu a lucrat și el, pentru, acoperit, la Anvers. ABSOLUT toți cei care au lucrat în agenții comerciale externe înainte de 89 erau securiști. Dacă există vreo excepție, să vină colea, să se prezinte, să aducă dovezi că datorită competenței și nu datorită apartenenței.
      În fine! Și eu cred că Voiculescu merită respect, fiindcă nu s-a lăsat condus de instinctul de autoconservare.
      E posibil ca după acest schimb de replici, domnul „neax” să părăsească Gara, A semănat în pământ sterp, nu s-a prins, alt blog la rând. 🙂

  4. ALM zice:

    Și la alegerile astea am constatat că cei mai misogini bărbați sunt … femeile.

    Se cunoaște „de la o poștă” că nu prea folosiți RATB-ul. Altfel ați fi observat că, afară de pensionari, mai sunt o grămadă de categorii sociale și etnii care circulă „gratuit”. Practic, dacă într-un vehicul plin ochi zece călători validează portofelul electronic la o cursă, se cheamă că a fost o cursă „pe profit”. Dacă n-ar fi subvenția grasă a primăriei, RATB-ul ar fi fost declarat de mult timp în faliment. Așa că, dacă se mai mărește puțin subvenția și se face economie cu salariile controlorilor și vânzătorilor de „portofele”, s-ar putea să iasă ceva bun. Dar, să nu ne grăbim cu concluziile: propunerea este doar propunere, am ieșit din ecartul celor trei zile în care o minune există, consiliul și economiștii trebuie să fie „pentru” și jurământul se va ține pe 21, numai dacă Blaga o să fie de acord …

Lasă un răspuns

