Ce știe spițeru’ ?! (4)

O femeie drăguță, sub 40 de ani, rupe ușa Prăvăliei și aterizează pe coate, exact pe tejghea.
O fracțiune de secundă am crezut că a fost un schimb de focuri pe stradă și că e o victimă colaterală. Bine, o să mă-ntrebați  – cum să fi crezut că s-a tras pe Colței și eu n-am auzit nimic?!
Fiindcă e joi.
Joia încep nunțile în zona asta hiper-centrală și, dacă socrul mare e dotat cu o  sculă ca lumea, până-și schimbă femeile halatele de frotil cu țoalele ăle bune, până vin scaunele și tacâmurile de-mprumut, el  face rodajul sculii, pune boxele pe pervaz și dă muzică la tot cartieru’, să se bucure și rumânii, să aibă și ei idee cum e să ai cea mai tare sculă dîn Colței, colț cu Hristo Botev.
Nu știu cum funcționează acustica stradală, dar cel mai bine se aude din Cavafii Vechi, și Prăvălia e pe locul doi la auzenie. Adică, e ca și cum ți-ai lua bilete la Salam de 100 de lei, când cele mai scumpe sunt 120. Deci, probatul sculii muzicale pentru nuntă, joia, te împiedică să-ți auzi propriile gânduri pe Cavafii Vechi, în vreme ce pe Colței nu mai auzi nimic altceva decât Salam. Dar ai liber la gândit.
De-aia am apucat să mă gândesc la femeia aia ca la o victimă stradală și colaterală și m-am mai gândit, în subsidiar, dacă n-ar fi mai bine să-i telefonez direct unei amice asistente din spitalul omonim sau să mă încurc cu SMURD-ul.
Noroc că femeia rănită putea să vorbească și m-a întrebat:
–  Aveți untură de bursuc la capsule moi?
Știți ce mi s-a întâmplat în secunda doi?N-am mai auzit muzica stradală de joi. Mi s-a făcut o liniște în cap, de parcă era începutul lumii, Dumnezeu nici nu dădea semne că vrea să-și extragă creionul pus după ureche, să-l dese(m)neze pe Adam, să-l bage în oprație să-i taie o coastă…
Eram zen. Sau imbecilitate pură.
Un sector retardat al creierului meu a început  să proceseze cuvântul bursuc  și a dat de „Vântul prin sălcii”, cea mai tare poveste a copilăriei. Am întrebat, ca o idioată:
De bursuc?
Și femeia, care nu era rănită, ci doar grăbită, a zis:
– Da! De bursuc!

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, aminriri, d'ale Prăvăliei și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Ce știe spițeru’ ?! (4)

  1. Cârcotaşu zice:

    Păi cum? Ce, n-ai auzit de „grăsime de bursuc”? Da’ acolo-n Colţei n-au fost bursuci? Da’ de „bursucu’ cu păru’ rar, din serviciu’ financiar” ai auzit? Ăla care-aruncă bomba şi-elefantu’şi pierde… trompa… . 🙂 Păi ui’ aici:

    • Ptiu, Cârco, bată-te să te bată!… La prima privire, am crezut că-i șerbet. Sau budincă de vanilie. Sau ceva bun, în tot cazul!… 🙂

      • Cârcotaşu zice:

        Bre, acu’ cică nu-i tocma’ „ceva bun”, c-ar avea gust cam naşpa, da’ e remediabilă chestia, se poate lua cu lapte, ceai cu miere etc. Da’ e de contrabandă şi-n concluzie produs de speculă. Da’ cine ştie, ca mâine-poimâine o găsim ca panaceu universal, ochii pe „medicii” din R. Moldova, că mereu ei ne-au adus sănătatea de la rus…! 😳

      • Cârco, atunci când mi-o veni vreodată să te-njur, o să-ți zic – Ia untură de bursuc cu lapte!

  2. Ca cum ar venii, ai sarit din lac in … put, da!
    Adicatelea, n-ai mai auzit salam, ai auzit bursuc. Asta se cheama LEGEA COMPENSATIEI!
    In alta ordine, si io am tresaltat cind am vazt poz(n)a lu’ Carco. In prima fractiune de milionime, am rasuflat usurat. Zic: uite, frate, ce pot face / doua miini tare dibace / de spiter cu vino-ncoace! Adicatelea, vazui brusuc, pardon bruscuc, crema visurilor mele! Pina-mi trecu! Porma … stii cum e … a sunat ceasu!

  3. clujanu zice:

    mai e vreme sa ceară cineva unsoare de balaur!

  4. papagigli zice:

    Probabil ca grasimea de bursuc hranit cu Salam e mai eficient, ca altfel, de ce-ai cauta-o joia prin Coltei? 😆

  5. zazania@gmail.com zice:

    Eii,si tu…Daca n-ai mai fi atat de infumurata,ai mai cobora din turnul asta de fildes si ai intra pe un sait de farmacisti sau-ma rog, farmacisti de astia tineri , facuti la norma in facultatile astea noi de care n’au auzit nici profesorii care le predau. Ei, acolo am aflat si eu despre untura de bursuc care ,ai ghicit, e noul panaceu care va salva omenirea de boli. Asa ca altadata, inainte sa te uluiesti , da un serci!

  6. klaus zice:

    Zuzu, alea-s grupuri închise! Adică io n-am ce căuta p-acolo! Decât dacă îmi însăilez o blană de farmacist.

  7. zazania zice:

    Crede-ma ca nu pierzi nimic, Klaus. Mai mult se barfesc pacientii si doctorii decat probleme legate de profesie.

Lasă un răspuns

