Exercițiu de manipulare

Cică astă-seară, la 22:30, să stingem luminile și să punem o candelă în geam.  Comemorând astfel victimele nevinovate ale incendiului Colectiv.
La toate geamurile sau numai la sufragerie?
O dronă sau mai multe vor filma cum pâlpâie ferestrele Bercenilor ca atunci când e pană de curent sau se taie lumina controlat din motive pecuniare.

Două instituții, una civilă și una mai puțin civilă vor analiza rezultatul. Științific. Vor face aprecieri, Bercenarilor, dacă suntem pregătiți să fim masă de manevră necrâcnitoare sau mai e un pic de lucrat la noi.

Eu o să țin aprinse fix becurile de care am nevoie în clipa aia.
Fiindcă nu-mi place să fiu cobai într-un experiment, fiindcă am acceptat o invitație la nuntă sau la priveghi.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, apucături proaste la români și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Exercițiu de manipulare

  1. Drugwash zice:

    Side-effect: o pală de vînt sau un oftat, o perdea aprinsă, o (altă) casă scrum.
    Să interzicem focul – blestemat fie el Prometeu, scoateţi-l din cărţile de istorie!
    Să interzicem, să interzicem totul!
    Pînă şi vîntul. Pînă şi respiraţia!

  2. tu1074 zice:

    ? gata s-a (re)luminat Berceniul ?!

    • Nu știu, frate! Am perdut evenimentul. Pe AXN era serialul meu preferat, REX. Și dacă e sfârșitul lumii și vreun canal tv transmite povești cu ciobănesc german (civil sau polițist) eu acolo mă-nfig.

  3. krantz zice:

    Zici că n-ai Facebook dar tot primeşti năzdrăvănii din astea despre care citesc la tine pe blog. Ai o reţea proprie sau îţi fac serviciile un contraserviciu? Aşa, pentru un piramidon, o glicerină boraxată, una, alta…
    Cît despre experiment, ce să zic? Vei fi clar marja de eroare.

    • Am mail. Am telefon, fără internet, dar scăparea asta voluntară mi-o acoperă vodafonul.
      Am FB. L-am folosit câteva luni ca să-mi fac publicitate primei cărți. Recenzii au scris doar cei care îmi citiseră blogul sau se nimeriseră la târgul de carte, pe persoană fizică. Am mai stat pe Fb o vreme, de politețe, după.Ori nu știam eu ce butoane să apăs, ori pe orice buton apăsam, găseam aceleași chestii. Așa că am plecat de pe FB, dar am. (problema e că, și să vreau să intru, nu pot: am uitat parola 🙂 )

  4. Daca le-a iesit asa bine in decemrie ’89, inseamna ca avem stofa. Mai incearca si ei o piesa!
    Dar parca, totusi, prea multi prosti, prea multi, in romanica asta a lor. Care fuse, la un moment dat a noastra, da’ si-au luat-o inapoi!
    Risu’ curului e ca se inghesuie prea multi la cascavalul asta, fiecare vrea sa culeaga aplauzele. La fel ca si in ’89, doar ca, sper, acum nu se mai trage. Ia mai minati, maaaaaaaaaaaai!

  5. Nicolae Nicu zice:

    Eu înţelesesem că năzdrăvănia asta au iniţiat-o cretinii ăia de pe A3, care parcă înnebuniseră tot repetînd chemarea poporului la întuneric! Apropo, cine or fi proştii care se duc să depună bani în conturile unor „fundaţii” de televiziune, ca asta a lui Voiculescu Priponitu, crezînd că îi ajută pe amărîţi? Cît de fraier să fii?

    • Da. A anunțat-o, melodramatic, și Antena 3. Poate că aș fi de acord cu dv, dacă mi-ați da un link spre articolul pe care l-ați scris cu ocazia altei făcături, să stingem lumina de ziua Pământului.
      Eu mă gândesc că Priponitul Voiculescu și cu Fostul Priponit Năstase vâslesc la barca Priponelii, pe bune. Dar uite că Iliescu, bătrân și cinstit ca Mircea cel Bătrân în Scrisoarea a treia, nu mai apucă pe lumea asta Priponeală. Cât despre mârlanul de Videanu de la Videle, ăla cu bordurile și cu marmura, nici umbra gratiilor la răsăritul soarelui nu l-a priponit.

      • ALM zice:

        N-aţi înţeles motivul demersului. Gaşca răspopitului voia să vadă dacă se mai uită cineva la manipulărea A3! Acum, au băgat taxă la Antena 3 Live, nu le ajunge Teledonu’. Foarte bine, era singura posibilitate să mai „arunc un ochi” în fosa lor. Vor bani? Să iasă la cerşit la gurile de metrou!

      • ALM, la asta nu mă gândisem, că fac propriul lor sondaj. Dar nu au rapoartele cu audiența?

      • Mai cinstit ca basexu, n-o sa mai vedem! Ca asta, nu-i zi de la Dumnezeu sa nu se cinsteasca temeinic! Cit despre Videanu, Nu! Ca o are mica!
        L-am auzit eu la TV: „A mea e mica, chiar foarte mica! Ea doar PARE mare, da’ sa stiti ca este chiar foarte mica! Doar casa-poarta e umpic mai mare…”

      • 🙂 Daaa!… A lu Videanu se vede mare numai din dronă. Dacă-i dai ocol cu piciorul, ajungi de unde-ai plecat înainte de prima ninsoare. Și, slavă domnului, e deja noiembrie. Poa să ningă și mâine!

    • klaus zice:

      Doar atât de cretin cât pot să fiu!

  6. Nicolae Nicu zice:

    Haloo! Da’, ce-aveţi oameni buni cu mine, vreţi să vi-i înşir aci pe toţi priponiţii, pe toţi nepriponiţii şi pe toţi proponibilii? Zisei şi io de unul dintre ei, Sîsîilă, că veni vorba pe-aproape şi mai aveaţi un pic să mă mîncaţi. Bine că mă ferii oleacă! Pfuu, da ce m-am speriat! Au, nu cumva..? Hm!
    Şi, va-zică, n-am moral să zic ceva de ceva, dacă n-am zis ceva de altceva. Cu alte cuvinte, vrei ceva, dă ceva! Nţ! Tîrgul ăsta nu-l fac. Prefer dezacordul.

    • Te afli în siguranță, Nicule! Poate chiar eu am reacționat exagerat. Totuși: dacă teledonul a fost o gaură neagră pentru înghițit banii naivilor, ce-o fi fost asigurarea ministrului sănătății, că guvernul susține toate cheltuielile, morți, răniți, îngropăciune, tratament?
      Că văd că nu-i chiar așa!

  7. Nicolae Nicu zice:

    Bine, îmi cer scuze tuturor, inclusiv d-lui klaus care s-a simţit vizat şi ofensat de postarea mea şi căruia i-am perceput mesajul elegant, al degetului la obraz, pe care mi l-a adresat. Îl aştept, totuşi, să-mi „umple frigiderul” la un mod mai satisfăcător pentru gazdă. Înţeleg că am nimerit în mijlocul galeriei celor de la A3 (poate nu chiar în mijlocul „ultraşilor” sau, mai vîrtos, în mijlocul echipei!). Oricum ar fi, pentru pacea tuturor, îmi retrag cuvintele la adresa tuturor subtilizatorilor de bani de la oamenii sensibili şi de bună credinţă, inclusiv cuvintele la adresa A3 şi a priponitului ei din postarea cu pricina. N-am ştiut că ea nu are nici o implicare în chestia asta cu lumînarea-n geam, chestie pe care eu nu am recepţionat-o decît… din direcţia ei! Mea culpa. Rămîn la cuvintele scrise în alte locuri şi ocazii despre ea. În colo, articolul d-nei Renata nu mi s-a părut a fi un elogiu adus demersului public respectiv, ci, dimpotrivă, o evidentă ironizare şi o demascarea a lui, domnia sa numindu-l chiar „exerciţiu de manipulare”. Am găsit de cuviinţă să spun aici, într-un fel fie şi discutabil, că împărtăşesc aceeaşi opinie. Eu nu am nici o problemă dacă autoarea articolului are, totuşi, opinie contrară. Şi, mă pot învăţa minte. Gînduri bune tuturor cetăţenilor Republicii şi apărătorilor Patriei!

    • Nicule, domnule Nicu sau bre,
      n-am nicio problemă cu ce-ai scris, nici prima, nici a doua oară. Gara nu e fieful antenei 3. Oamenii gării au preferințe și antipatii politice de toate culorile, eu însămi am, dar NU e un blog politic. Te-a dus gândul (subconștientul, bată-l vina!) la Voiculescu și mi-am zis că vei fi fiind printre cei care-și închipuie că se face primăvară cu o floare și că am scăpat de buruiană dacă am tăiat un fir de pir.
      Chiar dacă lista priponibililor e lungă, eu tot aș vrea să înceapă adevărata priponeală cu Iliescu, de dragul elementului temporal. Nu știu câți morți/răniți a produs Voiculescu, dar nea Ion a adus minerii, nu Felix! Uite, așa văd eu lucrurile. Iliescu priponit înaintea lui Voiculescu. Și ăla, prințul huilei, cu părul lung, gras, ondulat și cărare pe mijloc, la balamuc. Încă fac parte din armata halatelor albe și n-aș vârî pentru nimic în lume un bolnav mintal la bulău, înainte de-a-i acorda primul ajutor.
      Așa că hai să ne relaxăm! Am băgat de seamă că, pe text, erai de aceeași parte a baricadei cu mine.

    • klaus zice:

      Ultras n-am fost niciodată! Nici măcar fan. Culmea e că până la al doilea mandat a lui Băsescu Antena3 aproape că nu exista pentru mine. Certitudini n-am! Da’ parcă mi-ar veni să speculez că Voiculescu ar fi putut fi priponit, poate pentru mai multă vreme, da’ nu cu beșini de procese și anchete ca cele de care a avut parte. Îmi permit să vă pun o întrebare simplă. De ce nu se fac confiscari (nici nu le pomenesc aici pe cele extinse) așa cum s-au facut in cazul Voiculescu?
      Eu habar nu am să existe o situație asemănătoare. Se poate să mă înșel, rog pe cine are la cunoștință să mă lumineze.
      Ma opresc aici, vă mai spun doar că am bifat aproape orice acțiune umanitara de tipul mesajelor cu suprataxă. Și dacă nu pentru altceva, măcar pentru faptul că îmi era rușine că cheltuiesc pe țigări, pe zi, aproape 10euro.

Lasă un răspuns

