Smart FM (nu e publicitate!)

E un post de radio pe care l-am descoperit întâmplător.
Mă duce la Prăvălie dimineața, de când l-am descoperit. Mai ales dacă plouă, aleg să pun ștergătoarele  în mișcare cu Smart. Fiindcă nu e ipocrit. Nu se preface că ar putea șterge ploaia mizerabilă din parbriz cu un vuuum-zup, giumbușluc, bag a-ntâia și mă duc. Are un matinal bătrânesc, de începători, ăia doi vorbesc tot timpul unul peste altul, îți pun creierii pa bigudiuri ca să înțelegi ce zic, dar sunt două voci de radio, fără discuție, două voci cum erau alea din copilărie, când ascultam teatru radiofonic cu bunicul meu, pe întuneric, fiindcă așa credea el, că, dacă e întuneric auzi mai bine, noi doi trăiam piesele ca și cum s-ar fi jucat în micul lui dormitor de tebecist, care avea dreptul la el, fiindcă boala asta o dai și după ce te crezi vindecat. Numai că eu, de nouă ani, ședeam cu bunicul și cu întunericul, el bea cafea rece și fuma țigări Favorit una după alta și teatrul radiofonic mergea strună, fiindcă , pe întuneric, vocile actorilor îți merg la suflet, cu ploaie, cu boală, cu beznă, cu tot.
Unul dintre protagonști nu e actor, e Marius Tucă, dar zice cuvinte demult uitate în spațiul radiofonic al ploii, zice ”cămeșuță” ca și cum vorba asta ar face parte din limbajul nostru comun și modern. Al doilea e actorul Marius Manole care are o voce perfectă de teatru radifonic. Vorbesc de aceal teatru radiofonic, din vremea când eu aveam nouă ani  și bunicul mai avea de trăit trei, cu țigări Favorit și cafea rece.

Este singurul post de radio care și-a amintit să transmită cântecul ăsta:

Acest articol a fost publicat în copilărie, d'ale Prăvăliei, experimente, părerea mea, strict autentic, ştiri de neştiut și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

