Franchețe și teribilism

Motto: „Dacă citesc beletristică, îmi dă sângele pe nas…”

Am găsit confesiunea asta într-un comentariu la textul precedent și mi-a plăcut.
Franchețe și teribilism. Mi-a plăcut!
Sună ca un titlu de roman bun. Ca Eu nu sunt Stillerde Max Frisch. Incitant. Nu ești Stiller, atunci cine ești? Și citești romanul.
Ăsta pretinde că-i dă sângele pe nas dacă citește beletristică.
Eu cunosc o tipă care a citit între două și cinci romane în adolescență, nu-și mai amintește decât un singur titlu – „Invitație la vals”, de unu’, Drumeș, celelelalte patru sunt învăluite în ceața amintirilor melancolice, de pe vremea când era o copilă săracă, liberă și romantică, față de acum, când e o femeie bogată și închistată în obligațiile de soție de afacerist înfloritor.
Își amintește, vag, că pe vremea aia se scriau cărți ca lumea (?!), aveai ce citi, erau  „niște volume albe, cartonate, cu Julvern”…
Ca să n-o mai lungim: într-o discuție blândă, în care eu trebuia să vâslesc fără să fac valuri, ca să nu-i stric momentul de intimitate cu rămășițele singurului roman cu care a purces în viață, m-a întrebat: „La ce zici tu beletristică?”

Cam asta e… cu beletristica.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, citesc şi-mi place și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Franchețe și teribilism

  1. tu1074 zice:

    🙂 oare beletrist(str)ica ?!

  2. klaus zice:

    Cu voia ta poate fi și „belești tristica”.

  3. ALM zice:

    Hmmm, Drumeş! Acum „un secol” ne băteam la şcoală să prindem „Elevul Dima …”. Ştiţi că Mihail Drumeş are numai … 114 ani?

  4. krantz zice:

    Ca de obicei, natura are grijă să compenseze chestii. Privind la nivel macro, gîndeşte-te numai la cîte păduri au fost salvate de la tăiere.

  5. Cârcotaşu zice:

    Auzi ce le trebuie! Beletristică! 😯

  6. psi zice:

    măcar știe de ce-i dă sângele… pe unde-o da! prin locurile goale adică…

    • I AM WE ARE zice:

      Apreciez si eu o gluma proasta, facuta bine. Aici nu am avut ce sa apreciez. Cam asta inteleg eu din replica ta: „da, da, e prost, are capu’ gol, ha ha! noi.. plm…”

    • Da, psi. Tipul știe pe unde poa să te bufnească sângele și să mai ai snagă în tine să povestești, după. Par examplu, n-a zis că-i dă sângele pe urechi. Că poate e fractură de bază cervicală Și e nasol.

Lasă un răspuns

