Acadeaua

De  1 Iunie, Guvernul s-a decis să ne trateze ca pe niște copii, cu o acadea ieftină, de 1 leu. Ce părinte, bunic, mamă vitregă sau socială nu dă un leu, ca să tacă ăla micu’ din plâns?
Bun, acadeaua e vopsită la exterior cu lac de unghii, coaja e din sticlă pisată, miezul e clei de oase parfumat cu acetaldehidă, adică are aromă de mere verzi, dar care gestionar de copil plângăreț n-ar cheltui doar 85 de bani pe acadeaua care în luna mai costa UN leu?Poate că așa s-a gândit Guvernul să ni-l aducă pe Moș Crăciun la început de Cireșar – sub forma acadelei de mai sus, fiindcă, în realitate, absolut toți producătorii și distribuitorii de PĂPICĂ au avut grijă să-și scumpească marfa discret, cu 20%, până de ziua copilului, în așa fel încât reducerea de TVA să-l doară numai pe STAT.
Singurii care au stat pe loc și-au admis că o devalorizare a mărfii  e absolut benefică afacerii lor au fost producătorii de SUPLIMENTE ALIMENTARE, adică orice pastilă, capsulă, tinctură, picătură, prăfuleț, ceiuleț care conține ceva natural – vegetal, animal sau mineral.
Ăștia au stat pe coada lor și au respectat legea.

De-aia am stat eu azi cu Prăvălia închisă: ca să devalorizez ”naturistele”. (Știu că sunteți obișnuiți cu termenul ăsta manelisto-cocălăresc, de-aia îl și folosesc.) Ca să vorbim despre același lucru și să ne-nțelegem.
Azi, mai pe după-masă, am scos reevaluarea de stoc. Pierderea nu e mare: e ca și cum am da moca, la tot cartierul, o săptămână.

Partea mișto, adică miezul acadelei, ăla preparat din clei de oase ajustat cu aromă sintetică de mere verzi, e că pastilele chinezești de putut, adică viagrele naturale, s-au ieftinit, precum carnea de vită. S-au ieftinit și dropsurile de supt, contra durerilor de gât.

Așa, și? Nimic. STATUL o să fluiere a pagubă vreo două luni, după care o să triplu-impoziteze niște bunuri. Dinții de aur, persanul din sufragerie, mașina de spălat vase. Nu știu! O să recupereze el, cumva, paranghelia asta de 1 Iunie, fiindcă STATUL nu pierde niciodată.
Firește, noi o să mestecăm piept de pui dezosat și gumă orbit la preț redus.
Și guma o să-și facă efectul.

 

 

 

 

Acest articol a fost publicat în actualitatea politică, apucături proaste la români, d'ale Prăvăliei, Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Acadeaua

  1. Bun! E limpede că nu se înțelege ce-am vrut să zic. Am vrut să zic că, din motive STRĂINE NOUĂ, s-a săpat un buzunărel fals, în care toată lumea are de pierdut.
    Cred că e prima oară când mă autocomentez. Realizați cât de PRAF sunt?!

    • D. Vader zice:

      Nu e dom’le praf, sunt “decat” Rusaliile! Sarbatoare mari. Ielele, calusarii, trebuie sa fim foarte atenti, scrie si-n ziarele de pe net: azi nu trebuie de facut nimic, e pericol!
      Dar daca doriti, ma risc eu. La suplimente alimentare sunt toba, am consumat foarte multe la viata mea. Chiar as vrea sa stiu de la cineva avizat daca prezinta vreun pericol pentru sanatate, pentru ca in afara de spirulina, de la care faceam pipi foarte des, nu am simtit nimic, adica nimic demn de notat in vreun carnetel. Anul acesta, de ziua mea, am primit cadou un nou produs. Reproduc de pe eticheta verde: “V A R Z A. Supliment alimentar destinat managementului greutatii”. Mi-a venit sa zic, doar in gand, normal: cum vine asta, fa, nesimtito, managementul greutatii? Avem o greutate si ea are nevoie de un manager, sau cum? ce cacat de formulare e asta, cum poti sa cumperi asa ceva? Nici n-am stiut pe moment daca sa o iau ca pe o dovada de interes dus extrem pentru sanatatea mea sau doar ca pe o gluma suprarealista. Femeile pot fi misterioase, glumete si irationale, in proportii usor variabile, dar mai mult irationale si altceva nimic; atat am inteles pana la aceasta varsta din contactul cu aceasta specie straina.
      La capitolul economie de piata libera si romaneasca mi-e cam sila sa raspund. Sa zic totusi cateva cuvinte. Sunt un mic intreprinzator, déjà la a treia firma. Cum imi sugruma statul una, pac! dadeam cu buzduganul sa spintec norii si incepeam alta, plin de voiosie si de incredere. Am fost cam bou in viata asta a mea, ce sa zic. Nu am luat nici un ban de la stat sau din alta parte, nici un ajutor, nici un credit, nici o compensatie, nici o returnare, nimic, nimic. Dupa ce era sa o belesc, complet nevinovat, cu prima firma, ii zic unui prieten, parca il vad si acum: “La firma asta noua o sa am actele cristal, nici o greseala, nici un compromis! Totul ca la carte!”. O, Doamne, cat de cretin am putut sa fiu? Si mai ales, de ce? Cristalul era bine ciobit dupa primele trei luni. “Administratia” dadea in cristalul meu cu ciocanul chiar si cand eu dormeam linistit noaptea in pat.
      Stiti de fapt cum e cu TVA-ul? E foarte simplu. Sa va explic in cuvinte usor de inteles chiar si pentru bugetari. Eu sunt firma, pe nume Fat-Frumos, care vreau si eu sa fac o branza pe acest Pamant. Statul este Baba cu care trebuie sa te lupti ca sa-ti reuseasca aceasta branza speciala cu mucegaiuri nobile. Si daca te lupti tu cu Baba dracului, toata ziua, cat ii ziua de lunga, e si normal, ti se face sete. Si sunt pe Pamant doua butii: una e plina cu apa chioara si cealalta e cu putere. Si e ca dracu’: tu bei numai din aia cu apa si Baba bea numai putere si cand te prinde de mijloc te arunca pana in nori si dupa aia te izbeste de pamant si te baga pana la glezne; asta in cazul fericit in care nu te baga de tot in pamant, si mai ales definitiv. Si daca se supara Baba, nu poti sti niciodata din ce motiv, pentru ca Baba e handicapata si oligofrena, nu-ti mai da nici apa, iti da numai cu foc nestins pe la fund, dar ea tot cu putere se adapa! Dom’le, mi-am adus aminte acum, o mai stiti, bai, pe aia cu tulburare bipolara, Petrescu, cum dracu’ o chema, pai, bai, nenica, eu daca as avea (sa zicem) niste mici pusi pe gratar, eu nu as pune-o, bai, pe asta sau pe dobitocul de ponta, sau oricare scamator vreti voi din guvernele trecute, prezente si probabil viitoare, sa-mi intoarca la timp micii de pe gratar, ca as muri dracului de foame! Ma rog, ca sa revin la explicatii, daca iti vine ideea, in fond legitima, ca sa muti butiile intre ele, sa bea Baba apa si tu putere, se poate si asta, dar doar daca stai foarte bine cu nervii capului, ceea ce nu este cazul meu. Deci ce se intampla acum cu TVA-ul sau cu alte impozite si taxe ma lasa absolut rece, nu ma preocupa absolut deloc. Baba momentan se spala pe picioare din butia cu putere, si nici macar nu e prima oara. Se spala pe picioare rar, e drept, dar cand pute prea rau se mai spala si ea. Dar pe mine nu ma afecteaza, eu nu mai am miros, nici glas. Eu in general nu stiu nimic si sunt foarte mic. Eu doar observ si fac constatari in minte. Niciodata sesizari. Eu dau cat mi se cere. Imi depun declaratiile. Baba se pisa pe ele, oricum imi cere alti bani. Eu dau banii aia iar Baba imi trimite scrisoare scrisa ca s-au stins creantele. Sarut-mana, Doamna! Si noapte buna!
      Am fost azi dimineata intr-un complex (nu spui care), la un magazin de pesti. Nu cunosteam pravalia, am luat prima oara in viata de acolo. Aveam nevoie de 5 dorade pentru un happening, care la aceasta ora deja e consumat cu succes. N-aveam in portofel decat 4 bancnote de 10 lei si 3 bancnote de 5 euro, in rest nimic, din intamplare ma invart acum pe langa un zero financiar absolut. Si a facut ala niste socoteli, cica mai am sa-i dau 12 lei, si daca vreau eventual sa trec marti pe acolo sa-i aduc, ca cica “nu vreau sa va stric pofta, ca doar oameni suntem, nu pesti!”. Deci s-a cacat ala pe ea de casa de marcat si toate alea ale Babei, fara prea multe cuvinte.
      In concluzie, eu cred ca daca incercam cat de cat sa fim oameni si nu pesti, si chiar daca noi bem numai apa chioara si ea numai tinctura de varza cu propolis, Baba in general ne-o trage din toate pozitiile, dar ne si pupa in fund de multe ori, asa, cam ca la Marasesti, prin izmene.

      • 🙂
        Maestre al Luminii din Săbiuță, eu chiar am citit cu sufletul la gură, sperand că e lecție de economie.. Când colo, tot o lecție de poveste, cum ne-ai obișnuit! Ceea ce nu înseamnă că n-a fost mai plăcut așa.

Lasă un răspuns

