Ieri, când s-a mutat Prăvălia

La 7:05 ploua mișelește. Am răsucit cheia în contact și-am așteptat două minute, să se încălzească motorul. Niciun motor nu se încălzește în două minute și niciun manual de utilizare a mașinii nu zice că trebuie să încălzești motorul. E un mit, știu, dar mie-mi plac poveștile, țin la  ele, le respect. Până mi-am tras centura, până am pus pachetul de țigări și bricheta pe locul mortului, unde le e locul, au trecut 30 de secunde. Pe urmă au mai trecut trei mașini prin spatele meu, foșnind cu pneurile prin balta aleii și le-am acordat prioritate.
S-a făcut 7:08. Am băgat în marșarier  – pentru instructorii auto: am băgat în marșalier – și m-am lansat la apă, în direcția străzii principale. În intersecție, două mașini de poliție fluturau girofarele pe loc. O ambulanță trecea cu alarmă și tot tacâmul pe contrasens, dar n-aveau treabă unii cu alții. Am pierdut nițel startul, dar la 7:15 trecusem de benzinărie și mă încadram corect în coloana de cartier care merge oblu până la Parcul Copiilor, care e o oroare chicioasă făcută de primarul sectorului patru pe vremea când era liber și supraponderal.
La ora 7:45 mă aflam în fața Cimitirului Bellu, unde e depozitată bunică-mea și eram așa de nervoasă, că am dat o căutare de post de radio mai interesant decât alea memorate în bord.
”Aaa-bia atiingi, c0o-vorul moa-a-leee… Mătăsea-ți suu-nă sub pi-cioooooor…”
Marfă! Să ascult cântecul ăsta.
Pe la fabrica de ciorapi ADESGO, încă mă chinuiam să-mi amintesc cum se numește formația care-l cântă: o fi aia, de Stendhal, sau o fi ailaltă, cu bibilou de porțelan…
La Șincai era 8:06. Revenisem pe MAGIC FM, după ce terminasem de ascultat cu mătasea și auzisem la EUROPA FM că nu funcționează semafoarele în Drumul Taberii. Mamă, ce bine că m-am mutat acum cinșpe ani din Drumul Taberii!… În Berceni e mai cald.
La 8:09 pe MAGIC  se cânta Strani amori. Buuun! Se împlinise o oră de când plecasem de-acasă, dar Laura Pausini e bine-venită oricând.
Ștergătoarele frecau parbrizul în viteza a doua. Trei șiruri de mașini stăteau pe loc de zece minute. Cumva, m-am scurs până la semafor și devenisem  prima la semafor. În marea intersecție de la Șincai. Tocmai se pusese roșu pentru stânga. M-am gândit, înaintea de-a-l vedea pe milițianul din intersecție, că, mai bine decât Strani amori , ar fi fost Non c’e.
Oricum, mă aflam în întârziere gravă.
Semaforul s-a făcut verde. Milițianul stătea cu mâinile pe lângă corp. Părea că s-a plantat acolo doar ca să admire traficul. Zeci de claxoane mi-au înjurat strămoșii, dar m-am ținut tare, cu piciorul pe frână, că așa am învățat la școala de conducere aito – milițianul bate semaforul.
Am plecat de pe loc, riscând permisul, după o dubă de fabrică de mezeluri și un tip valabil carea avea PUI la plăcuța de înmatriculare. Milițianul se tot ferea, ne tot admira…
Înaintea de-a mă înfige în Pasajul Uniriii am mai schimbat o dată postul.
Avioane de hârtie.
Îmi place începutul, cu bas, și versurile Să pictăm culori,/Dincolo de nori

Când am intrat în Prăvălie, era nouă fără zece. 8:50.  Și mi se părea că Prăvălia se mutase în munți. Pe traseul Bușteni – Piatra Arsă – Babele. Și eu eram Vârful Omul.
Care se prăvălea nițel.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, aminriri, apucături proaste la români, autoturisme și alte chestii personale, d'ale Prăvăliei, mai prost decât ai fost proiectat, o ţară frumoasă, Uncategorized și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Ieri, când s-a mutat Prăvălia

  1. domnuio zice:

    instructorii auto or fi chinezi !

  2. krantz zice:

    Da la vale, la vale cum a fost? Aşa-i c-a fost mai scurt? Că dacă veneai de aşa de sus, cred că ai ajuns acasă ditamai bulgăroiul.

  3. Drugwash zice:

    Unii călătoresc zilnic zeci sau chiar sute de kilometri spre/dinspre muncă. Mnoh, poate cu avionul sau pe autostradă (adevărată) – asta-i partea a doua. 🙂

    Adevăru-i că şi mie îmi place mai mult Non c’è, dacă stau să-mi aduc aminte.

  4. Cârcotaşu zice:

    Altă dată ziceai că vii pe Văcăreşti-Tineretului. Acu-i adevărat că s-a stricat căruţa la BIG, da’ totuşi, odată scăpată de-acolo merge mai bine. Da’ de pasaj tot nu scapi!

  5. clujanu zice:

    ian mutati-va la Cluj doamna. in douazeci de minute strabate-ti tot orasul daca plecati la 7.08.

Lasă un răspuns

