Aniversare sănătoasă

 Urăsc mesele aniversare executate la cârciumă. Nu fiindcă trebuie să mă pup cu oameni pe care nu știu cum îi cheamă, ci fiindcă nu știu ce să comand. Nu e vorba că pe banii sărbătoritului – de regulă, cadoul acoperă o bere fără alcool și-un fel principal -, ci că trebuie să aleg ceva neutru, care să nu-i oripileze pe comesenii de vizavi, din stânga sau din dreapta. (În spate e peretele.) 

Aseară am trecut prin examenul ăsta și am dat-o-n bară.
Inițial mi s-a părut că dețin controlul situației, fiindcă la spate era peretele, în dreapta nu mai era nimeni, în stânga era un iubitor de bere și în față aveam două verișoare – una care mânca orice, în general, dar seara mânca ușor (o saltă) și alta care mânca numai hrană consonantă cu vibrația ei, conform unei anumite părți a netului, adică NU varză, NU broccoli, NU orez, NU dovlecei (băi, vorbești serios, NICI dovlecei?! – NICI!),  așa că, teoretic, aș fi putut solicita orice. Nu m-am înfipt în nu știu ce fasoleu de porc împănat, fiindcă depășea cu 10% cadoul și le-aș fi îngrozit pe verișoare, aia care mânca ușor la cină și aia care mânca de pe net. Am cerut ficăței de pui lionezi, cu ceapă  și salată de sfeclă roșie cu hrean. Am gândit simplu, ca atunci când nu știi cum să te îmbraci:  te îmbraci în negru. Puiul nu e porc, e spre ușor, ceapa nu e broccoli, nu e dovlecei.  Sfecla e… să dea dracu-n ea de sfeclă, dar citesc în fiecare zi ”Ring”-ul, și sfecla n-a fost niciodată la „produce cancer”, „crește colesterolul”, „scade leucocitele”. Sfecla e cam pe unde e și pătrunjelul: n-a zis nimeni, vreodată, ceva rău de el. Dimpotrivă! E plin de vitamina C. Dacă ai putea să mănânci numai pătrunjel, te-ai degreva de cardul de sănătate, i-ai da cu tifla medicului de familie și restul…
Ca să nu mai zic despre hrean! Antiviral, antifungic, antiemetic. Dumnezeu!

A venit chelnerul cu farfuria mea. Ficățeii ți se topeau în gură. Ceapa era crocantă și dulce. Verișoarele au început să saliveze. Le-am debarcat câte doi ficăței de pui în farfurii, FĂRĂ CEAPĂ,  și am rămas cu juma de ficățel, ăla din care apucasem să gust. Plus toată ceapa prăjită, crocantă și dulce.
Am mâncat-o cu sfeclă tăiată cubulețe mari. Hreanul era un spârc. O bulină albă, mustind de sănătate, în mijlocul castronului. L-am înhățat la ultima înghițitură, ca premiu.
La miezul nopții, când am ajuns acasă, mi-era o foame de nu vă vedeam.
Am mâncat sănătos, roșii cu brânză și m-am culcat.  Roșii cu brânză – litiază renală curată!…

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, amintiri, apucături proaste la români, strict autentic, sărbători, Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Aniversare sănătoasă

  1. Ptiuuuuu, Renato, nici nu stiu cum am reusit (eroic, vezi bine!) sa citesc textul tau pina la sfirsit si o tund „in a rush” la bucatarie sa vad ce continut de brinza (ca rosii stiu precis ca nu mai am) mai are frigiderul meu. Hai, pa!

  2. clujanu zice:

    „Am mâncat sănătos, roșii cu brânză și m-am culcat. Roșii cu brânză – litiază renală curată!…”

    daca mai puneti un pic de sare,piper si ulei de masline iesea un „”caprese”” pe cinste. evident branza sa fie de capra. si…., da-o dracu de litiaza, pe aceea o astept eu!

    • Frate clujene, trist dar adevărat: cică a mai rezistentă rocă renală se face din roșii cu brânză. Mie un dob… doctor mi-a zis că se mănâncă alternativ. Zic: păi, da! O bucătură de brânză, o feliuță de roșie… Zice: Nțî! Luni miercuri vineri – brânză, marți joi duminică – roșii.
      Bine, cum nu toate ale popii, nici toate ale doctorului.

  3. krantz zice:

    Vezi paradoxul? Cu cît ştii mai multe, cu atîta rişti să mori de foame. Nu-i mai bine să faci cum zicea Labiş? Mănînci şi plîngi. Mănînci…

Lasă un răspuns

