Taximetristul (2)

– Chiar mă interesează! – zice. Și virează brusc, la dreapta, pe-o alee.
– De ce-o luăm pe-aici?
– Mai scurtăm drumul. Două sute de metri. Contează.
Mda, ce să zic, mă gândeam, mă bagi prin văgăuna asta plină de gunoaie, pentru două sute de metri!
– Cum vă cheamă? Dacă nu vă deranjează, zice, ca să-i explic de la cine am numărul de telefon.
– Lăsați, că-i spun eu,  c-am stat de vorbă cu un taximetrist care ar vrea să vadă mașina. Cum vă numiți?
– Samoilescu.
– Ha!… Am scos un fel de început de râs, ca atunci când auzi o glumă proastă și vrei să te prefaci că-i bună. Ca pe ăla… Taximetristul ăla criminal. Care-a omorât-o pe fata aia, știți? Au găsit lănțișorul ei de aur în scurgerea de la cadă. Așa l-au prins… Imposibil să nu fi auzit! A scris și Horia Tecuceanu o carte polițistă.
Oprise. Nici nu mi-am dat seama când a scos-o din viteză și-a călcat frâna și râdea încet, cu capul pe spate  și cu motorul  hârâind la ralanti.
– Păi, chiar eu sunt ăla!…
Avea un râs moale, obosit, parcă râdea din aduceri aminte și nu se uita la mine. Se uita în plafonul Daciei lui. Și, oricum, în bezna aia nenorocită din spatele punctului termic îngropat în bălării cât porumbul, n-ar fi putut să vadă că-mi lucește fața. Îmi țineam brațele strâns lipite de corp ca să nu simt cum  izvorăște sudoare prin toți porii și ca să nu put, fiindcă puțeam, pot să jur, acru și iute ca o vulpe. Miroseam a frică și ultima picătură de alcool mi se evaporase din sânge și exact la asta m-am gândit: când o să mă găsească, n-o să mai am strop de alcool în sânge.
– V-am speriat, așa-i?
Abia atunci s-a întors spre mine și-am găsit ceva rezerve finale să-i zâmbesc. ”Băi, dacă e să mor, mor demn! Să nu se bucure animalul ăsta că mi-e frică.”
– Nu, de ce să mă sperii? E o glumă, nu? Samoilescu ăla trebuie că e la pușcărie, încă.
A oprit motorul. Ambele geamuri laterale erau coborâte  și se auzeau greieri sau ceva ce se aude în nopțile de vară, un fel de cârâit metalic, cu întreruperi,  pe care nu-l auzi conștient, auzi doar pauzele din cârâit  și-ți zici –  mamă, ce noapte minunată, „e atâta pace-n aer” și alte  idioțenii de-astea de gânduri care te duc la concluzia că viața merită trăită.
Adevărul e că, în momentele alea, eu mă gândeam că ar fi bine să țip, să strig după ajutor, dar mi-era pur și simplu rușine, fiindcă nu mai făcusem asta niciodată,  adică nici nu eram sigură că știu să urlu și era foarte posibil să nu-mi iasă, și chiar dacă mi-ar fi ieșit, ce câștigam? La dreapta era punctul termic, la stânga spatele unui bloc de garsoniere plin cu babalâci…
– Și Tecuceanu, ce scârbă de om!…
Pe moment, m-a surprins teribil. Nu se gândea cum să mă omoare pe mine, se gândea la Tecuceanu. Horia Tecuceanu. Un cenușiu în ale romanului polițist care începea fiecare liniuță de dialog cu „tovarășe maior”, „tovarășe căpitan”.
– Da, i-am spus, scrie ca vai de capul lui, dar…
– …Dar a contribuit să mă îngroape pe mine!
E, aici a cam răcnit. Destul de tare, cât să-mi relaxez coatele,  să-mi mișc mâinile și să-mi aprind o țigară. Firește că nu i-am cerut voie. Ar fi putut să fie ultima.
– Mi-au distrus viața, a zis. Dar nu de tot. O să trăiesc până-l văd pe procuror după gratii. Am început acțiunea…
– Vreți să ziceți că nu dumneavoastră ați omorât-o pe fata aia?!
A clătinat din cap, exact ca-n filme, un clătinat din cap-clișeu și mie mi s-a părut că bestiile alea de greieri metalici au dat-o pe Vivaldi.
– Am bani, a zis. Mi-au plătit toate salariile câți ani am stat la pușcărie. O să-l bag pe procuror după gratii. Fiindcă mi-a omorât părinții. Nu mă las!…  Plantatul de probe nu e ca plantatul de flori!…
După asta a sucit cheia în contact și n-a mai scos o vorbă până am ajuns în fața blocului meu. I-am plătit și i-am urat „Baftă! ”
– Să-i spuneți prietenului că pot s-o achit în două rate.

 

Acum două zile am văzut pe net filmul Examen, care nu  e rău, dar nu e nici bun, fiindcă mistifică adevărul-adevărat, înlocuindu-l cu altul, mai suculent, mai modern, mai digerabil.
Ori, adevărul e ca o friptură de vită: cam seacă. Dacă nu iei îmbucături mici și nu mesteci bine, s-ar putea să-ți rămână în gât. Și să ai nevoie de manevra Heimlich.

 

Acest articol a fost publicat în autoturisme și alte chestii personale, strict autentic, ştiri de neştiut și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Taximetristul (2)

  1. Q_sound zice:

    Fain! Am senzatia ca e mai tare decat filmu’ lui Scorsese. Poate pt. ca e o intamplare reala de un neverosimil dus la extrem, insa care-si pierde calitatea prin faptul ca e spus de tine, Renata, si devine indubitabil autentic. Habar n-am de acel Samoilescu, despre plantatul de probe am mai auzit( in comunism sau ‘dupe’? ) ), mai putin in cazuri de omor.

    ‘bestiile alea de greieri metalici au dat-o pe Vivaldi.’- n-aveau … stofa de neamtul ala surd.
    Tigara, ultima posibila, e cea mai credibila; abia pe urma, mandria de a nu tipa- putea fi si soc, blocaj psiho-motor.

    Niciodata nu mi-a ramas nimic in gat… chiar nicodata! Desi uneori, cand imi place mult ceva devin lacoma si imbucaturile sunt prea mari- imi aluneca pe esofag totusi, poate pt. ca apuc sa-mi infig canini in zonele de dezasanblare si, usor, le trec printre molari sa pasez adevarul … bolului alimentar. Insa cam pierd din gust…
    Iar am luat-o pe aratura, para drum principal: credeam ca te referi la ‘ Exam’, un film cu buget redus, ca un fursec nu foarte dulce si pe care, dupa ce l-ai rontait, ai si uitat- un desert neconvingator care nici nu ingrasa… :))

    P.S

    Apreciază

  2. Q_sound zice:

    Te-ai mai urcat in taxi de atunci?

    Apreciază

    • De sute de ori. De c\te ori a fost nevoie.
      Beleaua e că, după o asfel de întâmplare, începi să crezi că pericolul joacă doar în filme și-n cărți. În realitate, nimic rău nu ți se întâmplă.

      Apreciază

      • Q_sound zice:

        Ba io cred că în realitate ți se poate întâmpla rău – nu ca în filme, unele, care caută senzaționalul pentru a vinde- , și asta nu neapărat pentru că cineva are ceva cu tine, ci pentru că oamenii sunt superficiali, egoiști și, de multe ori – prea multe…- proști. Pe lângă natura competitivă/ conflictuală a speciei noastre. Practic, pericolul există la fiecare pas sau click- în real sau în virtual – chiar dacă nu ești violată sau ciopârțită de un criminal psihopat, ești pasibilă la indiferență, jignire sau speculare din partea semenului tău. Neplăcerile alea mărunte care-ți fac viața un iad și te fac să te revolți – total aiurea- căutând explicații logice, nemulțumit că ți se întâmplă tocmai ție, repetat, și nu altora care ar ‘merita ‘mai mult…

        Mă întreb dacă io m-aș mai fi urcat?… Cred ca da, pentru că aș fi refuzat să cred că mi se poate întâmpla și a doua oară. E ca și cu teoria aia, că bomba nu cade de două ori în aceeași groapă.

        Apreciază

      • Q sound, nu cade de doua ori in aceeasi groapa fiindca prima oara nu e groapa!

        Apreciază

        • Q_sound zice:

          …bomba nu cade de două ori în același loc. Sau o bombă nu cade niciodată în groapa alteia, ca și cum s-ar respecta reciproc – forța de distrugere- și grațios se delimitează una de cealaltă. Cred că se întelegea totuși de prima oară, însă

          Apreciază

          • Q_sound zice:

            e bine că ai precizat. Acel ‘niciodată’ îl știu din poveștile bunicilor și mereu l-am suspectat – poate fi ca probalilitate mare, > 75%, în niciun caz 100 % – , dar supraviețuitorii razboiului l-au folosit cu succes, ascunzându-se in gropile bombelor la un atac aerian- ce nervi de oțel iți trebuia să faci asta…terifiant!
            Bre Augustule, de ce esti roz?

            Apreciază

      • Q sound, „nu cade de doua ori in acelasi loc” e cu totul altceva!! Si nu inteleg de ce dracu pui asa tare la inima ca ti-am zis! Nu suporti o cit de micuta critica? Aoleo, da’ scortosi sinteti, maica!

        Apreciază

  3. Dacă-ți spun că nu am respirat… Puteai să faci o crimă. Wow! Forte tare povestea, dar modul în care ai redat… Mă duc să beau apă rece. Foarte rece… brrrr…

    Apreciază

  4. krantz zice:

    Îmi place că te-ai ţinut tare. Ca căpitanul Apostolescu. 😉

    Apreciază

  5. Cârcotaşu zice:

    Eu m-aşteptam să-i fi cerut numărul de telefon pentru a-l solicita ori de câte ori ai nevoie de taxi. 😯

    Apreciază

    • 🙂 Nu eram foarte sigură că povestea lui e 100% adevărată. Mult mai târziu am răscolit pe net, când am avut net, și omul nu mințise. Făcuse minimum opt ani, nevinovat, până l-au prins pe adevăratul criminal în serie care se și lăuda cu ce căsăpise.

      Apreciază

  6. Cârcotaşu zice:

    Ş-acu’ în afară de subiect: Ştii cumva ce s-a-ntâmplat că a dispărut blogul lui Daniel Bejan? (http://www.moshemordechai.ro/)
    Te-ntreb văzându-l în blog roll. Merci.

    Apreciază

Lasă un comentariu