Bozyre (șaiștrei)

Dragostea durează trei ani. Nu știu dacă la ora aia Beigbeder își făcuse titlu de roman din constatarea asta, dar deja știam de la  Freud că durează între doi și cinci. Tindeam să-l cred pe Freud, fiindcă io intrasem în al șaptelea și încă lungeam boala cu o voință de fier, dar nu i l-am citat pe moș Freud  lui Moșu; el abia înghițise faza cu ” Ba românii au auzit de Pirandello,  unii chiar l-au citit!”
În traducere, da, firește… Nu, la noi, dacă ai fotoliu, e lângă calorifer… Nu, n-avem șemineu.  Nu, majoritatea românilor nu au șemineu. Unii au sobă cu lemne, dar sunt ăia care nu s-au mutat la bloc… Nu, șansa ca să-l găsești pe Pirandello într-o casă de român  crește direct proporțional cu caloriferul… Nu, la bloc stau și oameni care predau în universități… Da, s-a tradus în limba română. Uite!… (Moșu răsfoiește cărămida de carte pe care i-am adus-o de-acasă și mă pune să-i traduc înapoi, în italiană, să se convingă el că nu-i vreo făcătură….
Am răzbit-o și p-asta!  Acum Moșu e convins că o mulțime de români seamănă cel puțin cu șoferul firmei, care merită tot respectul său.
Ce e de făcut?
Mă enervez nițel și prefer să nu-i răspund.
Mai cere un baby-whisky pentru el și un amaretto pentru mine.
Atunci ce e de făcut?
Tac.
Dacă și la voi există Pirandello, atunci de ce Alina?
Frate. ești prost?! N-au nicio legătură!

Acest articol a fost publicat în autoturisme și alte chestii personale. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Bozyre (șaiștrei)

  1. Drugwash zice:

    Ştiu că te dezamăgesc dar nu l-am citit pe Pirandello. N-a fost să fie. Şi totuşi, de ce Alina? Dar… de ce nu?

    • Nu mă dezamăgești. Fiecare dinte noi n-a citit 99% din ce trebuia citit. Problema e… cine a stabilit ce era de citit?
      Știi, eu citesc și azi, și am depășit zece citiri, Somnul de veci. și mai am de citit la el. Oamenii citesc mereu texte în care se regăsesc și se împăciuiesc cu sine. Știu pe cineva care n-a citit decât ”Să ucizi o pasăre cântătoare”. Și îi pare că e un citit.

      • Drugwash zice:

        „Somnul de veci” îmi sună cunoscut, cred că era în biblioteca mătuşii şi cred că l-am citit. Raymond Chandler, cumva, sau fac eu o asociere bizară între titluri după cum erau aşezate pe raft? Of, memorie, memorie, cum mă trădezi tu pe mine…!

        N-aş şti să spun cu precizie ce citeşte fiecare, poate unii citesc ce şi-ar dori, ce-şi doresc sau ce şi-au dorit, alţii ceva cu totul diferit faţă de stilul lor de viaţă pentru a afla despre celelalte feţe ale vieţii.

        „To kill a mockingbird” e un manifest al umanului, ceva ce în ziua de azi a devenit desuet. Odată ar fi fost de ajuns, acum e o povară să fii complet altfel decît restul.

        Aş vrea să mai citesc, dar nu mai pot. Din cauza ochilor – zilele trecute mi-am schimbat ochelarii de +1.50 cu unii +2.00, tot din obor, fiindcă nu mai bungheam la chiţibuşuri cu ceilalţi, nici la telefon măcar. Dar în casa mea întunecoasă unde becurile bat întotdeauna din faţă, e un chin să citeşti. Dar nu numai asta, mai e şi timpul şi starea potrivită pentru lectură, lucruri pe care par a nu le mai regăsi vreodată. Pînă şi la bloguri mi-e greu…

  2. zazania zice:

    Bai , eu am asa ,un presentiment urat, o sfasiere launtrica : daca in lupta lor politica ne ucrainizeaza astia? Voua nu va e frica ?

  3. zazania zice:

    Tu te razi, garceo…
    Din Miunhenul tau cum s-a vazut votul, bre ?
    De ce tipa toti ca nu li s-a dat voie sa voteze?
    Asa o fi?

Lasă un răspuns

