Pentru numele lui Dumnezeu!

Numele noastre de botez le-au ales părinții. Și nașii.  De fapt, le-au ales părinții și nașii, la o masă rotundă la care, evident, tu, viitorul numit, n-ai putut să participi, fiindcă erai prea mic și preocupat de probleme serioase, cum ar fi semnalizatul prin țipete că ai făcut caca sau pipi și ești pe cale să te opărești acolo, dacă nu ia mă-ta o pauză de la masa rotundă.
Cu timpul, ne învățăm să răspundem la numele dat în cristelniță și ne mințim că ne reprezintă. Uite, eu chiar mă simt bine cu Renata dar, dacă cineva m-ar striga Patricia, nici n-aș întoarce capul. Ce e aia Patricia, ă? Renata știu ce însemnă, e numele meu, pe latinește e renăscută, pe italienește e comun, pe nemțește e Renate, dar patricia mie îmi sună artificial și nasol, e ca și cum te-ai afla pe un pat de spital și ai lua asta în ușor. Pe mine mă bagă în atac de panică doar cuvântul spital.
Oricum, ca al doilea nume, de la nășică-mea, e mult mai bun decât Euridice.
La masa aia rotundă unde mi s-au stabilit cele două nume, tata a fost singurul care s-a bătut pentru imaginea mea. A zis:
– Cum s-o cheme Euridice? Păi dacă e urâtă?
– Păi de unde știi tu, Costică, că o să fie urâtă?
– Da’ ce, acum e frumoasă?
Tata nu s-a lăsat! A luptat pentru mine. S-a bătut pentru viitorul meu din prima clipă, bazându-se fix pe ce avea. Cu ce defila, atunci. Cu un copil tip broască. Cum s-o cheme pe broască Euridice?!  Se mai ducea Orfeu după ea în Infern?
Au urmat negocieri, negocieri, negocieri. Nașa mea a pus bot și a dat un ultimatum cu Patricia. Ori Patricia, ori nu mă botează ea. O fi sărit mama, împăciuitoare, să nu stricăm relația cu nașii, le-o fi zis că Patricia e divin…
Unde, mamă? În buletin?

În fine! Am rămas așa, renata-patricia, genul de nume pe care-l dai cuptorului cu microunde, fiindcă nu-l prea folosești, dar dacă ai apucat să botezi electrocasnicele…
Pe mașina mea de spălat o cheamă Proasta Familiei. Așa o chemă, asta este, spală și singură în casă, nu fură la program, își ia în cârcă spălatul în zile marcate cu cruce roșie sau neagră în calendarul bisericesc… O să ajungă în Iad. Așa, și? Păi dacă e proastă, cum o să-și dea ea seama că a ajuns în Iad? Face diferența între Rai și Iad? Eu cred că nu. Cred că pentru ea Raiul e acolo unde ai ce spăla, și dacă nici în Iad n-ai ce spăla…

Io strâmb din nas la cum mă cheamă pe mine, dar uitați-vă cum îi cheamă pe copii lui Prigoană. Honorius, Maximus… Numitor comun Prigoană.

Vă puteți imagina că tot textul ăsta mi-a venit în cap, ascultând o reclamă, la radio, pentru un produs care se numește dezinflan gât?
Adică cum, DEZINFLAN GÂT? Unde se găsește FLAN în inflamație?
O fi de la flanea?
O fi de la Yves Montand?

Ați văzut pe câți îi cheană VICENȚIU?
Ce dracu e aia vicențiu? Un fel de adriean videanu.

Vouă vă place numele vostru de botez?

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, aminriri, apucături proaste la români, Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Pentru numele lui Dumnezeu!

  1. Cârcotaşu zice:

    Da, Patricio, tată, mie-mi place! 🙂

  2. Drugwash zice:

    Hm, prima care-mi vine în gînd:

    Alors, pour-qui pas Patricia…? 🙂

    Se pare că numele (folosit curent) dictează parcursul posesorului său prin viaţă. Sînt unii care se ocupă cu studiul ăsta cînd n-au altă treabă. 🙂

    Pe mine dacă m-ar fi chemat Ion sau Vasile n-aş mai fi avut nickul ăsta pus din ambiţie, din cauza căruia toţi vorbitorii de engleză cred că sînt vreun fost drogat aflat (poate) în reabilitare. 😐

    Da’ bine că n-am avut naşă ambiţioasă (naş canci!) – cum ar fi fost să mă cheme Elen(a)…? 🙄

  3. Stai sa vezi ce misto e sa te cheme Gogu Napoleon(unde Gogu e numele de familie!) .Sau Adelina Isabela, ca pe subsemnata! Si nici nu erau telenovele pe vremea cand m-am nascut eu…

Lasă un răspuns

