Cum a fasolit-o Gândul de 1 Decembrie, când i-a dat ciolanul lui Sârbu

Ultima oară când am auzit de Sârbu era la popreală dar își sărbătorea ziua de naștere la dentist. Eu, care intru în panică la miros de eugenol, n-am înțeles, la vremea aia, dacă-i făceau caraliii o favoare sau îl pedepseau în mod abuziv.
În fine! Ce-a fost, a fost. Televizorul n-a mai zis nimic despre el (sau n-am fost eu pe fază), dar trăiam cu impresia că e oarecum arestat la domiciliu, măcar când plouă torențial.
Ce-mi văd ochii  zilele trecute pe site-ul Gândul? Un fel de mierluială semnată de cercetatul. Pe coloana de editoriale, de! – unde-i șade bine patronului care sărbătorește, oriunde s-ar afla, 20 de ani de protv.
Într-un fel îl înțeleg. E omenește să-ți împingi capul și-un umăr înainte – poziția Esca și să strigi niscai gânduri bune spre fii-tu, dacă împlinește 20 de ani. Chit că te ițești printre gratii, tot o faci. Dar vezi ce-i spui! Să aibă vreo noimă. Să aibă logică. Zi-i cu cuvintele tale, n-o arde poetic, că-l zăpăcești de tot.
Cum adică: „Ce înseamnă a fi Pro? A şti ce vrei, A şti că ştii, A şti că poţi!”
Nu s-a găsit nimeni în redacția aia să-i zică – Mă, șefule, în niciun regim de detenție, indiferent cât ar fi el de original, nu se pune virgulă la sfârșitul propoziției, chiar dacă matale îți dă cu virgulă.
Ca să nu mai vorbim de faptul că a fi mereu pro ce-ți dau unii pe micul ecran, nu înseamnă nici pe departe că știi ce vrei.
Nu știu dacă voi o să aveți răbdare să citiți toată cobzăreala aia poematico-melodramatică pe care a inventat-o bătrânul lebădoi Sârbu, dar eu am parcurs-o. De două ori. Cu răbdare. Cu respect.
Cu respectul cuvenit unuia care, în degringolada  post-ceaușistă, a știut cum să dea mulțimii  fasole cu ciolan, în loc să dea Mozart la tot cartierul.
Și uite că aproximativ așa am rămas, mulțimea cu fasolea, puținii cu ciolanul.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, apucături proaste la români, strict autentic, Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Cum a fasolit-o Gândul de 1 Decembrie, când i-a dat ciolanul lui Sârbu

  1. Cârcotaşu zice:

    Acu’, ai şi tu pretenţii prea mari. Cum ai vedea în pauza unei reprize de Mozart, la tot cartieru’, o reclamă cu paparuda aia care ştie una şi bună: „prea bun, prea ca la ţară!” Hai, că nu mergea şi de un’ să facă el evaziune fiscală, în faliment fiind?

  2. klaus zice:

    Parcă mi-e dor de Rodica Ciobanu.

    • Ăia buni se duc primii. Bine că a rămas Clarice! Și cu tâmpita aia care scrie articole de sănătate. Care încep cu un grup de cercetărori britanici.
      Ții minte pe vremuri? CTP-ul, Cercelescu jr., Lelia, Ciobanca… Pene, frate, nu zgripțăitorii de-acum.

  3. Cârcotaşu zice:

    Da’ dacă totuşi vrei un program care are şi Mozart, caută „Mezzo”. E pentru mai toată lumea, da’ puţini ştiu de el.

  4. krantz zice:

    Priveşte şi la partea bună: sunt o groază care merg numai din băşini.

Lasă un răspuns

