Scrisoare deschisă către Ratzone: rațone , nu te mai speti în gânduri!

Șezi blând, Ratzone, nu te mai speti în gânduri. Starea asta a ta am fumat-o și eu. Să-ți zic.
Întâlnirea de 20 de ani de la absolvirea facultății. Drept să-ți spun, m-am dus foarte dezinvoltă. Singura târșală era că n-o să-mi amintesc cum le cheamă pe toate (farmacia era, pe vremea mea, facultate mai mult de fete). Am scris o poezioară de-aia cu rimă îmbrățișată sau cum dracu se cheamă, 1 cu 4, 2 cu 3. În memoria marilor profesori dispăruți, fiindcă am avut, într-adevăr, câțiva profesori geniali, și când mi-a venit rândul să zic ceva despre mine, m-am ridicat și le-am zis că n-am nimic de spus despre mine, așa de important încât să merite povestit, dar aș vrea să păstrăm un moment de reculegere în amintirea dascălilor noștri care n-au putut participa din cel mai obiectiv motiv cu putință și le-am citit poezeaua. Îmi ieșise înspăimântător de solemnă, simplă și simțită. A pișat ochii toată sala. Mai ales profesorii ăia bătrâni, dar încă vii, care cred că regretau că nu e vorba și despre ei.
Păi, zi și tu, ce să le fi povestit despre mine? Divorțată, fără copii, fără două-trei farmacii… Ă? Crezi le-aș fi impresionat pe fostele mele colege, în proporție de 99% patroane de microlanțuri de farmacii, prin toată țara? Crezi că i-aș fi câștigat respectul lui Jeni, o blondină minionă și cam golancă în toată studenția, care acum era Șefă PesteToată Rețeaua Farmaceutică a Direcției Penitenciarelor?
Seara, masă festivă la o cârciumă selectă. De-a dracu, m-am dus îmbrăcată în țoale de zi. Dacă-ți zic că piesa mea forte era o jachetă tricotată, cu glugă, foooarte mișto, de culoarea tutunului, o să pricepi. În cârciumă era ca-n Siberia. Adică era frig de-a binelea, de la aerul condiționat. Orice cârciumă de-asta care se respectă, am senzația că-și congelează clienții, ca să bea cât mai mult. Am stat cu jacheta pe mine. M-am simțit excelent în multitudinea toaletelor vaporoase de seară, care scoteau China din orice impas economic și. ici, colo, câte-o țoală de firmă, atesta adevărata bună-stare.
M-am simțit excelent, fiindcă nu m-a invitat nimeni la dans. Fiindcă m-am dus neînsoțită, ori colegele mele veniseră cu soții lor, care și-au invitat numai nevestele proprii la dans și au decis că da, în fine, astă seară dansăm numai în familie.

N.B. Bine, dracu, că toată paranghelia asta s-a petrecut înainte de NONO, că altfel le-aș fi zis, la realizări, că eu am scris o carte, și aș fi avut parte nu numai de dispreț elegant cenzurat în priviri, dar și de milă.
Și nu cred c-aș fi stat acolo până la desert. Care a fost bun. Un tort de fructe cu frișcă adevărată. Zero la sută soia.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, amintiri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Scrisoare deschisă către Ratzone: rațone , nu te mai speti în gânduri!

  1. ratzone zice:

    cine dracu s eu sa merit atata timp din partea dumneavoastra?!
    va multumesc mai tare decat lungimea cyuvantului, am sa incerc sa nu mai ma sperii asa tare. iar daca va veni vorba sa spun ce am facut si eu, fac si eu o poezie pt profesori. apreciez ENORMMMM ca mi-ati scris asta!!!

    • Ratzone, tu ești unul dintre ăia care se întreabă „cine dracu sunt eu?”Și, cum cei întrebători sunt puțini, trebuie să ne întrebăm mai departe, zi-noapte, ca să existe toți ceilalți, până apucîm să scriem despre ei.
      A! Sunt încrezută, o să zici, poate. Nu, frate! Sunt lucidă. Lumea există doar atâta timp cât unii o fac povestibilă. Findcă , dacă povestitorii lumii – în proză sau vers -. nu bindisesc s-0 bage în seamă…, rămâne cu realizările ei masive, outline. Sau Off. Sau Of!…

      • ratzone zice:

        da, da , da cam asa, cam asa. nu, nu increzuta. exclus. sa povestesc suna mereu tentant
        se intreaba cine dracu al dracu de mult, se uita la el si lasa capu n jos, de fapt doar asa am mers, poate si de asta se intreaba al dracu de mult acum
        v-as mai scrie dar nu mai stiu ce …

  2. Nu-mi scrie, că sunt capabilă să-ți ascult gândurile…

  3. Drugwash zice:

    Mulţumesc diavolului care şi-a băgat o mare coadă şi mi-a trîntit 39,5°C febră în ziua examenului de admitere în facultate, altfel tare jenibil m-aş fi prezentat la asemenea sindrofie.
    Sau alternativ: fuck them all (vorba mea preferată şi pare-se şi a lui Mylène Farmer)! 😀

    Mi-ai făcut poftă de tort! 😛 😀

  4. clujanu zice:

    intalnirea de 40 de ani e cea mai vesela. zau!!!

Lasă un răspuns

