Bozyre (treiștrei, încă)

Șase ochi bociți. Asta găsește Cornel, când vine din baie. Iar se freacă la nas și clatină din cap.
– Da’ ce-aveți fă, cu toatele? A scăpat asta mică la telefon, așa-i? Ia zi, te-a bruftuluit și ți-a închis, așa-i?
– Cornieeel!…
Vocea moldovencei te străpunge  ca un cuțit ruginit. Greu. Când plânge, răgușește. Vorbirea i se transformă-n răget.
Omul se trântește pe canapea și răstoarnă tăblițețe de lemn. S-a ales praful de remi-ul nostru.
– Ia uite, moldoveanco, unde era giocării noștri. Calică ce ești! Și la joc ești calică.
– Corniel, ‘ai acas’!
– Da’ te rog să mă crezi că nu mă grăbesc deloc. Io sunt pensionar. Mă culc când vreau, mă scol când vreau. Se întoarce spre mine: Ia zi, pacoste, ce ți-a zis ăla?
Nu vorbesc. Stau cu mâinile pe genunchi, bărbia-n piept, lacrimile-mi picură direct pe dosul palmelor. N-o să vorbesc. N-o să vorbesc. Nici cu ei și nici cu nimeni. N-o să mai vorbesc niciodată.
– N-a răspuns el. A răspuns o femeie.
– Da? Și ce-a zis? A zis că e nevastă-sa?
– Încetează!… (Am zis că nu mai vorbesc, dar de urlat, pot.) Ți-am spus că nu e însurat.
Cornel termină de aranjat pietrele în cutie, o închide și își aprinde o țigară.  Abia pe urmă zice:
– N-o fi, dar se poartă ca și când ar fi. (Ține socoteala pe degete.) N-ai voie să-l suni, n-ai voie să te duci la el acasă neinvitată, nu ți-a dat o cheie, deși tu i-ai dat… A ce miroase asta?
Zic încet de tot, deși mi-am promis că nu mai vorbesc:
– Nu-i place să fie controlat.
– Mda…, zice Cornel și pune vodcă în pahare, mai puțin într-al Mariei. Uite care-i treaba: io, dacă vrei, ți-o aflu p-asta cu care ai vorbit la telefon și ți le aflu și p-alea care-or mai fi. Și ce-o să faci după aia? O termini cu el?
– Corniel, nu ti prosti!
– Am fost șofer la filaj, tâmpito!
– Mii mi-ai zîs c-ai făcut bulău!
– Păi da, că tu numai cu pârnăiași umblaseși până la mine… Deci, io, într-o săptămână, ți le aflu pe toate. Îți fac listă cu ele. Îl lași dracului, și-ți vezi de viața ta?
Nu i-am răspuns. Fiindcă tocmai jurasem să nu mai vorbesc niciodată, cu nimeni. Să fiu Cumințenia Pământului. Adică să nu mai fiu.

Și totuși, în noaptea aia m-am plimbat prin oraș cu Bozyre, fiindcă eu nu băusem, nu băusem că, dacă cumva, prin absurd, i s-ar fi făcut dor de mine și mă invita la el?!
Bozyre a încetinit mult în fața blocului său. M-am uitat în sus, la fereastra garsonierei lui Făt-Frumos, care era neagră ca toate celelalte. O fi numărat până la zece, Bozyre? Fiindcă a plecat apoi, fără pic de părere de rău, cu zvâcnet nărăvaș,  din pricina carburatoarelor.

Acest articol a fost publicat în autoturisme și alte chestii personale și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Bozyre (treiștrei, încă)

  1. Drugwash zice:

    Simt o răscruce de drumuri aici. Nu speculez. Voi fi cuminte şi voi aştepta aşa cum aştept cuminţenia pămîntului – aceea cu două litere mici.
    Dar Cornel pare a fi un prieten bun, măcar uneori.

    • Da. Cornel e un prieten bun.

      • Drugwash zice:

        Mă gîndesc uneori că doar prietenii, aceia adevăraţi şi apropiaţi, dau sens vieţii. Dincolo de iubire, de o relaţie (aproape) perfectă sau de lipsa uneia, dacă n-ai cu cine împărtăşi deopotrivă fericirea şi tristeţea atunci singurătatea e totală iar viaţa inutilă.

        Am să închin următorul păhărel de ţuică în sănătatea prietenilor adevăraţi. Cheers! 😉

  2. zazania zice:

    Io cred , Principessa , ca erai cam pe la patrujdaani ; cam aceea-i varsta critica cand se ticnesc femeile. Apoi le trece : se cumintesc si devin mai intelepte decat barbatii.

  3. Foarte mult… mi-a plăcut foarte mult. Abia am „ajuns” în gara ta, unde o lume interesantă își deapănă povestea… 🙂

  4. clujanu zice:

    33 de ani? valeu cate mai aveti de aflat!

Lasă un răspuns

