Știucă

Știu că subiectul e pe cale de vindecare, lumea își urmează cursul ei normal, se repede să viziteze galeriile de artă dintre ziduri, se pune în locul pilotului care a zgripțăit la ușa cabinei piloților până s-a ales praful și pulberea…
Știu că s-au corcolit și pansat toate stridențele și acum ora de religie curge blând și obligatoriu sub acoperire.

Să vă dau un demo scurt, dintr-o clasă cu elevi de 13 ani.

Profesoara aduce un tânăr preot. Tânărul preot pune o liturghie audio. Celor trei sau patru elevi din clasă care au zis că nu vor la ora de religie, dar nici n-au unde să se ducă, fiindcă e ora a doua, li s-au interzis alte activități nezgomotoase (cu căști în urechi). Li s-a sugerat că ”cel mai bine ar fi să NU PIARDĂ liturghia”. Așa că au fost obligați să asculte Liturghia. Și dacă tot n-au avut de ales și au ascultat-o, li s-au pus întrebări din ea.  Și cum n-au prea dat răpunsurile cuvenite, li s-a recomandat s-o asculte direct în Biserică, alături de colegii care voiau ora de religie, peste două zile, Duminică. Deci: Duminica viitoare, ABSOLUT toată clasa are de mers la Biserică – ăia care vpiau religie dar n-au înțeles nimic din audio-liturghia de la oră s-o mai asculte odată, ăia care nu participau, prin declarație, la oră. s-o asculte pentru prima dată. Fiindcă la verficarea ulterioară a cunoștințelor trebuie să participe toți.

Știu că profesorașii de religie și popii invitați la ore ar trebui să știe, și să-i mulțumească Bunului Dumnezeu al cărui nume îl invocăm, cu toții, de-o potrivă, că n-am eu un copil înscris la școală în 2015. Căci pre mulți i-aș fi răspopit, numai din vorbe, la ședința cu părinții.

Cum să faci un popă pe limba lui să piară e una dintre famtasmele mele erotice.

Acest articol a fost publicat în actualitatea politică, o ţară frumoasă, păcat că e populată, părerea mea, strict autentic, sărbători, Uncategorized, ştiri de neştiut și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Știucă

  1. clujanu zice:

    noroc pe ei ca si ai mei copii au trecut de anii de liceu caci multe vorbe adevarate si-ar fi auzit si de la mine.
    al meu copil, cel mare, nu a dorit spovedanie si nici slujba religioasa la casatorie, in consens cu consoarta. discutii au fost doar cu socrii. acu problema e ca nu vor sa boteze copilu :))

    • A, când o fi mare nepotu și-o vrea să se însoare, dacă vrea cununie religioasă, o să-l boteze popa în șaizeci de secunde în preambulul nunții, contra cost. Contracostul va fi cât al unui botez de 60 minute. Așa că mai bine îl botează acum,
      Cea mai tare fază la botez e când popa face pe surdul și=l pune pe naș/(ă) să se lepede de satana de trei ori. Am fost o singură dată nașă de botez și a treia oară când am zis că mă lepăd, deja râdeam nervos. Fiindcă nu cred în satană cum nu cred în vampiri. În Divinitate cred în felul meu, nu trebuie să-i dau popii socoteală. Dar idiotul întrecuse măsura: mă lepădasem deja de două ori de ceva inexistent, și el tot insista. Pe urmă am aflat că ăsta e tipicul botezului. Că mi-a făcut o favoare să nu mă pună să recit Crezul din memorie, doar am repetat fiecare vers după el.
      Dacă mi s-ar fi citit libretul operei înainte, renunțam. Nu m-am simțit decât de vreo două-trei ori în viață, atât de umilită și de ridicolă.

      • clujanu zice:

        far de gluma, pe mine m-au botezat ai mei la varsta de 8 ani. nu mai stiu de ce au intarziat dar stiu ca m-a motivat nasa cu o bancnota noua de 50 de lei.

  2. Renato, e un fenomen pentru care nu-mi fac multe griji. Nu pentru ca ai mei sint mult prea mari sa-i mai „atinga” prapaganda, ci pentru ca, principiul Le Chatelier – Brown ne spune, orice sistem asupra caruia actioneaza o constringere, reactioneaza in sensul diminuarii (sau eliminarii) constringerii. Vreau sa zic, stradania astora de a le baga religia pe git va da rezultate exact opuse!
    Ceea ce ma ingrijoreaza este fantasma ta erotica cu popi. Fato, esti in urma rau cu erotica, nu te supara ca ti-o spun. Acum, cind toata Romanica are extazuri erotice cu catuse, tu te-ai trezit cu (mult prea) cinstitele fete (fetze!) bisericesti. Rusinica!

  3. Marmota zice:

    Prima oara aici: ce frumos scrii, multumesc de placerea pe care mi-o aduci. Si daca ai nevoie de o mana de ajutor in fanteziile alea punitive cu popi, iti stau la dispozitie.

  4. Ce nu pricep eu din slujba la biserica:
    -de ce e o slujba cu uzine si nu-i si cu fabrici? Ca asa am auzit eu la un parastas, ca zicea popa ceva de uzine, am ciulit repede urechile, parea ceva in neregula, apoi am ascultat atent si formula corecta era „aUZI-NE si ne miluieste”.
    -de ce repeta fiecare lucru de trei ori, cand se zice ca „popa nu predica de doua ori pentru o baba surda”? Ca nu pricepeam de unde scot babele 12 evanghelii cand ele-s 4 mari si late, apoi m-am prins ca le repeta de 3 ori, ca poate nu pricepi din prima…
    -de ce enoriasul de rand bate matanii si sta in genuchi iar popa nu, unde-i puterea exemplului?…
    Si mai am si alte enspe mii de dileme dar le pastrez pentru un dialog constructiv cu o fata bisericeasca dispusa la polemici. Ca pe predicatorii de la Martorii lui Iehova care imi tot bateau la usa cand stateam la bloc asa i-am bagat in niste sedinte de nu mai stiau cum sa treaca pe celalalt trotuar daca ma vedeau pe strada. 🙂

    • Adelino, ești mama lu întrebări pertinente, dar ai nimerit greșit. le pui acolo unde mai sunt și alți nedumeriți cu întrebările pe ei. Normal ar fi să-l întrebăm pe cel mai preafericit, în scris. Dar teamă mi-e că e ocupat cu semnarea devizului pe materiale de construcție la marele mall ortodox din București, ce n-a văzut Parisul.

      • Ete ca s-a mai nascut o dilema: cu ce namila de trafalet o sa sfinteasca multpreafericitu’ ditamai cupola de catedrala? Oare o sa-si fluture patrafirul pe vreo macara?Sau o stropeste dintr-un elicopter mitropolitan??

Lasă un răspuns

