Ghirlande, luminițe, Spiritul Crăciunului, marketing curat. Și luminat, na!…

Deci: un grup de cercetători britanici (sau mai multe grupuri, că subiectul e mănos pot fi și americani, și chinezi,  și somalezi)  a cercetat efectul luminițelor Crăciunului asupra tonusului psihic uman și a stabilit că e benefic. Ăsta e termenul științific adoptat în comunicarea oficială. Pe bune, efectul e aiuritor. Întrebați orice conducător auto cât de târziu ajunge să distingă culoarea semaforului în perioada ghirlandelor de beculețe și-o să vedeți că am dreptate.
Prin urmare, studiul ăsta n-a fost un trial multicentricdublu randomizat, cu lot martor și restul cuvintelor de ultra strictă specialitate cu care se împănează un studiu ca să-i reducă pe cititorii nepricepători la tăcere, a fost un studiu pe loturi selecționate la sânge, cu subiecți între 4 și 40 de ani, fără permis de conducere dar cu mașină și șofer angajat, subiecți adulți cu job stabil și decent spre excelent plătit, cu relație sentimental-sexuală stabilă și satisfăcătoare și subiecți minori ai căror părinți se subsumează adulților din studiu cu caracteristicile deja enumerate.
Acest studiu n-a vizat: pensionari români, homleși americani, văduve și divorțate care nu se pot remărita tocmai din cauză că au copii care așteaptă Crăciunul, părăsiți recent, depresivi, săraci pur și simplu, rezidenți români, șomeri, fete nemăritate și cam urâțele care lucrează la multinaționale, bolnavi de boli incurabile (sună  păunescian, dar așa le zice, pe scurt), plus toți ăia care aproape că s-ar fi încadrat în cerințe, dar n-au avut cu cine schimba garda, tocmai le-a murit o rudă apropiată, tocmai i-a anunțat proprietarul că nu le înnoiește contractul…
Deci Spiritul Crăciunului – de Crăciun, fii mai bun, fii mai protv și suportă să faci cumpărături la supermarket, cu sula colindelor lui Hrușcă înfiptă-n timpane pe repete, dar oarecum recunoscător că nu se roagă Fuego de mă-sa, și la magazin, să-i împodobească bradul -,  Spiritul Crăciunului, ziceam, e terapeutic și îi gâdilă la suflet precum și la portofel pe toți ăia care au fost atent selecționați în studiu.

Pentru noi, ceilalți, Crăciunul e povara de-a bifa lista cu urări către cei cărora le suntem datori și plăcerea de-a schimba o vorbă cu prieteni cărora le-am tăcut cu lunile.

Mai e și, indiferent de cum pică , două zile în care te trezești și te culci la ce oră vrei. Mănânci și bei fără să citești etichete și să calculezi aditivii alimentari nocivi. Băi, ești în stare să mănânci cozonac, două felii, deși îți provoacă arsuri, fiindcă știi că la cafea bagi două comprimate de Redigest și faci față și cinei  care – să nu ne îmbătăm cu studii și apă rece, e doar o prelungire a resturilor de la prânz.

Cred că am scris un advertorial pentru REDIGEST, fără să vreau! Noroc că Patronul e în vacanță și produsul ăsta se vinde atât de bine, încât nu pot fi bănuită decât de luminițe la cap.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, d'ale Prăvăliei, experimente, părerea mea, Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Ghirlande, luminițe, Spiritul Crăciunului, marketing curat. Și luminat, na!…

  1. crazy wolf zice:

    Mahavishnu de crăciun
    Este Hrușcă cel mai bun.
    Crăciun fericit și power of love lu’ toată lumea. 🙂

  2. Ce spirit, nene! Noi la capitolul spirit stam cam prost. Nu tu post, nu tu spovedanie, nu tu „fa o fapta buna”… La noi e mai mult cu trupul Craciunului! Ala de trebuie indopat cu sarmale, carnati si cozonaci. Si dupa aia incepe ‘spiritul farmaciilor si spitalelor”. Pai ce, noi sa somam? 🙂
    Craciun fericit, cu beculeala si sclipoceala maxima.

  3. Foarte tare post-ul. Ai surprins toate aspectele nesabuintei din perioada sarbatorii asteia, aspecte stiute de multi si ignorate de toti. Imi place stilul tau. 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s