Câinele (3)

Am văzut azi-noapte, absolut întâmplător, un episod italienesc din „Rex”.
Rex e franciză. Nu știam! Mă obișnuisem cu Rex-ul austriac.

Ciobănescul german care-l joacă pe Il Commissario Rex la Roma e mai puțin chipeș decât omologul său austriac. Dar e mai profund și mai neverosimil. (Își recunoaște fratele canin și-i aduce partenerului său uman o poză cu fratele uman al  acestuia, ca să simplifice mesajul.)  Rex-ul austriac mânca doar chifle cu șuncă, fiindcă astea sunt gogoșile poliției americane, în variantă vest-europeană. Rex-ul italian mănâncă penne cu sos de roșii și ricotta… absolut neverosimil. Rex-ul austriac urmărea, ciobănește, în trafic o mașină, cu limba scoasă. Rex-ul italian are un culcuș confortabil și civil în care oftează și face joc de sprâncene până când îți vine să cauți pe telecomandă butonul pe repede înainte. Dar partenerii lui bipezi de poveste au umor balcano-latin, autoironia e groasă și lentă, cât s-o înțeleagă și telespectatorii care n-au umor. Unul dintre băieții răi italieni îi zice băiatului rău de altă naționalitate. pe care-l credea neamț:
– Salut-o pe Merkel!
Străinul îi răspunde:
– Sunt austriac, nu neamț.
Italianul adaugă:
– Și care-i diferența?
Austriacul dispare cu sacoșa de bani și celălalt italian rău, mai prostuț, se interesează:
– Da’ cine-i Merkel?!

Franciza italiană e mai lentă, mai păstoasă, mai sosoasă. Rex-ul italian pare informat și resemnat că trebuie să joace o special unit  patrupedă într-o poveste cu mai multă lungeală, cu mai mult sos de profiler și cu mai puțină acțiune.

O, Doamne! Cui îi pasă de toate elucubrațiile astea? Ce om normal și adult s-ar uita la indiferent orice peliculă conținând un ciobănesc german?
Vă spun eu: NIMENI.
În afară de mine. Care urmăresc, cu lacrimile înnodate în bărbie orice producție infantilă în care camera se obosește să filmeze un ciobănesc german.

În speranța că undeva, acolo unde e Lachi, e și televizor.

 

Acest articol a fost publicat în aminriri, cronici, filme, prieteni și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Câinele (3)

  1. Drugwash zice:

    Numai în Iad există televizor, ca instrument de tortură. Ca şi pe Pămînt, de altfel. A dracului (pun intended!) asemănare! 😈

  2. clujanu zice:

    Ca să fie clar.fac parte dintre cei ce nu pot urmări acest fel de seriale cu căini dăștepțti sau cu copii geniali.
    ieri am incercat să urmăresc filmul romănesc -Usturoi-, la cinematograf evident.Am rezistat cam 30 de minute apoi mi-am luat tălpășița spre casă.Oi fi imbătrănit chiar așa de tare?

    Am trei ciobănesti, dar care nu joaca in filme!

    • Fericitule! Pentru ciobănești.
      Cu filmul nu te condamn. Cred că amândoi suntem bătrâni și mediocri la cap. 🙂
      Am văzut câteva secvențe pe youtube cu Usturoi. Nu cred că vreau să văd mai multe.
      Am încercat cu Aferim. Cred că nici n-ar trebui să am curajul să zic: m-am oprit după 20 de minute.
      Rămân la „Filantropica”, la „Polițist, adjectiv” și la „Restul e tăcere”.Iar din vremea ailaltă, da, n-o să-l uit niciodată: „La capătul liniei”

    • Bună dimineața, prea-fericitule Augustin! Mi-ai făcut o zi absolut suportabilă. Dacă nu chiar plină de farmec. Pentru că orice voi spune și orice voi asculta azi, oricâte gesturi banale ori insolite voi facei, undeva, într-un colț al minții, un ciob mic, de ceramică veche, o să mă zgândăre plăcut, ca și cum dis de dimineață aș fi înghițit o pastilă contra plictiselii.
      Genul de scris de care te poți îndrăgosti la orice vârstă și, inevitabil, și de autorul lui.

      Evident că am citit toate cele cinci articole. O să încep să fur „Dilema” de la maică-mea.

Lasă un răspuns

