Botez

Ați botezat vreodată un copil? Întrebarea e retorică. Bineînțeles că da. Aș vârî mâna în foc pentru asta. Cel puțin unul din cei cinci sau șase cititori ai blogului meu (dacă mama ar fi acceptat net, aș fi avut șapte), a botezat, în viața lui, un copil. De drag, din obligație, din superstiția că dai bine la judecata de apoi, dacă ai botezuri la activ. Adică ai furat, ai mințit, ai umblat după capra vecinului să i-o necinstești – nu mai contează. Ai botezat măcar un copil? Ai bilet la  business class spre Rai. Care e un fel de Dubai, și pentru săraci.

Eu am botezat un copil din comoditate.
Da, nicio figură de stil.
M-am oferit să botez copilul unei subalterne, când am aflat că o să-l cheme, ortodoxicește vorbind, fix ca pe patronul Prăvăliei. Și, cum știam din ce aluat e făcută mama, așa idioată cum mă aflu printre muritorii care-și cunosc enteresul, m-a lovit gândul că, dacă nu fac oferta la timp, va trebui, pe viitor, să gestionez activitatea unei producătoare de fin al patronului. Ori, mie, nu-mi plac lucrurile îngălate. Nu-mi place când gradul (de rudenie) bate funcția.
Așa că m-am oferit voluntar nașă, fără să știu cu ce se mănâncă.  Și m-a acceptat.
În paranteză fie spus, cu ocazia acestei alegeri, am avut privilegiul să intru în salonul celor mai tinere persoane de pe planetă, unde cel mai bătrân avea o zi.
Finul meu avea patru ore și un coleg de cutie din plexiglas cu cinci minute mai târziu sosit. Evident, finul meu era cel mai frumos dintre ăștia doi și când a oftat, a oftat și mezinul. Cred că visau amândoi același vis, cu imagini neclare, prin lichid amniotic. Amândoi purtau costume de scafandri în începutul de lume pe uscat, cu pisicuțe.   Dacă ar fi fost după mine, le-aș fi pus costume cu cățeluși. Dar nu era după mine, era după Maternitate.

Din clipa aia și până la Botez, am crezut că lumea asta e un Rai. Un Dubai prin extensie.

M-am trezit când mi-a zis popa că să mă lepăd de Satana. M-am lepădat fără probleme, că era din scenariul prestabilit. M-am lepădat și a doua oară, că poate era un popă surd.
A treia oară nu m-am  mai lepădat. L-am întrebat:
–  Părinte, vă bateți joc de mine?!

Câteva persoane cunoscătoare au țâțâit, au sâsâit, careva mi-a șoptit că trebuie de trei ori.

***

Nu știu de ce v-am povestit treaba asta. Am simțit nevoia. Să vă amintesc că popii invocă un personaj care nu există, încă de la Botez. Invocă Răul și Frica.
De ce?

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, aminriri, apucături proaste la români, strict autentic și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Botez

  1. klaus zice:

    Ca să te lepezi de ele, evident! 😀

    • klaus, păi nici popii nu-ți acordă prezumția de nevinovăție? Să mă fi-ntrebat întâi: îl ai pe satană în matale, doamnă? Și io ziceam nu, că n-am grămezi de chestii care există, darămite ceva ce nu, și scuteam dialogul de penibil.

  2. krantz zice:

    În cazul meu, să ştii că deja ai o mînă arsă. Scrum. N-am botezat, n-am cununat. Aş zice din păcate. Băi şi suntem o pereche supersociabilă…
    De botezat nu m-a întrebat nimeni nicodată, iar de cununat, mi-a propus o singură dată băiatul finilor părinţilor mei (cu care nu mă mai văzusem de 20 de ani) dar am zis totuşi pas, părîndu-mi-se ciudat să fac aşa ceva pentru un cuplu care nici măcar nu trăia în Ro şi năşitul era doar aşa, o bifă. Mă rog, poate am eu în cap altă concepţie despre relaţia fin-naş.
    Aşa că ţinînd cont de prezenta spovedanie şi de faptul că la biserică intru doar accidental (nunţi, botezuri, înmormîntări ale altora), aproape că realizez acum de ce mă dor şalele. Nu m-am lepădat de…

    • Băi, să știi că și pe mine mă dor, destul de frecvent. Dar credeam că e o discopatie, nu că și-a vârât dracul coada între vertebrele mele.

      Să-nțeleg că picătura aia de ulei care a sărit cu boltă, din tigaie, ieri seară fix pe mâna stângă, aia în care-mi pun toate speranțele când e de făcut ceva, ți se datorează?
      Da tu nu știi să-njuri? Dai cu ulei încins direct?! 🙂

  3. psi zice:

    îhîîîî… am botezat. și pe când ne învârteam în jurul unei mese cu copilul, adorabilul meu nepot a considerat că este cazul să mă ude și pe mine cineva, nu doar el să fie murat. drept pentru care prin toate pozele unde ședeam eu zâmbitoare (că aveam și o criză de spinare în ziua aceea) port dovada că și nașa se botează… 😀 😀 😀
    de cununat însă cred că n-a avut nimeni curajul să ne întrebe…

  4. Drugwash zice:

    De ce? Cum altfel să supui şi să ţii în frîu o gloată de primitivi, decît prin teroare?

    Pe mine evident că nu m-a cerut nimeni de naş, că sărăcia n-are „intrare” în lume. Ha, asta-mi mai lipsea!

    Şi totuşi am botezat la viaţa mea: cîteva generaţii de pui de găină, vreo doi cîini, un pisoi care n-a avut zile „mulţumită” tatălui meu şi ultima „faptă” a fost cu actualul tovarăş de sărăcie – dl. PAM, sau pe numele lui adevărat Pacoste Alintată Miorlăici. 🙂

    Cu toate astea crezi c-am să ajung în Rai, în condiţiile în care m-am făcut frate cu Dracu’ de muuuuuult de tot şi se pare că puntea aia n-am terminat-o încă de parcurs? 🙄

    • Păi bine, Dragoș, dar nu se uită și popa la materialul clientului? Aveam eu față de primitivă care trebuie terorizată?

      Dacă ajungi în Rai. Sigur ajungi! Eu ajung de câte ori mănânc înghețată și mă uit la un film care-mi place.

      • Drugwash zice:

        Popa se uită doar la ce-i pui în palmă. Eu unul ştiu ce-i pun. 😈

        Din păcate eu n-am voie îngheţată de cînd cu dubla congestie pulmonară de la trei ani cînd am „plecat” de două ori într-o zi şi nemernicii m-au adus înapoi. Iar cu filmele e greu, că ăştia cer bani pe ele şi eu mi-s sărman. Cum naiba s-ajung în Rai?! 😦

  5. Pingback: Tot de-ale mele – arhivele lunii ianuarie 2016 | VERONICISME

Lasă un răspuns

