Ora de Ipocrizie

Am urmărit la televizor o masă rotundă  (iar?!) despre cât de opțional e facultativul la noi.
Și m-am distrat de minune, deși eram într-o dispoziție așa de nasoală, încât nici bancul meu favorit – ăla cu poarta pe care scrie ”câine rău” și-un hoț  riscă și-o escaladează, și dă de cușca animalului periculos, unde moțăia un cățeluș de cinci sute de grame, și hoțul îl întreabă dacă latră sau mușcă, și cățelușul zice că nu, și hoțul insistă: ”Atunci de ce ți se zice câine rău?”, și cățelușul răspunde: ”Păi, dacă nu mănânc…?!” – nu m-ar fi făcut să râd.
Și totuși am rânjit la micul ecran, văzându-l pe individul ăla cu plete sârmoase, dușmanul de moarte al gâtlegăului obligatoriu în Parlament, un stâlp al non-conformismului și-al democrației, altminteri nu prost, dar nici total dezinteresat, pus cu botul pe labe de o măicuță în uniformă clericală și de-o popesă în civil (care a folosit adjectivul haric ca și cum ți-ai suge măselele cu ajutorul limbii, cu zgomot, la un dineu oficial).
Ideea e că mi-am imaginat-o pe măicuță în burka, și p-ailaltă în pielea goală, și pe pletos trăgând de cearceaful democrației peste dumnealui, cam cât îi permitea plapuma.
Și s-a terminat emisiunea și eu tot n-am înțeles de ce e bine sau rău să se studieze Religia în școli, obligatoriu sau facultativ.
Că Daniel Preafericitul.
Că_catedre.
Că Tatăl Nostru, ca Imnul Național la început și sfârșit de oră.
Că să nu se supere diriginta clasei.
Că să fie bine, ca să nu fie rău, cum zicea Hagi.
Că Darwin.
Că Iisus Christos.
Că…

Zece la sută au optat pentru NU.
Ăștia suntem, ăia cărora nu ne e frică să dăm cu mucii-n fasole.

Păreri?

Uite-aici păreri!

În concluzie: să se scoată ora de religie din școli și să se introducă în biserici.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

27 de răspunsuri la Ora de Ipocrizie

  1. clujanu zice:

    hai sa incep eu:

    am muncit cu bisericile si manastirile aproape 12 ani. ceea ce ar putea sa transmita popimea, ceva moral, se poate transmite in familie de catre parinti prin exemplul personal. restul este fariseism si dorinta de parvenire a celor din BOR si a celor din ograda lor.

    fara religie in scoala, sa mai aiba o ora de sport!

    • Ba nu! O oră de gramatică în plus.

    • D. Vader zice:

      Ce faci, Renata? Stai acasa azi? Si pe mine ma batea gandul sa te caut pe la Pravalie. Am o reteta pentru cea mica, a facut o gripa din aia cu complicatii majore si vreau sa iau cel mai puternic Augmentin disponibil pe aceasta planeta. Nu stiu cum dracu’, eu ma hranesc numai cu pastrama goala de berbecut si cu pesti din aia batrani si plini cu metale grele si nu mai fac nici o gripa, nimic, iar ea, care ar fi in stare sa-si toarne ceai de albastrele si de galbenele si in cap, plimba infectiile prin oras toata vara. Ai astigmatism? Nimic mai simplu, introduci in Google „astigmatism naturist” si esti rezolvat.Tutto naturale! Da, da… te culci seara la „Favorit” si te trezesti dimineata la groapa cu furnici, dus pe tacute pe brate de bacteriile alea cu coarne si cu sase picioare pe care le-ai hranit tu o mie de ani foarte „naturist”. Scuzati divagatia, asta era la alta postare.
      Sa-mi zic si eu parerea la ce se discuta. Eu nu ma leg de preoti si de biserica. Ii las deoparte. In schimb daca as fi un Invatator, as discuta cu copiii doua lucruri mai intai, adica in primii patru ani. Sa fie asa, o ora la doua saptamani.
      1. Totul este suferinta.
      2. Sursa suferintei este dorinta.
      Dupa aia abia, putem sa trecem mai departe.

      • Cum să le spui unor copii de 7-10 ani că totul e suferință?! Adică viața întreagă seamănă cu o julitură în genunchi?
        Cu punctul 2 nu sunt de acord. Sau poate nu înțeleg unde bate.

  2. garcea zice:

    imi permit sa citez un prieten care citeste mai mult:

    ” Înainte de a ne pune problema
    introducerii religiei în şcoli, ar trebui să examinăm serios necesitatea introducerii lui Dumnezeu în biserici. ”
    .

    • Ești norocos, garcea, că ai un asemenea prieten! Bei bere cu el, râgâi, și a doua zi te simți ca și cum ai fi citit filosofie.

      • garcea zice:

        Eh, o sa incerc sa adorm cu mecla pe tastatura..poate am noroc si ma simt ca si cind as fi scris fro doo carti cind ma trezesc.

      • Păcat că nu mai trăiești în Ro.! Spărgeai o vitrină, furai un bibilou (copăcel cu pietricele svarovschi) și intrai 3 ani la pârnaie. Scriai alea doo cărți pe bune, ca să ieși într-un an și șase luni. În fine, dacă aveai de gând să te faci Balzac, spărgeai o bancă, să iei cinșpe ani, să ai timp să scrii opere complete și să te liberezi după juma de an. Poate că era necesar să faci recurs, să te mai lase o lună, să termini corectura la al doișpelea volum.

    • garcea zice:

      wtf??? tu ai uitat cum ma cheama?? daca pe tiganca aia care a furat trei lalele n´au lasat´o nici la inmormintarea lu´fi´sa ..pe mine nu m´ar fi lasat nici la propria inmormintare.

      PS – eu zic sa pastram tonu´ jovial exact pe centura, in ideea ca ce´i dedesubt, pe mine ma afecteaza mai putin. Mai ales ca viu destul de rar si´s destul de laconic(judecind dupé metehnele mele)

  3. psi zice:

    eu am mai spus, dar nu mi-i greu să repet: luată strict ca informare, religia nu ar strica în şcoală. şi aici zic religia la nivel general, nu pe căprării: ortodoxă, catolică, musulmană. luată ca şi practică şi îndoctrinare, aici aş avea o problemă. mare.
    da, sunt de acord că orice copil trebuie să aibă acces, să înţeleagă şi să-şi folosească acel liber arbitru despre care se spune că ne-a fost dat. dar nu sunt deloc de acord ca prin ora de religie copiilor să li se impună lucruri gen rugăciunea, postul, preasuspect de fericitul şi altele.

    şi da, m-aş defini ca o persoană cu credinţă, botezată în religia ortodoxă (deşi la o vârstă la care nu-mi puteam exprima dreptul de veto) şi care în vremea când afla despre religie (pe după perdelele familiei cum s-ar spune) la şcoală se propovăduia taman pe dos.

    • După mine, ora de religie în școală, spusul de Tatăl Nostru la comun, sunt la fel de stânjenitoare ca nudismul mixt: toată lumea se simte ambarasată, dar asudă din greu să arate firesc.

      • psi zice:

        da, exact aşa, renata. până la urmă dacă ne gândim, de ce nu spunem şi tabla înmulţirii cu glas tare, că tot o folosim în fiecare zi????
        de ce trebuie să fie crediţa aceeaşi, la grămadă şi în văzul lumii şi de ce este greu de acceptat că sunt oameni care cred sau nu, că suntem diferiţi?

      • Nu știu, psi. Deși nu sunt sigură că ateii sunt chiar atei, cel puțin nu fac prozelitism cu ateismul lor. Pe când credincioșii practicanți…

      • psi zice:

        ştiu ce spui şi da, mi-e amar şi greaţă să văd şi eu pioşenia revărsată în valuri…

  4. kenzaurbo zice:

    Doar 10%? Nu știu de ce mă așteptasem la un alt procent, poate și pentru că am citit pe FB un post/ sondaj pentru introducerea , în locul orelor de religie, cursurilor de Istorie a religiilor. Nu știu dacă era chiar Eliade, dar cursurile se prezentau sub unghiul filosofic. Sigur că am dat cu” laic” ca o tâmpită, sperând. Uneori sunt de- candoare stupidă.
    În rest, fiind atee… mă străduiesc să-mi formulez pertinent părerile față de postul tău: opționalul este obligatoriu doar pentru că e greu să le scoți oamenilor poveștile din cap, mai ales când nu ai cu ce să le înlocuiești. Totuși, sunt multe lucruri , materii, discipline de predat/ învățat într-o școală, iar religia, nefiind o știință, rămâne doar o problemă de crez personal și nu-și are locul într-o încăpere cu banci și catedră.
    N-am văzut emisiunea, îmi scapă motivul pentru care pletosul a fost pus cu botul pe labe, o avea vreun fetiș cu măicuțele. :))

    • A, nu! Pletosul a fost redus la tăcere prin mitraliere cu întrebări stupide care nu așteptau răspuns, ci loc pentru o nouă întrebare. Maximul a fost atins cu întrebarea: aveți copii? Care îl culpabiliza multiplu. N-ai copii, n-ai idee de educație, ești un neisprăvit iresponsabil care nu și-a îndeplinit până la vârsta asta datoria față de vrerea lui Dumnezeu etc, etc…

  5. klaus zice:

    Ce-ar sa ne intrebam serios daca n-ar fi important sa introducem minte in capul oamenilor. Fara ea, nici macar de dovleac nu-i bun!

  6. klaus zice:

    ,, Aşa că, în locul zarvei, poate ar fi mai bine să vorbim despre cum ar trebui să arate aceste ore de religie.”
    moshemordechai.ro

    • Am citit articolul lui Daniel. De foarte bun-simț.
      Un exemplu concret: la una dintre orele de religie din clasa a șasea, s-a predat ritualul spălării mortului și așezării în coșciug. Băiețelul de 11 ani a întrebat-o pe profesoară de ce se spală morții, dacă tot sunt îngropați în pământ. Răspunsul inspirat al profesoarei de religie a fost: ”Fiindcă așa trebuie!”

  7. sorin zice:

    in fiecare duminica dimineata exista o ora suficient de accesibila in care doritorii pot aplica concret la optiunea lor, live sau virtual. si se pot gandi liber tot restul saptamanii la modul cum
    metabolizeaza informatiile receptionate. tot ce se face obligatoriu e contraproductiv 🙂

    • Și tot ce e obligatoriu taie entuziasmul și ”chemarea”. Așa că ora de religie obligatorie, cum visează BOR și superșeful ei,Daniil, ar putea să ducă la creșterea procentului de atei. Fiindcă a scanda Tatăl Nostru în cor, într-o clasă cu bănci, tablă și catedră, aduce a maimuțăreală. Seamănă cu a jura cu mâna pe Biblie, pe capota Loganului. 🙂

  8. arakelian zice:

    eu sunt la distanta si aflu chestii mai grele. Cum adica o ora de religie obligatorie pe sapt? Adica se fac astfel 12 ani de religie in scoala? Si nu mai 1 an de economie (si la naiba, ma mai mir cati nu au educatie financiara si credite pana in gat), 2 ani de anatomie umana ( nu stim unde e meningita si unde apenticita, dar stim toti sfintii) etc.

    Am zis.
    Preotii ar trebui sa fie in primul rand in spitale, nu in scoli. Sunt bolnavi ce au nevoie de ingrijire si o vorba calda.

    • Da, popii și călugărițele ar trebui să fie în spitale, în orfelinate, în cămine de bătrâni. Personal calificat, neremunerat. Asta, dacă-l iubesc pe Christos. Dacă iubesc BMW-ul și SUV-ul mânăstirii, și umbletul la oraș după aprovizionare…

Lasă un răspuns

