Bozyre (treișcinci)

Aici vreau să facem un șurum! zice Morcoveață.
Ne-am ajuns! Am plecat de la cucurigu, ultimul etaj la bloc, într-o vilă cu grădină. Living cât o hală. Trei birouri noi. Două așezate în L – pentru mine și Secretară, unul aruncat oblic, într-un colț, pentru Morcoveață. Știu. În colțul ăla o să-și găsească sfârșitul miile de nemți pe care-i împușcă el, dar tot vor mai rămâne câteva sute de mii în viață, fiindcă nu e-n stare să treacă de nivelul trei. În colțul opus e o canapea cu fotolii și măsuță joasă, pentru musafiri. Când n-avem musafiri și marfă de livrat, pe canapea o să se lăfăie șoferul, citind ziare. Ne aflăm încă în perioada când presa e pe cai mari, nu-ți ajunge o zi să citești tot maldărul. Șoferul e obligat, prin fișa postului, să cumpere toată tipăritura zilnică și să ne anunțe dacă vreun spital organizează vreo licitație. Bineînțeles că licitațiile serioase nu se anunță în România liberă, ci în Geamătul Carpaților, care nu apare la București.

Imediat pe dreapta, cum intri în vilă, e o cameră frumoasă, de șaișpe metri pătrați, undea Morcoveață ar fi putut, foarte bine, să-și organizeze biroul lui de patron adjunct, să-și omoare nemțălăii netulburat, dar acolo vrea să facă șurum.

Cât a vorbit el la telefon, noi ne-am tot frământat, ce dracu e ăla șurum? O fi ceva specific italienesc și noi nu știm?!
Secretara zice că nu, a lucrat doi ani în Italia, la o prietenă care se măritase cu un italian, îngrijea de copilul ăleia și-i mânca iaurturile cu fructe, ca să nu-l bată mă-sa că nu mănâncă iaurt cu fructe. Nu fusese tratată ca o bonă, pe bune, fusese tratată ca un membru al familiei, de-aia și plecase după doi ani, fiindcă tatăl copilului o tratase prea ca pe un membru al familiei. Amica ei lucra în televiziune, Secretara noastră avusese acces la orice informație, dar nu auzise de șurum.
Șoferul își dă cu presupusul, de pe canapea: o fi ceva turcesc. Cum să fie, băi, Nea Covrig, ceva turcesc? Păi, firma de renovări ne-a găurit pereții în treijdoo de locuri, ca să punem colecția unui grafician italian la modă și tu crezi c-o să avem o cameră cu specific turcesc? Șurumul e ceva italienesc, dar ce?
Între timp, Morcoveață a terminat de vorbit la telefon și mai dă odată, roată, cu mâna prin camera aia goală:
  — Aici facem șurum.
Șoferul nostru, care întotdeauna e mai receptiv la acțiune decât noi, se pocnește cu palmele peste genunchi și zice: „Facem!…” Și se ridică în picioare.
Trebuie să comandăm mai întâi kit-urile, în Italia, zice Morcoveață.
Auăleu! Deci e ceva strict italienesc. Mi se pare că e cazul să intervin, în calitate de director tehnic:
  — Morcoveață, ce e ăla șurum?
  — Aaaa!…
Ochi peste cap. Morcoveață se simte neputincios când are de-a face cu ignoranța românească. Ne povestește ceva de Nicaragua. Când aduce vorba de Nicaragua, orice punți de comunicare cu el se rup. Nu știe nimeni ce afacere proastă a făcut acolo, dar e ceva care l-a marcat trainic.
În cele din urmă ia o foaie de hârtie și desenează niște linii tremurate pe care, dacă ai imaginație bogată, le poți interpreta ca pe niște rafturi.
Îl ajut:
Adică o încăpere unde să ne expunem produsele?
Scoate niște E-uri din gât și ochii îi revin la normal. Mai trag odată:
Vrei să zici showroom?!
Pocnește din degete. Amintirea hâdă cu Nicaragaua a dispărut. E vesel iar. Atât de vesel, că ne invită deseară la Why Not. Și adaugă imediat: singuri!

Singuri, Roșcovane. Ăsta e marele tău noroc.

Acest articol a fost publicat în autoturisme și alte chestii personale și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Bozyre (treișcinci)

  1. Ha, ha, ha… foarte haios textul! Mi-am tot sfarmat si eu creierii pana am ajuns la explicatia finala 🙂
    Apropo de asta… Eu nu mai locuiesc in tara de multi ani, dar am programele tv romanesti. In ultima vreme ma intreb de ce le mai am pentru ca de cate ori deschid televizorul vad „brunetii” care au invadat Europa si numa’ romani nu sunt… La fiecare post tv un „cantator” de manele ba se cearta cu iubitele, ba isi serbeaza cu mare fast ziua de nastere (pro tv- Guta, kanal d- Adi minune) … daca n-ar fi de ras, ar fi de plans… Ieri am vazut un personaj nou, Nelson mondialu’ care vorbea cam asa ca Morcoveata si prezentatorii erau extrem de amuzati si il numeau infractorul simpatic. M-am uitat siderata 5 minute fara sa imi vina sa cred, individu’ avea doi dinti in gura si-si prezenta cu superioritate proprietatea kitchoasa poleita in aur, mancarea din frigider etc… si vorbea spre deliciul prezentatorilor intr-un limbaj presarat de italienisme si englezisme pocite. „Simpaticul” personaj prestase nu stiu cata inchisoare pentru multe, printre care si trafic de droguri, iar acum era in emisiune bine-mersi etaland viata bogata si tihnita pe care o duce. Era la televizor!!!!!!!!! Si era prezentat intr-o lumina aproape idilica… adica ce mare lucru inchisoarea si toate cele, cand toate astea te duc la o viata opulenta si admiratia tuturor (inclusiv a mediei romanesti). Mi-ai dat apa la moara cu Morcoveata 🙂 Sa ai o zi minunata, eu am inceput-o cu postarea ta 🙂

  2. zazania zice:

    Maine implinesc 62 de ani. Am voie sa ma imbat crita pe blogul tau,renata?

    • luminita zice:

      Doar daca bei impreuna cu noi, zazanie.

    • Coană Mare, mâine dăm petrecere pe blog, în cinstea ta. Dacă mă mai pricep să pun muzică, fiincă am niște probleme cu calculatorul, pun. Dacă nu, să pună prietenii noștri, ăștia care-și fac veacu prin gară. Dedicația mea pentru tine, să fie cântecu ăla care-ți plăcea ție… corul surzilor sau al orbilor. Coru Robilor, fă! Na, că mi-a scăpat! Din 2007 pândesc momentu să-ți zic și io ție, „fă”, odată.

  3. Drugwash zice:

    Cazzo, come son’ stronzi ‘sti italiani! Şurum invece di showroom… Ma va! 🙄 😀

    Pe de altă parte, şaişpe -adică 4×4 – e puţin, dacă vorbim de metri oarecum pătraţi de dat mare la lume. Dacă era vorba de-o maşină – apropo, unde era Bozyre în tîmpu’ ăsta? 🙄 – altfel ar fi stat situaţia. Deh, dacă nu cîrcotesc io atunci cine, şi dacă nu acum atunci cînd? (parafrază evidentă, duh!)

Lasă un răspuns

