Circ fără pâine

De vreo 60 de minute, antena3 transmite un spectacol de circ-circ. Fără pâine, fără elefanți în genunchi, fără săritori la trapez. Dă circ-circ, de-ăla mic, pe asfalt, în Piața Mare, cu un clovn lipsit de talent care te face să râzi de el că, așa e de jalnic, că nici nu e în stare să te facă să râzi.

Clovnul e Marian Munteanu.
Clovneria lui de bază e că se vrea primar de București.
Micul meșteșug de iscusință pe care-l execută e propoziția simplă: „Eu nu fur!”
Mie, ca participant la trafic care se îmbârligă în intersecții largi cât lanul de secară, în diminețile ploioase și acolo înțepenește, pentru că semafoarele nu funcționează și poliția rutieră n-a omorât pe nimeni ca să-și scoată oamenii la bătaie pe o asemenea vreme, mi-e indiferent dacă simpla lui afirmație  – „Eu nu fur!” – se temină în „r” sau în „t”.
Am ajuns să cred că un primar care fură e vigilent și atent la presiunile cetățenilor, le aruncă, periodic, mărgele de sticlă, plantează ronduri de lalele într-un abur demențial de nu-mă-uita și schimbă oarecum regulat becurile arse în rețeaua iluminatului stradal. Adică face ce face să stea bine în sondaje, ca să fure liniștit, dar cu măsură.

Ăsta zice că nu fură. Va fi cu atât mai ridicol, când l-o prinde DNA-ul cu rața-n gură.
Tot spectacolul e ridicol. Marian Munteanu sare coarda pe asfalt, cu plasă de siguranță.

Ultimul partid cu nume istoric propune un Hopa-Mitică la Primăria Capitalei.
Am vrut să dau pe Google, să văd ce-a făcut Marian Munteanu sub soare, după ce n-a mai vorbit din Balconul Revoluției și până în ziua de azi. Dar m-am oprit. La ce bun s-o-ntreb pe Coana Wiki? Aș putea s-o-ntreb pe vecina de palier. Care nu numai că n-a auzit de Marian Munteanu, dar n-a auzit nici de Operațiunea Balconul.

Acest articol a fost publicat în actualitatea politică, strict autentic, ştiri de neştiut și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Circ fără pâine

  1. domnuio zice:

    „ Ăsta zice că nu fură.”…
    până-l prinzi cu fapta-n gură !!!

    • 🙂 De regulă, ăștia te prind cu fapta în buzunar.
      Trec pe stradă și citesc minciunile candidaților la primării, scrise cu litere uriașe, ca pentru chiori și mă enervez pentru lipsa de imaginație, lipsa unui sociolog în echipă, fușăreala, indiferența, nesimțirea cu care au ales un slogan. Cel mai nesimțit mi se pare, azi, al unui candidat PMP: „TU DECIZI!”
      Mă gândesc, frate, au PATRU ANI la dispoziție ca să-și aleagă vorbele alea cu care te-ar face să-i votezi și totuși, de fiecare dată, ele par alese la o țigară fumată pe repede înainte.
      Bine că nu locuiești aici, prietene!

  2. krantz zice:

    Pesemne că auzind de preferinţele lui Dumnezeu, cei de la PNL au pariat pe cineva care sigur are toate şansele să fie la primărie un lemn-tănase.

    • … și când te gândești, krantzulino, că nu puțini au crezut/sperat că PNL-ului nu i se poate întâmpla ce i s-a întâmplat PNȚCD-ului: adică să dispară. Uite că i se poate întâmpla mai rău. Să continue să existe.

  3. Cruella Devil zice:

    Ascultand spusele unui prezentator tv.despre mobilizarea de urgenta a pamatufului,adica Joienelul nostru ,tind sa cred ca asa este.Adica ,unchiul Sam si ambasada SUA la Bucuresti l-au reactivat pe M.M. Predoiu dormea,Busoi a zis pas ,doar n-o sa credeti varianta cu DUDU Ionescu ,Atanasiu,sau alte prostii de prin presa….Cat despre R-ul de la fur si T -ul de la sfarsit,asta da mari batai si probleme de cap,pai asta-i abstinenta totala si atunci cu-n asa primar ,mi-e ca se trateaza la fostu’ Oprescu.Vai de noi si de a noastra soarta……Cu ce-am pacatuit noi de suntem blestemati in halul asta,chiar nimeni n-a mai ramas ,de tot ni se impune cu forta marionetele astea?????!!!!!!
    O ZI EXCEPTIONALA,MINUNATA SI FORMIDABILA,PLINA DE IUBIRE SI DARUIREA EI!
    P.S. Herman Hesse era mic copil fata de primarul asta care arunca cu margele de sticla,al naibii de diamant nu putea sa arunce! Gluma de dupa amiaza!

    • Cruella, crede-mă, am și uitat că băietul ăsta, M.M., dacă iese în ploaie fără umbrelă, îi sună picăturile pe umeri ca pe tabla acoperișului.
      Nu te enerva: în toată lumea civilizată și democrată se alege o marionetă, indiferent ce se votează.
      Cât privește mărgelele de sticlă, cred că am exagerat: ni se aruncă ciobulețe de sticlă colorată. Îmi pare rău că am ales o sintagmă care îl implică pe domnul Hesse. Care s-ar simți jignit să știe că-l pomenim în contextul respectiv.

      Gara îți mulțumește pentru urările tale generoase, deși n-a mai trăit de multișor „o zi excepțională, minunată și formidabilă”. Formidabil e că trăim zilele noastre, așa cum sunt, și abia așteptăm să mai trăim una la fel. 🙂

  4. Cruella Devil zice:

    ERATA ;IMPUN

Lasă un răspuns

