Stiri de neștiut

Azi am aflat, fără să vreau, fără să cer această informație, că farmacia inimii – catena, adică firma ( nu imbecilele reclame cu Arșinel și Stela, doi actorași de revistă comunistă care se încăpățnează să se creadă cei mai doi importanți actorași de revisă de pe vremea ailaltă, nemuritori și calzi)  a blocat cumva, în Parlament, votarea unei legi contra publicității farmaceutice.

Trag aer pe nas , cu gura închisă. Expir  tot aerul din plămâni, cu gura închisă. Aproape că fac yoga, la dracu! Dar nu reușesc să mă spiritualizez suficient, cât să nu-mi mai pese că un lanț de farmacii care-și face reclamă de prost gust a obținut așa, ca o boare, să nu se mai preocupe Parlamentul de vreo lege care permite sau blochează reclama farmaceutică.

Acest articol a fost publicat în blog, bloguri care merită citite, strict autentic, ştiri de neştiut și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Stiri de neștiut

  1. Drugwash zice:

    Orice organism, oricît de hidos, de pervers, de rapace ş.a.m.d. odată ce a fost adus pe lume îşi apără existenţa, dreptul la viaţă. Cu atît mai mult într-o societate capitalistă – o denumire politically correct pentru legea junglei. E etic să ucizi un organism care îşi apără viaţa conform legilor vremii? Şi de-ar fi etic, cine are puterea şi curajul s-o facă? Cine are cojones să transforme jungla într-o grădină a Edenului…?

    • Colegiul farmaciștilor făcuse o scrisoare-manifest, toți farmaciștii au primit-o pe mail, în care eram, cu ipocrizie comunistoidă, îndemnați să luăm atitudine față de publicitatea asta, că nu e normal să auzi la tv imbecilități de genul „o farmacie cum toate ar trebui să fie” cu conotația „celelalte farmacii sunt sub standardul legal”. Zic cu ipocrizie comunistoidă fiindcă sintagme răsuflate ca a lua atitudine și a face ceva n-au nicio acoperire. Ce să fi făcut noi? Să fi închis prăvăliile și să ieșim în piață? O zi, două, mai multe? Să creștem vânzările lanțurilor cu reclamă? Că ăia n-ar fi ieșit, bineînțeles. Păi de ce dracu plătim cotizație la Colegiu? Nu ca să apere EL onoarea, etica și deontologia, interesele, imaginea profesiei? Nu trebuia Colegiul să facă o sesizare la CNA? Ba da. Dar și Colegiul papă mai bine de la lanțuri decât de la farmacii independente. Așa că și-au făcut numărul, politically correct, și ne-au băgat în pizdele mamelor noastre.
      Eu n-aș admite nici sintagma „detergenții obișnuiți” în reclame la detergentul X. Dar trăim în țara în care o mână se spală pe alta nu cu săpun, ci cu bani. Grei.

      • Drugwash zice:

        Nu trebuia să-mi aduci aminte de chestia cu detergenţii, în vremea cînd încă mă tembelizam aş fi fost în stare să ucid doar ca să aflu care morţii mamii lor de mincinoşi împuţiţi e detergentul ăla „obişnuit” şi tot restul de „standarde obişnuite” faţă de care măsoară ei chinezismele de căcat care ni se bagă pe gît de atîţia ani?!?

  2. sorin zice:

    doamna anca vlad exporta mobila pe vremea altor odiosi…pe cea a actualilor nu oricine ar avea sufficient sprijin cat sa cumpere cateva zeci de farmacii si sa le mai si inmulteasca. functionarea sistemului nu se-mpiedica nici in bani nici in niste legi…

    • 🙂
      Știu că nu te obosești să folosești majuscule. De data asta chiar s-a nimerit bine. Habar n-am ce făcea anca vlad, cândva. Dac-o văd în poză, nici n-o recunosc. Nu asociez numele niciunei fizionomii. Știu însă, de la colege care lucrează pentru ea că au normă obligatorie la vândut cosmetice de cea mai proastă calitate, făcute pe vapor, că nu-și iau salariul dacă nu vând o mie de bucăți pe lună, că ședințele de lucru cu domnia sa l-ar face invidios și pe Hitler, de atâta ascultare oarbă se bucură dumneaei.
      Orice om normal ar întreba, păi, de ce nu pleacă farmacistele? Unde să plece? La alt lanț? Poate la Polissano?!

  3. zazania zice:

    Ma si mirasem: legea trecuse de parlament si fusese votata dar a fost intoarsa de la promulgare. Asa stiu eu.

    • Eu nu știam nimic, Zuzu, nu știam nici măcar că legea a fost votată. Am o capacitate infinită de-a mă învăța cu răul. Dacă vreun realizator de reportaj artistic ar fi suficient de deștept ca să filmeze o zi de muncă în oficina farmaciei clasice și una în farmacia de lanț și ar monta inteligent rezultatele, catena ar putea să-i facă pe stela și arșinel să danseze în Lacul Lebedelor, că tot n-ar mai conta. Cine dracu mai știe azi de sfatul farmaceutic? Cine mai crede că spițerul e ultimul gardian între pliscul pacientului și hap?

  4. Cârcotaşu zice:

    Şi pe mine mă enervează reclama aia cu Stela şi Arşinel, dar dincolo de asta discuţia cu „lanţurile” şi cu farmaciştii independenţi ar suporta multe argumente contra, dar şi… pro. Părerea mea e că adevărul ar fi pe undeva pe la mijloc, că doar concurenţă e gârlă şi e loc sub soare pentru oricare. 🙂

    • Nu, Cârco, pe mine mă deranjează ideea de reclamă la tot ce ține de medicină, farmacie și auxiliare. Pentru că sunt numai minciuni ordinare. Acum câteva luni își făcea reclamă deșănțată un spital privat de oncologie. Nenorocirea face că prietena mea, care e medic, și-a internat mama acolo și datorită reclamei despre cât de utilați sunt. După două luni de tratament i-au pus-o pe mă-sa în sacoșă și i-au zis că pacientul nu răspunde satisfăcător tratamentului. Banii, spre 200 de milioane vechi, fuseseră achitați la internare. Noroc că există și alte clinici private cu aceeași specialitate care nu se dau pe sticla televizorului ca pe patine cu rotile și unde niște oncologi buni au reechilibrat-o și boala, cel puțin pe moment, e stopată. Zic stopată fiindcă nu se vindecă niciodată. Asta, ca să le mai tai macaroana vindecătorilor închipuițim care tratează această oribilă maladie cu zeamă de grâu încolțit și cu reorganizarea mobilei în casă, cât să obții fengșuiul potrivit.
      Stela și Arșinel îmi sunt insuportabili pur și simplu. Ea e imaginea perfectă a matroanei de bordel (oraș de provincie) și el – libidinosul bătrân care în tinerețe era un tânăr libidinos.

      Cât privește lanțurile de farmacii, să zicem că putem cădea de acord asupra argumentelor contra: țin, la vânzare, numai asistente (farmacistul e doar pe hârtie, unul de 82 de ani din Călimănești – șef de tură pe Calea Șerban Vodă, București (exemplu fictiv); vânzările sunt targetate, adică fătucele alea trebuie să-și facă planul la anumite specialități, altfel nu pupă salariul întreg (oricum, dacă nu știe pacientul ce să ceară, habar n-au ce să-ți dea); au în spate un mare depozit și își permit să pună monopol pe unul,-două produse strategice, cel puțin.
      Acuma zi tu care sunt avantajele. Numai să nu începi cu ăla că vînd mai ieftin, că acolo e vorba de spălat bani. Sau nu așa se numește când cumperi scump și vinzi mai ieftin decât ai cumpărat?

  5. Cârcotaşu zice:

    Am mai discutat şi am căzut de acord că eu unul sunt doar un pacient, nu cunosc dedesubturile, bucătăria internă etc.
    Ce se vede din afară e uneori lipsit de posibilitatea de comparaţie, dar alte ori nu! În cei 500 m de care făceai vorbire am o „Donna”, o „Belladona”, un „Helpnet”, o „Catena”, un „Punkt” şi două independente.
    Comparate, Helpnetul, din avion, face cea mai mare speculă. Îmi spuneai că nu pot vinde reţete compensate off-line, da’ uite că ei pot, ce iau gratuit din celelalte la ei mă ard cu 15-20 lei. O să zici că nu-i un cap de ţară, dar cel puţin obrăznicie este. În plus, o lipsă totală de amabilitate, parcă ţi se face un mare favor când le calci pragul. Culmea e că le merge bine! Am mai observat că deşi Belladonna avea, într-adevăr, preţuri mici când a deschis, după 3 ani de mers buhu, încet-încet s-au deplasat spre top. Catena şi Punkt, mai noi în zonă, fac încă eforturi să atragă clientelă, prin amabilitate şi servicii prompte.
    Cei doi independenţi nu prea au clienţi, de câte ori am apelat la ei a fost cel puţin câte un produs ce le lipsea aşa că în final „calul meu” a cam uitat drumul spre ei. La „lanţuri” chiar dacă le lipseşte ceva, în câteva ore îţi aduc produsul. Ei bine, ăsta-i un argument PRO, că vorba aceea, pe mulţi drumurile îi omoară! Alte lucruri care se văd, zona practicând preţuri mari pentru spaţiile închiriate (30 Euro/mp), Help Net-ul rupe gura târgului cu 120 mp, renovaţi la deschidere, la ultimul catalog, mobilier de lux, dar cam gol (spaţiul), bodiguard. Păi normal că astea costă şi doar e clar cine le plăteşte. Dona la fel, plus că reclama pe care şi-au făcut-o, ce-i drept fără Stela şi Arşinel, dar prin enunţul „aşa trebuie să arate o farmacie”, ar fi trebuit interzisă din start, că aia nu ne povestea de preţuri, de „farmacia inimii”, nu, aia spunea direct: uitaţi-vă la concurenţă, pfff, nu ca la ei, ca la noi trebuie să fie o farmacie!
    Culmea e că, din partea Asociaţiei de Proprietari, am avut ocazia să intru în spaţiile de depozitare, jumătate din cei 120 mp, iar depozitul era extrem de subţire, din cei 30 mp pe care-i are încăperea, mobilaţi cu rânduri de rafturi, pe fiecare etajeră nu erau mai mult de 5-10 cutii de medicamente. Ce mai, tot ce era acolo intra într-un taxi pe bancheta din spate.
    Ce să-ţi mai spun, tot în perimetrul acesta a mai existat o farmacie independentă, din vechea reţea farmaceutică a Bucureştiului. Nu elibera compensate, avea angajate două farmaciste pe care le cunoştea tot cartierul din anii ’80. Se mai ocupau şi cu preparatul unor cosmetice apreciate de cuconetul cartierului. A închis şi a închiriat spaţiul unei filiale de bancă.
    Asta e ceea ce văd eu. Ce-i mai departe n-am de unde să ştiu, pot numai să presupun, dar asta nu poate face obiectul unei discuţii.

    • Ce vezi tu, cam așa e. Nu știu cum de te taxează mai scump la HelpNet. Mama e amurezată de helpnetistele de la parterul blocului. Și ba da, e un capăt de țară. Ar trebui să discuți cu diriginta. Chiar, m-ai făcut curioasă: cum reușesc să le scumpească?
      Belladonna nu mai rezistă chir așa, cu cele mai mici prețuri. Am remarcat și eu, ca pacient.
      Farmaciile independente nu pot face rost de anumite medicamente fiindcă lanțurile au depozite și depozitele pun monopol pe câte ceva, ca să nu le găsești decât la farmaciile lor. Asta e o posibilitate, mi se întâmplă și mie.Cealaltă posibilitate e că nu-și dau interesul. Au sunat vreodată un distribuitor de față cu tine, să ceară ce vrei tu și să-ți spună reveniți la ora cutare, v-am comandat? Așa se procedează, de obicei.
      Depozitul unei farmacii trebuie să fie cât mai gol. Cu ce te ajută să ții banii blocați în marfă înțepenită pe rafturi? Un depozit tixit nu denotă bună-stare financiară, ci dezinteres față de rulajul produselor.

      • Cârcotaşu zice:

        Vezi tu, eu beneficiez de o farmacie de policlinică, unde nu am decât o singură problemă, 3 medicamente din cele ce mi se prescriu nu se aduc, aşa că de fieş’care dată mi se face o reţetă separată pentru ele, pe care o iau din farmaciile din oraş. Cuprinde Acenocumarol 4mg, Digoxină 0,25 mg şi Ramipril de 2,5 mg. Cantităţile nu variază, conţinutul e pentru 3 luni de tratament, deci a devenit o simplă rutină rezolvarea ei. La Belladonna aceeaşi problemă, nu are Ramipril de 2,5 mg, aşa că mai merg 20 de metri şi mă opresc la Catena unde e rezolvată chestia, gratuit. Sigur, mi se eliberează Sintrom, Digoxin şi Vivace. Odată, m-am oprit numai la 10 m de Belladonna, la Helpnet. Aceeaşi reţetă mi-a fost taxată cu 16,50 lei, ce e drept cu Tritace în loc de Vivace. Refăcând acasă calculul cu acel sit ce-ţi este odios, medicamentecompensate.ro, am descoperit că reţeta mi-a fost eliberată ca fiind 50% compensată, deşi ea era 100%. Mai departe nu ştiu cum fac ei, nu ştiu dacă au folosit cititorul de bare sau nu, dacă au făcut calculul on sau ofline, da’ asta e. Da’ acu’ ajunge! 🙂

      • Da, ajunge. Că m-ai pierdut de mușteriu. Sunt ani de când nu se mai folosește un sistem de compensare 50, 90, 100%. Fiecare medicament se compensează individual, conform prețului de referință și calității pacientului (handicapați, copii,legi speciale au altă compensare, mai bună). Dacă mi s-ar prescrie ramipril,ca pacient, aș lua întotdeauna TRITACE. Fiindcă 99$ dintre cardiologi îl prescriu ca Tritace și au un feedback la el. Bun, presupun. Personal, nici n-am auzit de Vivace. Sper că nu e o glumă, doar fiindcă rimează cu Tritace.
        În calitate de pacient, când doctorița mi-a sugerat că la enalapril ar prefera să iau Renitec, nu Enap, am ascultat-o. La un moment dat am luat câteva zile Enap fiindcă mi-a lipsit Renitecul de pe raft. M-am simțit ca și când n-aș fi luat nimic. Mi-a crescut tensiunea și mi-a fost rău. Nu e mai puțin adevărat că sute de pacienți (mama inclusă) înghit Enap și le ie bine cu el. De obicei, când e vorba de mine, fac ceva săpături să aflu de unde își cumpără producătorul substanța activă. Dacă e China, e pas. Medicamentul finit e mai ieftin, dar materia primă activă e foarte superficial purificată în labortoarele chinezești.
        Și acum, dacă ai înțeles ce ți-am spus, chiar că ajunge. 🙂

Lasă un răspuns

