Nu juca concluzia!

Sufăr de o boală comună, de român care a scăpat în democrația post-decembristă cu obrazul curat, dar sincer speriată de ce-ar fi putut să mi se întâmple dacă lucrurile continuau tot așa. Sufăr de comunisto-fobie moderat-acută, adică nu mai vreau nimic din ce-a fost, cu excepția Transfăgărășanului. Dacă n-aș fi claustrofobă, aș adăuga și Metroul la excepții.
De-aia nu mă uit pe TVR 1. Nu mă uit, că  a mai fost. Nu mă uit fiindcă o plătesc fără să vreau, condiționată de becul din tavan. O detest fără argumente serioase, consecventă fobiei mele, numai că, uneori, telecomanda mă duce pe primul canal printr-o greșeală de deget și e posibil să rămân acolo două minute, ca să-mi demostrez cât de anacronic e postul sau  două ceasuri, ca să văd un film atât de bun, încât numai simplul fapt că e transmis pe TVR 1, n-are cum să-i știrbească din miracol.

Azi-noapte am butonat telecomanda printr-o pauză de somn, cu degetul arătător gata să se culce la loc și am ajuns, din greșeală, pe TVR1. Se transmitea o reluare de interviu cu un actor de care n-am auzit, la Nocturne. Teo Corban. Un moldovean. A învățat teatru la facultate cu Bibanu și joacă la Naționalul din Iași. Pentru cei care au văzut „Aferim!” e mai mult decât atât. Dar eu n-am văzut filmul. Pur și simplu, în lâncezeala beteagă a creierului meu care se bate cu el însuși toată ziua și seara fuge la culcare ca un evadat din pârnaia cotidianului, am stabilit că nu vreau să văd „Aferim!”, alb-negru, premiat… căcat!
Dar mi-a sărit somnul când omul ăsta, Teo Corban, actor, a zis, în interviu, că Bibanu l-a învățat așa: „Nu urmări efectul. Nu juca concluzia!”

M-am ridicat într-un cot și-am rămas cu ochii beliți în televizor până s-a luminat de ziuă. Aproape speriată de cea mai scurtă lecție de viață pe care o poți primi pe factura de lumină: ”Nu juca concluzia!”

Și, ca să vedeți că nu bat câmpii într-o seară depresiv-friguroasă de ianuarie, ăsta e materialul.

Acest articol a fost publicat în strict autentic, Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Nu juca concluzia!

  1. Cârcotaşu zice:

    Eeeeee! 48 de minute? Să stea la coadă.
    Altfel sigur, nu trebuie să joace concluzia. Important e să joci decizia! 😯

    • Cârco, ai trișat! N-ai urmărit ce zice omul ăsta în interviu. Ai pus de la tine: important e să joci decizia. Nu e adevărat! Deciziile nu se joacă, se iau. Ceea ce desparte viața de joc e că, imediat ce ai luat o decizie, jocul a murit.
      E posibil să te enervez cu acest răspuns dar, zău, merită să pierzi, pe bune, 48 de minute din viață, ca să comentezi aici numai după ce ai văzut filmul interviului.
      Ce să fac? Sunt nebună!
      Uneori îmi place să tai bilete la intrare.Când te-ai aștepta mai puțin.

      • Cârcotaşu zice:

        🙂 Nu mă enervezi câtuşi de puţin. Da’ dacă-i p’aşa, nici concluziile nu se joacă, se trag. După ce-ai tras concluziile urmează decizia. Şi la urma urmelor cu ce se deosebeşte viaţa de un joc? Evident că n-am avut răbdare să ascult interviul ăla. Nu m-am închinat în faţa nimănui de când fac umbră pământului, culmea ar fi fost s-o fac în faţa lu’ Bibanu’, la urma urmelor un fel de mr. Bean de-al nost’, nu o înţelepciune irefutabilă! 🙂
        N-am zis că eşti nebună, eşti foarte simpatică. Da’ la filmu’ ăsta io nu iau bilete! 🙂

      • Cârco, ai înțeles foarte bine sensul metaforic al expresiei să nu joci concluzia. Adică să nu-i dai personajul gata-mestecat spectatorului, cu etichetă, să-l lași pe el să-l descopere singur, treptat.
        Cu Bibanu, avem păreri diferite, dar nu ne-om părui din atâta lucru. Poate l-ai văzut numai în scenete la tv. În teatru era un mare actor. Juca detalii de caracter pe care nici autorul, poate, nu le gândise. Nu l-aș compara cu Mr. Bean niciodată. Actorul ăla a jucat mereu același personaj.În fine! Nu e treaba noastră să desfoim ceapa adevărului artistic.
        M-aș întrista, totuși, dacă l-ai pune pe Dem Rădulescu pe aceeași treaptă cu genul Stela și Arșinel.

      • Cârcotaşu zice:

        Doamne feri! Nu Stela, nu Arşinel Eu ştiu ce-i aia „Teatru” de revistă, am şi trăit într-unul un an şi ceva. Da’ la fel cum faci tu acu’, fac cei ce-au văzut Zbor deasupra unui cuib de cuci, căzuţi pe spate de realizarea lui Florin Piersic. Da’ de fapt în memoria lumii el rămâne spărgând sămânţa de floare, că doar c-o floare nu se face primăvară!
        Stai liniştită, am frecventat spectacolele de teatru cu frenezie, până când l-am văzut pe Rebengiuc, pe micul ecran, cu sulul de hârtie igienică, mărturisind ce mâncase până atunci. Gata, gata, şlagăr mare dom-le! Cum zicea…

      • Păi… nu, Cârco! Eu n-am căzut pe spate după Indianul făcut de Piersic: văzusem filmul înainte. Și, de fapt, în Mărgelatu a fost mai bun.
        La revistă, eu n-am fost niciodată. Toată studenția mi-am petrecut-o între Teatrul Bulandra și Nottara. Sunt actori în Bulandra pe care i-am văzut de mai multe ori în cinci ani, decât mi-am văzut prietenii sau rudele apropiate. Adică, ce zic eu! De infinit mai multe ori.

  2. krantz zice:

    Mi-e teamă că dacă ne-am ţine toţi de îndemnul ăsta, am fi o ţară de actori şi diplomaţi. Noroc că e nevoie ca cineva să mai sape un şanţ, să dea o mînă de var, să învîrtă nişte mici pe grătar. Nu de alta dar am muri de foame în peşteri cu atîta sofisticăreală şi evazivitate.

    • krantz, biomasa mâinii de lucru la ăi de dau cu var, sapă șanțuri și pun mici pe grătar e acoperită în țara noastră cu asupra de măsură. Ca să fii actor ai nevoie de ceva-ul ăla cu care te-ai născut, mai presus de dorința și voința ta. Oricum, când n-au bani să plătească datul cu var, artiștii dau cu trafeletul singuri prin casă, pun gresie, pun faianță… Când se îmbolnăvește un actor și dublura lui a fugit cu plasatoarea cea drăguță, se suspendă spectacolul, nu se aduce un zugrav să joace în Hamlet. 🙂

  3. krantz, NU! Dacă ritmezi perfect, cum zice Dragoș, și are dreptate, catrenul câștigă picioareși pierde emoție. Tu alegi!

Lasă un răspuns

