ACOPERIȘ

acoperiș

Am furat o căsuță bio, prietenoasă, cu acoperiș ecologic, unde să ne strângem zilele astea, dacă avem de pus țara la cale.

Imaginați-vă voi interiorul, dar să fie comod, fiindcă dezbaterile sunt, oricum, colțuroase.

Mă gândeam că, oricât am vrea să ne prefacem că nu NU NE PASĂ, că JOCURILE, că…
Orice ”că” ar intra în discuție, serios ori în dispreț total, tot avem nevoie de un adăpost  unde să ne încrucișăm temerile, convingerile, indiferențele…

p.s. În vremea asta, eu o să însăilez alte întâmplări din vremea lui Bozyre.

14 noiembrie
N-am avut timp de Bozyre.
M-a luat valul confruntărilor în direct. Din păcate, n-am putut să le urmăresc până la capăt pe primele două. Neamțu e speriat de cuvinte și se ține fălos și scump la vorbă, ca orice neamț pur-sânge, care nu știe că lucru e totuna cu obiect. Celălalt e speriat de cifre și procente pe care nu contenește să le recite din memorie, plăcut impresionat de propria sa performanță de-a repeta că avem nu știu ce creștere de PESTE UNU LA SUTĂ, ca și când ar înțelege și Vasluiul, și Sighetu Marmației, și el însuși  ce ditai Victoria economică e 1% din ceva ce n-a văzut, n-a atins și n-a simțit nimeni. Chestia asta mi-l amintește pe bunul și drăguțul meu profesor de mate și contabilitate din anul întâi de facultate, care la  capitolul exprimare procentuală ne dădea exemplul lui favorit: în anul ”n”, industria electronica românească a produs UN casetofon și în anul următor a produs două; cu cât a crescut industria de casetofoane indigene? Exact! Cu 100%…

Am urmărit, în schimb,  al treilea turnir, pe care l-a câștigat Ponta cu 3-0, prin neprezentarea adversarului, care era ocupat, probabil, cu diferența dintre lucru sau obiect, raportate la lucrul  mecanic. Dacă ar fi băiat deștept, s-ar prezenta pe nepusă masă și fără prompter la ultimul răzbel cu contracandidatul, ca să-l întrebe scurt pe doi ce e aia diodă. Dar triodă? Garantat l-ar vota Vasluiul și Sighetu, fiindcă ar da numitor comun odă   și s-ar bucura ambele județe, că dau de punctul comun: ODĂ. Cum era pe vremuri. când aveai de ales între Ceaușescu și pârnaie politică.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, experimente, prieteni și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

35 de răspunsuri la ACOPERIȘ

  1. Drugwash zice:

    Îmi place căsuţa, da’ pe bune, mie mi se rupe de chestiile alea grele actuale. Chiar şi de viaţă. Mare scofală, după ce-am dat colţu’ de două ori într-o zi, cînd aveam unghiile moi…
    Ştii că pe vremea lu’ Yahoo360° aveam ambele numere de telefon undeva în header-ul blogului?

    • Ești minoritar! Lumea alege Președinți 🙂

      • Drugwash zice:

        Avantaju’ meu că nu tre’ să stau la coadă ca să le dau… 🙄 onoru’. Cu deştu’ mijlociu, evident! 😀

        Acu’ e la mintea cocoşului: orice imbecil poate fi identic şi la fel cu restu’ turmei – provocarea e să fii ALTFEL. Fiindcă altfel 🙄 nu exişti, în faţa ta! 😉

      • Drugwash zice:

        Mă bate gîndu’ să devin apatrid! Aşa mi-aş putea băga liniştit toate cele trei picioare din dotare în mascaradele lor de oriunde, oricînd.

      • Din păcate, spectacolul politic românesc va intra în buclă. Iliescu era fața umană a comunismului. Ponta e fața umană a iliescului. Mi-e teamă că în șase luni o să-l înjur pe viitorul președinte mai ceva ca pe băsescu. Pe neamț nu pot să-l votez, fiindcă seamănă cu un cartof curățat de-o gospodină isteric de econoamă: coaja are grosimea de un micron oriunde în suprafața ei. Pe unde avea bube cartofu, le-a scurmat ea chirurgical cu vârful cuțitului. Zău, oricât aș fi de curioasă – ia să vedem cum o fi și cu ăsta președinte? – nu pot să mă prefac că un cartof poate fi președinte. Așa că sper să plouă torențial duminică. Să am un motiv serios de stat acasă și de citit, că de numărat banii nu poate fi vorba.

      • Drugwash zice:

        De ce dracu’ să-njuri un fraier – n-ai ce face cu vorbele? Pune-le-ntr-o carte, cum pui florile de cîmp la presat.
        „Vin ai noştri, pleacă-ai noştri, noi rămînem tot ca proştii”… Asta nu e vorbă-n vînt, fost-a veşnic pe Pămînt. Zi ca ei şi fă ca tine, fă orice să-ţi fie bine!

        E come va con la storia di Bozyre…? 🙂

  2. zazania zice:

    Daca glumiti cu chestia asta inseamna ca n-avem de -a face decat cu niste spaime de baba lovita de dementa ..
    Ucrainizarea ar un fel de mineriada mai na-spa.

    • garcea zice:

      ma conformez si´ti raspund aici.
      Cum sa se vada? crezi ca nemtii stiu unde´i Romania si mai ales ca se organizeaza(simulacre) de alegeri? in mintea lor e un fel de Afghanistan. Sunt oricum preocupati de intoxicarea cu statu´islamic. Io unu´nu ma duc la alegeri din comoditate, sa bat drumu´si duminica pina la miunhen(1 ora dus, 3 ore de stat p´acolo, 1 ora intors) cind fac asta de luni pina vineri ..ohoo..spiritu´civic l´am lasat farimite pe drumu´n spre paradis ;o) Daca toata tarasenia asta cu votatu´ s´ar rezolva normal, fara efort notabil, abia atunci as putea sa vorbesc de principii..ma nene, am emigrat, de ce sa va aleg io voua presedinte??

  3. zazania zice:

    Daca puneam eu intrebarea asta , probabil ca mi-as fi primit o gramada de bobarnace. Daca-mi aduc bine aminte , cearta mea cu karla a intervenit tot pe fondul votului diasporei si a modului in care acesta devine decisiv.. Nu-i iubesc pe politicieni, ii detest in mod echilibrat si echidistant. Dar in jurul meu lumea se radicalizeaza. Prienenii , ba chiar si cei din familie sunt in tabere opuse si nu mai stiu pe ce canal tv pot sa ma uit fara ca sa vad isterii electorale. CTP a scris zilele trecute un articol despre secera rosie a Moldovei si Munteniei care ar putea taia tara in doua. As vrea , daca s-ar putea , macar pana mor sa nu ne rupa astia tara bucati.

  4. garcea zice:

    probabil la fel se caina cineva-sceptic- acu´fro suta de ani cind cu marea unire ;o))

    Pai bobirnace ..ti´ai fi luat pe merit. Este exact ca in cazul meu: bag un text fanfaronard ca vezi domn´le IO am PRINCIPII!! cind e foarte clar vorba doar de comoditate. Esti foarte sigura ca le´ai retrage dreptul de vot la expati si in cazul in care simpatiile politice(ma rog, raul mai mic) ar coincide?

    • Garcea, până-și scuipă Coana Mare în pălmi ca să/ți răspundă, mă încumet eu, că v-am citit schimbul de idei…
      Dacă am fi noi, românii verzi și pereni de România, siguri că X e bun de președinte și Y e câh, am ieși la vot atât de mulți, încât nici n-ar mai conta ce votați voi, plecații. Care prelcați se impart și ei în plecații definitive, care și-au adus toate rudele apropiate în noua lor patrie (deci patria de bază nu-i mai interesează), plecații definitv care au tot familionul în patria de bază și plecații flotanți, care spală vase, plimbă moșuleți în scăunel cu rotile și pun gresie și faianță în străinătate, până strâng destui bani să-și ridice un simulacru de vilă în satul natal. A, dacă nu le-ajung banii să facă balcon cu bare e inox la etaj, mai iau un contract de șase luni la spălat farfurii sau bătrânei la fund.
      În mod paradoxal, io zic că tocmai categoria asta, navetiști între două țări, n-ar trebui să aibă drept de vot în țara mumă. Că ei sunt ocupați cu deplasarea. Fac turism cetățenesc.
      Ăilalți, care au tăiat orice legătură cu piciorul de plai sau mai atârnă prin cumnați și verișori de el, lasă-i să voteze! Indiferent cu cine. Din respect pentru faptul că-și aduc aminte de unde au plecat.
      Știu! O să zici că am făcut un comentariu de rahat!…

  5. zazania zice:

    Ba da-mi voie sa te contrazic, renata. Eu cred ca aceia din categoria 3 n-au nici bani nici timp de irosit cu votul . Ma tem ca zarva o fac cei care au plecat pentru salarii mari, intelectualitatea , ca sa zic asa : medici , IT-isti si altii asemenea lor care sunt convinsi ca prin vot ne salveaza de rusi si de comunism. Paradoxul e ca aceasta categorie nici nu contribuie la bugetul tarii. Miliardele acestea venite din diaspora sunt amaratii aceia de 100 euro pe luna pe care-i trimit capsunarii pentru ca familiile lor sa nu crape de foame in tara.

    • Zuzu, am o prietenă doctoriță, care a plecat în Anglia definitiv. S-a întors puțin, pentru niște probleme administrative, după o juma de an. Prima propoziție care I-a ieșit printre dinți a fost că uitase că e atât de cald vara în Ro punct.
      Mă-ntreb dacă doctorița asta s-a dus la vot. Chiar nu știu!
      D-aia, nu pot să te contrazic.

  6. zazania zice:

    Uita-te la campania furibunda a ziarului Gandul. Ca, in paranteza fiind spus, nici presa nu mai avem, nici ziaristi, toti au devenit niste politruci infecti; doctoriii sunt basisti sau antibasisti, popii -la fel, pana si femeia de servici manuie mopul cu o indarjire aparte:)).
    Reiau ideea : acolo erau publicate zeci de scrisori deschise de la fel de fel de absolventi de facultati pretentioase , studenti asijderea , care reclamau faptul ca le-a fost rapit dreptul la vot.
    Am „prieteni” pe FB , unii pe care-i stiu de ani buni, persoane serioase care au incropit saituri intregi pentru votul din diaspora. A ajuns votul celor din tara sa conteze mai nimic fata de votul diasporei care „aduce banii in tara”. Fireste ca ma oftic ca toata campania pentru turul doi s-a adresat diasporei.
    Bine ca mi-am amintit sa platesc maine darile la stat pentru trimestul 4. Luni deja as fi penalizata.

    • Zuzu, noi riscăm să ne păruim și când avem aceeași impresie!
      Mă uit la Campania furibundă aziarului gândul și-mi zic că, dacă aș fi în locul Leliei, în locul CTP-ului, ce-aș face.
      Vezi? În calitate de simplu farmacist, dacă patronul închide Prăvălia sau mă dă afară pur și simplu, îmi iau alepeul și siviul și-mi caut de lucru. Unde, Zuzu? La farmacii de lanț, care onorează mai mulți morți pe bază de rețetă decât vreun partid, la urnă? La vreun pionier care/și deschide prăvălie farmaceutică, fiindcă i-a zis un prieten că e superafacere, fără să țină cont că piața ofertei e suprasaturată?
      Oriunde, Zuzu, ca să-mi asigur țigările zilnice și haleala. Pun un halat alb pe mine, în alt sector al Bucureștiului și-mi văd de treabă… Dar ăștia, care sunt vipi ai mediei… trebuia să dea restul la centime față de foștii cititori/spectatori. Sau nu?…

  7. http://www.catavencii.ro/bine-ca-ficatul-meu-n-a-avut-aparitii-publice/

    Uite un exemplu, Zuzu, de ”și cu noi cum rămâne?”
    Și Vereș era un ziarist coerent.

  8. zazania zice:

    Impresionant, intr adevar.
    Si aici apare marea dilema ; ce ne facem cu etica p[rofesionala cand foamea ne da tarcoale. Ne bagam picioarele in ea, ne stergem la cur cu codul deontologic? Ca sa evite saracia medicii iti pot fixa tarif pentru operatie chiar daca pentru asta tre; sa faci un imprumut sau sa-ti vinzi vaca din batatura ?Farmacistii ar putea face bani frumosi devenid dileri de droguri cu diploma.? Jurnalistii care si-au castifgat renumele de formatori de opinie pot sa manipoleze dupa cum le pica lovelele in buzunar?
    Stii ceva , renata, pe mine nu ma deranjeaza curvele de meserie: acelea isi fac treaba si primesc suma convenita ; pe mine ma supara curvele sub acoperire care se dau fecioare indragostite dar isi dau cracii in sus doar cand vad purcoil de bani.

  9. zazania zice:

    Bai ,imi cer mii de scuze, scriu ca o cizma si nici n-am identificat pe laptopul lui fi-miu semnele de punctuatie.

    • 🙂 Șezi blândă! Io nici nu-s capabilă să scriu pe un laptop. Dacă nu mă țăcăne tastatura la cap, nu mă simt bine.
      Păi, noi cam suntem dileri de droguri. Io nu pot să-i refuz pe toți ăia care vor antibiotic fără rețetă. Și nici nu știu de ce e ultracodul (dublă conc. de codeină) așa de la liber, iar pe codeină tre s-o țin cu dinții și să păstrez rețeta 100 de ani.

      Uită-te nițel la Adi Ursu… A devenit încrâncenat fiindcă A3. E bun prieten acum cu Badea, A uitat când Badea nu-l scotea din ”zeu somnului”! Enteresu, de!
      Vereș a fost mătrășit de la Antenă, că nu combătea cu destul nesaț.

    • Drugwash zice:

      @ zâzania:
      În ce priveşte semnele, layout-urile etc. poate te ajută unul ditnre tutorialele mele. Cel puţin osk.exe ţi-ar putea arăta unde-s semnele şi dînd click pe butoanele de acolo le trimite automat în text. Încearcă! 😉

  10. garcea zice:

    Renata i´am dat tircoale comentariului tau si nu am stiut pe unde sa´l fecundez.. deci ramin pe aceeasi shina cu care te´am starnit. In Romania in afara de pilosi si beizadele exista o nisha de inteligenti nativi(titrati) care supravietuiesc relativ decent. Conditia fiind ca ceilalti sa´si asume conditia de victima ( si sa cotizeze). Astia din urma ascend social nu de putine ori printre bucile cite unui muribund occidental. Dreptul la libera exprimare insa, e la fel de sfint si pentru ei, da´o fac si ei dupé posibilitatile lor..contraintrebarea mea este: daca propui ca ar trebui sa se abtina, un fel de „stai un joc” atunci politicienilor care au cauzat situatia cine le zice, „amice, ai dat´o ´n bara nu mai esti eligibil fro doo mandate”??
    Si a propo de doctorita, amica ta, care in timp record si ´a insusit legendara politete britanica: sa zicem ca avem un pahar cu volumu´de ț unitati, cineva toarna cacat, paharul se revarsa, distruge minunatie de milleu, e de vina paharul?

    • Garcea, cu politicienii e trist. Eu I-aș trimite pe bară pe vecie, nu o tură-două, pe toți traseiștii, pe toți ăia care, în mod miraculous, din salariul lor de 1ooo de euro plus diurna de deplasare reușesc într-UN mandat să mai umple vreo 3 pagini la declarația de venit. Practic, la aspectele astea două corespund toți.
      Dacă nu s-a respectat punctual 8 de la Timișoara, atunci… Acum așa ne trebuie.

  11. zazania zice:

    Garcea asta e dat dracului : de aia nu ma prea iau in clanta cu el ca are mintea mult prea sprintena si tre’ sa-i citesc comentariile de doua -trei ori ca sa ma prind, iar uneori nici atunci.
    Asa ca , explica-mi, garcea ,te rog, parabola cu paharul de cacat ca’ n-am inteles incotro bati!

    • N-ai văzut Zuzu, că io nici nu i-am băgat în seamă parabola cu paharu? Cred că dă vină e ăla care-a pus paharu direct pă mileu. De regulă, când îi servești cuiva un pahar cu ceva, fie și căcat, i-l aduci p-o farfurioară, nu?

  12. D. Vader zice:

    Daca nu va duceti sa votati, sau sa va anulati votul, sau ceva… nu mai vorbesc cu voi. Scot sabia de lumina si fac prapad. Zazania o sa simta ce nu a simtit niciodata.

  13. zazania zice:

    Cata risipa inutila de resurse si energie , cata revarsare de ura . Nu m-am dus, de ce as fi facut-o ? Va rasari altminteri soarele maine daca va fi ales neamtul? Ne va fi noua mai bine daca va fi ales celalalt ? Haida-de : am votat pana acum vreo patru presedinti daca-l punem si pe Impuscatul si n-am vazut nici o schimbare. Doar o mana de imbuibati au facut o rocada. Scutiti-ma!

    • D. Vader zice:

      Atunci pentru ce ne mai frecati cu dreptul de vot, sufragetelor suflecate la cap? La gem si la muraturi cu voi! La afinata! La fursecuri! Daca era dupa mine primeati doar o sabie de lumina pe spinare si un sut in fund! A, daca venea Brad Pitt sa candideze impotriva lui ponta, era alta zbenguiala… nu-i asa? Imediat va punea ala sangele in miscare si vroiati iar sa va inghesuiti la drepturi. Ce ati fi zis, turbatelor: “Domnilor, e o adevarata placere sa ai de-a face cu intelectuali.”

  14. zazania zice:

    Da, mai , stii ca ai ghicit ? Dca ar fi candidat Brad Pit , mi-as fi miscat fundul. Dar a iesit neamtul destul de lejer incat ceilalti sa nu poata contesta votul. Om trai si-om vedea.

  15. zazania zice:

    Iar cat despre muzica , ma stii : orice psihiatru mi-ar pune un diagnostic in doi timpi si trei miscari !
    Is cu Boleroul si cu Twin Peaks.

  16. zazania zice:

    Auzi , renata : cica astia vor sa-si ia tara inapoi. Ce te faci, cui mai platesti CAS ul si impozitul pe salariu ?

    • Zuzu, sunt confuză. Cine-s ăștia? Minerii? Diasporații? Rațiu și Câmpeanu? Liberalo-pedeliștii? Și cum s-o ia înapoi? Nu e destul de înapoiată?
      Tare aș vrea să știu cui am plătit CAS-ul până acum. Nu-mi pasă cui îl plătesc de-acum încolo…
      Io altceva am auzit și nu mi-a plăcut: a zis neamțu că vor la putere, numai ei, așa-poreclitul PNL. Îi dădea zor cu ”unic”, partidul unic. Știu că se referea la noul lor partid, că trebuia să subînțeleg că videanu și anastase și boc devin peneliști sadea, dar ruptă din context, sintagma asta, partid unic, sună ca dracu. Mi s-au strepezit timpanele. L-au trântit pe victoraș care înroșea harta, ca s-o albăstrească ei.
      Zuzu, intră pe sov.ro și citește blogul. Nu e sovietic, E sorin ovidiu vântu. Fă abstracție de trecutul omului și citește-l ca pe-un cetățean oarecare. Mi s-a părut absolut ne-câh.

Lasă un răspuns

