Bozyre (cinzecișunu)

Treizeci de zile fără Făt Frumos. Asta seamănă cu o săltare de permis, în mod abuziv. Sau cu oreionul de la treijde ani, fiindcă lucram la un spital de copii și oreionul e contagios. Sau cu amândouă. Pieton, dar numai prin sufragerie, fiindcă nu am voie să părăsesc incinta. Păi, Firma? Am uitat să precizez: e august. Morcoveață închide prăvălia în august, pe model italienesc. Oficial, sunt în vacanță. Sincer, ispășesc. În mod normal, ar trebui să păstrez aparențele. Luni dimineața, la șase fix, să încarc două valize goale în Bozyre și să trântesc portbagajul cât pot de tare. E ora la care numărul pensionarilor din bloc, aninați la geamuri, atinge cote maxime. O să se sperie nițel, o să creadă că s-a tras un foc de armă și că începe a doua revoluție, dar, când or beli mai atent ochiul în fața blocului, o să priceapă că nu există o a doua revoluție, pleacă aia de la parter în concediu. (O să-mi fac de lucru în jurul mașinii, ca să simplific mesajul.)
Apoi o să trag un tur de oraș, ca să mai treacă vremea, și-o să parchez în fața ferestrelor  maică-mii (trei minute de mers pe jos de la mine la ea). O să-i zic că la mine pe stradă s-au spart prea multe mașini în ultima vreme, așa că, pe timpul concediului cu Făt Frumos, i-l las pe Bozyre în grijă. Să nu încerce să-l plimbe, cu lesa, de trei ori pe zi, ca pe cățelul ei, că e inutil. Maică-mea o să râdă. Bine, o să râdă numai dacă eu  o să pot să-mi iau, luni dimineață. o meclă fericită, de plecare la Kushadasî, cu Făt Frumos.  Dacă rezolv asta, restul e parfum. Îmi fac aprovizionarea cu țigări, mâncare și înghețată de la un magazin de cartier și mă întorc tiptil acasă, la ora la care pensionarii din bloc sunt ocupați cu ”Tânăr și Neliniștit”.

O să citesc, măcar zece zile, în buclă, cartea maestrului  Japprisot, aia care începe așa:
N-am văzut niciodată marea.
Podeaua din pătrate albe și negre se leagănă ca apa la câțiva centimetri de ochii mei.
Îmi vine să mor de durere.
Dar mai am până să-mi dau sufletul. 

Duminică seara mă gândeam exact așa, cu voce tare, înaintea partidei  de remi. O jucăm, fiindcă n-am putut să-i evit.  Pe Corneluș cu moldoveanca lui  și pe Melania.
Înaintea de-a întoarce pietricica începutului de joc, Cornel precizează:
– O lună fără Făt Frumos, adică trei sau patru zile. Că numai atât vă vedeți pe lună.

Acest articol a fost publicat în autoturisme și alte chestii personale și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Bozyre (cinzecișunu)

  1. zazania zice:

    E frumos :’Teizeci de zile fara Fat Frumos’ ar putea fi , el insusi, un titlu de roman.
    Eu cred ca Fat Frumos asta nu era chiar asa de hahalera cu ne-am putea imagina la prima citire.
    Ba chiar te-a iubit dar in felul lui. Habar n-ai cate feluri de a iubi exista . Intreaba-ma pe mine care le stiu pe toate. La cat de vulnerabila esti , renata, nu stiu care barbat ar fi rezistat tentatiei de a nu te rani …

    • D. Vader zice:

      Doamna, cu tot respectul, la acest capitol sunteti total nepregatita. Iar pentru parcurgerea materiei acum, este prea tarziu. Si oricum nu v-ar fi placut. Aveti goluri mari. Si, va rog, fara raspuns! Orice raspuns va fi tratat ca o agresiune. „Sa stam pe tzolul nostru!”, cum se spune in Moldova Superioara.

    • Îți sună a titlu, Coană Mare?! Zi și povestea, atunci, că mie nu-mi trece nimic prin cap. 🙂

    • garcea zice:

      ntz nu era chestie de vulnerabilitate(dominanta) era vb de comodité, liberté, secsualité. Crede´ma, stiu despre ce vorbesc. Da ´tu baga mare, la o adica ..i´m your wingman!

  2. Drugwash zice:

    Le nimereşte Corneluş ăsta numa’ bullseye, să fiu albastru! 😉 Şi mă tot ţineam să te întreb: Fătu’ cela nu cumva e Capricorn…? 🙄

  3. ifim zice:

    Am revenit, bun găsit! Cu Baghi, cu mofturi, cu năravuri, cu tot!

  4. Ce strategie de a induce in eroare… premeditare in a pacali pe toata lumea … 🙂

Lasă un răspuns

