Târgul

Îmbulzeală de nedescris. Parcarea plină, cum era plaja la Eforie pe vremea mea, cearceaf lângă cearceaf. Din vârful dealului – ce idee și pe arhitecții sălii ROMEXPO, să urci o grămadă de scări ca să ai ce coborî pentru a ajunge în incintă – ai zice că suntem un popor de cititori pasionați. Pasionați în general, dar adictivi, când e vorba de ce publică Humanitas. Aici ar merge un răutăcism banal, dar mă abțin, nu vreau să vorbesc de rău o editură care-l publică pe Cărtărescu și pe Mihaela Rădulescu pe sistem turbo.
Am zis „pardon!” de cincizeci de ori, călcând din greșeală pe bombeuri și pe genunchi marea de inși care așteptau o nouă lansare Humanitas, așezați pe trepte ca în tribunele unui stadion. Nu i-am călcat cu intenție, pur și simplu mă luase amețeala, de agorafobă ce sunt.
Acuma, de dragul rotunjimii textului, ar trebui să zic că am trecut pe la RAO, pe la POLIROM, pe la TREI, edituri din care citesc mai tot timpul. Dar n-a fost așa.
M-am dus direct la ALL, unde s-a lansat NONO  și m-am folosit de dreptul meu de dactilografă a acestui personaj, ca să mă îmbrățișez cu prieteni buni și vechi.
M-am ales cu o sacoșă de cărți pe care le citesc și-o să vă zic despre ele. În felul meu, care nu știu să fac recenzii și nici măcar un sinopsis al propriilor texte.

La plecare, m-au oprit două doamne care-și făceau plimbarea de toamnă prin târgul de mâncare neaoșă care sfârâia la poalele lui ROMEXPO și m-au întrebat dacă e târg de nunți sau ce…

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, bloguri care merită citite, citesc şi-mi place, experimente, părerea mea, strict autentic, sărbători, Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Târgul

  1. Drugwash zice:

    Dacă le ziceai nefeurilor ălora două că e tîrg de „drugăleţi” – vorba lu’ Creangă – să vezi cum urcau treptele alea de parcă aveau aripi! Mai dă-le-n… coama calului din vîrfu’ dealului (altul decît cel cu tîrgul)! 😀

    Apropo de NONO: pe cînd cartea aia mult aşteptată cu prietenul lui cel mai bun YESYES…? 🙄 😉

  2. sorin zice:

    am auzit de ceva ,parca ‘ursuletul lui freud’ . neam cu nono? 🙂

  3. Am citit pe net, fiindcă habar n-aveam. E o carte de cronici literare ale unor romane proaste. Paradoxal, cică și literatura proastă e bună la ceva – poate genera litaratură bună.
    Zău că o s-o caut în librării!
    Mersi de pont.
    Îmbrățișări, Milord!

  4. psi zice:

    pentru mine librăria are ceva de templu, multă liniște. așa că nu-mi pot imagina și pace îmbulzeala. șl nici motivul (altul decât cel comercial) existenței unui târg de carte. mie îmi place să respir printre rafturi (când nu comand pe net) să simt mirosul hârtiei, să mă bucur de liniștea cuvintelor citite pe câte o pagină… oi fi de modă veche. 😦

    • Cam ca tine simt și eu, dar am vrut să intru în standul unde s-a lansat NONO și Micul Chagall și, cum anul trecut n-am avut curajul, că m-am dus acum e un pas înainte. Poți fi și scriitorul care încă n-a mai scris nimic.

      • psi zice:

        apoi la cum îi dusă muza mea și la ce gânduri de publicare am eu, neica nimeni-mâzgălitorul pervazier, mă pot intitula cu aplomb: scriitorul care nu a scris nimic. se pune? :))))
        cu nono am ceva treabă de sărbători, mi-am promis atunci că vom sta toți trei: el, maya și cu mine, la un taifas ca între vechi prieteni. 😀

      • Se pune! Există miliarde de scrisuri care se pun. Chiar înaintea premianților pentru literatură. Fiindcă există un moment critic: scrisul omului vs. scrisul scriitorului.
        Și aici ar fi de vorbit.

      • psi zice:

        și mi-ar plăcea să vorbim cândva. 🙂

Lasă un răspuns

