Bozyre (șaișase)

E al dracului de frig pentru începutul lui decembrie.
Antibioticul nostru se vinde ca pâinea caldă. Stăm până la miezul nopții să facem pachete și facturi.  Șoferu’ scrie cu marker negru pe cutii numele clientului și adresa, apoi le încarcă în dubă. Prin ușa întredeschisă, se trage, în rafale scurte, cu măzărică.
Scrâșnetul benzii adezive e mai rău ca șuierul de-afară.
Morcoveață  lipește colete și întreabă de ce-i zicem noi măzăriche la ninsoare. Fiindcă ninsoarea e cu fulgi și măzărichea e cu picături de gheață.
– Mai pune un rând de scoci pe fundul cutiei, nu te zgârci!
Mai trage o fâșie, care ne omoară timpanele, și zice:
– Nu c-ar fi bine să petrecem Crăciunul aici la Firmă?
(Nu ziceai tu că pleci  la conacul tău cu lac și pădure, și ne mai vedem pe nu știu cât ianuarie?)
 – Păi, nu te duci acasă, de sărbători, Morcoveață?
 – Nu me duc. Stau aici, cu Alina.
A, deci nu i-a dat tac-tu undă verde lu’ fidanzata…
 – Facem acolo, unde ne-a dus Făt Frumos, unde era bănci de lemn cu blană și pălincă prefriptă.
Prefriptă. Zice prefriptă perfect.
– Făt Frumos e plecat în Anglia de Crăciun, Morcoveață!
– Nu-i nimic. Me ocup io… Angela? Virgil?

A fost destul de mișto. Angela, Secretara, Șoferul, io și Morcoveață. Minus Alina, care avea alt program.
Țiganii i-au cântat lui Morcoveață orice chestie care putea trece drept italienească. În cele din urmă, s-a găsit o mașinărie în care să fie introdus Masini. Am ascultat Vaffanculo până la saturație. Până la desert.
Până a acceptat, fiecare dintre noi, în mod logic și pervers, că ori n-are o jumătate, ori jumătatea lui joacă în alt film de Crăciun.
E!…
Desertul a fost papanași cu dulceață de cireșe amare și smântântă.
Dar blana de oaie  pe care ne parcaserăm dosurile mirosea, întrucâtva, a lup.

Acest articol a fost publicat în Alfa Romeo, autoturisme și alte chestii personale, Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Bozyre (șaișase)

  1. Drugwash zice:

    „două la primărie, două la prefectură, două la şcoala de fete, două la primărie…” Stai aşa, ceva nu e-n regulă… 🙄 Morcoveaţă cu sosia, iar Alina lipsă? ‘azz!
    P.S. Masini e cu un singur ‘s’. 🙂

  2. Reparai!… Cu un s. Ca la mașini… Ce-o fi așa greu?!

    • Drugwash zice:

      Te emoţionezi. Nu-i d emirare, Marco le zice bine. 🙂

      Totuşi de ce e Morcoveaţă de două ori în lista invitaţilor – îmi scapă mie ceva, sau văd dublu din cauza vinului (prea acru pentru gustul meu dar făcut de mine fiind, îl accept aşa cum e)? :/

      Cred că au fost amare rău cireşele, cel puţin pentru unii dintre voi…

      • Slavă cerului, că ești tu cap limpede, că eu eram tare obosită când am scris pastiluța și i-am dat drumul fără s-o citesc.
        Mă bucur că ne-am întâlnit și la Zeama de cuvinte. 🙂

      • Drugwash zice:

        Mai mare limpezime ca-n capu’ meu vidat, nu-i! XD Noroc că-s beat (de obicei) şi mă uit atent (că-s chior), că altfel şi mie-mi scapă muuuuuuuulte… 😀 Şi iaca, nu scapi de mine nici în cuibul de barză al Adelinei. XD

      • Păi dacă tu ești așa de limpede când ești beat, stai beat! În trei schimburi – stai beat! Că altfel le iei pâinea de la gură corectorilor de text pe care-i plătesc lunar, editurile, cu cât plătești tu pe beutură într-un cincinal. Și tot le scapă!

      • Drugwash zice:

        Ba tre’ să mai stau şi treaz că altfel fac ăia lobby şi mă linşează! XD Încă mai am carne-n frigider de la cîte unii de scrie, care s-au şifonat că am ochiu’ prea ager pentru talentu’ lor… 🙄

        Şi-acu’, ca să spun tot veritasu’ di(n)-vino, ţi-am iertat cîteva minore colo-dincolo, aşa, că mi-eşti dragă. ^^’ 🙂

      • Păi dacă tu ești așa de limpede când ești beat, stai beat! În trei schimburi – stai beat! Că altfel le iei pâinea de la gură corectorilor de text pe care-i plătesc lunar, editurile, cu cât plătești tu pe beutură într-un cincinal. Și tot le scapă!

Lasă un răspuns

