Porecla

Am prostul obicei de-a-i porecli cumva pe oamenii cu care intru des în contact.

Partea bună e că atunci când îi aduc în discuție, toată lumea care-i cunoaște îi identifică imediat.
Nu trebuie să explic: domnul ăla drăguț, cu barbă-colier, care ne aduce agende și calendare de Crăciun, și are un motan cu uretră contra-naturii,  și cumpără mereu un suc de Noni, de-ăla fără conservanți, care trebuie păstrat la frigider. Nu!  Analizez  datele și impactul lor asupra celorlalți…  Tai din start „domn drăguț”, fiindcă o mulțime de domni sunt drăguți, tai „barbă-colier”, fiindcă mai avem pacienți bărboși, tai motanul, fiindcă am cel puțin o colegă care urăște pisicile, tai cadoul de Crăciun, fiindcă nu e singurul care ne aduce ceva de Crăciun și las cuvântul-cheie: NONI. E singurul cumpărător consecvent de suc NONI. Și-atunci ăsta e Domnul Noni. Și-atunci discuția curge firesc, a venit ieri seară Domnul Noni și-a zis că vrea cutare lucru și trebuie să i-l comandăm.

Ochișor. Ăsta e un linge-blide, un cârpe-n cur de agent, care vinde mizerii chinezești plus alte contra-faceri așișderea, pe care nu le-aș cumpăra nici pe gratis, dar le cere lumea. Tipul e peste cincizeci de ani și are impresia că meseria de agent de vânzări a început cu el și tot cu el o să dispară. Și când lucra la noi Roxana, care se dădea șefă ori de câte ori avea loc, ăsta, pe care habar n-am cum îl cheamă, îi făcea cu ochiul și alte ghidușii de pre-andropauză, care mă scoteau din fire. Și mă trezeam cu o grămadă de gunoi pe rafturi. L-am poreclit Ochișor și, pe orice tură ar veni cu super-oferta lui chinezească, se cumpără numai atât cât să-i satisfacem pe chinezofili, nu cât să-și facă el planul trimestrial.

Fermecătorul e tot agent de vânzări, pentru Farmec-Gerovital. Are vitiligo, o boală de piele care nu se vindecă, dar nici nu-l omoară, și cred că aș fi putut să-i  zic Dalmațianul, doar că mâinile lui tărcate în mod egal cu brun și alb nu mai sperie pe nimeni. Are o voce blândă, aproape șoptită și e zero ofensiv când îți propune să cumperi ceva. E ca și cum și-ar cere veșnic scuze pentru că te obligă să stai față-n față cu boala lui de piele și să-i cumperi produsele cosmetice.  Pe o scală de la 1 la 10 a agresivității celor care vând, el e la 1,5. Și prin asta devine fermecător. Și așa i-a rămas numele.

Am scris toată prostia asta pentru tipul care mi-a zis că mă-sa e de vârsta mea. Sau eu de vârsta ei. Are un nickname de tot căcatul, dar și-a pus, ca imagine, o oaie cu o găleată trasă pe ochi și m-am gândit că să-i zic OAIE. Findcă merită ceva mai bun decât  I AM WE ARE.

Cel puțin aici, la mine, în Gară.

 

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, apucături proaste la români, citesc şi-mi place, d'ale Prăvăliei, experimente, prieteni și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Porecla

  1. krantz zice:

    Observ că ai un mod aparte de a te face iubită. Pe undeva, sunt aproape convins că eşti balul şi spitalul scriitorilor/cititorilor de bloguri.

  2. clujanu zice:

    mi-a placut 🙂

    am pus si eu cateva porecle care rezista si dupa 30 de ani:Figaro,Joarda, Pepino, Atza,Dulap, Kronk…

  3. E bine, cat timp nu-i pui si o majuscula de prenume inainte cum ar fi un C…
    Uite o idee interesanta: cum ne-am porecli intre noi, fara sa ne cunoastem, doar dupa ce ne citim pe bloguri? Pot sa fur ideea? Cu specificarea sursei, desigur. 🙂

  4. psi zice:

    apoi și io am numele de scenă, cel de pe bloguri, căpătat prin virtualia. și încă vreo câteva alte nume, prin ailantă lume, reala, funcție de grupul pe unde mi le-am căpătat (semn că nu-s convergente lumile).
    și mă gândesc, de-o vrea soarele să ne găsească împreună, ce nume mi-aș căpăta de la tine… ???:D 😀 😀

    • psi, pentru mine ești PISHICHI. Ultimul „i” neaccentuat. Accentul cade pe i-ul din SHI. E ce murmură omul când te mângîie pe creștet, și tu stai, înțeleaptă și răbdătoare, cu toate lăbuțele cocoloșite sub burtă. Doar capul îl ții semeț, să aibă omul ce mângâia. Mai scuturi câte-o ureche, din când în când. Și te gândești la ale tale și la toate cele ce trebuie puse la cale…

  5. klaus zice:

    Porecla mea, ren?

  6. I AM WE ARE zice:

    SUNT o oaie, asa cum suntem oi toti, pastoriti de catre sistem.
    Deja al doilea articol scris din cauza mea, (sau datorita, nu percep de la tine care varianta) nici nu stiu ce sa simt in legatura cu asta.
    Ramas fara simturi si orientare, nu pot decat sa iti transmit si eu porecla: caragialewannabe

Lasă un răspuns

